Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipulikyyneliin oikeasti tepsivä keino?

Vierailija
12.03.2012 |

Onko olemassa jotain oikeaa apua itkettävään sipuliin? Sipulin jääkaappiin panemisesta olen kuullut, samoin sipulin pesemisestä, mutta mikä oikeasti toimii? Olisiko olemassa vaikka jotain apuvälinettä? Tyyliin toimivatko laskettelulasit? :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lavuaarin vieressä ja laita paloittelun ajaksi hanasta juoksemaan kylmä vesi. En tiedä mihin tämä konsti perustuu mutta TOIMII!!

Vierailija
2/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkaaminen ihan vieressä terävällä(!) veitsellä.

Laskettelulasit ei toimi, mutta noita uimalaseja olen kuullut kehuttavan. Mä säilytän sipuleita jääkaapissa ja kyllä ne kirvelee silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli snorkkeli.

Vierailija
4/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä paremmin auttaa tupperin sipulisilppuri.

Vierailija
5/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhtaisee kylmällä vedellä ennen pilkkomista ja sen aikana välillä, niin ei silmät vuoda. En tiedä miksi :)

Vierailija
6/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suun kautta hengittäminen.

Vierailija
7/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terävä veitsi. Leikkaan sipulin liesituulettimen läheisyydessä ja puhaltelen höyryjä kauemmas.

Vierailija
8/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuorin juoksevan veden alla, sitten laitan neljään osaan ja heitän silppuriin. Ei vuoda vesi silmistä enää :D

Vierailija
9/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita liesituuletin päälle ja leikkuulauta lieden päälle ja leikkaa siinä, ei edes tuoksu miltään, saati että kirvelisi silmiä. Ei tarvitse tuhlata vettä hanaa juoksuttamalla.

Vierailija
10/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on vuosikymmenet toiminut uimalasit. Suun kautta hengittelen. Ja on aivan älyttömän herkät silmät, purjo ja valkosipulikin itkettää usein!

Vierailija
11/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on, kun sipulit ei enää saa ollenkaan vettä juoksemaan silmistä. En kaipaa sitä, mutta en muista milloin viimeksi olisin kyynelehtinyt sipulia pilkkoessa, useita vuosia sitten! En kastele veistä, tai leikkaa vesihanan äärellä, no, koneellinen ilmanvaihto meillä nykyään on, voisko se auttaa niin paljon. Käytän sipulia useita kertoja viikossa, olenkohan vain karaistunut?

Vierailija
12/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilolasit auttaa myös

Vierailija
13/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanasta kylmää vettä valumaan vähäsen.

Vierailija
14/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ripottelee leikkuulaudalle suolaa ja pilkkoo sipulin sen päällä. Suola kun imee sitä kyyneliä aiheuttavaa nestettä ni ei itketä.

..ja jos kuitenki itkettää ni sit on liian vähä suolaa ;)

Vierailija
15/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että huuhtelen kylmällä vedellä kuoritun sipulin.

Vierailija
16/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei itketä enää, kun sitä imeskelee

Vierailija
17/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä on, kun sipulit ei enää saa ollenkaan vettä juoksemaan silmistä. En kaipaa sitä, mutta en muista milloin viimeksi olisin kyynelehtinyt sipulia pilkkoessa, useita vuosia sitten! En kastele veistä, tai leikkaa vesihanan äärellä, no, koneellinen ilmanvaihto meillä nykyään on, voisko se auttaa niin paljon. Käytän sipulia useita kertoja viikossa, olenkohan vain karaistunut?

Itse olen päätellyt sen johtuvan siitä, että käytän laadukkaita, teräviä veitsiä. Lisäksi luulen, että leikatessa olen tiedostamattani tottunut olemaan riittävän etäällä, enkä tihrusta ihan leikkuulaudan yläpuolella.

Vierailija
18/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päätellyt sen johtuvan siitä, että käytän laadukkaita, teräviä veitsiä. Lisäksi luulen, että leikatessa olen tiedostamattani tottunut olemaan riittävän etäällä, enkä tihrusta ihan leikkuulaudan yläpuolella.

Täytyy testata tylsällä veitsillä ihan mielenkiinosta.

Vierailija
19/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita liesituuletin päälle ja leikkuulauta lieden päälle ja leikkaa siinä, ei edes tuoksu miltään, saati että kirvelisi silmiä. Ei tarvitse tuhlata vettä hanaa juoksuttamalla.

Kokeilin tätä joskus ihan oma-aloitteisesti. Nykyään toimin vain näin

Vierailija
20/29 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia määriä sipuleita silppuatte kun noin "iso" ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän