MIKSI pitää näyttää NUOREMMALTA kuin on?
En oikein ymmärrä. 80% täällä väittää näyttävänsä niiiin paljon nuoremmalta kuin todellinen ikä on.
Ensinnäkään en usko sitä, kun katsoo vaikka lasten kavereiden vanhempia jne.. kyllä se oikea ikä näkyy enemmän tai vähemmän, tuskinpa av-palstalle on kokoontunut poikkeukselliset yksilöt.
Toinen juttu on se, että MIKSI pitäisi näyttää nuoremmalta ja miksi se on hyvä asia?
Jotenkin säälittävää, että aikuiset naiset, joilla sitä elämänkokemusta on kertynyt, haluavat hirveästi näyttää nuoremmilta kuin on. Oikein kilpaa selitetään mitä voiteita käytetään ja ollaan kamalan ylpeitä jos joku luulee nuoremmaksi.
MITÄ PAHAA ON NÄYTTÄÄ JUST IKÄISELTÄÄN?
Kommentit (18)
VÄITTÄÄ näyttävänsä nuoremmalta, totuushan on ihan toinen. Kyllä 30v näyttää ja saa näyttää 30 veeltä, samoin 40v, 50v ja niin pois päin.
Muistan ikuisesti sen mamman joka kertoi olevansa 35v ja baarissa oli parikymppisten kavereidensa kanssa ja kuulemma näytti heitä kaikkia niiiiin paljon nuoremmalta, niin kuinkakohan monen jälkeen sai tämä kuvan mieleensä.
Hei, ikää tulee ja kelloa ei voi pydäyttää, se on ihan luonnollista. Ette te oikeasti näytä 10v nuoremmalta kuin olette.
arkisen näköinen, että menetys ei ollut suurensuuri alkaapäällekään.
Kuule, kukaan tuskin haluaa näyttää vanhalta. Kun ikää karttuu 40+, se ikäiseltään näyttäminen tarkoittaa sitä, että iho roikkuu, ryppyjä on, vatsalla on jenkkakahva, kaulan alla heltta ja allit hölsyvät. Innostaako?
En minä mihinkään nuorennusleikkauksiin halua, siis keinotekoisesti nuorentamaan. Mutta toki haluan näyttää mahdollisimman hyvältä.
Kuule, kukaan tuskin haluaa näyttää vanhalta. Kun ikää karttuu 40+, se ikäiseltään näyttäminen tarkoittaa sitä, että iho roikkuu, ryppyjä on, vatsalla on jenkkakahva, kaulan alla heltta ja allit hölsyvät. Innostaako?
En minä mihinkään nuorennusleikkauksiin halua, siis keinotekoisesti nuorentamaan. Mutta toki haluan näyttää mahdollisimman hyvältä.
Väitän että 90 % näyttää suunnilleen ikäiseltään, palstalla taas sama prosentti väittää näyttävänsä paljon nuoremmalta.
mutta aina on ollut niitä jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta, eikä siinäkään ole mitään pahaa. Jotkut tietty näyttävät ikäistään vanhemmiltakin, ja suurin osa aika lailla ikäisiltään.
Minulla on esim. muutama tuttu jotka ovat luulleet minua ainakin 5 v nuoremmaksi, vaikka olemme syntyneet samana vuonna. 19-vuotias työkaveri luuli minua korkeintaan 26-vuotiaaksi ja pari kuukautta sitten Alkossa kysyttiin (ruuhka-aikaan) paperit kun ostin pullon konjakkia. Olen 33.
Äitini järkytti työkavereitaan kertomalla jäävänsä eläkkeelle. Olivat luulleet äitiä n. 50-vuotiaaksi, on 60. Omalta työpaikalta löytyy yksi vastaava tapaus, tuli puhetta synttäreistä ja kertoi täyttävänsä pyöreitä vuosia. Me luulimme että hän täyttää 30, täytti 40.
En oikein ymmärrä. 80% täällä väittää näyttävänsä niiiin paljon nuoremmalta kuin todellinen ikä on.
Ensinnäkään en usko sitä, kun katsoo vaikka lasten kavereiden vanhempia jne.. kyllä se oikea ikä näkyy enemmän tai vähemmän, tuskinpa av-palstalle on kokoontunut poikkeukselliset yksilöt.
Toinen juttu on se, että MIKSI pitäisi näyttää nuoremmalta ja miksi se on hyvä asia?
Jotenkin säälittävää, että aikuiset naiset, joilla sitä elämänkokemusta on kertynyt, haluavat hirveästi näyttää nuoremmilta kuin on. Oikein kilpaa selitetään mitä voiteita käytetään ja ollaan kamalan ylpeitä jos joku luulee nuoremmaksi.
MITÄ PAHAA ON NÄYTTÄÄ JUST IKÄISELTÄÄN?
Väitän että 90 % näyttää suunnilleen ikäiseltään, palstalla taas sama prosentti väittää näyttävänsä paljon nuoremmalta.
Kun törmään jatkuvasti itseäni 1-5 vuotta nuorempiin, jotka mielestäni näyttävät kamalan vanhoilta. Luulen, että minä ja kovin moni muukin, ei vaan näe sitä ikää omasta peilikuvastaan. Siihen peilikuvaan on niin tottunut ja kun sitä päivittäin katselee, ne ikääntymisen merkit tulevat niin hiljalleen ja huomaamatta. Mutta kyllä itse ainakin huomaan huikean eron niin omissa kuin kaikkien kavereidenkin kuvissa, kun vertaan tuoreita kuvia 10 vuotta sitten otettuihin.
t: 33-vuotias (itsensä nuoremmaksi tunteva, mutta kaiketi ikäisensä näköinen...)
Täällään lähes poikkeuksetta mamma kuin mamma näyttää 35 veenä täysikäiseltä:). Aina myydään lastenlippu :)))
ja äö:sta .
takas järveen kasvamaan.
vaikka mun lapset on jo kohta muuttamassa kotoa pois.
Joko se luulija oli silmälasien tarpeessa ( mikä on todennäköisintä) tai sitten näytän vielä jokseenkin hehkeältä. Itse mieluusti ajatteln, että näytän hehkeältä ;-)
menetys ei ollut suurensuuri alkaapäällekään.
Mikä helvatun ilmaisu tuo nyt on olevinaan?
Että sinähän olet todella nuorekas. varma merkki vanhuudesta:-). Pomoni on tosin 27 vuotias:-)
Alkaapäällekään?!
menetys ei ollut suurensuuri alkaapäällekään.
Mikä helvatun ilmaisu tuo nyt on olevinaan?
;-))
Osa ihmisistä näyttää ikäistään vanhemmalta ja niihinhän on sitten mukava verrata itseään ja sanoa että näyttää nuoremmalta, vaikka todellisuudessa näyttää aivan ikäiseltään. Näin usein on mm. tv:n muuttumis-ohjelmissakin.
Itse koen näyttäväni nelikymppiseltä ja juuri sen ikäinen olenkin. Ja kiitos Sinkkuelämää- sarjan, nelikymppisenä on aivan mahtavaa :)
Minusta se että kokee näyttävänsä nuoremmalta johtuu usein myös siitä että ihminen käyttää esim. nuoremman sukupolven vaatteita jne. Ja mikäs siinä jos niin tykkää pukeutua, mutta ei se ikään vaikuta kuitenkaan :).
ja äö:sta .
takas järveen kasvamaan.
Ikää on vaikea arvioida ja kohteliaasti sitten yritetään arvioida alaspäin joka taas saa hyvän mielen sen kuulijalle. Esim. on tosi vaikea sanoa onko ihminen 30v vai 40v. Sitä voi yrittää päätellä vaatteista ja kampauksesta yms. mutta ei juuri naamasta.
Mun mieheltä kysyttiin vähän aikaa sitten paperit kun oli menossa ravintolaan jossa ikäraja 21v. Mies on 40v, ja otti sen suurena kohteliaisuutena. Ite en ole siitä ihan varma. Ihan ikäiseltään se kuitenkin näyttää.
.. 15 vuotiaana olin 1½, 4 ja kahden 6 vuotiaan hoitolapseni kanssa rannalla. Viereeni istui noin 25 -vuotias nianen vuosikkaan poikansa kanssa ja aloin hänen kanssaan juttelemaan kehumalla poikaa iloiseksi.. Olin järkyttynyt kun nainen kysyi ihan tosissaan, että ovatko nämä kaikki neljä minun!
..13-vuotiaasta asti olen saanut ostettua alkoholit ja tupakat kaupasta, 17-vuotiaasta asti alkosta. Nuorena tämä vanhemmalta näyttäminen oli ok.
Mutta nyt 25-vuotiaana olisin tyytyväinen jos näyttäisin ikäiseltäni. Mutta geenit ovat geenit, enkä todellakaan ala taas lyömään yli ja teinisti pukeutumaan tasoittaakseni ulkonäön tuomaa harhaa..
Kulttuurissamme ei myöskään kunnioiteta vanhuksia ja elämänkokemusta, eikä meillä ole matriarkaalista systeemiä jossa suvun pää on vanhin nainen. Siksi naisen arvo on nuorekkuudessa ja elinvoimaisuudessa. Osin tästä voi syyttää mainontaa ja kosmetiikkateollisuuttakin, jotka syöttävät koko ajan sitä ajatusta että on velvollisuus tehdä kaikkensa jotta pysyisi rypyttömänä.