Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HELMISTEN TORSTAI ON TOIVOA TÄYNNÄ**

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsau!

Olen taustalla seuraillut jonkin aikaa ja nyt päätin kirjoittaa.

Viikkoja on nyt kasassa 25+3 ja odotus on tähän asti mennyt melko hyvin. Tänään kävin lääkärissä, joka määräsi sairaslomaa ainakin seuraavat 2 viikkoa. Syynä kivuliaat ja useasti päivässä tulevat supparit. Onko muilla ollut kovia supistuksia jo tässä vaiheessa??

Töissä etenkin supistukset toistuvat usein. Olen työssä hoitoalalla..

Vatsa alkaa olla melko suuri.. muiden mittailuista innostuen mittasin juuri vatsan-ympäryksen, tuloksena pyöreät 100cm :D

Sf mittakin on käyrien yläpuolella ollut jo ensimmäisestä mittauksesta lähtien.

Painoa on kertynyt 15kg, siitä ovat neuvolassa huolissaan. Painon nousu on kuulemma liian paljon viikkoihin nähden. Olen aina ollut " pieni" 160/50, eikä nyt painon nousu näy missään muualla kuin mahan kasvuna.

Itse olen varmasti aiheuttanut painon nousun suklaata ahmimalla sekä osa syynä on varmasti myös tupakoinnin lopetus!

Jännä vaan ettei terkkari ole määrännyt sokerirasitus testeihin.. Eikä verensokeria ole muutenkaan mittailtu.

Ei muuta kuin onnea kaikille odotukseen!!

Vierailija
22/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austen: Mulla on tullut jo 15 kg painoa ja neuvolassa ne on aina vaan sanonut, että hyvä kun paino nousee. Kertaakaan ei oo sitä kritisoitu. Sokerirasitukseenkin jouduin vaan ikäni puolesta. Tänään sain tulokset siitä ja ne oli ihan normaalirajoissa. Hyvä niin.

Larppa: Sama vika täälläkin ollut jo kauan, aina niistäessä tulee verta nenästä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Limakalvot kuulemma kuivuu raskauden aikana, siitä se johtuu.

Mukavia vatsanympärysmittoja teillä. Itselläni 99 cm, ihan kiitettävä sekin, kun muuten oon pienikokoinen.

Hankinnoista muutamaa kirpparivaatehankintaa lukuunottamatta kaikki vielä ostamatta, eli kohta tulee paniikki, kun tarvitaan ainakin vaunut, sänky, itkuhälytin, otsakuumemittari, hoitopöytä, turvakaukalo, syöttötuoli(ei onneks heti), rasvoja, kestovaippoja, KANTOLIINA, vaatteita, lakanoita, peitto ja mitähän vielä....

niisku 26+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä pinoutua tällekin päivälle. Töissä kävin lukemassa pinoa, mutta en ehtinyt vastailemaan joten jospa täältä kotoakäsin yrittäis...

Niin, mä jo eilen laitoinkin, että mun vyötärö oli 104 cm. Painoa on tullut eka neuvolasta 4,5 kiloa. Mulla oli lähtöpaino hiukka korkeempi, bmi 27 joten ei varmaan haittaa vaikka paino ei ole tuon enempää noussutkaan. Ensi ma neuvola joten siellä näkee onko tullut lisää. Meillä on kyllä puntari, mutta en käy siinä yleensä kuin neuvolapäivän aamuna...ihan vertailuksi. Neuvolassa aina näyttänyt pari kiloa enemmän, tosin käyn kotona puntarissa aamulla ennen syöntiä ja neuvola-aika yleensä päivällä.

Mäkin kävin sokerirasituksessa viime viikolla, mutta tuloksista en tiedä, kait se selviää neuvolassa. Aikoivat kyllä sieltä soittaa mulle heti jos on jotakin eivätkä ole soitelleet.

Hankinnoista sen verran, että äitiyspakkaus on saatu ja on sitten jonkin verran tullut osteltua vaaville vaatteita, ei mitään kauheita määriä. Tutteja ja pulloja on saatu ja ostettu. Vaunut on myös hankittu, niin ja itkuhälytin. Hoitotaso löytyy kodinhoitohuoneesta. Puuttuu sitten vielä turvakaukalo, hoitopöydän pehmuste, häkkisänky ja lipasto vauvan vaatteille. Siinä kai ne suurimmat.

Masukki näyttää ottavan ilon irti pörräilystä, tänäänkin on potkuja tullut milloin alas, milloin navan kohdalle ja nyt taas koputellaan kylkiluihin...Iltaa kohden taas näyttää vauhti hurjistuvan...ihan isäänsä tullut, aamulla ei millään ylös ja illalla sitten riehutaan :)

Välillä tuntuu, että helmikuuhun on piiiitkä aika ja välillä se tuntuu olevan kamalan lähellä! Viime yönä näin ekan kerran unta että olin synnyttämässä!

Mullakin tulee välillä niistäessä hieman verta mukana, nähtävästi aika yleistä. Ikenet ovat nyt hiukka rauhoittuneet, olisko hb alkanut nousta?

Nyt suihkuun ja sitten ruoan laittoon. Huomenna taas perjantai, IHANAA!!!

Sasuliini ja hajuherne 28+6

Vierailija
24/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat viikot taaksepäin niin työn täyteisiä ettei oo ehtinyt kirjottelemaan eikä usein edes taustailemaan... parin viikon päästä saan taas jäädä kotiin lasten kanssa ja ehkä sitten aktiivisempaa myös tällä saralla. Nyt tosiaan parin kuukauden ajan on oltu miehen kanssa vuorotellen toinen töissä, toinen kotona, mummo hädän tullen avustamassa.

Painoo tullu kokonaiset kaks kiloo... lähtöpaino ihan riittävä yhden lapsen kasvattamiseen. Samalla tavalla on mulle aikaisemmissakin raskauksissa käynyt, synnytyksen jälkeen kevyempänä liikkeelle kuin ennen raskautta. Tosin ilo on ollut aika lyhyt aikainen, lapsen alkaessa syömään kiinteitä ja vähentäessa maidon imemistä on kiloja sitten tullut takaisin entiselleen, ehkä mieluummin kilo pari lisää.

En oo hankkinut mitään... eiku onhan meille tilattu kaksosten rattaat, joiden pitäis saapua joulukuun alussa. Tosiaan nuorimmainen täytti just vuoden, eikä ole vielä osoittanut innostusta kävelemistä kohtaan... seisoo kyllä tuettakin, mutta kun pitää lähtee liikkeelle " pyllykiitää" tuhatta ja sataa. Muuten kaikkea valmiina riittävästi. Hankintoja ajattelin tehdä sitten kun tulokas on varmistanut sukupuolensa syntymällä... jos poika, perheen neljän tytön jälkeen yllättää, niin joutunemme jotakin hankkimaan vaaleanpunaisen varustuksen sijaan.. ainakin ihmisten ilmoille menoa varten. Ultrassa vauveli vilautteli jalkovälin varustustaan " miehekkäästi" , mä uskon kun näen.. niin on tyttö olo vaikka yritän ajatella pojan mahdollisuutta.

Vyötärön (MINKÄ VYÖTÄRÖN???) ympärys 112 cm... ihan kiitettävä saavutus...

Ei nyt on pakko liueta puuron keittoon ja ilta hommiin

Voimia vaan kaikille vatsan liikutteluun!!

T: EviEsteri rv 28 + 4

Vierailija
25/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäki pitkästä aikaa täällä! Oli kyl kiva lukee kaikkien kuulumisia ja hoksata että itellä on just sama tilanne..

Mahanympärystä en ees uskalla mitata ja painoa tullu ainaki 11kg..

No tää on mun ensimmäinen (eikö sitä aina sanota että ekalta lihoo tosi paljo) ;D

Vauva potkii aivan tosi paljo ja nyt vasta oon alkanu miettiin kumpi siellä mahtaa olla... mut jännitetään loppuun asti!

Me ei olla vielä hommattu mitään vauva tarvikkeita mutta vaunut on kateltu ja sänky saadaan mun siskolta. Äitiyspakkaus tulee vissiin ens viikolla, ihanaa!

Hyvin on menny tän mahan kans vaikka välillä se on pahasti tiellä..:)

no ei muuta taas tällä kertaa..

napero 27+0

Vierailija
26/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajatukset vähän seikkailee siellä täällä... Kuulin tänään eräästä ystävästäni joka sai kesällä tytön, ja nyt hänellä on todettu syöpä... Mulle tuli todella paha olo/mieli, tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta... Ei sitä vaan voi vieläkään todeksi uskoa. Nyt on sitten itelläkin naama ja silmät punaiset ja turvonneet, onneksi ei tarvi lähteä minnekään...

Masuun ei ihmeitä, aamulla (klo 4.30, viime yönä en taaskaan nukkunut kunnolla klo 3-6 olin hereillä...) tunsin mojovan potkun navan vasemmalla puolella... Kaippa vauva siellä ilmoitti että on vielä väsynyt ja haluaa nukkua rauhassa...

Niin ja tänään sain sitten neuvolastakin jo jonkun kiinni, ja niin mun tuuria että neuvolatätini oli tämän päivän poissa, ja siellä oli joku tuuraaja, joka ei tiennyt minusta mitään... Ja sanoi että huomenna on oma " täti" paikalla soittele silloin... Ja mikä parasta (tai pahinta) omalääkärinikin on lomalla, ja palaa puolentoista viikon päästä... Että oikein hyvä päivä... Toivottavasti huomenna parempi...

Napero ja masukki 28+0

Vierailija
27/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha on muuton jäljiltä hukassa... Yritin sitä tuossa etsiä tovin, mutta turhaan. Olisi ollut kiva tietää masun ympärys. Painoa on tullut 5,9kg ja yritän ettei sitä aivan hirmuisesti pääsisi tulemaan loppuajastakaan. Minä kun olen vielä sellainen herkkusuu, että imetysaikana olen lihonut laihtumisen sijaan!

Minulle tehtiin sokerirasitus jo alkusyksystä, koska aiemmissa raskauksissa minulla oli sokeria pissassa, vaikka sokeriarvot olivatkin ihan ok. Nytkin arvot olivat ok, eikä sokeria ole vielä pissaan tullut.

Äitiyspakkaus tuli meille jo pari viikkoa sitten. Muuten ihan kiva, mutta se toppapuvun turkoosi suorastaan loisti silmiin...

Viime yönä heräsin klo 5 karmeaan suonenvetoon sääressä. Kyseistä vaivaa ei aiemmissa raskauksissa ole ollut, joten uusi vaiva vähän kummastuttaa. No, muuten olen yöt saanut nukuttua hyvin, joten pitihän sitä joku riesa saada (närästyksen lisäksi), ettei liian mukavaksi mene :)

Lueskelin tuossa äsken vanhempia pinoja, ja oli kiva huomata etten ole ainoa " pitkämatkalainen" synnyttämään mennessä :) Vielä kun saisi ukon synnytykseen mukaan, hän kun on töissä useamman sadan kilsan päässä kotoa. Hän on varannut jo lomaa ennen laskettua aikaa, mutta jos menee kovasti yli, niin voi olla, ettei ennätä mukaan synnärille. Pitää vain yrittää olla ajattelematta kauhuskenarioita...

Minulla supistukset ja liitoskivut ovat hellittäneet. Osasyy lienee stressin väheneminen, henkinen puoli kun aiheuttaa minulle suppareita melkein fyysistä rasitusta helpommin! Enää ei voi oikein kunnolla suuttuakaan, kun alkaa supistelemaan :)

Mukavaa illanjatkoa!

Laivis rv 27+4

Vierailija
28/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitanpa minäkin mittoja tänne, rv 28+6, paino 74,5kg, pituus 169.

lähtöpaino 60 joten on kyllä tullut reilusti, mutta lähtee kyllä pois, esikolta painoin lopussa 87kg ja tässä välissä olen parhaimmillani painanut 58kg.

mahan ympärys seisaaltaan 106 ja selällään 100. miten olette muut mitanneet? sf 24, aika vähän mutta vauva on poikittain, ja se kyllä tuntuu, olen vasemmalta häpyluun kohdalta niin kipee että kävelykin jo haittaa.

vauvan painoarviota ei ole tehty, mutta synnytystapa-arvioinnissa viimeistään selviää, edellinen syntyi hätäsektiolla joten pääsen automaattisesti arviointiin.

neuvolan täti kyseli pelottaako synnytys kun on leikattu, ei mua ainakaan tässä vaiheessa, pääasia että terve lapsi syntyy, tavalla mikä parhaaksi tilanteen mukaan katsotaan. ja kun meinasi vielä että voisin käydä tutustumassa sairaalaan, kieltäydyin, olen viettänyt siellä ihan tarpeeksi aikaa erilaisten vaivojeni kanssa että on kyllä tutut paikat ja lääkärit.

tavarahankintoja olen tehnyt jonkin verran, esikoiselta on ennestään jo aika paljon, tosin ehdein antaa myös joitakin tavaroita siskolle kiertoon, kuten häkkisängyn mutta nyt saan kaverilta sängyn joten sekin huoli on ohitse. vaatteita on vähän hankala ostaa ja laittaa esikon jemmaan, kun en tiedä onko vauva tyttö vai poika, mutta eiköhän niitä ehdi vielä, ja siskon tyttövauvalle ainakin saan esikoisen vaalean punaiset unelmat jos nyt onkin pojan vuoro?

Vierailija
29/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täälläkin masu mitattu ja huimat lukenat ovat 104 cm. Sikäli huima juttu, että olen juuri ylittänyt lahtöpainoni, kun alun pahoinvointi vei mukanaan 7 kg. Maha on ainoa paikka mikä paisuu ja lujaa! Napa tursottaa komeasti. Johtuneekohan siitä, että aikaisemmassa raskaudessa masua venytti kaksi vauvaa ja nyt tilanne on jo menetetty ja masulihakset löystyneet lopullisesti!

Töissä väsyttää kamalasti, vaikkei kummempia fyysillisiä vaivoja olekaan. Kai se kuuluu asiaan. Onhan nämä päivät niinsanotusti täysiä!

Tiku 82: Ajattelin vinkata, että jos teillä on tilan tai finanssin puutetta, niin aluksi kannatta ostaa tai koota vain yksi pinnasänky. Meillä kaksoset nukkuivat paremmin yhdessä sängyssä puolen vuoden ikään asti. Ovat tietenkin yksilöitä, mutta ainakaan meillä eivät toisiaan herätelleet, päinvastoin! Aluksi nukkuivat vierekkäin kuten sairaalassa ja myöhemmin päät eri päädyissä.

Huominen vielä ja sitten on viikonloppu, ihanaa. Lapset taitavat itsenäistyä ennen vauvan syntymää, kun menevät ensimmäistä kertaa kaverinsa syntymäpäiville itsekseen lauantaina. Siinä saa pyöritellä äiskä peukaloita ja odottaa puhelinsoittoa, että tilanne on riistäytynyt käsistä... Itse tosin ovat innolla menossa, taitaa äitiä jännittää enemmän.

Hyvää ja kivutonta ja pissatonta ja närästyksetöntä ja suonenvedotonta

yötä teille kaikille, Noora

Vierailija
30/30 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nopeasti ennen nukkumatin tuloa tänne päivän kuulumisia..

Tänään istuskellu melkein viimeisillä pakollisilla luennoilla yliopistolla oli raskas päivä ja taas huomenna elikkås näin se menee..

Sitä pinnasänky hommaa ollaan mietitty että jospa nukkuisivat samassa kun on vähän tilan puutetta tässä ennen kuin saadaan kaikki järjestettyä.. Muutkin ovat vihjanneet että voivat huoletta nukkua samassa sängyssä mutta kun th sano neuvolassa että ei olisi hyvä nukuttaa samassa sängyssä enpä tiedä pitää päättää ennen kuin tilaan.. Odotan jo niitä veronpalautusrahoja että saan tuhlata ne hoitopöytään ja muihin vauvojen juttuihin.

No mun napaan oikeastaan ei hurjempia kuulu.. tuota vyötäröä ei jaksanu tämä täti alkaa mittaamaan vaan katotaan jos viikonloppuna sais aikaiseksi sen :)

Nooh eipä tässä muuta..

tikunen ja hupu sekä lupu 26+2