Imettäessä plussanneet
Tämä on noloa ja varmaan olen tyhmä, mutta imetän ja tiedän ettei se ole ehkäisykeino. Mutta poikani on 9kk ja menkat oli vain kerran kun hän oli 2kk. Nyt olemme olleet muutamaan otteeseen ilman ehkäisyä (ei olla jaksettu huolehtia siitä, heh) niin voiko raskautua vaikk amenkat ei ole enää tulleet? Jos olen niin pikkukakkonen on meille hyvinkin toivottu. =)
Onko muille käynyt näin ja ovat raskautuneet?
Kaikkea sitä kanssa kysyy.
Kommentit (3)
Minä imetin esikoistamme eikä kuukautiseni olleet edes alkaneet synnytyksen jälkeen kun plussasin. esikoinen oli tuolloin 6kk. eli ikäeroksi tuli 1v3kk. Elin siis ilman kuukautisia vähän vajaa pari vuotta :)
Esikoinen oli 4kk kun tein positiivisen raskaustestin. Lasten ikäeroksi tuli 1v 3vko. Ekat kuukautiset tuli vajaa 2kk esikoisen syntymästä, vaikka imetin. Maidon määrän vähenemisestä arvelin olevani raskaana, ja niin sitten olinkin =) Seuraavankin synnytyksen muuten kuukautiset alkoivat vajaa 2kk synnytyksestä, täysimetyksestä huolimatta, ja säännöllisenä alusta asti.
Eli raskautuminen imetyksen aikana on hyvinkin mahdollista =)
Voit. Menkathan tulee vasta kun munasolu ei ole tavannut matkallaan siittiötä.
Itselläni menkat alkoivat vajaa 3kk synnytyksestä ja imetin tyttöäni melkein vuoden ikään asti. Tytön ollesssa 9kk ikäinen luovuttiin ehkäisystä. Tyttöjeni ikäeroksi tuli 1v 5kk. :-)
Lila75