Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten matkarattaat ovat?

Vierailija
11.03.2012 |

Eroavatko ne jotenkin tavallisista vaunuista jotka saa istuma-asentoon kun kopan ottaa pois? Ovatko missä tilanteessa tarpeelliset että kannattaisi hankkia tavis yhdistelmien rinnalle?

Esikoistaan odottava kyselee tyhmiä:)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyet ja nopeat kasata.

Ainakin siihen aikaan oli, kun mun lapset oli vauvoja.

Ainoa milloin niitä käytettiin ja tarvittiin, oli kauppareissut. Nopsat heittää auton takakonttiin ja ottaa esille kauppakeskuksen parkkipaikalla.

Ikeanreissuilla ja vastaavilla oli kätevät.

Mutta muuten meidän arki ja elämä oli sellaista, että ne isommat yhdistelmät aina tuli mukaan pakattua. Mummolaan ja muille kyläreissuille, lomamatkoille jne. Niissä lapsi sai paremmin nukuttua päiväunensa ja sellaisia oli minusta mukavampi työnnellä vaunulenkeillä ja kävellen tehdyillä kaupunkikierroksilla.

Vierailija
2/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton perässä, ovat kevyemmät nostella. Kätevät reissussa, koska vievät vähemmän tilaa kuin yhdistelmät.

Ensimmäiselle en hommannut, enkä osannut kaivatakkaan. Toisen kanssa käytettiin paljon ja kolmannen kohdalla olleet korvaamattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli matkoja varten

Vierailija
4/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisen perheauton tavaratilasta. matkarattaat selvästi pienemmän osan.

Vierailija
5/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan perus kauppareissuille (jos menee vaikka kaupungille) helpompi ottaa tuommoset pieneen kasaan mahtuvat, kuin emmaljungan isokokoiset kuomurattaat.

Vierailija
6/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkiksia ei kannata ostaa ennen kuin on tarve. Me ei esimerkiksi olla tarvittu kuin ihan muutaman kerran. Esikoiselle ostettiin aikanaan, mutta möin sitten tilaa viemästä pois.

Asumme Helsingissä ja liikumme paljon julkisilla. Matkarattaat on tosi hankalat mukulakivillä. KÄydään harvoin ostoskeskuksissa tai jossain Ikeassa. Sen kerran kun käy, niin turvakaukalon voi laittaa ostoskärryihin sinne sisälle.

Matkoille olen lainannut ja itse asiassa monissa maissa niitä saa vuokrattuakin käyttöön. Ja sitten edelleen: mukulakivillä niillä ei tee mitään, parempi on joku kantoreppu.

Kannattaa todella miettiä etukäteen mitä tekee. Jokuhan taas ei tarvitse yhdistelmävaunuja ollenkaan, jos lapset nukkuvat päiväunet sisällä ja kotoa ei ilman autoa lähdetä.

Kolme lasta mulla on.

Vierailija
7/7 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös niitä raskaampia "oikeita" yhdistelmärattaita, koska jatkuva auton perään kasaaminen ja taas kokoaminen vääntää ajan mittaan runkoa niin, että esimerkiksi heittoaisan käyttäminen voi olla hankalaa.

Matkarattaat kannattaa tosiaan ostaa silloin vasta kun niitä tarvitsee, ja jos käyttöä ei ole paljon, kannattaa miettiä ostaisko ne käytettyinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi