Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ei hittolainen, olen kateellinen kahdelle sektioon joutuneelle ystävälleni!

Vierailija
11.03.2012 |

Synnytettiin kaikki alkuvuodesta, minä ainoastaan alateitse, kaksi muuta joutuivat hätäsektioon. Ja olen kateellinen heille, edelleen, koska heillä ei ainakaan ole tikin tikkiä alakerrassa joka estäisi seksin! Ei mullakaan ole kuin muutama tikki mutta ne ei ole vieläkän pois sulaneet ja ens uskalla seksiin ryhtyä ennenku ne on poissa!!

Eihän täs oo mitään järkeä! Tuskinpa ne sektiohaavatkaan kauheen kivoja on, niin miksi sitten musta tuntuu tältä, ikävältä? :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut itse leikkauksissa ja kaikista niistä olen aina toipunut nopeammin kuin alatiesynnytyksestä. Itse asiassa mulla on nyt ollut laskeuma kohta 20 vuotta ja kynnys mennä korjausleikkaukseen on toodella iso - en tiedä onko niissä edes pysyvä tulos. Kyllä, olen ihan vitun katkera! Kukaan ei kertonut että tällaisia vammoja on edes olemassakaan.

Vierailija
2/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään tunnoton alue suunnitellun sektion jäljiltä arven yläpuolella. Ei ole enää, kun sektiosta on aikaa yli kaksi vuotta.

Nousin ylös leikkauksen jälkeen heti kun jalat kantoivat, eli suunnilleen kahdeksan-yhdeksän tuntia siihen meni.

Kipulääkettä jouduin pyytämään kerran.

Seksiä harrastin viikon päästä sektiosta, kovin varovasti tosin.

Ei mua ainakaan hermita etten joutunut kärsimään synnytystuskissa tuntikausia.

Pahoitteluni kaikille joille jäi sektiosta jotain jälkiä tai traumoja, minusta se oli siistiä, helppoa ja lähes kivutonta.

Ja toosassa ei mitään muutoksia, ihan on yhtä tiukka kuin ennen lastakin :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnoton alue. Alue oli suurempi alkuun, mutta osaan ( haavan yläpuolelle) tunto on osittain palautunut. Hiukan haittaa sekisä. koska sen alueen sively aiemmin oli kiihottavaa. Nyt on sama jos silittelis tyynyä.

Mies yrittää vielä suukotella ja sivellä alavatsaa.. Olen koittanut selittää etten tunne mitään, ei usko, pidin siitä aikaisemmin niin kovin ja kiihotuin siitä.. Navasta häpyluuhun ei tunnu mitään, sektiosta 5v.. Niin joo ja vatsalihaksetkin tuhoutuivat siinä rytäkässä. Mä olen sulle kateellinen AP.

Vierailija
4/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsen myös sektiolla, eikä seksi onnistu. Olisin halunnut synnyttää (mielestäni se leikkaus, joka minulle tehtiin, ei ollut mitään synnyttämistä minun osaltani), osin jotta saisin kokea niin merkittävän tapahtuman ja toisaalta jottei seuraavissa raskauksissa olisi niin suuria riskejä. No, sektio tuli kuitenkin ja vielä ihan yllättäen.

Seksiä on yritetty moneen kertaan aina muutamien kuukausien välein, mutta aina se vain sattuu ihan järjettömästi. Lääkärissäkin kävin, mutta hänestä alakerrassani ei ollut mitään vikaa. No, kyllä siellä nyt vain on vika, jos yhdyntäyrityskin sattuu niin, että muutamaa sekuntia pidempään ei kertakaikkiaan pysty yrittämään. Ja sen jälkeen heikottaa ja tärisyttää varttitunnin.

Eiköhän se sinunkin alakertasi parane. Jos sait vain muutaman tikin, sehän on melkein vahingoittumaton. Kuten joku jo sanoi, mene poistattamaan ne sulamattomat tikit.

Lopuksi, luulen että aika moni on tyytymätön synnytykseensä, riippumatta siitä, miten se meni. Harvalla homma menee niinkuin oppikirjassa tai niinkuin ennalta ajatteli.

Olisko sulla pahoja kiinnikkeitä?

Vierailija
5/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, niin kuin minun kohdallani se oli ainoa tapa saada lapsi elossa ja terveenä ulos niin että itsekin siitä selvisin. Itse olisin halunnut synnyttää alateitse viimeiseen asti ja harmittaa etten saanut. Ymmärrän kyllä, että alatie synnytys on eritavalla rankka kokemus kuin sektio, mutta jos siinä kaikki menee suht normaalisti niin kyllä siitä paljon nopeammin toipuu kuin normaalisti menneestä sektiosta. Vertailukohtanani on omat ystäväni. Sektion jälkeen liikkuminen ja erityisesti sängystä nouseminen oli todella hankalaa kuukauden ajan. Vatsalihakset eivät toimi vieläkään kunnolla, vaikkaa aikaa leikkauksesta on jo 10 kuukautta. Viesti aivoista lihaksiin ei vain mene perille. Yli kuukauteen minulla ei ollut minkäänlaista virtsaamisen tarvetta, vessassa piti käydä kellon mukaan. Nyt edelleen haavan ympärys on osittain tunnoton ja vaatteet tuntuvat ikäviltä haavaa vasten. Farkkuja ja moni muita housuja ei pysty käyttämään. Haavan yläreuna kerää nestettä ja pullottaa ikävästi. Vatsa on myös kipeän tuntuinen tietyissä asennoissa leikkausalueelle syntyneiden kiinnikkeiden vuoksi. Ja kaikki tämä normaalin sektion jälkeen ja ihan normaaleja sivuvaikutuksia.

Vierailija
6/15 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsen myös sektiolla, eikä seksi onnistu. Olisin halunnut synnyttää (mielestäni se leikkaus, joka minulle tehtiin, ei ollut mitään synnyttämistä minun osaltani), osin jotta saisin kokea niin merkittävän tapahtuman ja toisaalta jottei seuraavissa raskauksissa olisi niin suuria riskejä. No, sektio tuli kuitenkin ja vielä ihan yllättäen.

Seksiä on yritetty moneen kertaan aina muutamien kuukausien välein, mutta aina se vain sattuu ihan järjettömästi. Lääkärissäkin kävin, mutta hänestä alakerrassani ei ollut mitään vikaa. No, kyllä siellä nyt vain on vika, jos yhdyntäyrityskin sattuu niin, että muutamaa sekuntia pidempään ei kertakaikkiaan pysty yrittämään. Ja sen jälkeen heikottaa ja tärisyttää varttitunnin.

Eiköhän se sinunkin alakertasi parane. Jos sait vain muutaman tikin, sehän on melkein vahingoittumaton. Kuten joku jo sanoi, mene poistattamaan ne sulamattomat tikit.

Lopuksi, luulen että aika moni on tyytymätön synnytykseensä, riippumatta siitä, miten se meni. Harvalla homma menee niinkuin oppikirjassa tai niinkuin ennalta ajatteli.

Vierailija
7/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikki, onnittelut. Mitäs noista. Hei ne ovat kateellisia sulle.

Vierailija
8/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen ole.

Itselläni on kolme sektiota takana. Kaikki meni kyllä tosi hyvin ja paranin noista hirmuisen nopeasti. Mutta ei tää vatsa kauhean kivan näköinen ole nyt. Ensimmäinen oli hätäsektio, joten arpi on pystyssä. Ja siitä samastahan ne kaksi muuta sitten tehtiin... Ei paljon huvita bikineissä kesällä heilua rannalla ;)

Ei sillä, ei tää mulle niin vakavaa ole, taisteluarpiahan ne on. Mutta en mä tiedä kannattaako sitä silti olla kateellinen...

Eiköhän se alapääkin palaudu siitä ajan kanssa :)

Vierailija
9/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen otattaan ne tikit pois terveydenhoitajalle. Kyllä niiden olisi jo pitänyt sieltä sulaa pois. Aina ei niin käy ja ne pitää ottaa pois.

Mulla jäi tikit alapäähän synnytyksen jälkeen ja pois piti nyppiä. Ei ainakaan tarvitse sen takia odotella sitä seksin aloittamista.

Vierailija
10/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnoton alue. Alue oli suurempi alkuun, mutta osaan ( haavan yläpuolelle) tunto on osittain palautunut. Hiukan haittaa sekisä. koska sen alueen sively aiemmin oli kiihottavaa. Nyt on sama jos silittelis tyynyä.

Vierailija
11/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon! sektiohaavat ovat kuule kipeät. Turhaan olet kateellinen ja typerä.

Vierailija
12/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon! sektiohaavat ovat kuule kipeät. Turhaan olet kateellinen ja typerä.

Kaksi sektiota kokeneena voin kertoa ettei haava ollut kipeä. Tikit viikossa pois. Vauvan hoidin itse synnäriltä saakka, kummallakin kertaa.

Vierailija
13/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen esikoisen suunnitellulla sektiolla synnyttänyt, ja hui saatana mun vatsa oli kipeä. Taju meinasi lähteä, kun kohtua tultiin painelemaan. Ja yksikään kipulääke ei ollut tarpeeksi tehokas viemään kipuja pois. Trauma jäi. Kivut laantuivat ajan kanssa, mutta kestivät kuukauden yli. Ja tunnoton alue jäi.

Vierailija
14/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sektiota kokeneena voin kertoa ettei haava ollut kipeä. Tikit viikossa pois. Vauvan hoidin itse synnäriltä saakka, kummallakin kertaa.

Kyllä vaan leikkaushaavat ovat yleensä kipeitä. Ja tietysti vauva pitää hoitaa, oli sitten synnyttänyt tai leikattu.

Vierailija
15/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa haikaraamametsastan- blogin viimeisen kirjoituksen KAIKKI kommentit.

Tuu sitten uudestaan hehkuttamaan sektion ihanuutta-