Miksi mun mies pitää suunnilleen heittää pihalle, jos haluaa saada sen ulkoilemaan lapsen kanssa?
Miten perkeleessä se voi olla niin vaikeaa ja työlästä? Mies on itse liikkunut ja urheillut koko lapsuutensa mutta isänä hänestä on paljastunut todella mukavuudenhaluinen löpsökkä, johon olen oikeastaan pettynyt. Ei millään viitsisi lähteä taaperon kanssa ulos, leikkisi vaan legoilla tai rakentelisi majoja, mutta lapsi tarvitsee ulkoilua. Minä ulkoilutan joka päivä 3h joten olisiko liikaa vaadittu, että hän ulkoilisi viikonlopun ulkoilut ilman jatkuvaa narinaa "Onko pakko". Ja bonuksena se, että kun sanon asiasta, tulee joka kerran riita, mutta opikseen ei ota! Luulis, että iltaisinkin tykkäisi vaikka töiden jälkeen ottaa happihypyn lapsen kanssa, mutta hah, ei puhettakaan. Päivät istuu toimistossa ja illat pelaisi pleikkaa lapsen kanssa. Ja huom vain yksi lapsi on, ja nyt jo meno tätä luokkaa.
Kommentit (10)
Lapsen kanssa ulkoilu on tylsää. Itse en ole tippaakaan ulkoilmaihmisiä joten se on ihan pakkopullaa. Onneksi lapsi päiväkodissa ulkoilee joten ei enää työpäivän päälle tarvitse ulos mennä.
Koska olen itse samanlainen. En vaan tykkää ulkoilusta, varsinkaan näin talvella. Kesät on asia erikseen, mutta kylmällä vältän ulkona oloa kaikin tavoin.
Onneksi omat lapset on jo niin isoja että on itekseen pihalla. Silloin kun olivat pieniä, niin lasten isä meni yleensä ulos niiden kanssa ja minä jäin sisään.
Mä en viihdy lasten kanssa puistossa, ainoastaan kesäisin ulkoilen lasten kanssa. Onneksi päiväkodissa ulkoilevat ja mies käy viikonloppuisin välillä lasten kanssa ulkona. Ja kouluikäiset tietty ulkoilevat ihan ilman valvontaakin. Ei ap kaikki vaan viihdy ulkona, varsinkaan nyt talvella. Ihan pakkopullaa on mulle ja aina ollut. Ei tullut musta lasten myötä sitä tuulipukuäitiä eikä varmasti enää tulekaan kun lapsiakin on 4.
Ja kyllä suuttuisin jos mun mies alkaisi vängätä että mun täytyy nyt viedä lapset pihalle. Jos sinä olet sitä mieltä että ulkoilu on noin tärkeää niin mikset itse mene? Tai ehdota että menette vaikka koko perhe kävelylle? Mikään ei ole niin tylsää kuin seisoa yksin ulkona lapsen kanssa.
5 pv viikossa, 3 tuntia päivässä, joskus enemmänkin. Olisi oikeus ja kohtuus, että mieheni kävisi myös, jolloin saisin vaikka rauhassa siivota, sekin kun jää mun hoidettavaksi.
3 h päivässä viitenä päivänä, sen ei tarvitse ulkoilla viikonloppuna! Älä ole pirttihirmu ja pyri määräämään kaikkea kotona. Anna miehen olla lapsen kanssa omalla tavallaan.
Kävelyllä tykätään käydä, mutta pulkkamäki, pihalla ulkoilu on jotenkin niin tylsää välillä. Kuitenkin meistä toinen aina menee ulos lasten kanssa. Välillä laitan lapset ulos, menen itse vähän myöhemmin.
Eli ymmärrän toisaalta miestäsi, mutta en sitä ettei mene vaikkei huvita. Puolituntia lapsen kanssa ulkona ja se on siinä. Pyydä sanomaan ääneen että: En jaksa ulkoilla lapsen kanssa, niin jospa se innostuu kun saa myöntää ääneen:)
Jos sinä tykkäät ulkoilusta, voisiko olla mahdollista että sopisit miehesi kanssa että jos hän imuroi ja siivoaa niin hoidat sinä sitten ulkoilun? Voi olla että se on hyvä ratkaisu tai sitten ukkosi häipyy todella liukkaasti ulos lapsen kanssa ;). Mutta tuollainen marttyyrilinja ampuu sinua omaan nilkkaan.
Jos sinä tykkäät ulkoilusta, voisiko olla mahdollista että sopisit miehesi kanssa että jos hän imuroi ja siivoaa niin hoidat sinä sitten ulkoilun? Voi olla että se on hyvä ratkaisu tai sitten ukkosi häipyy todella liukkaasti ulos lapsen kanssa ;). Mutta tuollainen marttyyrilinja ampuu sinua omaan nilkkaan.
Ja ratkeaa yleensä juurikin niin, että kun mies ei halua lähteä ulos, niin ehdotan että lähden itse, jolloin hän saa sisällä ollessaan pedata sängyt, tehdän ruoan ja imuroida ... joten yleensä hän sitten päättää kuitenkin mennä lapsen kanssa ulos. (sitten tapellaan tietenkin siitä että mun mielestä se puol tuntia ei ole riittävä aika.. mutta se on taas toinen tarina)
on ihan eri asia kuin ulkoilu ja liikunta itsekseen tai aikuisseurassa. Lasten kanssa se ulkoilu on sellaista oleskelua ja seisoskelua ja lapsen avittamista, oikeastaan aika hemmetin tylsää touhua ainakin minusta. Onneksi mulla on mies, joka jaksaa touhuta lasten kanssa ulkonakin...