Mitkä kirjat kirjahyllyssäsi antavat sinusta sivistyneen ja tiedostavan kuvan muille?
Kommentit (45)
Olen kirjojen ystävä. Hyllyssäni on paljon perittyjä kirjoja kuolleilta sukulaisilta. Dostojevskia, Tolstoita, Hemingwaytä, Stanislav Lemiä, J.R.R. Tolkienia, Asimovia ja kaikkea muuta kivaa. En ole vielä kerinny lukemaan kaikkia. Eniten pidän scifistä ja olen lukenut melkein kaikki scifiteokset hyllystäni.
Olen kirjojen ystävä. Hyllyssäni on paljon perittyjä kirjoja kuolleilta sukulaisilta. Dostojevskia, Tolstoita, Hemingwaytä, Stanislav Lemiä, J.R.R. Tolkienia, Asimovia ja kaikkea muuta kivaa. En ole vielä kerinny lukemaan kaikkia. Eniten pidän scifistä ja olen lukenut melkein kaikki scifiteokset hyllystäni.
Lisään vielä että hyllyssäni on paljon kosmologiaan ja yleiseen tähtitieteeseen liittyviä teoksia. Se on nimittäin harrastukseni. En yritä luoda itsestäni mitenkään viisasta kuvaa. Hyllyssäni on kirjoja, jotka minua kiinnostavat.
siis jos ajatellaan, että vieraat pitäisivät minua kirjojeni takia sivistyneenä tai tiedostavana. elleivät sitten käy penkomassa meidän makuuhuoneessamme olevia kaappeja, joissa kirjat ovat piilossa.
pikaisesti tuosta eteisen pöydältä vilkaisin mitä löytyy ja jotka joku voisi nähdäkin ja ekat neljä päälimmäistä näkyivät olevan arvo aallaksen vinosilmä saapuu satamaan (nuorten poikien kirjasarjasta vuodelta 1958), iivari leiviskän kuvitettu yleismaantiede (oppikouluja varten vuodelta 1930), pekka töpöhäntä sekä lisa tetznerin musta veljeskunta (mestarillinen kertomus sveitsiläispojista, jotka myytiin nuohoojien apulaisiksi vuodelta 1975, pokkariversio). =D
kaikki on luettuna, mutta eteisessä lähinnä osana sisustusta. mummun vintiltä kaivettuina.
Aikoinaan ex-miehen kaveriin teki ko kirjat vaikutuksen. Ja tämä kyseinen kaveri on sentään lakimies :D
Itseen tekee vaikutuksen monipuolinen "kirjasto" Jos on pelkkää klassikkoa, epäilen ettei lukijalla ole omaa makua ja jos on jotain tiettyä genreä niin sitten omistaja on vähän fiksaantunut.
Itse olen fiksaantunut omaelämänkertoihin. Luen kuitenkin muutakin kirjallisuutta, mutta omistaminen on keskittynyt omaelämänkertoihin.
Kirjahyllyssäni on kirjoja aiheista jotka on mulle rakkaita ja joihin halua palata uudestaan. muut kirjat lainataan kirjastosta. Mä olen ihan tarpeeksi sivistynyt ja tiedostava itselleni, ei tarvitse antaa mitään kuvaa muille.