Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko tällä aikataululla, tässä minun

Vierailija
14.03.2012 |

normipäivä:

5.30 herätys, aamutoimet ja kissojen ruokinta ja hiekkalaatikoiden tyhjennys

6.45 töihin lähtö

7.00-16.30 työ

16.50 kotona, syönti (mies tehnyt ruoan), keittiön raivaus, astianpesukoneen täyttö, pyykit koneeseen, hiekkalaatikoiden tyhjennys

17.30-18.30 lapsen kanssa puuhastelua

18.30-19 lapsen kylvetys, iltapala

19-19.30 lenkkeily

19.30-20 suihku ja iltapala

20-20.30 pyykkien laittoa, astiapesukoneen tyhjennys yms.

20.30-20.45 Hampaiden pesu ja nukkumaan meno

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi treenata noin vähän. Mikään "lenkkeily" ei minua nappaa, haluan kehittyä.

Lisäksi en jaksaisi herätä noin aikasin, enkä saisi unta noin aikaisin liikunnan jälkeen. Mutta untahan ap saa huimasti, joten luulisi jaksavan.

Hassulta tuntuu, että kysytään ilmeisesti työmäärästä "jaksaisitko". Mulla on päivätyö (8 h), osa-aikatyö, freelancertyö, vapaaehtoistyöt, lisäopiskelut, vaativa liikuntaharrastus ja sitten tietysti perhe (2 lasta). Telkkaria en kato kun ei kiinnosta, netissä tulee roikuttua.

Että mikä nyt sitten on rankkaa. Minusta minulla ei ole.

Jos televisiosta ei tule mitään mikä kiinnostaisi sinua, niin taidat olla aika tylsä ihminen?

Et siis katso ajankohtaisohjelmia, uutisia, elokuvia, sarjoja, dokumentteja, musiikkivideoita tai asiaohjelmia? Aika tynnyrissä taidat urkkaharrastuksesi kanssa elellä. :-)

Vierailija
2/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuinka pienet ja merkityksettömät elämät ihmisillä on. Itse ryyppäisin itseni hengiltä tuollaisten rutiinien kanssa. Onneksi en koskaan hankkinut lapsia tai mennyt naimisiin.

On kyllä ihmisillä pienet ja turhat elämät. Rutiinien orjia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan sitä omaa aikaa illalla lasten mentyä nukkumaan, vaikka samalla usein ripustelen pyykkiä tai teen jotain muuta pientä kotihommaa. Mikä ihmeen hiekkalaatikon tyhjennys, siis että otat kakat lapiolla pönttöön vai koko hiekanko vaihdat kahdesta päivässä?

Vierailija
4/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa päivittäin? Miten monta tuntia sulla on päivässä?

Mä olen tehokas ja osaan organisoida ajankäyttöni.

Ja lapsia voi ottaa moneen mukaan, esimerkiksi liikuntaan. Lisäksi monet työt limittyy, voin tehdä niitä päällekäin ja aivoni prosessoivat töitä silloinkin kun en ole niitä tekemässä, joten en erikseen juurikaan tarvitse tuumailuaikaa. Opiskeluasiat hoidan aina kerralla ja nopeasti kun niiden aika on. Monethan tekevät vaikka jotakin esseetä päiväkaupalla, minä en koskaan.

17

Vierailija
5/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi treenata noin vähän. Mikään "lenkkeily" ei minua nappaa, haluan kehittyä.

Lisäksi en jaksaisi herätä noin aikasin, enkä saisi unta noin aikaisin liikunnan jälkeen. Mutta untahan ap saa huimasti, joten luulisi jaksavan.

Hassulta tuntuu, että kysytään ilmeisesti työmäärästä "jaksaisitko". Mulla on päivätyö (8 h), osa-aikatyö, freelancertyö, vapaaehtoistyöt, lisäopiskelut, vaativa liikuntaharrastus ja sitten tietysti perhe (2 lasta). Telkkaria en kato kun ei kiinnosta, netissä tulee roikuttua.

Jos televisiosta ei tule mitään mikä kiinnostaisi sinua, niin taidat olla aika tylsä ihminen?

Et siis katso ajankohtaisohjelmia, uutisia, elokuvia, sarjoja, dokumentteja, musiikkivideoita tai asiaohjelmia? Aika tynnyrissä taidat urkkaharrastuksesi kanssa elellä. :-)

TELEVISIO on siis ainoa väline, josta voi katsoa esimerkiksi elokuvia :O

Telkkarintöllääjäthän tunnetusti on ihan superdupermielenkiintoisia ja aktiivisia ihmisiä...

Elokuvia katson paljokin. Jos on jotain tärkeää tai esim. työhöni liittyvää ajankohtaisohjelmaa, katson sen netistä. Silloin voin myös kelata tarpeettomat kohdat. Samoin musiikkiivideot yms. näkee netistä. Luen lehtiä ja kirjallisuutta. Telkkari on tylsä, joku Putous, halooo, minä en :) Mulla on niin paljon kaikkea muuta kivaa tekemistä, etten jaksa tuijottaa toosaa.

17

Vierailija
6/40 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lehtiä ja kirjallisuutta. Telkkari on tylsä, joku Putous, halooo, minä en :) Mulla on niin paljon kaikkea muuta kivaa tekemistä, etten jaksa tuijottaa toosaa.

17

Itselläkään ei ole paljon aikaa telkkarin katsomiseen mutta esim BBC:n QI on ihan ehdoton :) Yleltä tuleva Naistenosasto on myös tällä hetkellä suosikkini, se Jo Brand on niin mahtava.

Se, että elokuvan tai dokkarin katsoo tietokoneelta ei tee ihmistä kyllä yhtään sen hienommaksi tai kiinnostavammaksi.

Vierailija
7/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavasti. Herään joka aamu klo 4.45, mutta en todellakaan pääse koskaan noin aikaisin (yhdeksältä) nukkumaan. Monesti menee yhteentoista tai ylikin.

Ehkä olen laiska organisoija ja tulee sitä telkkuakin iltaisin katsottua. Viikonloppuisin onneksi saa nukkua pidempään.

Vierailija
8/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo nyt vastaa aikalailla ihan normaalia päivää muillakin työssäkäyvillä perheellisillä?

Jos tuntuu että väsyttää, nouse aamulla vähän myöhempään, sulla on tossa tunti ja vartti kuitenkin. Lenkkeilyn olet itse halunnut ottaa joten siitä voit jollain päivällä luopua jos tuntuu että haluat vain olla ja katsella tv:tä. Pyykkejä voi laittaa vaikka vain viikonloppuisinkin, astianpesukoneen tyhjennys vie alle 5 minuuttia.

Vierailija
9/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö lapsi nukkumaan jo seiskalta? etkö koe huonoa omaatuntoa, jos olet noin vähän lapsesi kanssa?

Vierailija
10/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä helpot päivät kuin ap:lla, niin tuntisin olevani lomalla!!!

Vierailija
11/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään samaan aikaan, mutta menen nukkumaan vasta kympin uutisten jälkeen. Kissoja meillä ei ole, mutta yksi koira löytyy, johon väkisinkin menee aikaa. Miestäkään ei ole, joten kaikki hommat kaatuu mun niskaan arkisin, paitsi lapset hoitaa koiraa kyllä. Lisäksi lapset harrastaa, joten joudun olemaan kuskina, kun matka on niin pitkä ja ei onnistu julkisilla meneminen.

kuin vain puolitoista tuntia...

Vierailija
12/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään 6.45. aamutoimet ja lapset kouluun

töistä pääsen lähtemään klo 15.30-21 välillä riippuen päivästä (no jos 21 asti olen, niin usein menen töihin vasta 9-10 maissa ja aamusta saatan käydä kuntosalilla).

17-18 kotona ruuanlaitto, ruokailu (jos olen töissä niin mies lämmittää lapsille ruuat, kerran viikossa tulen ruokakaupan kautta kotiin).

kotona puuhastelua, vaatteiden viikkaamista, järjestelyä, läksyjen kyeslyä, omien opiskelutehtävien tekoa silloin jos on jatko-opintojen joku kurssi menossa)

iltapesulle uutisten jälkeen n. klo 22.30

Että näin!

Vierailija
13/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on ihan toisenlaista. Teen osa-aikatyötä ja puuhaan siinä sivussa (sekä kotona että muualla) kaikenlaista.

On kolme lasta ja mies, ei kotieläimiä.

Iso talo, mutta nautin siivoamisesta, ruoanlaitosta ja leipomisesta.

Olen kotihiirityyppiä ja olen itse luonut itselleni tällaisen leppoisan elämän, olen jo yli 40 v.

Vierailija
14/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikataulun orja :) Väsyttää kyllä, mutta luulen että tämä on jotain kevätväsymystä. Viikonloppuisin saan aina hyvin ladattua akkuja. Luulen etten olisi niin väsynyt jos en tuijottaisi työkseni tietokonetta koko päivää. Mutta vaihtoehtoja ei tällä hetkellä ole.

Viikonloppuisin olen kyllä lapsen kanssa 24/24h. Ehdittekö muut äidit puuhata viikollakin lastenne kanssa pidempään? Olenhan minä toki paikalla illat, lapsi menee yhtä aikaa kanssani nukkumaan. Paitsi tietysti lenkkeilyn ajan.

Vierailija
15/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma aikataulu

-herään klo 7.15 ja teen aamupalan, koululaisten laitto kouluun

- lounasta pieneimmän kanssa n klo 10.30

-välipala n klo 14

-ruoka n klo 17

-emmerdale klo 18

lasten läksyissä auttamista ja kokeiden kuulustelua klo 19-20

klo 20 iltapala

- klo 21 pienimmälle iltasatu ja laulu

- itse meen nukkumaan klo 22-23.30

Olen siis kotiäiti ja touhuilen stten päivän mittaan kotitöitä omassa tahdissa. käydään ulkona, kaupassa, kirjastossa, kerhossa, uimass.. mitä milloinkin.

Elämä on leppoisaa ja tälläistä ollut jo 13 vuotta. En pysty toimimaan stressissä, enkä halua stressaavaa ja kiireistä elämää. Tämä sopii minulle.

Vierailija
16/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikataulun orja :) Väsyttää kyllä, mutta luulen että tämä on jotain kevätväsymystä. Viikonloppuisin saan aina hyvin ladattua akkuja. Luulen etten olisi niin väsynyt jos en tuijottaisi työkseni tietokonetta koko päivää. Mutta vaihtoehtoja ei tällä hetkellä ole.

Viikonloppuisin olen kyllä lapsen kanssa 24/24h. Ehdittekö muut äidit puuhata viikollakin lastenne kanssa pidempään? Olenhan minä toki paikalla illat, lapsi menee yhtä aikaa kanssani nukkumaan. Paitsi tietysti lenkkeilyn ajan.

että työssäkäyvällä äidillä on noin vähän aikaa olla oman lapsensa kanssa :(. Yleensähän äidit järjestää töitään ym niin, että aikaa jää lapselle.

Vierailija
17/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on ihan toisenlaista. Teen osa-aikatyötä ja puuhaan siinä sivussa (sekä kotona että muualla) kaikenlaista.

On kolme lasta ja mies, ei kotieläimiä.

Iso talo, mutta nautin siivoamisesta, ruoanlaitosta ja leipomisesta.

Olen kotihiirityyppiä ja olen itse luonut itselleni tällaisen leppoisan elämän, olen jo yli 40 v.

ehkä minäkin jaksaisin, mutta en halua. Nuorempana oli niin paljon kaikkea puuhaa ja muka-tärkeää tekemistä, nyt haluan ottaa rennommin.

Enkä tarkoita, etteikö AP:n tekemiset olisi tärkeitä. Ihmisillä on vaan erilaisia tapoja toimia.

Vierailija
18/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on yksi ainoa lapsi, eikä siitäkään huolta hoitoon viemisestä ja hakemisesta, ehdit käydä lenkillä ja nukutkin lähes 9 tuntia yössä.

Vierailija
19/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi aikataulu jotenkin erikoisen tiukka vai kuinka?

Mun aikataulu esim eiliseltä :

Herätys klo 6:30, lapsi hereille 6:45

Lähtö päiväkotiin/ töihin klo 7.15

töissä 8-16

kauppaan töiden jälkeen, kotona ehkä 17:15

kokkaan ruoan, laitan tiskit yms, valmis ehkä 18:15

leikkiä lapsen kanssa 18:15-19:15

lapselle iltapala yms klo 19:15-19:30

8 km juoksulenkki klo 19:30-20:15

punttistreeniä kotona 20:15- 21.00

pyykit kuivumasta, niiden viikkaus kaappiin, suihku jne 21:00-21:30

Tiskikoneen tyhjennystä, jääkapin pesua siivoilua klo 22:00 asti

telkkarin katselua 22.00- 23.00

Kirjanlukemista 23.00-23.30

23.30 nukkumaan

ja toi on siis ihan normi päivä enkä koe sen olevan mitenkään kovin kiireinen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan