Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

164cm/60kg ja vaatekoko silti 34-36. Miten mahdollista?

Vierailija
11.03.2012 |

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat ja lantio 42 ja vyötärö 38, siitä ehkä tuo 40

t. 171 cm (ja aika lihaksikas, rasvaa noin 22 %)

Vierailija
22/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

162cm ja 70kg, ja vaatekoko on 38/40. Jos laihtuisin 10kg niin eiköhän se kokokin pienenisi ainakin tuonne 36 asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 160/52, käytän 34-36 kokoja. Joskus myös 38 jos on jotain miniatyyrimitoitusta.

Vierailija
24/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 70kg ja 168 cm pitkä. Ja todellakin, käytän housuissa kokoa 36! Ja paidoissa kokoa M tai 38 koska hartiat on niin leveät.

No sellaiset pillihousut joudun kyllä ostamaan kokoa 38 koska ne ei mene reidestä ylös, niissä on kuitenkin sitten ongelmana se että vyötörä jää niin väljäksi.

Ja kyllä, ennenkuin kukaan tulee sanomaan yhtään mitään, olen lihaksikas ja juuri tällä hetkellä massaan. Paino nousee ja turvottaa, läskiä ei näytä kuitenkaan kertyvän. Kunnes kiristelyn aika koittaa, pudotan painoa jonkin verran, kunhan alkaa näyttämään hyvälle.

ja miten mitattu?

Mikä on vyötärönympärys?

t. 40 / 171 cm.

Kävin Inbody mittauksessa puoli vuotta sitten, silloin rasvaprossa oli 21. En kylläkään seuraa sitä, mittarini on peili. Enkä aio käydä vastaisuudessa minkäänlaisessa mittauksessa.

Vyötärönympärys on n. 73cm.

Miksi nämä lukemat kiinnostaa jos aan kysyä?

Vierailija
25/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin iso vyötärönymärys, että ei voi mennä normaaleihin 34-36 vaatteisiin!

Ehkä juuri johonkin Marimekon tai Cittarin/Prisman vaatteisiin. Eiköhän noissa mittataulukoissa ole tuollainen vy jotakin 40-42 kokoa.

Itse olen 167/59, todella lihaksikas, mutta painossani on selvästi läskiäkin kyllä, olisko rasvat jotn 25. Vyötärö 65 cm, vaatteet 36.

Vierailija
26/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin iso vyötärönymärys, että ei voi mennä normaaleihin 34-36 vaatteisiin!

Ehkä juuri johonkin Marimekon tai Cittarin/Prisman vaatteisiin. Eiköhän noissa mittataulukoissa ole tuollainen vy jotakin 40-42 kokoa.

Itse olen 167/59, todella lihaksikas, mutta painossani on selvästi läskiäkin kyllä, olisko rasvat jotn 25. Vyötärö 65 cm, vaatteet 36.

ja olen kokoa 34-36. 160cm/52kg. Olen aina pitänyt vyötäröäni kapeana, ehkä se onkin sitä vain suhteessa muuhun kroppaan..

Vierailija
27/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taulukoita ja koon 38 vyötärönymärys oli niissä 72 cm ja koon 40 76, eli ei kyllä mihinkään 34 mene. Joka oli 64 cm.

Vierailija
28/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Niin, ei tietenkään voi olla mahdollista. Ei, koska sinä niin sanot.

Minä käytän kaiken vapaa-aikani kierrellessä kauppoja ja bongailemassa sieltä normaalia isompia vaatekappaleita, kokeilen kaikkia ja yllätyn iloisesti jos joku kokoa 36 sattuu menemään päälle.

Missään vaiheessa en väittänyt mahtuvani kokoon 34.

Tsiisus, miksi pitää kysyä kun ei vaivaudu uskomaan? Luuletko että kirjoittelen täällä omiani?

Tosin, ei tämä ole eka kerta elämässä kun joku muu tietää asiani paremmin :)

Saanko kysyä, mikä sut nyt tässä suututti? Ihan kuin olisin kuullut kalikan kalahtavan?

Vierailija
29/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taulukoita ja koon 38 vyötärönymärys oli niissä 72 cm ja koon 40 76, eli ei kyllä mihinkään 34 mene. Joka oli 64 cm.

Jos mä pukeudun 38 vaatteisiin, hukun niihin. Enpä ole ikinä ajatellut vyötärömitan oleellisuutta vaatevalinnoissa, ennemminhän esim paitojen valintaan vaikuttaa rintojen koko, paidan pituus ja leveys eli mahan koko. Mulla on pienet rinnat ja litteä maha.

t. se 70cm ja 34-36-kokoinen

Vierailija
30/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitoilla 160 cm ja 59 kg koko max. 36, yleensä 34 tai jopa 32.

Vierailija
31/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 166/62 ja vaatekokoni on 36. Siis kuinka vähän pitää painaa ettei ole av-mammojen mielestä läski?

Vierailija
32/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Marimekon S-koon vaatteet on hirveitä telttoja. Sen sijaan Zaran 34-kokoa on varmaan turha yrittääkään tuon kokoisen tunkea päälleen. Ja useille valmistajilla on nykyään näitä hämäysmallistoja, sama kokonumero mutta väljä mitoitus.

ne mitään hämäysmallistoa ole.

"vanity sizing"... Monikin valmistaja on kasvattanut vuosien varrella samaa kokonumeroa olevien vaatteidensa oikeaa kokoa, koska vaesto levenee koko ajan...

Vierailija
33/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, kun ne taulukot kertoo taas kaiken...

Jos mä pukeudun 38 vaatteisiin, hukun niihin. Enpä ole ikinä ajatellut vyötärömitan oleellisuutta vaatevalinnoissa, ennemminhän esim paitojen valintaan vaikuttaa rintojen koko, paidan pituus ja leveys eli mahan koko. Mulla on pienet rinnat ja litteä maha.

sen, että jos vaatteen vyötärönymärys on tehty sopimaan 64 senttiselle vyötärölle niin 73 senttinen vyötärö ei siihen mene, jollei ole joustavaa materiaalia tai hyvin väljä malli.

Tietysti jos pukeutuu pelkkiin trikootunikoihin niin mahtuu niihin 34 kokoisiin isompikin mamma.

Vierailija
34/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 166/62 ja vaatekokoni on 36. Siis kuinka vähän pitää painaa ettei ole av-mammojen mielestä läski?

olen suunnilleen saman kokoinen, pari kiloa kevyempi ja aika pulskassa kunnossa. Treenaan n. 10 tuntia viikossa joten lihasta löytyy, mutta on tässä varaa tiputtaa!! En ole läski, "normaalikokoinen", en myöskään hoikka.

Vierailija
35/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Niin, ei tietenkään voi olla mahdollista. Ei, koska sinä niin sanot.

Minä käytän kaiken vapaa-aikani kierrellessä kauppoja ja bongailemassa sieltä normaalia isompia vaatekappaleita, kokeilen kaikkia ja yllätyn iloisesti jos joku kokoa 36 sattuu menemään päälle.

Missään vaiheessa en väittänyt mahtuvani kokoon 34.

Tsiisus, miksi pitää kysyä kun ei vaivaudu uskomaan? Luuletko että kirjoittelen täällä omiani?

Tosin, ei tämä ole eka kerta elämässä kun joku muu tietää asiani paremmin :)

Saanko kysyä, mikä sut nyt tässä suututti? Ihan kuin olisin kuullut kalikan kalahtavan?

minulle vaan sekoitat minut tuohon aiemmin tarkempia statteja kysyneeseen, mutta vastaan enivei.

Miksiköhän sinä et suostu uskomaan, että vaatteita samassa koossa on eri kokoisia? Taisi itsellesi kalahtaa Priman hyllyt? Voit ihan rauhassa mennä jonnekin Mangoon koittamaan pillejä ja muita tyköistuvia vaatteita koossa 36, kiva jos mahtuu, mutta vaikea noilla mitoilla uskoa.

Itse voin ihan hyvin sanoa, että vähän ylimääräistä on (olin siis 167/59), ja ei edes 36 kaikissa merkeissä ja kaikissa vaatteissa mene! Tosin mulla kinnaa usein esim. käsivarsista, sillä kuten todettua, olen tosi lihaksikas.

Joskus olen käynyt jossakin Kappahlissa ja Cittarissa, 36 koko on siellä sama kuin normaalikauppojen 40...

Enemmän kuin pituus/paino tai vaatekoko kertovat MITAT. Itselläkin on ollut samat mitat sekä painossa 54 että painossa 59. Ensimmäinen ennen kovan treenauksen aloittamista (kävin ihan jumpissa yms. vain) ja jälkimmäinen sitten nykyään.

Vähän voisin laihduttaa, hyvä paino varmaan siinä 55, ja mitat varmaan sellaiset että ilman lihaksia painaisin n. 50 kg. Ei kannata huijata itseään niiden lihastenkaan kanssa, jos se paino on kovin korkea niin eiköhän siinä ole fläsääkin matkassa.

Mutta kivempaahan se itsepetos on: mahdun "pieniin kokoihin" vaikka painankin paljon, minun on oltava timmi ja hoikka....lihas se vain painaa...

Vierailija
36/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä et taida ymmärtää että jollain saattaa olla sitä lihasta enemmän kuin sinulla?

Ja lihashan painaa.

Ostan vatteeni vilasta, vero modasta, hennesiltä, seppälästä, lindeksiltä, ellokselta, onlysta yms, onpa jännä että niissä kaikissa on sitten se normaalia suurempi mitoutus.

Sekin on jännä että aina kun ostan vaatteita, ne on väljiä vyötäröstä ja reisitä tiukahkot.

Sano missä kaupoissa sinä saat sen kokoisia vaatteita että mun mitoilla en saa sieltä mitään?

Minä en edes välitä sen kummemmin mikä koko noissa vaatteissa on, ihan sama mulle vaikka käyttäisi kokoa 42. Minä kasvatan lihasta, olen tehnyt sitä jo kauan. Se lihas on kasvatettua ja treenattua, ei mitään syntymälahjalihaksia.

On mussa läskiäkin, 10,4 kiloa jos tarkkoja halutaan olla :) Tai siis tämä lukema puolen vuoden takaa.

Vierailija
37/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että jos vaatteen vyötärönymärys on tehty sopimaan 64 senttiselle vyötärölle niin 73 senttinen vyötärö ei siihen mene, jollei ole joustavaa materiaalia tai hyvin väljä malli.

Tietysti jos pukeutuu pelkkiin trikootunikoihin niin mahtuu niihin 34 kokoisiin isompikin mamma.

No, en minä itseäni mihinkään makkarankuoriin tungekaan vaan sopiviin ja löysähköihin malleihin. Ostan vaatteitani mm. Zarasta, H&M:stä, Vero Modasta jne. Käsittääkseni nämä kauppaketjut eivät myy mitään telttakokoisia vaatteita kuten vaikka Marimekko. Kireät paidat ostan yleensä koossa 38 ihan sen takia, että ne kuitenkin kutistuvat pesussa.

Mulla on esim. H&M:n kauluspaitoja, niitä ihan perusmalleja, koossa 36. Eivät pingota ja menevät mainiosti päälleni. Mitenköhän se on mahdollista, jos vyötäröni on kerran aivan liian suuri kyseiseen kokoon? :D

t. se aiempi

Vierailija
38/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita niin ihmettelin oikein että minkäkokoisissa vaatteissa kaikki hoikat oikein kulkee? Päättelin, että varmaan käyttävät lasten vaatteita tai teettäväät vaatteita!

mamma 166 cm/70 kiloa ja vaatekoko 38 :D

Vierailija
39/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

157 cm ja 62-65 kg, koot 34-38. Kaikkea te mietittekin!

Vierailija
40/55 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä itseäni mihinkään makkarankuoriin tungekaan vaan sopiviin ja löysähköihin malleihin. Ostan vaatteitani mm. Zarasta, H&M:stä, Vero Modasta jne. Käsittääkseni nämä kauppaketjut eivät myy mitään telttakokoisia vaatteita kuten vaikka Marimekko. Kireät paidat ostan yleensä koossa 38 ihan sen takia, että ne kuitenkin kutistuvat pesussa.

Mulla on esim. H&M:n kauluspaitoja, niitä ihan perusmalleja, koossa 36. Eivät pingota ja menevät mainiosti päälleni. Mitenköhän se on mahdollista, jos vyötäröni on kerran aivan liian suuri kyseiseen kokoon? :D

t. se aiempi

Mitenhän vartalonmalli vaikuttaa asiaan? Mulla on nimittäin todella tasapaksu vartalo. Vyötärö ei edes erotu kunnolla.

En minäkään seidä tiukkoja vaatteita. Ehkä me sitten ostamme niin erilaisia, mulla on todella rajoittava tekija tuo reiden paksuus. Myyjätkin on aina mun kanssa ihan ihmeissään. En tykkää käyttää vyötäkään joten sellaiset housut jotka ei valahda on tosi haastavaa löytää.

Paidoissa 38 tai m on yleensä paras, harvakseltaan mahtuu s koko. Rinnan ympärys on leveä, siis rinnan alta mitattu, juuri kauluspaidoissa yms on vaikeuksia mahtua edes isoimpaan kokoon. Ja t-paidat pitää olla jotain venyvää materiaalia, muuten kiristää hiha.

Minkä minä vartalolleni mahdan. Kivaa on se että olen normaalikokoa että vaatteita löytyy mutta osaa se olla haastavaakin. Naisetn vaatteita ei vaan ole tehty lihaksikkuutta ajatellen. Kaikkein helpointa olisi olla pitkä ja suoraraajainen.

Tällä hetkellä jalassa on jotkin elloksen verkkarit, kokoa 34-36. Nämä on taatusti mallia normaalia suurempi, tämän pienempää kokomerkintää mun vatteista ei löydy :)