Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun Toppilasta kokemuksia?

Vierailija
31.01.2013 |

Harkitsemme perheen kanssa muuttoa alueelle. Halvat asunnot, lyhyt matka kaupunkiin ja läheinen puisto houkuttelevat.

Onko kenelläkään kokemusta alueesta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan Ärrän tai Halpiksen lähettyville muuttaa. Viikko sitten nainen puukotettiin siilojen lähelle, muutama viikko takaperin meritähden rapussa riehuttiin macheten kanssa. Useampi kuukausi sitten romanit otti yhteen rautaputkien ja puukkojen kanssa.

Ihan kiva täällä on asua yksinäisenä opiskelijana, kunhan pitää huolen omista asioista. Lapsia en tänne toisi.

Vierailija
22/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkäpä juuri ja juuri voisi kuvitella siihen puiston reunaan kenekään normaalin ihmisen muuttavan, puisto on tosiaan ihana kesällä ja meren rannassa. Eli se Hiomokatu voisi tulla kyseseen, kaverini asui siinä joskus, ja oli ihan ok paikka, vähän rauhallisempi. Pirrakatu taitaa taas olla ihan sitä kerrostaloaluetta, eli ei missään nimessä.

Mutta Toppila noin yleensä ottaen olisi ehkä viimeinen paikka mihin Oulussa muuttaisin lasten kanssa. Ghetto, joka täynnä pakolaisia, mustalaisia, narkkareita ja rikollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin Siwan läheisessä vanhassa kerrostalossa ja siinä oli rauhallista asua.

Puolison kanssa olen asunut Paalikadulla ( 2005 ), siinä ei myöskään ollut ongelmia ( meillä ei ollut silloin vielä lapsia, muutimme pois, kun olin raskaana ), MUTTA en siltikään muuttaisi enää näin lapsiperheenä Toppilaan, vaikkei mitään ongelmia siellä asuessa ollutkaan.

Halpa- Halli muuten loppuu.

Vierailija
24/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään hyvä paikka lasten asua.

Vierailija
25/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraillut alueella paljon piente lasteni kanssa sukulaisissa. Alue on tosiaan siistiytynyt ja Meri-Toppilan puolelle muuttanut lapsiperheit omistusasuntoihin. Itseäni hieman häiritsee asuinkortteleiden betonivoittoisuus ja parkkitaloihrvitykset mutta jos niistä ei piittaa niin onhan lähellä puistoja. Koulun pihallakin hyvä leikkiä ja radanvarren puutalot mitä kauneimpia.

Vierailija
26/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä takaisin enää. Eikä varsinkaan lasten kanssa.

Vierailija
27/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelut ovat kauempana. Meri-Toppilaan en itse uskaltaisi lasten kanssa muuttaa. Ei ne uudehkot asunnot ihan sattumalta ole niin paljon edullisempia kuin muualla. Kaikki kaverini, jotka siellä ovat asuneet, ovat halunneet muuttaa sieltä pois.

Vierailija
28/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaveri on asunut tuolla ja kaikki halusivat pois. Itse olen vain kyläillyt usein enkä muutaisi. Lähes mikä tahansa alue on parempi. Ei kuitenkaan Rajakylän kerrostaloalue tai osa Tuirasta.

Vierailija
29/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa Koskelantiellä, niin eipä tainnut tulla valkoihoista vastaan.

Vierailija
30/41 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Meri-Toppilassa ja 7kk riitti! Ihan kauhea paikka. Lasten kanssa en menisi sinne ikinä! Oulussa löytyy ihan edullisia asuinalueita, jotka ovat kuitenkin asiallisia. Itse viihdyin Maikkulan rivitaloissa, edullista, busseja menee kaupunkiin ja alue on "metsäistä" joten puistoa riittää.

Vierailija
31/41 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Puu-Toppilasta? Näkyykö Meri-Toppilan levottomuus siellä asti? No eihän ne paikat tosin kaukana ole toisistaan.....

Kiitos vastauksista.

Vierailija
32/41 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä Toppilaan muuttaisi ihan tuon tiiviin rakentamisenkin vuoksi.

Asuin ennen Koskelassa pienkerrostalossa ja sinne on vielä kolmen vuoden jälkeenkin ikävä. Kämppä oli vanhahko mutta ihanan mallinen, alue luonnon keskellä hyvästä sijainnistaan huolimatta, ja taloyhtiökin sopivan suuri että löytyi viimeisen päälle olevat pyykkituvat sun muut.

Ainoa miinus oli VVO:n talossa metelöivät juopponaapurit. Ikinä niitä ei näkynyt eli pelätä ei tarvinnut, mutta meteliä riitti päiväsaikaan.

Vierailija
33/41 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BusinessOulu välittää tietoa Oulun tapahtumista ja asumisesta Oulussa os. http://oulu.com/asuminen/ Myös työpaikat ja opiskelumahdollisuudet on nivottu samaan sivustoon.

Vierailija
34/41 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että joku tätä miettii vastaisuudessa. Kohta 4 vuotta tullut asuttua tässä meritoppilassa. Pikkusen kauhunsekaisin tuntein aikanaan tänne muutin kun oon oulussa asunut lähes koko ikäni ja tunnen nää lähiöt maineelta kyllä. Kuitenki toppila on ollu lähinnä positiivinen yllätys, tässä on hyvä ulkoilualueet, paljon rauhallisempaa mitä maineesta voisi päätellä, vuokrat ei huimaa päätä ja hyvät kulkuyhteydet käytännössä minne tahansa. Onha täällä noita laitapuolen kulkijoita mutta varsinki semmoset aivan selkeästi täyteen tikatut piikkinistit uupuu melkein kokonaan. Oikeastaan ainoa asia mistä tässä valittaisin on se et alakerran naapureiks sattu joku juoppopariskunta joilla joka toinen yö vähän palaa käämi toisiinsa ja saattavat selvitellä välejään hyvinki kovaan ääneen pikkutunneille asti.

Vierailija
35/41 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppila = huumekaupan keskus, pahoinpitelyjä ja sen sellaista.

Vierailija
36/41 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainettaan parempi, häiriöilmiöt tuppaavat kasautumaan tiettyihin taloihin joiden omistajat pitäisi velvoittaa hoitamaan asiat kuntoon.

oli sitten talo kuin talo, valitettavasti asuinyhteisöön ei oletusarvoisesti voi kovin paljon luottaa erilaisen yleisissä (lukituissakin) tiloissa tapahtuvan varastelun ja ilkivallan takia.

37/41 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin toppilassa, ja jos haluatte, ettei lapsianne kiusata, niin muuttakaa pois toppilasta. Mua kiusattiin tosi paljon, vaikka en ikinä tehnyt mitään pahaa tai eronnut muista nuorista oikeastaan millään tavalla (paitsi, että vanhemmat oli paremmin voivia ja rikkaampia kuin monien muiden) Kärsin lapsuudessa paniikkikohtauksista, jotka aina liittyivät humalaisiin ihmisiin, ja pelkäsin aina, että joku juoppo tulee ovelle. Olin nimittäin nähnyt todella usein juoppoja, lähes aina kun menin kauppaan..ties kuinka monesti äitiänikin oli seurannut juoppo. Monesti äitiäni uhkaili myös juoppo, ihan omassa rapussa. Kerran (kun olin ala-asteella) löysin rappumme toisesta kerroksesta ystäväni kanssa verisen miehen, joka makasi liikkumatta. Säikähdimme, ja minulla on yhä traumat.

Tehkää palvelus lapsillenne, ja älkää missään nimessä muuttako toppilaan.

Vierailija
38/41 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu-Toppila, Toppilansalmi hyviä alueita, Meri-Toppila onkin sitten Veri-Toppila. Huumehörhöjä, alkkiksia, varkauksia, väkivaltaa. Ma tuja, alkkiksia, romaneita. Meri-Toppilaan en muuttaisi millään, 4 kk riitti.

Vierailija
39/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eräässä talossa Toppilassa on ongelmia kyllä sekakäyttäjien vuoksi. Heitä ei useammasta vaituksesta huolimatta saada häädetyä, kun kukaan ei uskalla lähteä naapureilta kyseleen allekirjoituksia valituslappuun, mitä vaaditaan, koska ei voi tietää, kuka kaveeraa näiden käyttäjien kanssa  ja shoppaile erilaista tuotetta heidän kautta. Kostoiskuja tulee joka kerta, kun valittaa isännöitsijälle taikka poliisit piipahtaa oven takana. 

Yks tämmöinen tapaus tuhoaa koko talon rauhan ja muiden työssäkäyvien mimelenterveyden..

Alueena paikka sopisi kuin unelma lapsierheelle ouistoineen ja kouluineen. Taitaa kyllä olla Oulussa joka asunalueella jo nämä sekakäyttäjät ongelmana. Joka puolella niitä on, kun pitää silmät auku

Vierailija
40/41 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa aloitusta. Onko Toppila minkälainen vuonna 2025? Sihtikuja ja sen ympäristö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän