Voi kun mammat tajuaisi ettei niiden piltit ole muille se maailman napa
Sen kerran kun pääsen ilman omia lapsia johonkin,en todellakaan tahtoisi tulla vieraan taaperon "ahdistelemaksi".
Lähes kaikki taaperoikäisten (1-2v) äidit tuntuvat kuvittelevan että myös kanssaihmisten mielestä on kerrassaan hurmaavaa kun taaperonsa kuolaa toisten päälle, tunkee syliin, mokeltaa omaa kieltään ja laittaa yleisten tilojen kalusteet uuteen järjestykseen. Mamma siinä vieressä vain hymyilee ylpeänä ja kuvittelee kaikkien muittenkin nauttivan jälkikasvunsa showsta.
Kamalimpia ovat ne mammat jotka yllyttävät lastaan; meneppä katsomaan mitä täti lukee/onpa tädillä upea rannekoru,kiliseeköhän se/ mene sanomaan tädille moi/ näytäppä tädille miten vilkutat/hyppäät/tanssit tjtn
Ei kiinnosta. Luulisi olevan itsestään selvää että (varsinkin vieraiden) kanssaihmisten annetaan olla rauhassa varsinkin jos nämä eivät oma-alotteisesti ota kontaktia lapseen.
Kommentit (7)
T. taaperon äiti, joka rakastaa omaansa, muttei kuvittele että kaikki muutkin ihailevat pikkumarakatin tekemisiä
Minulla on itsellänikin kolme lasta enkä odota tuntemattomien olevan heistä kiinnostuneita.
edelleen muistelen kettuuntuneena viimeisintä kampaama reissuani. Oma muksu on nyt puolivuotias ja viikko sitten otin ensimmäistä kertaa "omaa aikaa" ja lähdin rentoutumaan kampaajalle. No rentoutuminen oli aika kaukana. Kampaaja oli puoli tuntia myöhässä ja tämän ajan sain sitten kulutella jonkun todella hurmaavaan n 5v tytön kanssa. Tyttö roikkui tukassa, potki, heitteli leluilla, räpsi minusta kuvia äitinsä puhelimella, yritti varastella laukustani jne jne jne, lista on loputon. Äitinsä vaan hymisi tyytyväisenä tukkaväri päässä "noh noh milla, äläs nyt viitti.." "MUT KU MÄ HALUUN" ja äiti vaan naureskeli ja vilkuili minua juuri sillä ilmeellä että "voi että noita lapsia
lapsikin ymmärtää,jos sille sanoo tiukasti EI ja yleensä se ärsyttävä äitikin osaa ottaa siitä vaariin.
edelleen muistelen kettuuntuneena viimeisintä kampaama reissuani. Oma muksu on nyt puolivuotias ja viikko sitten otin ensimmäistä kertaa "omaa aikaa" ja lähdin rentoutumaan kampaajalle. No rentoutuminen oli aika kaukana. Kampaaja oli puoli tuntia myöhässä ja tämän ajan sain sitten kulutella jonkun todella hurmaavaan n 5v tytön kanssa. Tyttö roikkui tukassa, potki, heitteli leluilla, räpsi minusta kuvia äitinsä puhelimella, yritti varastella laukustani jne jne jne, lista on loputon. Äitinsä vaan hymisi tyytyväisenä tukkaväri päässä "noh noh milla, äläs nyt viitti.." "MUT KU MÄ HALUUN" ja äiti vaan naureskeli ja vilkuili minua juuri sillä ilmeellä että "voi että noita lapsia
Minä karjaisen, ja kas kummaa kun äitikin saa itseensä silloin vauhtia ja kyörää pentunsa kauemmas minusta :D
lapsikin ymmärtää,jos sille sanoo tiukasti EI ja yleensä se ärsyttävä äitikin osaa ottaa siitä vaariin.
niin näköjään on jääny osa viestistä puuttumaan mitä kirjoitin. Tuo selostus vielä jatkui sillä että kun alkoi todella nyppimään, niin kielsin ensin kauniisti, sitten vähän tylymmin ja siinä vaiheessa kun ipana veti loskaiset/kuraiset kenkänsä jalkaan ja alkoi niillä potkia minua karjaisin sitten että "Nyt loppu!". Ipana tämän jälkeen istui minuutin paikallaan ja äitinsä vain totesi "noniin milla, annas tätin nyt olla". Sitten sama meno jatkoi ja äiti vaan hymyili "kun toi meiän Milla on niin kauheen sosiaalinen ja energinen". Onneksi mun kampaaja tuli sitten tässä vaiheessa.
t. se kampaaja tarina.
olen ihan samaa mieltä. En todellakaan kuvittele, että muita ihmisiä kiinnostaa minun lapsipuoleni tekemiset. Joo, minun mielestäni he ovat suloisia, varsinkin pienempi, mutta vieraiden silmissä kaikki pennut ovat samanlaisia.