Ihan turhia noi hammasväliharjat/-tikut!
Eivät puhdista ainakaan mun hammasvälejä kunnolla.
Kommentit (26)
Multa puhdistaa. Hammaslääkärikin huomasi, että mulla ei juurikaan tule hammaskiveä enää, kun aloin kunnolla ja säännöllisesti putsata hammasvälit.
Vierailija kirjoitti:
Multa puhdistaa. Hammaslääkärikin huomasi, että mulla ei juurikaan tule hammaskiveä enää, kun aloin kunnolla ja säännöllisesti putsata hammasvälit.
Mullalla?
Mulla toimii muovitikku sisään-ulos joka hammasväliin iltaisin ennen hammaspesua. Aikaa menee muutama sekunti. Jos jätän väliin pariksi illaksi, seuraavalla tikutuksella roiskuu veri eli on tullut ientulehdus.
Ei ne hammaskiveä poista. Hygienisti poistaa.
Sun henki haisee kuolemalta metrien päähän.
Kaikki me hygieeniset haistamme plakin ja ientulehduksen hajun. Se on sellainen henkeäsalpaava mätänemisen haju.
Minullekin ne ovat ehdottomat. Jätin viimeisen välin putsaamata, kunnse oli hankalaa, niin heti reiänalku taas.
Niinpä, peseminenkin aika turhaa. Pesen n. kerta viikkoon ja vielä on 6 hammasta jäljellä
Mun hammasväleihin ei mahdu kuin muutamaan noi minikokoisetkaan harjat, käytän siksi hammaslankaimia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me hygieeniset haistamme plakin ja ientulehduksen hajun. Se on sellainen henkeäsalpaava mätänemisen haju.
Minkä ihmeen takia haisisi, kun mulla ei ole hammaskiveä ja lankaan hammasvälit vähintään kerran päivässä?
Ap
Sä teet sitä liian harvoin. Plakki jämähtää äkkiä hammaskiveksi. Päivittäin lankaat kun ensin poistatat jo kertyneet sedimentit.
Silikonitikut on hyviä ja lankaimia joskus. Minulla ahtaat hampaidenvälit, en kyllä osaisi kuvitella mitään sopivaa hammasväliharjaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun hammasväleihin ei mahdu kuin muutamaan noi minikokoisetkaan harjat, käytän siksi hammaslankaimia.
Kyllä mahtuu kun runttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia haisisi, kun mulla ei ole hammaskiveä ja lankaan hammasvälit vähintään kerran päivässä?
Ap
Varmaan siksi, kun sanoit, ettei ne sulla toimi.
Mä käytän niitä lankaimia sellaisessa muovikoukussa, Temusta sai parin vuoden lankaimet 10 eurolla. Ssmslla hinnalla suomesta saa viikoksi...
Tosin en tiedä kannattaisiko noita alkaa pesemään jotta saa lisäkäyttöä eikä vaan muoviroskaa.
Ap haisee kuolemalta. Jokainen varmaan törmännyt siihen hajuun avatessaan auton oven kun siellä on hetken istunut joku, joka ei viitsi langsta.
Ei ole turhia. Yleensä käytän tikkua ennen harjausta, mutta olen kokeillut harjausksen jälkeen. Aina sieltä tulee jotain jollei tikkua ole käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne mahtuu muualle paitsi etualahampaisiin ja viimeiseen ylätakahampaaseen. Niiden ongelma on se, että ne puhdistavat vain pienen alueen aivan ikenen vierestä, kun olisi tarvetta puhdistaa koko matkalta. Salaatinlehden palanen löytyi aamulla hammasvälistä, kun testasin taas noita tikkuja eilen illalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan siksi, kun sanoit, ettei ne sulla toimi.
Missä kohtaa luki, etten puhdista hammasvälejä ollenkaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap haisee kuolemalta. Jokainen varmaan törmännyt siihen hajuun avatessaan auton oven kun siellä on hetken istunut joku, joka ei viitsi langsta.
Onko hammasväliharja lanka?
Kokeilepa vedellä pillunkarvoilla.