Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksassa kasvaimia :(

Vierailija
11.03.2012 |

Huomenna saan kuulla tuomioni. Henkinen pahoinvointi on niin järkyttävää tällä hetkellä, että oksennan kohta :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaan voi ilmaantua erilaisia kasvaimia, jotka voivat olla hyvän- tai pahanlaatuisia. Hyvänlaatuiset maksakasvaimet ovat suhteellisen yleisiä ja tavallisesti oireettomia maksamuutoksia, jotka vaativat harvoin hoitoa. Tyypillisesti hyvänlaatuinen maksakasvain ilmeneekin sattumalöydöksenä

Vierailija
2/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai "kystia", onko sulla ns. polykystinen maksa? Vai jotain muuta?

Uskon osaavani vastata aika moneen kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin rintasyöpään vuonna 2001 ja siinä yhteydessähän tutkitaan monia elimiä, mm. maksa. Minulta löytyi niitä rakkuloita, jotka eivät olleet syöpää, vaikka mies arveli ultraa vierestä katsottuana, että kyllä hän pelkäsi, että sinnehän se on nyt levinnyt..mutta maallikko ei näitä osaa toistaan erottaa.

Vierailija
4/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kystia ei aina edes havaita. Se on melko yleinen maksaongelma, edes sairaudeksi en lähtisi nimittelemään.

Kystista huolimatta maksakudos toimii normaalisti, mutta toki sitä tarkkaillaan verikokeilla (ALAT, ASAT, AFOS jne.. kuten varmaan tiedät).

Mulla on ystäväpiirissä pari sellaisen maksan omistavaa, itse olen myös maksapotilas (siirto) joten asiat ovat tulleet tutuksi.

Niitä kystia voidaan poistaa myös kirurgisesti.

Jos kaikki on muuten ok, voit olla ja elää ihan rauhassa :)

Vierailija
5/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella todettiin heti vastasyntyneenä kysta aivoissa, aivokurkiaisen vieressä. Kysta ei ole haitannut häntä lainkaan. Aiemminhan näitä ei voinut niin tutkia, joten ihmiset ei kystistaan tienneet.

Vierailija
6/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireileeko se jollain tavalla?

Vierailija
7/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yleistä? mun miehelläkin todettiin kaikenlaisia kasvaimia sisäelimissä mutta ei kuulemma haittaa. en ole osannut olla yhtään huolissani.Luulin että niitä kaikilla on keitä vaan tutkitaan. mua ei ole koskaan tutkittu joten ei tietoa. tieto lisää tuskaa.

Vierailija
8/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole kystiä, sellainenkin (5cm) tosin löytyi, mutta ihan eri paikasta. Niitä tulee ja menee.

Minulla oli oikealla puolella ylävatsaa kipuja sekä närästystä ja paineltaessa maksan kohtaa sattui. Nyt on takana ultra sekä magneettikuvaus. On aivan kamalaa odotella huomista, taidan pyörtyä, kun lääkäri soittaa :(

Olen jotenkin niin varma, ettei kaikki ole kunnossa. Iho on ollut jo vuosia hieman kellertävä sekä silmän valkuaiset ovat mielestäni olleet ajoittain sivuilta kellertävät :( Myös iholle rintaan, käsiin ja jalkoihin on ilmestynyt pieniä verenpurkaumia.

Olen lukenut paljon netistä kaikkea, sekä hyviä että huonoja juttuja ja ahdistus senkun kasvaa vaan.

Taidan saada sydänkohtauksen ennen huomista!

-ap-

Vierailija
9/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun odotetaan tuloksia! Sanoiko ultraaja mitään, miltä näyttää? Jos sulta vaan löytyy jotain rauhoittavaa lääkettä, niin kannattaa ehdottomasti ottaa niin saat nukuttua.

Ei ne ole kystiä, sellainenkin (5cm) tosin löytyi, mutta ihan eri paikasta. Niitä tulee ja menee.

Minulla oli oikealla puolella ylävatsaa kipuja sekä närästystä ja paineltaessa maksan kohtaa sattui. Nyt on takana ultra sekä magneettikuvaus. On aivan kamalaa odotella huomista, taidan pyörtyä, kun lääkäri soittaa :(

Olen jotenkin niin varma, ettei kaikki ole kunnossa. Iho on ollut jo vuosia hieman kellertävä sekä silmän valkuaiset ovat mielestäni olleet ajoittain sivuilta kellertävät :( Myös iholle rintaan, käsiin ja jalkoihin on ilmestynyt pieniä verenpurkaumia.

Olen lukenut paljon netistä kaikkea, sekä hyviä että huonoja juttuja ja ahdistus senkun kasvaa vaan.

Taidan saada sydänkohtauksen ennen huomista!

-ap-

Vierailija
10/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole rauhoittavia, enkä mielellään sellaisia syö ellei ole ihan pakko. Saas nähdä tuleeko ensi yönä uni ollenkaan.

Ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että ovat hyvänlaatuisia, mutta jos olisin vanhempi ja alkoholisti, niin epäilisi minulla olevan kirroosi vai oliko se nyt rasvamaksa, en muista, kun meni ajatukset totaali nurin sen käynnin jälkeen :(

Onko sinulla ollut myös kasvaimia?

-ap-

Vierailija
11/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä taitavia, eivätkä sano hyvänlaatuisen näköiseksi jos ei ole oikeasti sitä mieltä. Mulla itsellä on ollut rintasyöpä, ja maksaakin on ultrattu kun oli vatsaoireita (rintasyöpä voi tehdä etäpesäkkeitä maksaan) mutta siellä ei onneksi ollut mitään. Tsemppiä odotteluun!

Ei meillä ole rauhoittavia, enkä mielellään sellaisia syö ellei ole ihan pakko. Saas nähdä tuleeko ensi yönä uni ollenkaan.

Ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että ovat hyvänlaatuisia, mutta jos olisin vanhempi ja alkoholisti, niin epäilisi minulla olevan kirroosi vai oliko se nyt rasvamaksa, en muista, kun meni ajatukset totaali nurin sen käynnin jälkeen :(

Onko sinulla ollut myös kasvaimia?

-ap-

Vierailija
12/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita verenpurkaumia ollut juuri samoissa paikoissa jo vuosikausia.Sellasia punaisia pisteitä.Tietääkseni ei maksassa vikaa.Mistä olet päätellyt,että liittyisi siihen?

Vierailija
13/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne oli hyvänlaatuisia, niin eiköhän ne ole!

Koita olla stressaamatta liikaa, vaikka tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty.

Tsemppiä! Uskon että kaikki kääntyy huomenna parhain päin. :)

Rasvamaksa on yleinen vaiva alkoholisteilla ja voi johtua myös elintavoista (ylipaino ym). Elintavoilla voi vaikuttaa maksan kuntoon ja parantaakin sitä osittain. Vähemmän alkoholia, omega 6-rasvoja (margariinit ja öljyt ym) ja enempi omega 3-rasvoja.

Vierailija
14/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin, että maksa jos ei toimi kunnolla, niin saattaa aiheuttaa sellaisia jotain hämähäkinseittimustelmia, en ole varma, että onko nämä edes sellaisia.

Liikakiloja minulla ei ole, päinvastoin olen laihtunut tässä lyhyen ajan sisällä 5kg, enempää ei tarttisi tippuakaan, koska pituutta on aika paljon. Niin ja alkoholia en ole käyttänyt enää 10v. ollenkaan, mutta sitä ennen kyllä ja aivan liikaa :(

Voi ahdistus mikä fiilis :/ Kiitos tsempeistä ja rohkaisuista todella paljon, helpottaa oloa edes hieman!

-ap-

Vierailija
15/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syöpähoidoissa on se hyvä asia, että sinulle sanotaan suoraan mikä tilanteesi on ja saat tarvittaessa parasta hoitoa. On turhaa stressata huomista, keskity siihen mitä nyt on ja jos tulee hoitoja keskityt niihin ja paranemiseen. Huomista on turha murehtia, eiliselle ei voi mitään. Tärkeintä on nyt.

Vierailija
16/31 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin löydettiin maksassa "varjoja" kun vatsan aluetta ultrattiin ennen sappileikkausta. Silloin sanottiin että ne ovat hyvälaatuisia verisuonikasvaimia. Myöhemmän uuden ultraäänen ja magneettikuvan perusteella todettiin että ne todellakin ovat noita hyvälaatuisia verisuonikasvaimia eikä niille tarvi tehdä mitään eikä niitä myöskään tarvi enempää seurata.

Vierailija
17/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain rohkaista sinua, että millaiseksi tilanteesi osoittautuukaan niin harkitse ja uskalla mennä ahdistiksesi ja elämäntilanteesi kanssa johonkin Healing Roomsin toimipisteeseen, tässä lisätietoa: http://www.healingrooms.fi/filearc/152_TS%2012.8.08.pdf

Vierailija
18/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa löytyi muutoksia, mutta ultralla ei näe niitten laatua, joten tehtiin magneettikuvaus. Yksi adenooma ja monta verisuoninystyä löytyi. Adenooma oli koepalan perusteella hyvänlaatuinen, mutta iso, joten se poistettiin. 30% maksasta lähti, ja sappi.

Vierailija
19/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa löytyi muutoksia, mutta ultralla ei näe niitten laatua, joten tehtiin magneettikuvaus. Yksi adenooma ja monta verisuoninystyä löytyi. Adenooma oli koepalan perusteella hyvänlaatuinen, mutta iso, joten se poistettiin. 30% maksasta lähti, ja sappi.

Vierailija
20/31 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulosten odottelu on p**stä, aivan kamalaa. Tiedän kokemuksesta.

Ultraajat on yleensä kokeneita ja ERITTÄIN varovaisia sanakäänteissään. En usko että sanoisi noin jos tilanne näyttäisi ruudulla pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi