Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaan tytön tettipaikka! APUA!

Vierailija
12.03.2012 |

Eli 13-vuotias pikkuneitini on lupautunut hänen opinto-ohjaajallensa mennä suorittamaan tettipäivänsä kehitysvammaisten kouluun. Itse en haluaisi hänen menevän sinne, koska pelkään tyttöni traumatisoituvan. Onko minulla oikeus kieltäytyä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttösi kanssa, jos noin ahdistaa.

Kehitysvammaisten koulussa on taatusti paikalla runsaasti aikuisia ja kokemus on turvallinen. EI siellä koulussa hirviöitä ole, erilaisuuteen tutustuminen tekisi hyvää jokaiselle.

SInuna ottaisin selvää asioista, et tunnu tietävän vaan pelkäävän. Voit sitten tukea lastasi, jos hänelle osuisikin joku kurja kokemus kohdalle.

Vierailija
2/4 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuistua. Hän ei ole enää pikkuneiti ja saa päättää esimerkiksi tuollaisista asioista. Ties vaikka huomaisi sosiaalipuolen olevan omaa alaansa ja kouluttautuisi siihen yläkoulun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii kehitysvammaisten koulu. Ulkoilevat samalla pihalla (ns. tavallisetoppilaat jakehotysvammaiset) ja viettävät ytheisiä koulun juhlia, muutenkin yhteistä toimintaa. En ymmärrä mitä traumatisoivaa siinä voisi olla, että on kehitysvamamsten luokassa?

Vierailija
4/4 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tyttärellesi tekisi hyvää nähdä erilaisuutta. Oppii arvostamaan omaa terveyttään ja hyvinvointiaan ihan erillä tavalla. Todennäköisesti hänet laitetaan vain seuraamaan tapahtumia vierestä ja ehkä annostelemaan ruokaa lautasille. Hän varmaan myös on mukana päivätoiminnassa askartelemalla apuna. En usko että hän edes huonompikuntoisten kanssa touhuaa. Jos joukossa on aggressiivisuuteen taipuvaisia vammaisia niin häntä EI jätetä yksin. Usko minua.

Terveisin: Kehitysvammaisten hoitaja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi