Voiko 14-vuotiaalle avata esim. Nordeaan tilin, jossa
Kommentit (9)
Suoraan S-pankin sivulta:
"Pankkitunnusten hakijan on oltava vähintään 15-vuotias."
Lapselle saa oman tilin ja Visa Electron kortin (automaattikortteja ei enää myönnetä). Tiliin saa myös omat pankkitunnukset lapselle, mutta silloin vanhemmalla ei ole mitään oikeutta mennä katselemaan tilin saldoa etc ellei lapsi itse anna tunnuksia vanhemmilleen.
Meillä asia ratkaistiin niin, että lapselle avattiin oma tili ja siihen otettiin VE -kortti, mutta minulla on tiliin myös käyttöoikeus ja tili on minun pankkitunnusten alla. Näin pystyn katsomaan miten ja mihin lapsi rahojaan käyttää ja helposti siirtämään rahaa hänen tililleen jne.
Kun lapsi täyttää 18 tili siirtyy kokonaan hänen nimiinsä ja minulta poistuu oikeus katsoa tilin tapahtumia.
Niin ja tämä järjestely tehtiin kun lapsi oli 11 -vuotias.
Nordeasta annetaan vaikka vastasyntyneelle, kunhan on hetu ja nimi (käytännössä menee ainakin pari viikkoa syntymästä, ennen kuin rekisteröity).
Osuuspankista saa 10v täyttäneet. Siis Visa Electronin. Omilla tunnareillani näen myös lasten tilit verkkopankissa.
Nordeahan laskuttaa niistä tunnuksista, joten miksi ei myisi?
Kyllä voi, mutta lapsen tili kannattanee liittää vanhempien tunnusten alle, mutta lapsi saa kuitenkin oman tilin ja kortin.
mm. synttärilahjarahojaan. Olisi kätevää, jos hän näkisi tiliotteensa jaharjoittelisi tunnusten käyttöä kotona tietokoneelta.
Haluaisin myös, että hänellä olisi automaattikortti nostoja varten.
Kyllä tuonikäinen saa jo ihan oman tilin, miksi vanhempia sinne pitäisi päästää??
että Visa electron. S-pankista.