Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ehdottakaa jotain konstia saada muksut

Vierailija
14.03.2012 |

osallistumaan kotitöihin (5, 8, 10 v. poika, tyttö, poika) muulloinkin kuin satunnaisesti siivouspäivinä jolloin ei tarvitse patistaa kun itse omatoimisesti auttavat (vessanpesu, imurointi, pölyjen pyyhintä, pyykinlaitto jne). Olen siis kyllästynyt patistelemaan ja nalkuttamaan "jokapäiväisistä" kotitöistä. Kotityötaulukko olisi kiva, jokainen saisi valita jonkin työn ja mikä olisi sopiva määrä? Miten motivoin heidät. En haluaisi rahalla tai materialla palkita heitä töistä, toisaalta olisi kiva antaa heille jokin kuukausiraha tai viikkoraha muttei se saisi olla ns. pakkotyö palkinto. Hitsi minkähän systeemin sitä keksisi...??? Auttakeepa ja vinkkejä kehiin, kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan normaalia että laitetaan tekemään tietyt jutut ja sitten saa viikkorahaa kun hommat hoituu?

Vierailija
2/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tehnyt pienestä lähtien kotona kotitöitä ja saanut siitä pienen rahallisen korvauksen.

Oli kiva sitten kauppareissulla ostaa mitä halusi tai laittaa säästöön jos halusi joskus jotai isompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin jokainen lapsi petaa itse sänkynsä ja siivoa jälkensä (vie likaiset vaatteet pyykkikoriin) jne. Toisekseen jokaisella voisi olla oma tehtävä jota tehdään vaikka viikon ajan ja sitten vaihdetaan (keittiön pöydän siivous aamupalan ja päivällisen jälkeen, tiskikoneesta puhtaiden astioiden tyhjentäminen kaappiin jne). Eli valitkaa yhdet työt jokaiselle ja kokeilkaa viikko. Sitten näet miten hommat teillä sujuu ja voit kehittää järjestelmää eteenpäin. Ei sen tarvi heti alussa olla "täydellinen".

Palkintona voisi olla joku perheen yhteinen juttu. Viikon päästä käytäisiin syömässä ulkona, retkellä tai pidettäisiin vaikka peli-ilta.

Vierailija
4/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaan pitää opettaa siihen pienestä pitäen ja ottaa hommiin mukaan. vaikee se on 10-vuotiasta kakrua tai 40-vuotiasta aikuistakaan motivoida jos aina on passattu siihen asti.

Vierailija
5/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivänä lapsesi omaehtoisesti tulevat tekemään siivoushommia? Puhutko nyt tosiaan, että saisi lapset tekemään perusjuttuja, kuten petaamaan sängyn, viemään likavaatteensa pyykkiin, likaiset astiansa astianpesukoneeseen, vievänsä tavaransa paikalleen, vai haluaisitko, että kaiken tuon lisäksi jokainen osallistuisi aina ruuanlaittoon, tyhkentäisi vuorollaan tiskikoneen, veisi roskat ulos jne?

Vierailija
6/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla palkitseminen ei välttämättä ole ihan huono juttu. Siinä sivussahan ne lapset oppii myös rahan käyttöä eli jos haluaa jotain isompaa, siihen täytyy säästää ja sen eteen tehdä töitä.

Tavallaan kotityöthän vois olla niitä lasten töitä, siis lasten työpaikka niin kuin sulla on työpaikka jossa maksetaan palkkaa.

Määriä vois olla tyyliin "roskien vienti 20-50 senttiä, imurointi 2 e, vessan pesu 1 e..."

Vierailija
7/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis erittäin kiitollinen vapaaehtoisista siivouskavereista. Tosiaan puhun lähinnä likavaate ja vaatteet yleensä ovat aina pitkin poikin ja sikin sokin se on isoin pulma. Se tulee saada kuntoon ehdottomasti. Lisäksi haluaisin että he tekisivät perheen (minun) askareen edes kerran viikkoon että he oppisivat niitä tekemään. Mikä olisi sopiva määrä? En halua heitä ihan läkähdyttää työtaakkaan kotona kun kuitenkin on läksyt, harrastukset jne... Ap.

Vierailija
8/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ihan normaalia että laitetaan tekemään tietyt jutut ja sitten saa viikkorahaa kun hommat hoituu?

Vierailija
9/9 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen ruuan jälkeen nostaa omat astiat pöydältä. Iltaisin jokainen vie pyykkinsä pyykkikoriin. Isommat vievät roskiksen pyydettäessä jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme