Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onks täällä ketään jonka perhe ei sairasta usein vatsatauteja?

Vierailija
13.03.2012 |

eli harvakseltaan sairastuu noihin ällötystauteihin? miten sen teette, vai onko vain hyvää tuuria? ;)

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen syyksi koirien suomaa vastustuskykyä tai jotain. ;) 8-vuotias lapsi sairastanut kerran, ehkä kaksi, itse sairastin toissavuonna (mies kans), sitä ennen en edes muista, joitain vuosia. Eli varmaan kerran 5 vuoteen jokainen.

Uskon visusti tähän, että kun on elämänsä puljannut koirien kanssa eikä ne mitään hygienisimpiä olentoja ole, niin ollaan saatu koko perhe mukava boosti vastustuskykyä.

Kädet pestään toki aina vessailun jälkeen, mutta ei esim. ulkoa tultua automaattisesti (jos muistaa niin joo) tai syömään käydessä.

Vierailija
42/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon sairastellut melkein joka 2 vuosi.. mutta meillä pestään kädet aina ulkoa tullessaan ja vessakäynnin jälkeen,ja itse käytän käsidesiä kun tulen ulkoa.

Onneksi toistaiseksi perusterve lapsi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes joka vuosi.

Lapset oli pienenä kotihoidossa. Pidän tarkkaan huolta, että jokainen syö omilla välineillään, samasta jäätelöstä ei nuolla jne. Käsiä ei pestä sisääntullessa, eikä ennen aterioita.Pidän huolta kylmäketjusta, ruuat heti takaisin jääkaappiin.

En tiedä vaikuttaako edellämainitut seikat vai ei...

Vierailija
44/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole onneksi ollut muutamaan vuoteen.

Pitäisikö ottaa yhteyttä päiväkotiin? Olisiko syynä se, ettei ryhmässä käytetty käsidesiä suosituksista huolimatta?

Vierailija
45/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu samassa taudissa, ei muissakaan infektiotaudeissa. Kyse on yksinomaan hyvästä käsihygieniasta.

Vierailija
46/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei ole sairastettu oksennustautia ikinä. Lapset on nyt 13, 12 ja 2 vuotta. Ei siis ikinä. Itse kyllä lapsena sairasti useammankin, kamalin tauti ikinä!

Hyvää tuuria luulen, ei me mitään ihmeitä asialle tehdä. Paitsi, ettei olla turhan tarkkoja hygienian suhteen. Ihan normaalit käsienpesut, lapsilla tuskin aina sitäkään.

Vierailija
47/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku meistä vatsataudissa. Käsihygieniasta en ole turhantarkka, vaikka välillä yritän muistutella lapsille asiasta, niin tuskin nuo koulusta tullessaan niitä pesevät. 5 Egyptinreissuakin tehty ilman minkäänlaista vatsatautia ja mitään maitohappobakteereja tms ei syödä :) Ja meitä on siis 5 henkeä.

Vierailija
48/48 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan aika perusmäärä lapsiperheissä. se on kuitenki jotain kuukausia ku ne taudit selkeämmin jyllää (niin ku esim nyt)