Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin tehdä virheostokset myyjän "ahdistelemana"

Vierailija
11.03.2012 |

En pidä siitä, että myyjä tulee heti kysymään mitä etsin. Vaikka yleensä sanon, että katselen vain, niin tänään oli sitten tarve löytää ja ostaa pari juttua jotka sitten mainitsin myyjälle. Hän alkoikin sitten heti esitellä niitä ja ostin sitten hänen suosittelemat jutut vaikka ensin olin ajatellut vähän muuta.

Nyt sitten vähän mietityttää, että olisin sittenkin halunnut sen toisen jutun. Tilanteessa on kuitenkin myyjän paikalla ollessa pieni paine päättää jotain eikä voi käyttää niin paljon aikaa tuotteen tutkimiseen ja pohdiskeluun. Tein ehkä hätäisen päätöksen ja nyt en ole varma onko se oikea koska myyjä vaikutti siihen liikaa.

Onko muita ketkä eivät pidä myyjien läsnäolosta ostotilanteessa? Tänään paikalla ei ollut silloin muita asiakkaita.

Nyt pieni ärsytys päällä. Taidan karttaa sitä myymälää jatkossa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin töissä tuollaisessa liikkessä jossa pitää heti napata asiakkaasta kiinni, tehdä asiakkaan puolesta ostopäätös ja myydä ties mitä vielä päällekin.

Arvaa vaan kuinka ärsyttävää se on tiskin tälläkin puolella.

Vierailija
2/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla aivan sama 'ongelma'!! olen jatkuvasti myyjien ahdisteltavana! luulisi heidänkin ymmärtävän että jos asiakas sanoo katselevansa tai muuta vastaavaa, joka selvästi viittaa siihen ettei tarvitse apua, jättää tämän rauhaan. jos myyjää tarvitsee, kai jokainen osaa sitä apua mennä kysymään. ahdistavaa tuommoinen, HUOH.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuin sanoisi että katselen tässä ja tuijottelisi hyllyjä, niin joku tukkii esittelemään tuotteita mitä katsoo. Haluaisin joskus ostaa rauhassa vaikkapa kosmetiikkaa. Mutta ei. Jos ottaa purkin käteen niin joku molottaa vieressä.

Vierailija
4/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla aivan sama 'ongelma'!! olen jatkuvasti myyjien ahdisteltavana! luulisi heidänkin ymmärtävän että jos asiakas sanoo katselevansa tai muuta vastaavaa, joka selvästi viittaa siihen ettei tarvitse apua, jättää tämän rauhaan. jos myyjää tarvitsee, kai jokainen osaa sitä apua mennä kysymään. ahdistavaa tuommoinen, HUOH.

kun jokaisen asiakkaan jälkeen kirjataan jopa ylös mitä on saatu myytyä "ohi tarpeen"...

Vierailija
5/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että myyjä tulee heti kysymään mitä etsin. Vaikka yleensä sanon, että katselen vain, niin tänään oli sitten tarve löytää ja ostaa pari juttua jotka sitten mainitsin myyjälle. Hän alkoikin sitten heti esitellä niitä ja ostin sitten hänen suosittelemat jutut vaikka ensin olin ajatellut vähän muuta.

Nyt sitten vähän mietityttää, että olisin sittenkin halunnut sen toisen jutun. Tilanteessa on kuitenkin myyjän paikalla ollessa pieni paine päättää jotain eikä voi käyttää niin paljon aikaa tuotteen tutkimiseen ja pohdiskeluun. Tein ehkä hätäisen päätöksen ja nyt en ole varma onko se oikea koska myyjä vaikutti siihen liikaa.

Onko muita ketkä eivät pidä myyjien läsnäolosta ostotilanteessa? Tänään paikalla ei ollut silloin muita asiakkaita.

Nyt pieni ärsytys päällä. Taidan karttaa sitä myymälää jatkossa.

Klassinen tilanne. Mä olen nykyään aika napakasti sanonut, että kiitos katselen ensin itse ja tulen sitten tarvittessa kysymään lisäapua. Myyjät loukkaantuu siitä. Tavallaan ymmärrän mutta tavallaan en ymmärrä, että ne välillä jopa naureskelee sillai koppavasti takasin kun ne on tällä tavalla saaneet pakit. MÄ myyjänä pitäisin ajatukseni ominani, koska kassavirta on tärkeempää. Tällasta on erityisesti koppavien porvarisrouvien pikkupuodeissa ja koruliikkeissä. Ja apteekit on kanssa kauheita. Niissä ei saisi kertakaikkiaan puolta sekuntia vertailla hintoja kun joku lammasmaisesti hymyilevä typsy on vieressä valmiina "auttamaan".

Jotta en joutuisi manipuloiduksi, mä olen päätynyt enimmäkseen käymään automarketeissa ja muissa paikoissa, missä myyjät jättää rauhaan. Oikeasti on vaikea pitää se oma mielipide mielessä, kun joku siinä vieressä vahtaa ja tyrkyttää niitä omiaan. Monta typerää ostosta olen tehnyt siksi.

Vierailija
6/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tekisi mieli katsoa kaikkia rasvoja, hammastuotteita ja sellaisia, mutta nappaan pikaisesti Ibumaxini ja maksan, koska haluan katsoa enkä kuunnella esittelyitä.

Kodinkoneliikkeissä olen sen sijaan vanha kettu. Mullehan ei myydä mitään vanhoilla kikoilla. Pahimmat munaukset myyjältä on alkaa esittelemään mulle toista tuotetta kuin kysyn (just esim. Gigantissa on tarjouksessa vaikka tv 399 ja sitten menet sinne, niin myyjä alkaa myydä sulle siinä sen 399-töllön vieressä olevaa 459-töllöä ja kuvat on tietysti viritetty niin, että sen 399-töllön kuva on hirveän paljon huonompi) tai sitten toinen emämunaus on tämä: "tätä on yksi kappale jäljellä ja tilausaika 4kk" tai "tämä tarjous on siis vaan tänään". Jälkimmäisessä tapauksessa totean aina kylmästi, että "no, katselen sitten jotain muuta" tai "no, maksan sitten enemmän, mutta haluan miettiä"

Vierailija
7/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian ahnaasti.

Menin tässä yks päivä ostamaan D vitamiinia. Pääsin oven sisäpuolelle, niin myyjä tuli heti kysymään: Miten voisin auttaa? Sanoin et mitenkään ja käännyin pois.

Oli tarkotus samalla vilkasta vähän muutakin ja tosiaan rauhassa. Mutta rauhaa ei apteekissa saa. Millonhan siellä olis ruuhka-aika ja sais välteltyä yli innokkaat myyjät.

Vierailija
8/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian ahnaasti.

Menin tässä yks päivä ostamaan D vitamiinia. Pääsin oven sisäpuolelle, niin myyjä tuli heti kysymään: Miten voisin auttaa? Sanoin et mitenkään ja käännyin pois.

Oli tarkotus samalla vilkasta vähän muutakin ja tosiaan rauhassa. Mutta rauhaa ei apteekissa saa. Millonhan siellä olis ruuhka-aika ja sais välteltyä yli innokkaat myyjät.

Mä oon tehnyt samalla tavalla välillä : D. ja on ollut vähän syyllinen olo siitä. Ihanaa kuulla etten ole ainoa!

Niitä kai käskytetään apteekeissa käymään kuin sika limppuun asiakkaisiin kiinni. Ne ääliöfarmaseutit, joilla ei ole kaupallisen alan koulutusta kuvittelee, että se asiakkaaseen kiinni liimautuminen tarkoittaa asiakaspalvelua. Sitten ne nyhveröt likat ,joita on duunissa, ei voi muuta kuin tehdä niin, semminkin kun se jurpo omistaja usein on siellä apteekissa kyttäämässä.

Vierailija
9/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myyntitavoitteet ja sanomista tulee jos ei niihin paase. Kuten joku jo aikaisemmin sanoi, ei se kivaa ole myyjallekaan kun jatkuvasti on pakko tyrkyttaa.

Mina teen myos sen etta jos myyja tulee liian innokkaasti kyselemaan eika anna rauhassa katsella niin sanon etta kiitos vaan, mietin viela, ja kavelen pois siita vaikka olisin jo periaatteessa ostopaatoksen tehnytkin. Tulen sitten vaikka 10 minuutin paasta takaisin ja otan tuotteen niin etta voin itsekseni sita viela hypeloida ja mietiskella.

Vierailija
10/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun painajaisammattien kärjessä!

Vierailija
11/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en vielä ole oppinut ajatustenlukua, kysyn, tarvitsetko apua. Jos et, jatkan ilahtuneena muita puuhiani. Jos tarvitset, niin yhtä ilahtuneena palvelen.

Työmme on myydä. Työpaikkamme on myymälä, ei museo. Se EI tarkoita, ettetkö saisi ihan vaan katsella ja tuumailla ja kuluttaa aikaasi, totta kai saat! Mutta lähtökohtaisesti meillä myyjillä vaan on oletus, että ehkä ostoaiekin on ja haluamme auttaa sinua saamaan parhaan vastineen rahoillesi.

Näin erikoiskaupassa, kuitenkin usein tiedämme tuotteistamme enemmän kuin asiakas ja saatamme voida olla avuksi.

Vierailija
12/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koskaan osta sitä samana päivänä. Jos tuote kiinnostaa vielä seuraavana päivänä, palaan puotiin. Kun jo kauppaan mennessään päättää, että en osta, niin ei tule ostettua, vaikka mikä tarjous tehtäisiin. Etenkin elektroniikassa myyjät kuvittelevat voivansa myydä mitä tahansa tyhmälle naiselle. Voi niitä pettyneitä ilmeitä kun aikani kyseltyäni ja etenkin niistä lisukkeista kiinnostuttuani ilmoitan, että mietin asiaa vielä

Vierailija
13/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas kun osa asiakkaista sitten kirjoittaa tänne ettei saanut palvelua vaikka myyjä oli vapaana.

Kyllä se on myyjän tehtävä käydä kysymässä tarvitseeko apua, tai on pian entinen myyjä.

Toiseksi ei tarvitse olla epäystävällinen myyjälle, riittää kun sanoo esim katselen nyt ja pyydän sitten apua kun tarvitsen sitä.

Äläkä jää sen jälkeen juttelemaan mitään ylimääräistä, jos et halua myyjää kimppuusi.

T. Myyntipäällikkö

Vierailija
14/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn monta kertaa kaupoissa kyselemässä ummet ja lammet jostain tuotteista x ja y ja tilaan sen mihin ikinä päädyinkään sitten puolta halvemmalla netistä XD

Vierailija
15/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän ammatti on myydä. Mielestäni on kohteliasta ottaa asiakkaaseen kontakti ja huomioida hänet. Olen tehnyt vuosia sitten myyntityötä ja pidin siitä.

Asiakkaana ollessa en aina halua myyjää ja osaan sanoa sen kohteliaasti. En todellakaan käänny kantapäilläni jos joku yrittää tehdä työnsä mahdollisimman hyvin.

Myyntityö on asiakaspalvelua. Yleensä myyjä poistuu jos sanoo katselevansa ja antaa katselurauhan.

Myyjä ei voi olla ajatustenlukija.

Vierailija
16/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäisittekin, valitettavasti vain suurin osa myyjistä on ihan huuli pyöreänä kun yritän kysellä tarkemmin tuotteista tai kertovat vääriä tietoja tuotteista.

Menin ostamaan erästä laitetta, jota olin aiemmin vain lainannut mutta halusin ihan oman, alan erikoisliikkeestä. Siellä minulle naurettiin että ei semmoisia ole olemassakaan, mitä höpäjät. Menin sitten muutaman kadun päässä olevaan toiseen saman alan liikkeeseen, kas kummaa siellähän niitä laitteita oli kymmeniä kappaleita eri malleja hyllyt täynnä.

Toisen kerran liikkeessä kyselin tuotteen materiaaleista materiaaleista ja minulle sanottiin niiden olevan x ja y. Menin toisena päivänä uudestaan kun paikalla oli eri myyjä, hän sanoi materiaaliksi z.

Sama toistuu koko ajan, myyjät eivät tiedä hölkäsen pöläystä myymistään tuotteista.

Kun en vielä ole oppinut ajatustenlukua, kysyn, tarvitsetko apua. Jos et, jatkan ilahtuneena muita puuhiani. Jos tarvitset, niin yhtä ilahtuneena palvelen.

Työmme on myydä. Työpaikkamme on myymälä, ei museo. Se EI tarkoita, ettetkö saisi ihan vaan katsella ja tuumailla ja kuluttaa aikaasi, totta kai saat! Mutta lähtökohtaisesti meillä myyjillä vaan on oletus, että ehkä ostoaiekin on ja haluamme auttaa sinua saamaan parhaan vastineen rahoillesi.

Näin erikoiskaupassa, kuitenkin usein tiedämme tuotteistamme enemmän kuin asiakas ja saatamme voida olla avuksi.

Vierailija
17/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vahingossa myy sita oikeaa. sekosikohan mun sanat nyt jotenkin? no siis tiedatte, etta perehtyy syvallisemmin kuin vain katalookiin.

Vierailija
18/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä liikkeessä kävit? Jos sulla on vaatteissa laput tallella, niin aika moneen paikkaan saa virheostokset palauttaa muutaman viikon sisällä (kuitin kanssa).

Voit sitten valita mieleisesi :) Näin mä usein teen! Kodin peili tuntuu olevan paljon todenmukaisempi kun vaatekaupan peili ;)

Vierailija
19/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä liikkeessä kävit? Jos sulla on vaatteissa laput tallella, niin aika moneen paikkaan saa virheostokset palauttaa muutaman viikon sisällä (kuitin kanssa).

Voit sitten valita mieleisesi :) Näin mä usein teen! Kodin peili tuntuu olevan paljon todenmukaisempi kun vaatekaupan peili ;)

Koska akkapalstalla lähdetään aina siitä olettamuksesta, että vastaaja on nainen ja naiset eivät osaa muuta kuin vaatteita ostaa. Tosin tässä tapauksessa ei niitäkään.

Vierailija
20/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä tulee yleensä heti esittelemään, enkä pidä siitä etten saa rauhassa katsoa. Minusta myyjän pitäisi tulla vasta pyydettäessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan