Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun pissa ei tule, vaikka tuntuu et on pissahätä( tyttö 7v)

Vierailija
10.03.2012 |

Mistä voi olla kyse? Välillä pissa tulee normaalisti, välillä vain vähän. Silloin lapsi sanoo et tuntee pissahädän, mut pissa ei tuu kunnolla.. Virtsatietulehdus?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin tulehdus.

Vierailija
2/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan klassinen virtsatieninfektion oire.

Jos et jaksa tänään jonottaa päivystykseen ja tyttö on ok, hae kaupasta karpalomehua, helpottaa oireita.

Vierailija
4/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ekana mieleen, mutta siis lääkäriin joka tapauksessa.

Vierailija
5/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli just tuollaista, käytiin lääkärissä, pissanäyte puhdas.

Eli ei ainakaan tulehdusta ollut. Nyt meni jo ohi.

Vierailija
6/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireita esiintyy myös erilaisissa neurologisissa sairauksissa, kuten MS-taudissa. Tosin tällöin on yleensä muitakin oireita, mutta kaikki oireet eivät ala heti pahoina. Jos tuota vielä esiintyy, käyttäisin lääkärissä - jos ei lähde vettä paljon juomalla pois (jolloin olisi lievä tulehdus).

Vierailija
7/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tollasia juttuja pissan kanssa on paljon lapsilla.

Vika ns korvienvälissä:) mutta menee ohi.Toki voi olla tulehduskin oireet sopisi.

Vierailija
8/9 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan tommosen tunteen lapsuudestani. Olin juurikin suunnilleen tuon ikäinen. Ramppasin vessassa mutta pissa ei tullut. (Jäänyt mieleen selvästi sen vuoksi, että pelkäsin joutuvani sairaalaan kun siskollani oli ollut jokin tila jonka vuoksi pissa ei tullut ja lopulta hänet katetroitiin tms)

Noh, näin aikuisena hoksasin että tunne tuli aina samaan aikaan: leikkiessämme ystävämme kanssa barbie leikkiä jossa "ukko ja akkabarbi harrasti sitä aikuisten juttua alasti sängyssä päällekkäin". Tunne oli siis ilmeisesti kiihotusta tai sen tapaista jota en vain osannut tulkita oikeaksi. Tiedettiin aikuisten jutuista ja ne kutkutti mutta toisaalta ei ymmärretty ja tajuttu tarpeeksi :)

Vierailija
9/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt jo mennyt keskustelu mutta ihan sama. Itsellä oli vakava virtsatietulehdus varmaan joku 5-6viotiaana (nyt olen 11v) sillon se tuntui siltä että pissaisi havunneulasia ja sama ulostamisen kanssa. Menin usein isovanhemmilleni hoitoon jossa pari kertaa pissasin alleni koska se ei sattunut yhtä paljon. En halunnut sanoa äidilleni mutta yksi päivä hän näki kun tulin vessasta kyynelehtien (se siis sattui niin paljon että aina itkin) jolloin kerroin sit äidilleni ja hän soitti päivystykseen. Menimme sinne ja silloin oireeni olivat jo paljon isommat. En voinut olla paikallani koska se sattui sitten kun olimme odottanut noin 40min aloin huutaa kivusta. Pakko sanoa että kun äitini meni hakemaan lääkäriä tämä lääkäri sanoi (odota hetki minulla on puhelu kesken ja laittoi oven kiinni) no sitten joku hoitaja haki meidät ja päästiin osastolle minulle tehtiin kaikki perus kokeet verikoe,serpi,kuume yms. Sitten menin ultraäänikuvaukseen jossa munuaiset ultrattiin ja siellä ei onneksi näkynyt mitään. Jäin osastolle yöksi (tiputukseen ja johnkin muuhun emt mihi) olo oli parempi aamulla. Diagnoosini oli vakava virtsatietulehdus,levinnyt virtsatietulehdus En ole varma. Kotikonsteja siihen ovat lämmin kylpy,karpalo Mehu. Unohdin sanoa että kun olin toipunut tarpeeksi ja pystyin pissaamaan niin otettiin minulta virtsanäyte