Oksennustauti
Miten oksennustauti käytännössä tarttuu? Jos itselläni on sunnuntaina ollut oksentelua ja vauvallani tiistaina, niin pitääkö tarttumista yhä varoa huomenna aamulla? En haluaisi viedä pöpöä mukanani vauvajumppaan. Mieheni alkoi nyt oksennella, joten tauti vielä pyörii huushollissa. Mutta vieläkö minä ja vauva sitä kannamme, vaikka olemme olleet oireettomia useita päiviä, vauva 2 päivää ja minä 4.
Sain itse tämän ystävän lapsen synttäreiltä. Ihmettelen kyllä, että miksi pöpökautena pitää järjestää usean kymmenen ihmisen lastenjuhlat ja tarjoilla vielä herkut ilman ottimia.. Ei hälyytyskellot soineet juhlissa, koska itselläni ei leikki-ikäisiä, eikä muistunut mieleen, että yrjötautiaikaahan tämä on. Tasan vuosi sitten olin alkuraskaudesta kylässä lapsiperheessä, jossa vierailun lopuksi muistettiin mainita, että hei, meillähän on koko perhe ollut juuri yrjötaudissa. Antoivat lasten kiipeillä syliini tms, vaikka olivat olleet juuri sairaana. No, siinähän sitten kasvavan vatsani kanssa sairastin.
Kommentit (2)
niin kauan kuin teillä joku sairastaa, niin kannat käsissäsi ja vaatteissa mukana pöpöä joka paikkaan.
eikö kukaan tiedä? Väliin taidan jättää.