Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska tutkimuksiin ellei raskaaksi tuleminen onnistu?

Vierailija
13.03.2012 |

Onko kellään tietoa miten pitkään pitää nykyään odottaa että pääsee tutkimuksiin ellei raskaaksi tuleminen tahdo "kotikonstein" onnistua?

Tiedän että yleisin vastaus on vuosi. Mutta minulla on ikää jo kohta 37 v ja olen ollut yhteensä 4 kertaa raskaana (eka avioliitto), tosin niistä 2 oli sitten tuulimunaraskauksia, mutta silloin tulin joka kerta raskaaksi nopeasti. Nyt yritystä on uuden miehen kanssa takana 8kk. Tunnen ovulaation, eli ajoituksessa ei ole ongelmaa. Lisäongelmana minulla on krooninen suolistosairaus, colitis ulcerosis.

Ja mitä kautta kuuluu hakeutua tutkimuksiin? Terveyskeskuksen vai mistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ikää sulla on jo yli 35 vuotta.

Vierailija
2/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisitte yksityiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle puolelle ei enää taida olla asiaa, mutta yksityiselle voi toki mennä vaikka heti. Tosin hekin suosittelevat yrittämään sen vuoden.

Vierailija
4/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi asiaa julkiselle puolelle??? Nykyisellä miehelläni ei ole omia lapsia, eikö hänellä ole oikeutta saada lapsia?? Vai olenko mielstäsi liian vanha saamaan lapsia?

Vierailija
5/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska ikää on noin paljon, en viivyttelisi. Heti vaan.

Vierailija
6/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi asiaa julkiselle puolelle??? Nykyisellä miehelläni ei ole omia lapsia, eikö hänellä ole oikeutta saada lapsia?? Vai olenko mielstäsi liian vanha saamaan lapsia?

he kertoivat, että julkisin varoin saa kaksi lasta. Jos on jo yksi lapsi, niin saa yhden lapsen julkisin varoin. Jos on jo kaksi lasta, niin sitten ei saa yhtään lasta julkisin varoin. Tämä koskee myös pariskuntaa, joka hakeutuu hoitoon, oli toisella osapuolella sitten lapsia tai ei.

Itse sain esikoiseni 36-vuotiaana, joten olen jäävi sanomaan mitään iästäsi.

Vierailija
7/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole liian vanha äidiksi, mutta myöskään ei kannata odotella yksityisen puolen jonoissa. Yksityisellä suosittelevat, et jos yli 35v.:llä ei tärppää puolessa vuodessa, niin tutkimuksiin.

Mies myös siemennestetutkimukseen sinne yksityiselle.

Vierailija
8/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luultavasti lähettävät miehen heti simppatesteihin, koska sinulla on jo lapsia. Julkisella kaikki kestää, kestää ja kestää.

Vierailija
9/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, miten Helsingin suunnalla, mutta Satakunnassa ei jonoja ole ainakaan meillä ollut julkisella puolella sen kummemmin. Ihmettelen aina kun täällä puhutaan, että menkää heti yksityiselle ettei tarvitse jonottaa. Missä päin Suomea te oikein asutte kun joudutte jonottamaan? Tietysti täälläkin täytyy ensin yrittää luomuna vuosi, ennen kuin voi hakeutua tutkimuksiin, mutta sen jälkeen asiat etenevät ripeästi ja voi itse sitten päättää, meneekö alkionsiirtoihin Tampereelle vai Turkuun, ja meillä ainakin siirtoaikoja löytyy aina joka kiertoon ihan ilman vaikeuksia.

Luulisi että nämä korvausasiat ovat samat joka puolella Suomea. Meille sanottiin (mies sitä ihan uteliaisuudesta kysyi), että jos naisella on ennestään lapsia edellisen miehen kanssa mutta ei ole lapsia uuden miehen kanssa eikä tällä uudella miehellä ole aiemmin lapsia ollenkaan, silloin hoidetaan miehen lapsettomuutta. Valtio korvaa yhden yhteisen lapsen.

Vierailija
10/10 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä esim. Tyksissä joutuu jonottamaan kauemmin kuin yksityisellä. Itse jouduin odottamaan yli 3kk ensimmäistä käyntiaikaa jolloin kuitenkin vain juteltiin ja vähän ultrattiin. Ultrassa olin kuitenkin jo käynyt yksityisellä ja pari verikoettakin siellä otettiin. Laittoivat kuitenkin lähetteen julkiselle. Syynä tosin ehkä oli se että sillä klinikalla ei lapsettomuushoitoja tehty.

Kyllå ne hoidot voivat julkisella viivästyä esim. ajoituksen takia. Yksityiset ovat joustavampia, niillä ei yleensä ole esim. niin pitkiä kesätaukoja kuin julkisella. Toimenpiteitä tehdään myös useampana päivänä viikosta. Julkisella voi mennä kierto hukkaan sen takia että ovulaatio sattuu väärälle päivälle.