Mieheni sisko sanoi, että on naisen oma vika jos on mennyt töihin eikä selviä yksin kotitöistä...
että on pelkkää plussaa jos mies auttaa esim siivouksessa tms kodinhoidossa...
Ollaanko täällä samaa mieltä?
Mä olin ihan puulla päähän lyöty että nykyään joku vielä ajattelee näin.
Ettäkö mies saa maata sohvalla töiden jälkeen koko päivän ja viikonloput ja nainen töiden jälkeen hoitaa lapset ja kodin ja kaiken muun.
Kommentit (18)
ihan miehen oma vika, jos on mennyt töihin ja ei selviä yksin kotitöistä. On pelkkää plussaa, jos nainen auttaa kodinhoidossa.
Ai eikö se toimikaan noin päin? Miksi ei?
tuohon totuuteen pääsemisessä. Tuskin se on ihan oma ajatus.
kälyt ovat vielä pahempia kuin anopit, jos et ole sattunut vielä huomaamaan :D
Mä en yleensäkään käsitä miten joku voi tulla arvostelemaan tai sanomaan miten kuuluu missäkin perheessä tehdä tai että suuttuu siitä minulle jos hänen veljensä joutuu pakosta imuroimaan tms...
Luulis että hän tuntee veljensä ja tietää että siitä ei ole apua kotitöissä, itsellä tällä siskolla on mies joka viikonloppuisinkin herää jo klo 6 nikkaroimaan ja naputtamaan ja tekemään puutöitä yms...
ap
ehdottaa tuon kälyn kanssa miesten vaihtoa, saisit itsellesi sen ahkeran nikkaroitsijan :D
Eläköön hän tavallaan ja teidän perheessä eletään toivottavasti toisin...
Mä en yleensäkään käsitä miten joku voi tulla arvostelemaan tai sanomaan miten kuuluu missäkin perheessä tehdä tai että suuttuu siitä minulle jos hänen veljensä joutuu pakosta imuroimaan tms...
Luulis että hän tuntee veljensä ja tietää että siitä ei ole apua kotitöissä, itsellä tällä siskolla on mies joka viikonloppuisinkin herää jo klo 6 nikkaroimaan ja naputtamaan ja tekemään puutöitä yms...
ap
ehdottaa tuon kälyn kanssa miesten vaihtoa, saisit itsellesi sen ahkeran nikkaroitsijan :D
Ja oon päättänyt että jos vielä joskus jotain sanoo niin passitan mieheni asumaan siskonsa luo muutamaksi viikoksi ja tulkoot sitten sanomaan uudestaan onko vielä sitä mieltä että naisen pitää hoitaa yksin koti.
ap
Minulla on kaksi kälyä, joista toinen on aivan ihana ja toinen from hell, joten monenlaisia ihmisiä kälyissäkin on, kuten myös anopeissa! :)
Kai sekä miehesi että kälysi ovat saman äidin kasvattamia. Mitä mieltä anoppisi on?
Olen todella yllättynyt, että vielä tällä vuosisadalla ajatellaan noin, että vain nainen tekee kotitöitä.
Ja niin tyytyväinen kun minä olin jo 1980-luvulla, kun miehetkin viimein ovat alkaneet osallistua kotitöihin - tai siis silloinen poikakaverini äitinsä ja siskojensa suureksi järkytykseksi jopa siivosi oman huoneensa lapsuudenkodissaan, vaikka minäkin olin siellä.
Mutta se oli ennen se, nykyinen mies ei osallistu. Toisaalta, hänellä on kyllä kotona paljon muuta puuhaa niin, että monena iltana tulee ulkoa sisään ja nukkumaan myöhemmin kuin minä.
puhui. Itse olet lapsesi tehnyt ja sohvaperuna luuseri miehen valinnut, vai??!!
linee aika typerää ja yksinkertaista sorttia. Kai nauroit päin naamaa ja räkäisesti?
Onneksi mun mies on ainoa lapsi.
harvassahan on ne naiset joiden on pakko mennä töihin virikkeitä yms saamaan
harvassahan on ne naiset joiden on pakko mennä töihin virikkeitä yms saamaan
jaksaisi tehdä kotitöitä kokopäivätyön lisäksi. Mä sanon aina siihen, että jään ilomielin kotirouvaksi ja teen kaikki kotityöt yksin. Se auttaa, mies tarttuu tiskeihin aika nopeasti.
Jos mä jäisin töistä pois, miehen tuloilla voitais vuokrata meille varmaan jokin yksiö kaukaisesta lähiöstä ja syödä joka toinen päivä.
jolla ei ole varaa siihen että minä jäisin kotirouvaksi...
Vaikka ei mulla sitä mitään vastaan olis, ehkä kuitenkin osa-aikatyö olis just passeli niin mielihyvin hoitaisin kodin yksin.
Ja kyllä, saman äidin kasvattamia. Perhe jossa isä on tehnyt KAIKKI ulkotyöt, aurannut pihat, hoitanut työn ja pellot ja metsät ja korjannut autot ja talot ja pessyt ikkunat ja saunan ja tampannut matot, leikannut nurmikon ja haravoinut...
Ja anopin mielestä vaadin hänen pojalta liikaa kun sen pitäs osallistua esim imurointiin tai siivoukseen yleisesti.
Mun mies ei esim leikkaa nurmikkoa tai haravoi tms... lämmittää saunan ainoastaan ja korjaa auton.
ap
jos näin olisi? Ainakin lapset olis varmaan paremmin käyttäytyviä? Vielä kun ei olisi sitä sodanjälkeistä pulaa mistään. Emännät ehtosia ja miehet huolehtisivat leivän pöytään. Naapurit tulisivat kyläilemään vastaleivotun piirakan kera.
tuohon totuuteen pääsemisessä. Tuskin se on ihan oma ajatus.
miehen sisko on luonteeltaan sellainen että hän on aina oikeassa ja vain ja ainoastaan se mitä hän tekee on oikea tapa.
Siinä kuule alistuu mies ihan tämän naisen tahtoon.
ap
niin naisella on täysi oikeus vaatia itselleen tasa-arvoa kotitöissä. Varsinkin jos asuu kerrostalossa, eikä ole autoa. On varsin vähän ns miesten töitä.
niin naisella on täysi oikeus vaatia itselleen tasa-arvoa kotitöissä. Varsinkin jos asuu kerrostalossa, eikä ole autoa. On varsin vähän ns miesten töitä.
Mutta miehen sisko sanoi että on omaa tyhmyyttä kun on mennyt töihin...
Ei mun miehellä ainakaan oo niin hyvä palkka ja varsinkin nyt kun osa menee ulosottoon että pärjättäis vaan miehen tuloilla.
Pitää vissiin jäädä kotiin ja miehen mennä ruinaamaan rahaa siskoltaan kun on tällästä mun päähän alkanu takomaan ;)
ap
ap