Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mielestäsi maailman tarpeellisin ja turhin ammatti, johon pitää hankkia koulutus?

Vierailija
13.03.2012 |

Tarpeellisin: lääkäri

Turhin: medianomi

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika se etta koko koulutus on turha. Esim. siivoojille (tavallisille, ei millekaan sairaalan leikkaussalin steriloijalle!) ja tarjoilijoille riittaisi erinomaisesti 3kk koulutus.

Paras mun nakemani, vuosia sitten, oli 6kk koulutus au pairiksi aikovalle. Eikohan siina kysyta ihan lapsenhoito- tms kodinhoitokokemusta, kurssit tuskin jotain ulkomaalaista au pairin etsijaa kiinnostaa.

Vierailija
62/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhin koulutettava ammatti: Tarjoilija: siihen oppii kuka vaan viikossa, jos on yhtään soveltuvuutta alalle. Joka työpaikassa omat juttunsa, jotka pitää vaan opetella. 2-vuotinen koulutus? Ou mai gaad! Toisena voisin mainita alakoulun opettajan. Jos osaa olla lasten kanssa ja luontaisia taipumuksia opettamiseen, hoituu alakoulun jutut hyvin. Normaalisti sivistynyt ihminen hallitsee kyllä opetettavattoppimäärät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksena botoxin piikittäjät ja rakennekynsien tekijät; nuo ammatit loukkaavat ihmisarvoa.

Kuinka rakennekynsien tekijät niin kovin loukkaavat ihmisarvoa?

Vierailija
64/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellisin on varmaankin lääkäri ja bussikuski. Molemmat mahdollistavat työssäkäynnin muille..

Turhin on joku vapaa taiteilija tai filosofian maisteri. Koulutus noille on lähinnä kallista päiväkerhoa ja eläkkeelle asti mennään valtion kustantamilla tutkimusapurahoilla tai työttömyyskorvauksilla.

Filosofian maisteri ei ole ammatti vaan koulutusnimike, jonka saaneita henkilöitä työskentelee useilla eri aloilla. Heidän joukossaan on muun muassa tulkkeja, kääntäjiä, (kustannus)toimittajia,tiedottajia ja opettajia.

t. Aineenopettaja, FM

Vierailija
65/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika se etta koko koulutus on turha. Esim. siivoojille (tavallisille, ei millekaan sairaalan leikkaussalin steriloijalle!) ja tarjoilijoille riittaisi erinomaisesti 3kk koulutus. Paras mun nakemani, vuosia sitten, oli 6kk koulutus au pairiksi aikovalle. Eikohan siina kysyta ihan lapsenhoito- tms kodinhoitokokemusta, kurssit tuskin jotain ulkomaalaista au pairin etsijaa kiinnostaa.

sit ihmetellään ku porukka ei valmistu nuorena töihin. Mutta kun siellä amk:ssakin esim. pitää olla tietty määrä opintoviikkoja, tai muuten ei saa amk statusta.

Sit sinne sullotaan väkisin jotain täysin opintoihin liittymätöntä ainetta että saadaan opintoviikkoja.

Rahasta ja opinahjon statuksesta kumminkin lopulta kyse.

Jos oikeesti tiivistäis kaiken turhan pois, niin ammattikouluista valmistuisi varmasti puolta lyhyemmässä ajassa.

Vierailija
66/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellisin:lentokapteeni

turhin:tarhantäti (riittää että on kiva lapsille, ei siihen mitään oheiskasvatusta tarvita).

Vierailija
67/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyöt oppii kuka vaan töihin menemällä, jos on asennoitunut hyvin ja saa tarpeellisen perehdytyksen aina uudessa paikassa:)

Siivoojan homma vaatii tarkkuutta mutta ei se nyt mitään ruudinkeksijän hommaa ole. Oikeasti, joku kolmevuotinen siivoojakoulutus? Tietysti, jos ei minnekään muualle riitä päätä...

Eikä se koulutuskaan takaa osaamista. Yhtä hyvin joku on voinut nukkua koko kouluajan ja kaikki tieto on mennyt ohi ja sitten on juuri hinkkaamassa leikkaussalien lattioita tolulla...

Ja suurimmat siivousalan firmat ainakin pitää säännöllisesti koulutuksia, jossa kerrataan kaikki ergonomiaan tms. hygieniaan liittyvät jutut.

t. 4 vuotta siivousalan töitä opiskelujen ohessa, aloitettu 17-vuotiaana, ei mitään koulutuksia...

Vierailija
68/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhimmat koulutukset on näyttelijä (vuosien yliopistotutkinnon suorittaneet eivät eroa edukseen itseoppineista) ja media-alan höpöhöpötutkinnot (yleensä surkeimmat radiojuontajat on medianomeja tai jonkun kansanopistokurssin käyneitä, parhaat itseoppineita). Lisäksi kunnallisten kirjastonhoitajien koulutusvaatimuksia ihmettelen minäkin.

Vierailija
69/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin medianomiksi alle 5 vuotta sitten ja tienaan tällä hetkellä reilut 3500 euroa, en siis huippuansioita mutta uran pituuteen nähden kuitenkin kohtuuhyvää palkkaa. Eli en usko jääväni saamapuolelle tässä koulutusasiassa.

Toki medianomeja tällä hetkellä koulutetaan melko paljon eli osa voi kyllä jäädä työttömäksi tai päätyä koulutustaan vastaamattomiin hommiin. Mutta niinkuin aina, hyville riittää hommia.

tai työntää takkaan. Vaikka yhden medianomin kouluttaminen maksaa valtiolle varmaan saman mitä lääkärikoulutus´.

Valtio ei koskaan tule saamaan työttömältä medianomilta koulutukseen käytetyistä verorahoista edes prosenttia takaisin.

Vierailija
70/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsiteknikon koulutus kestää parhaimmillaan 2 päivää joten ei sitä voi oikein koulutukseksi sanoa.

Olen kosmetologi ja opiskelin kolme vuotta tähän alaan joten en oikeasti tunne että alani on turha. Minä myyn asiakkaalle hemmottelua, rentoutumista ja hyvän olon palveluita joten tuntuu aika hurjalta se että joku pitää tässä nykyhteiskunnassa työtäni turhana missä vaan suoritetaan ja tehdään paljon rahaa. En tienaa huippu summia mutta saan leivän pöytään ja rakastan työtäni. Ihanaa kun saan itse päättää milloin olen vapaalla ja miten olen töissä, ei lyö päälle kellokortit ja aikataulut :)

Vierailija
71/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain olemalla kiva? Kyllä minä ainakin haluan lastani opettamaan kunnon koulutuksen omaavan ihmisen, jolla on sen verran tolkkua päässä, ettei tuollaisia sammakoita sylje suustaan ja ties mitä muuta.

Vierailija
72/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusta olisi hyvä olla julkisen sektorin lääkärillä, jolle köyhän on pakko mennä. Rikas taas voi valita lääkärin hänen maineensa ja saavutustensa perusteella, jolloin hintakin on korkeampi.

Turhimpia ammatteja, joihin vaaditaan korkeakoulututkinto ovat mm. näyttelijä, ala-asteen opettaja, kielenkääntäjä (ei tietenkään aina vaadita, mutta julkisella sektorilla kyllä), sisällöntuottaja (wtf?), pappi, jne. En myöskään oikein ymmärrä miksi myyjät, kaikenkarvaiset terapeutit, ahtaajat, lentoemännät yms. tarvitsevat koulutusta työhön, jonka oppii tekemällä parissa viikossa.

Vierailija
73/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään muualle ei pääse eikä medianomiopinnotkaan kiinnosta.

Siinä sitä sitten ollaankin.

Vierailija
74/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi tosin kestää vain päivän tai kaksi, mutta mitään uutta ei normaalin yleissivistyksen, älyn ja tietotaidot omaava tuolta opi. Pelkän byrokratian takiahan tuota koulutusta järjestetään.

Toki palkallisena istuin mieluummin tuolla kuin töissä :)

Vierailija
75/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisessä vanhainkodissa, koulutukseltani olen sairaanhoitaja.

Kylvetin mummoja, kysyin siivoojalta millä pesen suihkutuolin, miten pitkään annan pesuaineen vaikuttaa, tehoaako pesuaine myös MRSA:han, millä pesen kylppärin lattian, miten paljon laitan ainetta.

Siivooja valitti osastonhoitajalle että vittuilen hänelle, ilmeisesti hänkin oli tullut taloon suoraan kadulta niinkuin moni täällä kuvittelee, helppoa se siivous on. Kai sitä jokainen näkyvän paskan osaa laimentaa näkymättömäksi.

Vierailija
76/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisessä vanhainkodissa, koulutukseltani olen sairaanhoitaja.

Kylvetin mummoja, kysyin siivoojalta millä pesen suihkutuolin, miten pitkään annan pesuaineen vaikuttaa, tehoaako pesuaine myös MRSA:han, millä pesen kylppärin lattian, miten paljon laitan ainetta.

Siivooja valitti osastonhoitajalle että vittuilen hänelle, ilmeisesti hänkin oli tullut taloon suoraan kadulta niinkuin moni täällä kuvittelee, helppoa se siivous on. Kai sitä jokainen näkyvän paskan osaa laimentaa näkymättömäksi.

Lukutaidon hankkimista turhaksi koulutukseksi? Kun otat pesuainepurkin käteen ja tavaat sitä, siinä kerrotaan mihin se on tarkoitettu käytettäväksi ja kuinka sillä saavutetaan toivottu lopputulos. Varsinkin laitoksissa käytettävissä aineissa valmistajan ohjeet ovat pilkuntarkat.

Vierailija
77/140 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellisin: lääkäri Turhin: medianomi

valitettavasti työkkäri pakottaa hakemaan kouluun ja jos et pääse lääkäriksi opiskelemaan on pakko mennä opiskelemaan medianomiksi vaikket tahtoisi jos koulu hyväksyy opiskelijaksi.

Ja medianomiksi opiskelun lomassa on turha kuvitella lukevansa pääsykokeisiin ja pyrkivänsä muualle opiskelemaan, sen verran aikaa vievä koulutus on.

Eikä mihinkään muuhunkaan. Työttömyysturvalain mukaan työmarkkinatukea ei makseta KOTIIN jos ammattitaidoton alle 25v ei ole hakenut opiskelemaan. Alan saa kyllä ihan itse valita, ja jos ei pääse opiskelemaan tai töihin niin rahaa saa joka tapauksessa harjoittelujen aikana vaikkei olisi hakenutkaan. Työkkärissä ei tosiaan lakeja säädetä, vaan eduskunnassa.

Vierailija
78/140 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua on ihmetyttänyt miksi kirjaston työntekijöiden pitää olla niin korkeasti koulutettuja? Onko täällä joku kirjastossä työskentelevä joka voisi valaista asiaa?

Kyllä mä ihan peruskoulun oppimäärällä osaisin latoa kirjoja aiheittain aakkosjärjestykseen, ja sitten käyttää lainausautomaattia ja etsiä kirjaa jos joku tulee kysymään neuvoa.

Osannet peruskoulupohjalta myös tilata kysyntää vastaavan määrän kutakin ensi syksynä julkaistavaa kirjaa, valita edustavan joukon ranskankielistä nykykirjallisuutta, neuvoa lääketieteellisen viitetietokannan käytössä sekä suositella lisää luettavaa kirjailijalta, jonka nimeä en juuri nyt muista mutta jonka tarinassa miehet odottavat puun alla.

Vierailija
79/140 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhalla ei tarkoitettu turhaa ammattia, vaan turhaa koulutusta ammattiin. Tyyliin että siivota voi ilman koulutustakin, vaikka se onkin tärkeätä työtä.

Vierailija
80/140 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhin on toimittaja. Suurin osa toimittajista ei tosin ole opiskellut toimittajaksi vaan ovat humkandeja ja muiden toimittajien kavereita ja sukulaisia. Hyödyllisintä ei ole olemassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi