Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että harmittaa nuoren opiskelijan puolesta!

Vierailija
11.03.2012 |

Kesätyöpaikat vielä tiukemmassa kuin viime kesänä.

Nuori on hakenut varmaan sataan paikkaan, mutta joka paikasta on tullut vain eieitä tai sitten ei ole vaivauduttu edes vastaamaan. Ymmärrän kyllä että taloustilanne on firmoissa tiukka mut jos nyt voisivat edes vastata.

Nuorelle kelpaisi mikä työ tahansa, ei todellakaan ole mikään niuhottaja ja on itsekin kiertänyt firmoissa kyselemässä mut ei ole tärpännyt.

Harmittaa kaikkien ilman kesätyötä jäävien nuorten puolesta! Se on tosi iso juttu itsetunnolle monella nuorella puhumattakaan siitä että jotain työkokemusta pitäs saada.

Miehen kanssa ei voida auttaa suhteita käyttämällä. Omalla työpaikallani ei ylipäätään oteta kesätyöntekijöitä koska on pieni työpaikka ja hyvin suppean alan asiantuntijatason työtä.

Miehen työpaikalla taas on irtisanomiset takana ja uusi yt-kierros käynnissä joten siellä kaikki kesätyöt menee automaattisesti irtisanotuille.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omalla aktiivisuudella saanut nuorena kesätöitä. Menin rohkeasti liikkeisiin ja yrityksiin ja kyllä reippaasta nuoresta tykättiin ja palkattiin töihin. Esim. meni paikalliseen lelukauppaan kysymään töitä. Sanoin, että olen valmis tekemään töitä pienellä palkalla, kunhan saan työkokemusta. Omistaja ihastui työintooni ja pääsin purkamaan pakkauksia varastoon. Olin silloin 15v. Seuraavana kesänä pääsin erään tietyömaan keittiöön töihin ruokalaan apulaiseksi. Silloinkin marssin suoraan pomon luo ja kysyin, että mistä löytyisi töitä reippaalle nuorelle naiselle. Pääsin heti keittiöön kuorimaan perunoita ja porkkanoita ja tiskaamaan. Eli töitä riittää jos haluaa tehdä ne likaiset työtkin. Olin silloin 16 v ja lähdin syksyllä lukioon. Sen jälkeen olin töissä hautaustoimistossa, kukkakaupassa, hammaslääkärillä siivoamassa ja monessa muussa paikassa. Eli menette kysymään, töitä aina riittää jos tarjoatte itseänne edullisesti ns. ylimääräiselle paikalle. Eli ei tarvitse olla paikkaa haussa, mutta kun sanotte, että voitte tehdä kaikkea pientä siivoustyötä ja perunan kuorintaa ja pakettien purkamista, ottaa työnantajat mielellään töihin edullisesti reippaita nuoria. Hommia saa kun viitsii kysyä. Ps. jos ei muuta saa niin kysykää naapurustosta koirien ulkoilutusta, autojen pesua, nurmikoiden leikkaust ja lastenhoitoa eli ns. kotitalkkaritoimintaa. Ihmiset mielellään palkkaa reippaan nuoren näihin hommiin verokortillakin kun saa tukea siihen.

Joka kevat USAlaiset teinit ja opiskelijat jakavat monisteita esikaupungissamme. leikkaavat nurmikoita, ulkoiluttavat koiria ja tekevat maalaustoita. Toita nakyy riitavan.

Vierailija
162/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kannattavaa. Itselläni se ei ollut. Lähdin parin viikon jälkeen kun työmatkat tulivat kalliimaksi. En siis osannut sitä huijausta,manipulaatiota. Sellainen on hyvä jossa on kiinteä tuntipalkka ja,myynnistä saa provikat. Myös ne ketkä soittaa juuri siinä vaiheessa kun tilaus on päättymässä saavat todennäköisesti enemmän myyntiä.Eli ei siitäkän voi sanoa yök,jos ei ole kokeillut. Itse olen nyt kypsempi ja voisin kokeilla uudeataan.

Onko ap:n poika koiraihmisiä? Voisi ulkoiluttaa,koiria. Vanhainkoteihin voisi pyytää päästä ruokapalkalla ulkoiluttamaan vanhuksia,pitämään seuraa jne.

Naapuruston lapsrnvahdiksi,leikittäjäksi?

mainostenjakoa? Kesäajan talonmiespalveluha naapureille(kukkien kastelu,ruohonleikkuu...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa apuna pukemisessa ja leikittämässä lapsia. Sain päiväkodin johtajalta luvan syödä aamupuuron ja lounaan, kunhan vain olin 6 tuntia töissä. Sain siitä jopa työtodistuksen.

Vanhainkoteihin tarvittaisiin paljon tällaisia apukäsiä. Ruokapalkka olisi parempi kuin ei mitään. Siinä säästyisi iso senttimäärä opiskelijalta. Kannattaa soitella ja kysellä. Olisivat varmaan iloisia jos reippaita nuoria tulisi ruokapalkalla töihin. Vanhukset ovat niin yksinäisiä.

Koirien ulkoilutusta ja muuta saa varmaan kun ihmiset haluavat matkustaa kesällä. Siskoni hoisi pari kesää katumme koirat. Ihmiset antoivat avaimet lomien ajaksi koteihinsa ja siskoni kävi ruokkimassa koirat ja kastelemassa kukat ja lajittelemassa postit. Tienasi hyvät rahat kesän aikana ja jokainen perhe kirjoitti työtodistuksen.

Vanhainkoteihin voisi pyytää päästä ruokapalkalla ulkoiluttamaan vanhuksia,pitämään seuraa jne.

Naapuruston lapsrnvahdiksi,leikittäjäksi?

mainostenjakoa? Kesäajan talonmiespalveluha naapureille(kukkien kastelu,ruohonleikkuu...)

Vierailija
164/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi vanhempiakin syyttää jos 20v nuori on ilman työkokemusta. Ei tietenkään kukaan palkkaa kun ei ole kokemusta työnteosta! Jos CV ammottaa 20 vuotiaana tyhjyyttään niin saa katsoa kyllä peiliin.

Ravintolasta saa muuten usein nuoretkin tiskarin paikkoja, varsinkin sesonkiravintoloista.

Vierailija
165/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti jokainen joka haluaa työtä, myös sitä saa!

Kun ei todellakaan saa. Ei edes mansikanpoimijan paikkaa. Tai siivousta.

Vai meinaatko että pienituloinen opiskelija pystyisi muuttamaan toiselle puolen Suomea kesän ajaksi töihin?

Joo, olishan toki joku paikka mahdollista saada esim. pohjoisesta mutta miten sinne lähdet ilman asuntoa? Millä rahalla maksat siellä asumisen ja elämisen, pahimmillaan joudut maksamaan opiskelupaikan kämpänkin vuokran samalta ajalta.

Me asutaan etelä-Suomessa ison kaupungin viereisessä kunnassa ja täälläkin kaikki puhuvat siitä, kuinka on vaikea saada kesätyöpaikkaa. Viime kesänä meidän silloin 15-vuotiaalla olisi ollut 3 paikkaa (kaksi oli niistä mihin itse soitteli ja kolmas oli sellainen, että tet-jakson jälkeen kysyivät tulisiko kesäksi) Ja sinne, minkä noista viime kesänä valitsi, menee tänäkin vuonna.

Samoin tänä vuonna 14-vuotta täyttävä nuorempi tyttömme on saanut jo kesäksi töitä. Soitteli kyllä tosi moneen paikkaan - myös pienetkin mansikkatilat - ja töitä sai :) (ja olisi myös päässyt mansikoita poimimaan lisäksi)

Eli PALJON aktiivisuutta ja reipasta yhteydenottoa työnantajiin, sellaisiin mitkä ei niin näkyvästi ole esillä.

Vierailija
166/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-16 vuotiasta, jotka ovat saaneet kesätyön. Mistähän johtuu, että vanhemmat eivät tunnu saavan?

Vierailija
167/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huh huh teitä! Ruokapalkalla vanhainkotiin, 20 euroa pöivien lastehoitotyöstä, tarjota itseään kauppaan halvalla... Onhan se joo aktiivista ja reipasta, mutta eikö myös hieman hmm, epäeettistä? Mites ne, joilla on koulutus, työkokemus ja ovat työttömiä, "kiitos mutta ei kiitos, emme voi palkata teitä, koska kyseistä työtä tekee ruokapalkalla teini".

Onko ihan lainsäädännöllisesti oikein, mites vakuutukset ja vastuu? Naapuriapu voi teineille tuottaa kivan taskurahan ja on ihan jees, mutta että sillä pitäisi rahoittaa muutakin kuin jätskit ja t-paita?

Provosoiduin kun provosoitiin. Työpaikat on tiukassa, mutta joillekin ne vähät menee, yrittää kannattaa ja kaikki kivet kääntää. Älyttömyksiin ei taas tarvitse heittäytyä, työn pitää kannattaa ja siitä pitää saada palkka. Vapaaehtoistyö erikseen.

Vierailija
168/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on ollut 14 vuotiaana töissä mansikkapellolla 70 luvulla, ei ole sama kuin jo kotoa muuttanut n täysikäinen ihminen.

Ja tänä päivänä ei mitkään isännän pojat tyttöjä siellä ahistele. Nyt on kännyköissä videot, siitä joutuu äkkiä syytteeseen ja vankilaan jos alaikäisiä työntekijöitä vikittelee.

Ja duuni on raakaa työtä, ei siellä ole aikaa tallissa heinien seassa painia.

mutta täytyyhän sielläkin työaikoja noudattaa. Sitäpaitsi jos kuorma haetaan tilalta vaikka klo 16, niin sen jälkeen on ihan turha keräillä marjoja koska ne päivän vanhat ei mene minnekään (riippuu tietysti minne marjat menee ja mihin aikaan kuljetukset jne)

Itse olin siellä vuosia töissä ja vapaa-aikaahan on ihan normaalisti. Kyllä siellä tehtiin pahuuksia ja juopoteltiin, enkä usko että nuoret ovat muuttuneet mihinkään :) meillä oli hyvä porukka kylläkin. Jos nyt tilalla on suurin osa esim virolaisia aikuisia niin tietenkään siellä ei ole samanlaista nuoruuden vimmaa. Ne oli ihan älyttömän hauskoja kesiä aikoinaan.

Vierailija
169/169 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin kukaan huutaa mïtään puhelinmyynnistä, niin kerrottakoon, että contact centereissä useimmiten otetaan vastaan puheluita ja sähköposteja, eli hoidetaan asiakaspalvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan