Minkä ikäisenä huomasit ekan kerran itsessäsi ikääntymisen merkkejä?
En ole huomannut vielä mitään, olen 42v.
Ehkä olen sokea tai muutokset niin hitaita etten huomaa. Kampaaja on kyllä löytänyt yksittäisiä harmaita hiuksia, mutta itse en. Ryppyjäkään ei mielestäni ole.
Kommentit (8)
sit sokea. Seisopa teini-ikäisen tyttäresi vieressä peilin edessä. Näyttääkö iho ja hiukset samalta? Onko kroppa yhtä kiinteä?
Mä huomasin kaksvitosena, että ihohuokoset oli suurentununeet. Toisin sanoen iho ei ole enää silkkiä. Nyt kolmivitosena vartalo on löllympi, silmänaluset tummat ja juonteita löytyy, otsassa on sibeliuksen ryppy, nenästä menee suupieliin syvät urat, kasvoihin on tullut viime vuosina pieniä luomia jne. joitakin merkkejä mainitakseni.
En muuten tiedä ketään 42-vuotiasta IRL, joka näyttäisi kasvoista teiniltä. Eli muutoksiahan on tullut, kuten aina ikä tuo.
harmaantuminen ei välttämättä tarkoita ikääntymistä. Toiset saavat harmaita hiuksia jo 20+
Kyse on perimästä, geeneistä. Joten tuosta nyt en henkseleitä paukuttaisi
oli jo paljon harmaita hiuksia ja joitain ryppyjäkin. Mutta värjäyksellähän ne harmaat peittyi ja vähäisistä rypyistä en välittänyt. Nuorelta näytin muiden silmissä pitkään, jos varsinkin olin meikattu ja muutenkin huoliteltu. Luultiin usein 10 vuotta nuoremmaksi.
Nyt ei enää erehdytä, olen 46 v ja näytänkin siltä.
On ollut huolia ja murheita paljon vuosien varrella, kyllä ne näkyy.
mutta ne henkiset olivat pahempia kuin fyysiset :DD
sit sokea. Seisopa teini-ikäisen tyttäresi vieressä peilin edessä. Näyttääkö iho ja hiukset samalta? Onko kroppa yhtä kiinteä? Mä huomasin kaksvitosena, että ihohuokoset oli suurentununeet. Toisin sanoen iho ei ole enää silkkiä. Nyt kolmivitosena vartalo on löllympi, silmänaluset tummat ja juonteita löytyy, otsassa on sibeliuksen ryppy, nenästä menee suupieliin syvät urat, kasvoihin on tullut viime vuosina pieniä luomia jne. joitakin merkkejä mainitakseni. En muuten tiedä ketään 42-vuotiasta IRL, joka näyttäisi kasvoista teiniltä. Eli muutoksiahan on tullut, kuten aina ikä tuo.
mutta peiliin katsoessani ei ekana tule mieleen, että voi kun olen vanha!
Mun äidilläkään ei ole ryppyjä, eikä mustat silmänaluset, eikä suurentuneet ihohuokoset. Selvästi harmaa on kyllä, koska onhan jo 69v.
ENhä meidän suvusssa on hyvät geenit.
Kiiteys on kyllä enemmän treenamisesta kiinni kuin iästä. 40v voi olla tosella timmi, kuten 20v voi ollla löysä.
ap.
löysin ensimmäiset "rypyt". Ihan ohuet viivat otsassa ja silmien luona. Ei olisi varmaan kannattanut ottaa aurinkoa... :(
Onneksi nuo on vielä niin hentoisia, ettei muut niitä huomaa.
Ryppyjä hmmm ei.
Juonteita kyllä ja leukaperät tipahtaneet ) :