miten kauan odotat huuto.net -ostajan maksua/yhteydenottoa
Moi
Mulla päättyi sunnuntaina huuto ja edelleen odottelen yhden kohteen ostajan yhteydenottoa tai maksua. Meklariviestissä menee siis tilitiedot ja postimaksutkin on ilmoituksessa. Yleensä ostajat on aika pian maksaneet ja ilmoittaneet maksusta (kuten olen ilmoituksessa ja meklariviestissä toivonut).
Eilen laitoin ostajalle ystävällisen viestin, johon laitoin tilitietoni. Siis ihan sellaisen viestin, jonka voisi normaalisti lähettää, jos ei meklariviestissä olisi ollut tilitietoja...
Missä vaiheessa odottelu riittää ja yhteydenoton/maksun pitäisi olla suoritettuna? Ehkä olen kärsimätön, mutta itse hoidan nämä aina mahdollisimman nopeasti, samana tai seuraavana päivänä. Mun mielestä se on vaan kohteliasta ja niin vaan tehdään. Ymmärrän, että on erilaisia käsityksiä, mutta mikä on normaalia ja kohteliasta?
Kommentit (15)
Sitten olen laittanut viestiä ostajalle ja odotellut vielä toisen viikon. Kaikki ostajat ovat kyllä ottaneet yhteyttä viimeistään runsaan viikon kuluttua ja tavarat on maksettu ja haettu/saatu postiin viimeistään kolmessa viikossa.
huudon sulkeutumisen jälkeen,mutta nyt on tullut todella paljon sellaisia ostajia vastaan, jotka maksavat/ottavat yhteyttä vasta viikon kahden jälkeen.
Yleensä viikon odotan ja sitten laitan viestiä perään.
voitin erään huudon (käytän toista kertaa elämässäni huuto.net palvelua) ja ihmettelin kun ei tule mitään viestiä myyjältä... no muistinpa sitten muutaman päivän jälkeen että kappas, se meiliosoite joka mulla huuto.netissä oli olikin vanhentunut kun en ollut sitä moneen kuukauteen enää käytänyt...
Joten mulla meni muutama päivä kunnes sain myyjään yhteyden että voiko laittaa mulle toiseen osoitteeseen tilitiedot ym.
Minä kun en itse ole tunnuksiani luonut niin kun minä voitan huudon niin meneekö mun kaikki osoite tiedot myyjälle automaattisesti? Mä oon niin käsi sen palvelun käytössä että hävettää =)
eli odota rauhassa sunnuntaihin asti. Jos ei siihen mennessä ole kuulunut mitään, pistä viestiä ja kysy, millaisella aikataululla ostaja on liikenteessä.
voitin erään huudon (käytän toista kertaa elämässäni huuto.net palvelua) ja ihmettelin kun ei tule mitään viestiä myyjältä... no muistinpa sitten muutaman päivän jälkeen että kappas, se meiliosoite joka mulla huuto.netissä oli olikin vanhentunut kun en ollut sitä moneen kuukauteen enää käytänyt...
Joten mulla meni muutama päivä kunnes sain myyjään yhteyden että voiko laittaa mulle toiseen osoitteeseen tilitiedot ym.
Minä kun en itse ole tunnuksiani luonut niin kun minä voitan huudon niin meneekö mun kaikki osoite tiedot myyjälle automaattisesti? Mä oon niin käsi sen palvelun käytössä että hävettää =)
sinne huutikseen ja omalle sivullesi. Siellä aika ylhäällä muokkaa omia tietojasi. Vaihda vaikka se sähköpostiosoitteesi oikeaksi. Helpottaa aika paljon elämää. Ei kukaan ole niin käsi,ettei voisi tätä tehdä.
täytyy odotella. Katsoinkin hänen tietojaan ja kaikki palautteet olivat positiivisia, joten tuskin mikään hupihuutelija on kyseessä.
ap
Säännöissä on jopa 2 viikkoa. Hänkö ei vastaa puhelimeen jos soitat?
josta saa tilitiedot ym niin en edes ilmoita maksaneeni ellei myyjä erikseen sitä pyydä. Tämä kai toivottu käytäntö?
Sääntöjen mukaan ostajan/myyjän yhteydenottoa pitää odotella vähintään se 1 viikko eli 7vrk. Sitä ennen ei ole oikeutta antaa neutraalia eikä negatiivista palautetta, eikä ilmoittaa tuotetta uudelleen myyntiin.
Siis sunnuntaina meni kohde kiinni ja eilen jo laitoit viestiä miettien maksaako vai ei. No eilen oli kuitenkin vasta keskiviikko ja pankkiryhmästä toiseen menee aikansa maksun siirtyminen. Maanantai ensimmäinen arkipäivä ja kaikki eivät roiku netissä ihan päivittäin. Itse olen odottanut kaksi viikkoa ja aina tuon ajan kuluessa maksu tililleni tullut.
yhteydenottoa/maksua ja jos mitään ei kuulu niin sitten laitan viestiä perään. Kaikki tietoni ovat siis menneet ostajalle siinä vakioviestissä kohteen sulkeuduttua. Ja jos tuohonkaan ei reagoida millään tavalla niin sitten laitan negan ja kohteen uudestaan myyntiin. Onneksi noita hupihuutelijoita on kuitenkin suht vähän liikkeellä, tai sitten minulla vaan on ollut hyvä tuuri... :)
toivon yhteydenottoa ja ilmoitusta milloin maksaa jo samana päivänä tai seuraavana. siis että laittaa viestiä milloin aikoo maksaa jne..
Siis sunnuntaina meni kohde kiinni ja eilen jo laitoit viestiä miettien maksaako vai ei. No eilen oli kuitenkin vasta keskiviikko ja pankkiryhmästä toiseen menee aikansa maksun siirtyminen. Maanantai ensimmäinen arkipäivä ja kaikki eivät roiku netissä ihan päivittäin. Itse olen odottanut kaksi viikkoa ja aina tuon ajan kuluessa maksu tililleni tullut.
Kyllä laitoin eilen viestiä. Ihmetytti vaan, kun yleensä ostajat ovat aika nopeasti ilmoittaneet itsestään... Nopeuttaahan se tuotteen saamista jne. Ymmärän toki, etteivät kaikki roiku koneella. En itsekään roiku, mutta kyllä mä melkein päivittäin postit luen ja asiani hoidan.
Kyllä mä ymmärrän, että jos on vaikka useampi lapsi ja joku sairauskierre päällä, niin ei varmaan ekana ole mielessä joku huutonet. Mutta eipä epätietoisuuskaan tunnu kivalta näin myyjän näkökulmasta. Kysessä kuitenkin tuote, jonka käyttösesonki on nyt ja olisi kiva laittaa se uudellleen myyntiin, jos ostajalle ei jostain syystä ole aikomustakaan lunastaa sitä...
Kaikenlaista päässä pyörii, mutta tietty odotellaan, jospa ostajasta kuuluisi jotain tuon viikon kuluessa.
Hei! Minä odotan 5 päivää yhteydenottoa ja sitten laitan vielä uuden viestin.Kaikki eivät näet huomaa vakioviestiä meklariviestistä.Maksun odotan olevan viikon sisällä huutopäivästä tililläni.Eri pankkien välillä menee usein se 2-3 pankkipäivääkin, ennenkuin maksu siirtyy tilille. Ihmisillä on menoja,sairastelua,matkoja yms., eikä aina pääse/ehdi "koneelle".Lähes tuhat onnistunutta kauppaa/kohdetta myynneenä olen tämän käytännön todennut hyväksi ja toimivaksi ja välttyy itsekin turhalta "stressiltä".t.Flexi
heti kun asian MUISTIN! Että se sähköpostiosoite olikin väärä.