Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen aikuinen polttaa tänä päivänä?

Vierailija
13.03.2012 |

Olen nelikymppinen akateeminen, kuten lähes kaikki ystäväperheidemmekin aikuiset. KUKAAN ei laajasta ystäväpiiristämme polta, ei myöskään työpaikkallani. Ketkä siis polttavat enää tänä päivänä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ehkä ihan tajua miten siitä tulee joillekin päivittäinen tapa. Olen tyytyväinen, ettei mies enää polta.

Vierailija
2/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palstan luokittelujen mukaan on white trash mamma.

Avokonttorissa haisee tosi pahalle, kun hän tulee tupakalta. Eihän asiasta voi sanoa, mutta oikeasti on lähellä, etten ala voimaan pahoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laajasta ystävä-, tuttava- ja sukulaispiiristämme kukaan ei polta. Ystäväpiiri keskimäärin noin 35-vuotiaita. Muutamat poltti vielä parikymppisinä, mutta perhettä suunnitellessa lopettivat hekin ja nyt on melkein kisaa siitä, kenellä paras kunto ja terveimmät elämäntavat.

Vierailija
4/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nolo muuksi kuin provoksi.

Vanha Kunnon Tupakka ja kaksi termiä paljastaa:

"akateeminen" ja "laaja ystäväpiirimme"

Hyvä yritys, mutta niin loppuunkäytetty...

Vierailija
5/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaupan kassalla kun olen töissä, niin joka aamu ne kessut on melkein loppuneet, että aika moni. Ihan kaikenlaiset- ja ikäiset ihmiset niitä ostaa.

Mun suppeassa tuttavapiirissäni myös enemmistö polttaa, ikään tai ammattiin katsomatta. Ja minä poltan töissä olessani tai iltaa viettäessäni.

Vierailija
6/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassa polttaa ja sen tuttavapiiri. Akateeminen ei polta eikä sen tuttavapiiri.

Vierailija
7/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut mallin omasta perheestään? Näin mun lähipiirissä.

Vierailija
8/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin tuttavapiirini on laaja, jo joka lähtöön statukseltaan, itseni lisäksi vain kaksi polttaa. Ennen oli toisin, oli paljon polttajia, mutta hienoa, että siitä on moni päässyt eroon.

Vierailija
9/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne muutamat, jotka tiedän, ovat poikkeuksetta yli 55 vuotiaita, sellaisia jotka juo ja polttaa eikä harrasta mitään liikuntaa. Siis omasta tai lähipiirin terveydestä piittaamattomia.

Vierailija
10/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luokittelisin, että juuri nämä wt-tyypit polttaa.

Vierailija
11/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä polta. Tunnen vain pari tupakoitsijaa. Naapurin viinaan menevä peräkammarin poika ja yksi miehen sukulainen, entinen juoppo.

Vierailija
12/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaikki lopettaneet, en tunne enää ketään joka polttaisi.

Näyttäis tosiaan olevan duunarit ja maalaiset jotka tupakoi. Näin yhtenä päivänä kun joku äijä poltti pakettiautossa ajaessaan, olin ihan järkyttynyt että autossa joku polttaa vielä nykypäivänä!

Vierailija
13/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi polttaa, mutta se onkin peruskoulun käynyt sossupummi. Muita ei lähipiirissä taidakaan olla.

Ei kai nykyään juuri kuin alemmista sosiaaliluokista olevat polta. Joskus 10-15 vuotta sitten poltti vielä moni kaveri, mutta nykyään ei tietääkseni kukaan. Ollaan nyt vähän päälle 30 ja kaikilla korkeakoulututkinto.

Vierailija
14/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli nelikymppinen akateeminen. Menee ehkä 10 tupakkaa/päivä. En polta sisällä, enkä autossa. Meillä on tuttavapiirissä muitakin, jotka polttaa. Heidän koulutustaustansa vaihtelee eli on ihan kaikenlaista porukka. Ei tupakoiminen minun mielestäni korreloi koulutuksen kanssa.

Vierailija
15/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sellaiset, jotka on aloittaneet tupakoinnin tyyliin vuonna 1970 eikä kykene lopettamaan. Sosioekonominen tausta voi olla näillä mikä vaan.

-monet duunarit sellaisissa duuneissa, joissa kaikki muut polttaa ja on hyväksyttävää pitää tupakkataukoja

-monet nuoret aikuiset, todennäköisesti vaikuttimena sosiaaliset syyt tai sitten omien vanhempien malli

Vierailija
16/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös todella moni joka vilpittömästi pitää tupakoinnista eikä pidä sitä minään juttuna.

Vierailija
17/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateeminen ja polttelen. Aika moni tutkija ja proffa tuolla yliopistollakin tupruttelee. Mutta silti en "laajassa tuttavapiirissä" tupakoi enää. Muutama ystävä tietää mun polttavan "vielä joskus", mutta suurin osa niistä "tutuista" lulee loppuneen jo 10 vuotta sitten. Ja luulkoon.

Mä väitän, että koulutetuissa on enemmän salaröökaajia kuin muissa. Tämä leimaaminen ja paheksunta on tehnyt sen, että ei huvita enää tupakoida edes ystävien nähden. Kerran kärähdin yhdelle työkaverille tupakasta ja tuo katsoi ihan hämmentyneenä, että "poltatko sä?" ja oli sentään istuttu samassa työhuoneessakin pari vuotta jossain välissä.

Vierailija
18/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa on 38, joista kolme ei polta (itseni mukaan lukien). Me tupakoimattomat olemme kaikki 40+ ikäisiä.

Jos olen kassalla (harvemmin olen), niin tupakkaa ostaa aivan kaiken ikäiset ja näköiset.

Ystäväpiirissäni (johon kuuluu myös akateemisia, heh) kukaan ei polta.

Vierailija
19/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän syrjäytyneet. Korkeakoulutetuista musta näyttäisi, että taidekorkeakoulutyypit polttaa enemmän, mene ja tiedä.

Vierailija
20/37 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 vuotias tutkimuslaborantti, enkä ole mielestäni WT. Johon en muuten milloinkaan törmää kuin täällä av.lla..