Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vähän apua kaipaisin, sairastelua, sairastelua ja sairastelua, mutta miksi?..

Vierailija
11.03.2012 |

eli nyt alkaa riittämään jo, olen koko ajan kipeänä, nyt tarkalleen vuoden ja vähän päälle :( nyt on voimat liian loppu...

jos tulee teille mieleen mikä voisi olla niin vastatkaa ystävällisesti..

eli kurkkukipua jatkuvasti, yskää nyt 6 viikkoa, lämmön tunnetta vaikka mittarin mukaan ei ole, väsymystä, olen aika vihainenkin (varmaankin väsymyksestä johtuvaa) usein oikeasti lämpöä 37-38 astetta ja joka aamu kurkkukipuun heräämistä, välillä lähtee pois ja välillä sitten jää 3 päiväksi tai viikoksi, sitten häviää ja taas...

olen 25v, minulla on 3 v lapsi, teen vuorotyötä, syön hyvin, liikuntaa en harrasta, paitsi pojan kanssa ulkoillaan... stressiä ei enempää kuin normaalilla henkilöllä...

kysykää vain lisää jos tarvitsee.. ja kiitos jos jaksatte auttaa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan kotona tai duunipaikassa hometta? Hellittääkö oireet lomalla tai lomareissuilla?

Vierailija
2/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinua tutkittu tarkemmin? Katsottu tulehduskokeita? Nieluviljely? joskus poskiontelotulehdus voi pitkittää myös muita flunssan oireita? nämä pitäisi siis poissulkea! Jos näissä ei löydy mitään, on kyse ikävästä virustautikierteestä johon ei ole muuta keinoa kuin aika :( Syö edelleen monipuolisesti, huolehdi riittävästä vitamiinien saannista (itse ottaisin käyttöön ainakin väliaikaisesti monivitamiinivalmisteen, jossa riittävästi c- vitamiinia)! Jatkossa tietenkin myös hyvä fyysinen kunto auttaisi pitämään flunssat poissa, mutta pienen lapsen äitinä siihen ei tietysti aina ole mahdollisuutta! Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs pyytämässä työterveydessä vähän verikokeita, on melko huolestuttavaa, jos olet jo noin pitkään oireillut.

Vierailija
4/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sama olo melkeinpä joka paikassa... ulkonakin... olen 3 viikkoa suht ok ja sitten saikkua 3 pvää, nyt töissä vähän "uhkailtu" niin väkisin olen sinnitellyt 2 kuukautta ilman saikkua... siinä sitten viikonloput menee ihan zombina...

Vierailija
5/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oireet oli pitkälti vastaavat.

T: yksi hometalossa elänyt

Vierailija
6/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinua tutkittu tarkemmin? Katsottu tulehduskokeita? Nieluviljely? joskus poskiontelotulehdus voi pitkittää myös muita flunssan oireita? nämä pitäisi siis poissulkea! Jos näissä ei löydy mitään, on kyse ikävästä virustautikierteestä johon ei ole muuta keinoa kuin aika :( Syö edelleen monipuolisesti, huolehdi riittävästä vitamiinien saannista (itse ottaisin käyttöön ainakin väliaikaisesti monivitamiinivalmisteen, jossa riittävästi c- vitamiinia)! Jatkossa tietenkin myös hyvä fyysinen kunto auttaisi pitämään flunssat poissa, mutta pienen lapsen äitinä siihen ei tietysti aina ole mahdollisuutta! Tsemppiä sinulle!

niin ja mikäli oireilu jatkuu, myös allergioiden tutkimunen olisi tärkeää. Työpaikan/ kodin sisäilma? Eläimet?

Vierailija
7/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sama olo melkeinpä joka paikassa... ulkonakin... olen 3 viikkoa suht ok ja sitten saikkua 3 pvää, nyt töissä vähän "uhkailtu" niin väkisin olen sinnitellyt 2 kuukautta ilman saikkua... siinä sitten viikonloput menee ihan zombina...

Vierailija
8/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydän kolmatta kertaa, että tekisivät mykoplasma testeja, kaksi edellistä kertaa lääkäri tyrmäsi, koska ei ole kuumetta ollut tarpeeksi :(

vitamiinejä syön, väkisinkin, koska muuten varmaankin pyörtyisin... tai menisin todella huonoon kuntoon...

ap

Vierailija
9/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon poissaolo homerakennuksesta voisi alkaa olla jo indikaattori. Tuli vaan mieleen, jso tuohon ulkoilmassa käymiseen johtopäätöksesi homeettomuudesta perustat.

Vierailija
10/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella varsinkin on kurkku aina kipeänä jos syö sellaista ruokaa jolle allerginen. Itselläni voimakas väsymys, kurkkukipua ym kun syön ruoka-ainetta jolle olen allerginen.

Itselleni puhkesi ruoka-aine allergiat vasta lasten syntymisen jälkeen. Puolivahingossa huomasin että olen todella allerginen esim. perunalle. Myös maito, paprika, selleri jne aiheuttavat oireita mutta lievemmin.

Vierailija
11/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kosteusmittaus tehty kotona, sisäilma oli 30 %kuivempi kuin normaalisti pitäisi olla... miten sisäilmaa voi tarkistaa? vai onko se juuri toi kosteudenmittaus?

ap

Vierailija
12/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kosteusmittaus on tehty sun kotona? Onko siellä töissä muita jotka sairastaa? Onko siellä tehty mittauksia? Sairastaako sun lapsi?

Jos teillä ilma noin paljon kuivempaa niin osta joku ilmankostutin. Jotenkin silti tuntuu ettei se nyt ihan noita kaikkia oireita selitä...

Vierailija
13/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa myös olla!

Vierailija
14/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasmassa EI ole tyypillisintä kuume vaan pitkäaikainen yskiminen. Ja kuumetta ei ole aina vaikka olisi mykoplasma.

Meillä sairasteltiin keuhkoputkentulehduksia, yskää, nuhaa, keuhkokuumetta (kuumeetonta) yms liki 3kk ajan ja ravattiin viimeisen kuukauden aikana 5x tervkeskuksessa eikä yksikään lääkäri korvaansa lotkauttanut mykoplasmapuheilleni, päinvastoin tuhahtelivat ja olivat äkäisiä kuinka "lehdissä lietsotaan hysteriaa" asiasta.

NO, otin siten yhteyttä alueemme ylilääkäriin jonka alaisia kys lääkäritkin olivat ja johan alkoi lyyti kirjoittamaan, hän pyysi meidät luokseen ja tutki kunnolla JA otatti mykoplasmatestit.

Ja kuinkas ollakaan, se oli selvä tapaus 2-luokkalaisella, kumpikin mykoarvo reilusti koholla.

14vrk ab-kuurit ja komento ottaa iisisti jne, onneksi tehosi tuo 1 kuuri, mykolle tyypillistä ettei edes toinen tai kolmas kuuri välttis auta.

Eli VAADI se testi ja jos ei onnistu niin terv.keskuksenne ylilääkärille sähköpostia!!

Vierailija
15/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuukausi sitten, lapsi sairastelee, mutta ei noin paljon, kuin minä, korvatulehduksia enimmäkseen, mies on "entinen" astmaatikko, joten luulis, että sillä näkysisi jos olisi hometta..

töissä sairastelevat, mutta siellä on TODELLA pölyistä.. enkä ole varma miten paljon kuka sairastelee, kun itse koko ajan poissa... talo on iso varasto joten duunareitakin aika paljon...

ap

olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että mykoplasma... no ainakin varaan huomenna ajan niin katson, jos ei sekään niin sitten olen ihan pihalla...

lääkärit vetoavat röökiin, poltan sellaiset 3-5 pvässä, viikonloppuna vähemmän.. en tiedä silti miksi kokonaan lopettaminen niin jumalattoman vaikeata ja "pelottavaa"

ap

Vierailija
16/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kolmessa tunnissa ei homealtistuksen oireet häviä. Yritin kysyä, että olitko kipeä silloin kun olit vaikka kesälomalla eli et ollut esim. 2 viikkoon ollut töissä?

Kosteusmittaus ei ole sama asia kuin hometesti. Homeitahan voi olla vaikkei kosteutta enää olisikaan.

Vierailija
17/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on mulle kerrottu, että hometta on melkein jokaisessa talossa, mutta haittaa siitä on silloin jos on kosteutta...

ap

Vierailija
18/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kolmessa tunnissa ei homealtistuksen oireet häviä. Yritin kysyä, että olitko kipeä silloin kun olit vaikka kesälomalla eli et ollut esim. 2 viikkoon ollut töissä?

Kosteusmittaus ei ole sama asia kuin hometesti. Homeitahan voi olla vaikkei kosteutta enää olisikaan.

ja etelässäkin oli kurkkukipua aamuisin ja oli melkein koko matkan..

ap

Vierailija
19/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta muodostuu kosteaan paikkaan noin 2 viikossa. Home ei kuitenkaan poistu vaikka paikat kuivais. Taloissa oleva home on pääsääntöisesti myrkyllistä (ainakin osaltaan). Ulkona olevat homeet taas on myrkyttömiä.

Sulla lienee pienen lapsen äidin huono tuuri vaan nyt. Joko joku pitkä virus, niiden jatkumo tai mycoplasma (pieni bakteeri, verrattavissa viruksiin, koska antibiotit ei oikein tehoa).

Mitä vitamiineja syöt ja miten paljon?

Vierailija
20/27 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö sitä 20-40mg päivässä. Oletko kokeillut antihistamiineja oireisiisi? syötkö ruisleipää? se voi aiheuttaa kurkkukipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi