Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä liikenteessä huvittaa / arsyttää / ihmetyttää...

Vierailija
12.03.2012 |

Voin aloittaa:

Lähestyt vakinopeussäädin päällä omalla marssivauhdillasi esimerkiksi moottoritiellä edellä ajavaa ja vaihdat kaistaa vasemmalle ohittaaksesi hitaammin ajelevan. Miksi p---le panee sen kiihdyttämään omaa vauhtiaan, kun olet rinnalla!?

Sama tavallisella tiellä: Saavutat vakionopeussäädin päällä edelläajavan. Ohitan turvallisessa paikassa ja jatkan samalla vakionopeussäätimen marssivauhdilla. Mikä hemmetti saa tuon ohitetun nyt liimaantumaan peräkonttiin kiinni!? Miksi tämä ei vain jatka omalla vauhdillaan kuin ennen ohitustakin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi todella usein käy näin: Olet ylittämässä tietä lapsen kanssa. Samaan aikaan palaa vihreä valo jalankulkujoille sekä kääntyville autoille. Autoilija ehkä päästää teidät yli mutta joko huudattaa moottoria / matelee koko ajan teitä kohti -miten mahtaisi käydä näillä liukkailla jos tienylittäjä kompastuisi eikä ehtisi niin nopeasti yli, ajaisiko auto siinä tapauksessa päälle??

Se ei ole siis mikään uhkaus, tajuaisit jos itse ajaisit autoa joskus.

t. autoilija

Vierailija
22/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitte se turhin lisävaruste jossa säästetty kun se bemari on tilattu.

Toiseksi: kamikaze-jalankulkijat, näillä liukkailla loikataan yhtään sivuille kattomatta suoraan autotielle, ei mitenkään osoiteta autoilijalle, että ollaan aikeissa ylittää ajotie. Usein ilman suojatietä, joskus suojatiellekin loikataan kääntymättä ollenkaan katsomaan sivuille vaan selkä takaatulevaa liikennettä kohtaa vain loikataan tielle ja vinosti suojatietä yli. Vaikka kuinka varovainen koittaa olla niin ei se auto metrissä pysähdy. Väistän mieluusti jos vain jalankulkija osoittaa halunsa mennä tien yli. Noita sekopääloikkaajia en ymmärrä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskurissa kiinni ajavat.

Vierailija
24/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia tolloja on ihmeen paljon liikenteessä. Monet sitten vielä ohittavat, kaahaavat hetken aikaa ja ovat taas vähän ajan päästä edessä.

Mua ei häiritse alinopeutta ajavat, heistä pääsee ohitse.

Tunnen myötähäpeää tiettyä tyyppiä kohtaan, jonka on aina päästävä rekan ohitse. Monta kertaa letkan perässä ajaessa olen huomannut, että joku vetää sen rekan ohi ja sen jälkeen vauhti hiljenee, kun se ohittanut auto jää ajelemaan sen rekan eteen. Minkä ihmeen takia pitää ajaa ison kulkuneuvon ohitse ja sen jälkeen hidastaa vautia? Varsinkin näin talvisin se on tosi tyhmää, kun se rekka tarvii sitä vauhtia mäkiinkin.

Vierailija
25/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ärsyttävät autoilijat, jotka eivät osaa ajaa liikenneympyrässä (eli näyttää vilkkua oikeassa kohdassa). Vaarallisimpia eivät ole ne, jotka eivät vilkuta, vaan ne jotka vilkuttavat väärin.

Vierailija
26/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin tuun aamulla sen kautta ja oon päätellyt, että jotkut oikeasti kuvittelevat, että ne voi sieltä kolmion takaa tulla ja että väistöoikeus onkin sillä ympyrässä jo olevalla. monta vaaratilannetta ollut talvella. Junttimerkkiä näytän aina estottomasti : D

Vierailija
27/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisella tiellä, jossa ei pääse ohi. Etenkin jos kelissä tai olosuhteissa ei ole mitään vikaa ja silti körötellään jotain kuuttakymppiä 80 alueella.

Nekin ärsyttävät, jotka pysähtyvät suojatien eteen mutta liukuvat sieltä silti sellaista vauhtia että jos vaikka kaatuisin tai lapsi kaatuisi niin ajaisivat päälle. Miksei voi sitten rauhassa odottaa, jos kerran jo oli valmis pysähtymään? Eilenkin menin 4v:n kanssa tien yli, oli todella liukasta ja lapsi väsynyt joten hän käveli tavallista hitaammin. Emme olleet edes ehtineet tien yli, kun auto jo meni siitä parinkymmenen sentin päästä. Jotain rajaa!

Vierailija
28/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaikista eniten se kun ihmiset eivät osaa ajaa liittymissä. Koko liittymän ideahan on se, että sillä liittymiskaistalla sovitetaan oma nopeus tiellä ajettavaan nopeuteen. Todella paljon (varsinkin ruuhka-aikana) näkee sitä, että kaistaa pitää päästä vaihtamaan heti liittymän alussa, vaikka liityntäkaistaa olisi jäljellä vaikka kuinka paljon. Pahimmassa tapauksessa jopa pysähdytään odottamaan sopivaa väliä ja siitäkös ne ruuhkat vasta lisääntyvät. Jos jokainen osaisi ajaa liityntäkaistaa eteenpäin ja liittyisi liikennevirtaan vetoketjumaisesti vasta hetken kaistaa ajettuaan, liikenne sujuisi varsinkin ruuhkissa huomattavasti paremmin. Tämä on asia, joka minua jaksaa ihmetyttää ja ärsyttää joka ikinen aamu.

Vierailija
29/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippu turavallista ajaa sinne 120 ajajien sekaan 40 nopuedella..

Vierailija
30/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keli on hyvä, niin miksi ihmeessä tiellä, jonka nopeusrajoitus on 80 km/h, ei voi ajaa sitä kahdeksaakymppiä, vaan nopeus on jotain 60-70 km/h??? Lähes aina nämä matelijat ovat naisia tai erittäin vanhoja miehiä.

Tärkeintä on se, että kuskilla itsellään on turvallinen fiilis ja että auto on "kontrollissa". Tämä on kaikkien etu. Jos nyt ei ihan mitään 30 km/h matele, niin mun puolesta saa ajaa alle nopeusrajoitusten.

Vierailija
31/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden edessä on vapaata kilometritolkulla, takaa ei tule toista ohittajaa ja SILTI vaihtavat ihan nenän edestä takaisin "mun" kaistalleni. Helvetti, kun kerta tietä on vapaana edessä ja kiire, niin tekisi sitten ohituksen kunnolla.

Lisäksi ne ohituskaista-ajelijat, eli ajavat 10 - 15 km alle nopeusrajoituksen mutta kun tulee ohituskaista niin vauhti kiihtyy niin ettei ohi pääse. Ja kun ohituskaista loppuu, vauhtikin taas hidastuu.

Tuota on turha selittää nopeusmittarin heitolla.

Oo, lisäksi joo vielä ne, joilla on peräkärry (jota vetäessä saa siis ajaa max. 80 km/h) ja NE menee ohi esim. moottoritiellä kun itse ajat kesällä 120 km/h.

Vierailija
32/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keli on hyvä, niin miksi ihmeessä tiellä, jonka nopeusrajoitus on 80 km/h, ei voi ajaa sitä kahdeksaakymppiä, vaan nopeus on jotain 60-70 km/h??? Lähes aina nämä matelijat ovat naisia tai erittäin vanhoja miehiä.

Koska saa ajaa!

Kuka sinä olet päättelemään toisten puolesta ajonopeuden? Ei siihen vaikuta VAIN ajosää. Me kun haudattiin oma lapsi niin ajonopeus ei ollut tien maksiminopeutta ajaessa.

Meiltä lapsi on kuollut tienylityksessä, on miehelläkin risteysalueella jossa maksimi tieosuudella 50 n. 40 eikä mies ole 40- vuotiaskaan, ja ihan sillä että koskaan ei voi olla liian ylivarma mitä tapahtuu. Silmät aina enempi sinne tien sivuun kuin vahtaat mitä muut autoilijat tekee ja mikä siihen olisi motiivi!

Toivottavasti oma lapsesi tai lapsenlapsesi ei koe samaa kohtaloa kuin meidän. Olet vastaava kuski. Elinikänen helvettipainajainen sille kuskille ajotavastaan jäi, kallis opetus.

Vierailija
33/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ollaan moottoritiellä ja paahdetaan ohi tuhatta ja sataa, usein vielä nippanappa sellaisessa kohdassa jossa voi ohittaa. Yhden tälläisen todistin ennen Kuortin ABC:ta, auto ohitti meidät ja edellä ajavan rekan suht vaarallisesti (vastaan ajoi auto) ja kurvasi kilometrin päästä Kuortin ABC:lle. En voinut olla ajattelematta kuin "onneksi olkoon, säästit ehkä 10 sekuntia".

- Niitä jotka ajavat syrjäkylillä mutkat suoriksi koska "Tää on tuttu tie". Muutamaan otteeseen olemme saaneet sydämentykytyksiä tälläisen ajelijan takia. Joo tiedän että ne ajelijat ovat yleensä paikallisia, mutta mikä ihmeen järki on ajaa ne mutkat suoriksi, mahdollisesti ylinopeudella kun eivät he voi tietää milloin sieltä mutkan takaa tuleekin vastaan auto.

- Jalankulkijat jotka eivät katso suojatielläkään että tuleeko auto vai ei.

- ne "kilpapyöräilijät" jotka luulevat ilmeisesti omistavansa koko tien, koska ajavat pitkiä matkoja jne. Varsinkin Helsingissä näitä on ja hehän eivät siis katso ollenkaan mistä tulee auto ja muuta. Tiedän toki että autoilijan tulee väistää pyöräilijää, mutta ei siinä voi autoilijaa syyttää jos se pyöräilijä ajaa alle ilman että hän katsoo että tuleeko autoja.

- Ne autokuskit jotka eivät anna ikinä tietä. Ainoa kaupunki jossa tiedän autoilijoiden antavan jalankulkijalle tietä, eli pysähtyvät valottoman suojatien eteen, ovat Savonlinnassa.

- Jalankulkijat jotka kävelevät niin että on miltei mahdoton päästä ohi ja jos he joutuvat vähänkin väistämään niin katsotaan pahasti tai kommentoidaan jotain.

- Pyöräilijät jotka eivät pidä kypärää tai jalankulkijat joilla ei ole heijastinta.

Tosin nuo jalankulkija jutut eivät kai hirveästi kuulu tähän.

Mutta huvittavin juttu mihin olen törmännyt on se että ihmiset luulevat olevansa autoissaan suojassa. Esim. liikennevaloissa todella moni kaivaa nenäänsä hyvinkin tunteella, kun ajattelevat ettei kukaan näe.. =D

Vierailija
34/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt innistä läpi kun meinasin ajaa suojatiellä pyöräilijän päälle. Se tuli kaahaamalla tielle, eikä varonut autoa. Olisiko siis pitänyt?

Suojatiellä ei ole koskaan tilannetta että siellä kävelevän päälle voi ajaa.

On paljon ihmisiä jotka juo tai käyttää aineita ja ajaa niiden vaikutuksen alasena.

Myös raivostunut kuski voi seota ja ottaa liiallisia riskejä. Ei niitä pidäkään ymmärtää, vaan soittaa poliisille! Rekkari ylös ja soitat poliisin.

Mitä tarkoitit että jalankulkijasta ei pääse ohi? Ja sitä joutuu väistämään?

Suojatiellä pitää odottamaan kunnes jalankulkija on mennyt ohi, häntä ei saa VÄISTÄÄ! Se on risteysalue ja siinä mennään ihan sitä oikeaa puolta tiestä.

Mä olen valmis soittamaan poliisin paikalle jos joku noin tekee. Taitaa olla kuski kännissä kun ei voi noudattaa liikennesääntöjä.

Vierailija
35/35 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun mä ajan autolla (melkein päivittäin) mua ärsyttää muu liikenteenkäyttäjä.

Pysykää kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan