Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua miks vaahtootte että miehen pitäis osallistua kotitöihin..

Vierailija
14.03.2012 |

Ei meillä miehen tarvi siivota tai tehdä muitakaan kotitöitä.

Meillä ainakin mies tekee paljon sellaista mihin minun ei tarvi osallistua. Mies tekee puita ja kantaa ne sisään, lämmittää takkaa, tekee lumityöt/leikkaa nurmikon ym. pihatyöt, huoltaa ja korjaa autoja ja taloa tarvittaessa.

Sitten kyllä ymmärrän jos jossain taloudessa nainen joutuu kotitöiden lisäksi tekemään kaikki edellämainitut eli mies ihan oikeasti vaan makaa joka päivä töiden jälkeen. Mutta tuollainen laiskuuskin olisi pitänyt huomata jo seurusteluvaiheessa.

Koskaan ei ole tarvinut riidellä kotitöistä. Joskus mies on sanonut että voisit itse vaihtaa renkaat autoosi, sanoin että sen jälkeen saat laittaa itse omat ruokasi. Vaihtoi kiltisti renkaat.

Mielipiteitä kiitos :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukkos ei satu olemaan kotona ja tulee hirveet määrät lunta, niin jäät odottamaan että mies tulee kotiin tekemään ne "miesten työt". Ääliö. Ja ukkos ei tietenkään osaa ruokkia itseään tai lapsia, kun ruoan laittohan on "naisten työ".

Vittu mitä idiootteja vielä nykyaikana! Olette varmasti jostain sysimetsistä kotoisin. Serkuksia tai sisaruksia. Onko lapsillanne montakin ylimääräistä kromosomia?

luonnolle että piti noin pillastua :D Tais osua arkaan paikkaan.

Jos oisin yhtä tyhmä kun sää niin kuvittelisin että sun ukko varmaan tälläki hetkellä jynssää essu päällä ja kumihanskat kädessä vessanpönttöä kun sää roikut av:llä.

Kyllä meillä kuiteski tarvittessa tehdään ja osataan tehdä kaikkia kodin töitä. ( Tai kyllä mulla jäis varmaan öljyt kattomatta ja renkaat vaihtamatta.) Mutta kyllähän nyt jokainen mies osaa varmasti siivota tai laittaa ruokaa jos on tarvis.

ap

Vierailija
42/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisiä naisten töitä eli siivous ja pyykit. On puiden hakkuu ja lumityötkin kotitöitä tottakai..

Mua kiinnosti oikeestaan lähinnä et miks niin monet riitelee kotitöistä (tälläkin palstalla avauduttu)? Kun mää en nää siinä mitään ongelmaa että teen kaikki siivoukset, pyykinpesut ja ruoanlaiton yksin. Mies tekee omat hommansa.

tai ainakaan mitään sellaisia mitä pitäisi tehdä joka päivä. Ruoanlaittoa ja siivousta riittää useimmille päiville.

Asutaan kerrostalossa. Meillä ei ajeta nurmikkoa tai kaadeta puita sillä nuo tekee huoltoyritys. jos ja kun remonttia tehdään niin siihen palkataan ammattimies ja molemmat osallistuu kykyjensä mukaan, esim minä pakkaan tavaroita rempan tieltä ja mies kantaa painavampia tavaroita. Tuota ei tehdä joka päivä.

Auto huolletaan merkkiliikkeessä, meillä ei rassata niitä pihassa itse. Renkaat vaihdetaan liikkeessä, ei meillä ole edes säilytyspaikkaa renkaille.

En ikimaailmassa suostuisi siihen että mies asuu kuin hotellissa ja minä passaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedoksesi ap, että kaikki eivät asu missään korvessa, missä tarvitaan puiden pilkkomista, nurmikon leikkausta, lumitöiden tekemistä yms. Eivätkä kaikki tarvitse autoakaan, koska asuvat ihmisten ilmoilla. Eli tosi isossa osassa perheitä ei ole tuollaisia töitä lainkaan...

Vierailija
44/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotitöiden lisäksi lumityöt ja leikkaan nurmikon. Meillä ei ole takkaa, joten ei tarvi puitakaan tehdä/kantaa. Mies kyllä hoitaa autohommat, mutta muuten kaikki minun vastuulla. Ja joskus tympii, mutta ei onneksi aina. :)

Vierailija
45/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% av-mammoista asuu kerrostalossa. Jos osaisitte lukee niin huomaisitte että tässä puhutaankin omakotiasumisesta. Eihän kerrostalossa ees ole niin paljoa tekemistä että niitä tarvis jakaa, semmonen pitäis kyllä hoitua ihan luonnostaan.

ap

Vierailija
46/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% av-mammoista asuu kerrostalossa. Jos osaisitte lukee niin huomaisitte että tässä puhutaankin omakotiasumisesta. Eihän kerrostalossa ees ole niin paljoa tekemistä että niitä tarvis jakaa, semmonen pitäis kyllä hoitua ihan luonnostaan.

ap

mikä tällaisessa asiassa niin hiertää?

Vierailija
47/52 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa näin on, joten hassua että niin ap vahtoot ettet tajuu kun joku vaahtoo kun niin ei ole :)

Vierailija
48/52 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa näin on, joten hassua että niin ap vahtoot ettet tajuu kun joku vaahtoo kun niin ei ole :)

Joku meistä ei nyt ymmärrä (tai ei halua ymmärtää), että harvoin menee hommat tasan.

Voi olla, että yhdessä täytetään liiteri, ja mies hakee puut ja nainen laittaa ruokaa samaan aikaan, töiden jälkeen.

Entä aamulla? Nainen herää noin tunnin aikaisemmin kuin mies. Tietenkin, kun pitää suihkuttaa, sheivata, kuivana, kammata, meikata jne. Jätetään mainitsematta edes ohimennen, että siinä samalla keittää kahvit ja laittaa aamiaisen miehelle ja lapsille.

Aika harva auto tarvitsee huoltoa päivittäin, kun vertaatte sitä kotihommiin.

Tiedättekö, kuinka paljon aikaa menee öljyn tarkistamiseen?

Ei, hyvät naiset, sillä kuitata kolmen tunnin kotitöitä! Ei vaikka auto kuluttaisi öljyä enemmän kuin laki sallii ja sitä pitäis tarkistuksen lisäksi myös lisätä päivittäin. Ehkä aamukahvit, mutta ei yhtään enempää, jos periaatteena on yhtä paljon kotitöitä molemmille.

Vierailija
49/52 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jäljelle jää pelkät kotityöt ja ei ole kovin reilua, että nainen tekee ne kaikki yksin.

Vierailija
50/52 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku meistä ei nyt ymmärrä (tai ei halua ymmärtää), että harvoin menee hommat tasan.

Voi olla, että yhdessä täytetään liiteri, ja mies hakee puut ja nainen laittaa ruokaa samaan aikaan, töiden jälkeen.

Entä aamulla? Nainen herää noin tunnin aikaisemmin kuin mies. Tietenkin, kun pitää suihkuttaa, sheivata, kuivana, kammata, meikata jne. Jätetään mainitsematta edes ohimennen, että siinä samalla keittää kahvit ja laittaa aamiaisen miehelle ja lapsille.

Aika harva auto tarvitsee huoltoa päivittäin, kun vertaatte sitä kotihommiin.

Tiedättekö, kuinka paljon aikaa menee öljyn tarkistamiseen?

Ei, hyvät naiset, sillä kuitata kolmen tunnin kotitöitä! Ei vaikka auto kuluttaisi öljyä enemmän kuin laki sallii ja sitä pitäis tarkistuksen lisäksi myös lisätä päivittäin. Ehkä aamukahvit, mutta ei yhtään enempää, jos periaatteena on yhtä paljon kotitöitä molemmille.

Kyllä mä ymmärrän, että monilla ei hommat mene tasan ja siitä saakiin vaahdota. Niin minäkin tekisin jos tilanne olisi niin :) Mutta kun mitä ap kuvaili, niin heillä hommat voi mennä tasan ja siksi onkin hassua, kun hän ihmettelee niitä jotka rutisevat kun hommat ei mene tasan. Heillä siis menee hommat tasan jos vaikka puilla lämmittää taloa ja käyttöveden. Eli siis jos kaataa puut metsästä, pilkkoo ne klapeiksi, vie vajaan ja hoitaa lämmittämisen ympäri vuoden.

Mutta jos miehellä on vain tyyliin auton huoltoonajo pari kertaa vuodessa, niin silloin hommat ei tosiaan mene tasan.

Vierailija
51/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsemiani "miestenhommia" :D

normi okt:n ns. miesten työt on aika vähäisiä

siihen verrattuna mitä lapset ja perinteiset naistentyöt vaatii.

Vai mistä asti ne puut teillä haetaan? Meillä haetaan liiteristä ja siihen menee n 5 min niin on leivinuunipuut ja saunapuut tullu. Pannuhuoneen täyttöön menee vähän enemmän, mutta ei paljon...

Eikä se noiden lämmitys mitään "työtä" ole :D

Vai kuin ison homman ap:n mies on saanu tehtyä takan lämmityksestä? Minä lämmitän meillä uunin ja siinä se palaa ilman minun tuijotustakin :D

"Kuinka usein teillä oikein on talo ja auto rempallaan, jos niitä saa olla koko ajan korjaamassa?"

Ei ne puut meillä ainakaan sinne liiteriin itsestään tule vai? Meillä kun tullaan kotiin niin minä siivoan keittiön ja laitan tiskit koneeseen sillävälin mies hakee puut ja laittaa takkaan tulet ja sama aika siihen menee. Vaikka en nyt olekkaan sekuntikellolla ottamassa aikaa kumpi käyttää enemmän aikaa kotihommiin.

Millä perusteella miesten työt on muka kevyempiä tai vähäsiä normi omakotitalossa? Kyllä mää ainaki ennemmin laitan tiskit koneeseen kun kannan puut tai imuroin kun kolaan lumet..

Vierailija
52/52 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähä töitä sille miehelle jäis, jos mä tekisin kaikki kotityöt? Kerran vuodessa saattas lampun vaihtajaa, mutta itse kykenen siihenkin...

Ei oo taas tämän ketjun alottajaa järjenlahjoilla siunattu.

Ootko muuten koskaan tullut miettineeksi, että nainenkin vois haluta tehdä pihatöitä. Ja ajatella, että jotkut naiset tekeekin. On tää nykyaika sitten ihmeellistä aikaa...