Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin tasan meillä hoituu kotihommat...

Vierailija
10.03.2012 |

Viikko ollut kiireinen, kumpikin meistä käy töissä, viikolla ei ehditty juuri siivoamaan.

Herättiin tänään kymmenen maissa, molemmilla vapaapäivä. Siitä tähän saakka minä olen viettänyt päiväni näin:

- olen laittanut lapsille aamupalat ja keitin mulle ja miehelle aamukahvit

- pessyt 2 koneellista pyykkiä ja ripustanut ne

- viikannut kuivat pyykit kaappeihin

- pessyt vessan ja vessanlattian + lasten potan ja biojäteastiat (harjalla ja kloriittivedellä)

- järjestellyt sekaisin olleet lasten huoneet järjestykseen + muualla huushollissa olevat tavarat omille paikoilleen

- tein ruokaa

mies on viettänyt päivänsä näin:

- vei roskapussin ulos, kun käskin

- istunut (ja istuu yhä) sohvalla tv:n edessä

Great. Näin meillä.

(ja kyse ei ole siitä, ettenkö olisi pyytänyt kauniisti, sitten uudelleen, sitten pyytänyt vähän vähemmän kauniisti ja sitten jo suuttunut miehelle koska odottaisin hänenkin osallistuvan kodin siisteyden ylläpitämiseen. Mutisi se mies jotain että imuroisi, mutta tästä mutinastakin jo 4 tuntia aikaa eikä mitään ole tapahtunut.)

Ois se munkin kiva vaan käydä rauhassa töissä ja sitten kotona olla totaalisesti vapaalla.

Muutaman kerran olen tehnyt lakon, ja odottanut kuinka kauan menee ennenkuin mies alkaa tehdä jotain. Lakot on täytynyt vaan lopettaa, miestä ei hetkauta vaikka keittiö on täyttynyt roskapusseista ja puhtaita vaatteita ei ole enää ollut. Mä en kertakaikkiaan oo enää voinu antaa lasten kärsiä siitä sekasotkusta... Miestä ei vaan jotenkin häiritse YHTÄÄN, vaikka täällä oikeesti olisi suoranaista paskaa ympäriinsä!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei kohta tuu muutosta ja mies ala auttamaan kotitöissä, jättäydyn töistä pois ja laitan miehen maksamaan kaiken!

Ei mun voimavarat riitä siihen että töissäkäynnin lisäksi hoidan kaikki kotityöt, lasten neuvolat, hammaslääkärit, lääkärit, päiväkodin vanhempainillat, vasukeskustelut yms. kaikki juoksevat pakolliset lapsiin liittyvät jutut yksin!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei kohta tuu muutosta ja mies ala auttamaan kotitöissä, jättäydyn töistä pois ja laitan miehen maksamaan kaiken!

Ei mun voimavarat riitä siihen että töissäkäynnin lisäksi hoidan kaikki kotityöt, lasten neuvolat, hammaslääkärit, lääkärit, päiväkodin vanhempainillat, vasukeskustelut yms. kaikki juoksevat pakolliset lapsiin liittyvät jutut yksin!

no miks suostut sit tohon? kumma juttu. meillä molemmat tekee. en ymmärrä ettei asioille tehdä mitään ja sit valitetaan vaan

ap

Vierailija
4/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kysyt että miksi suostun tähän?

No kerrohan, mitä mä asialle voin?

Jos on itsekäs, hyvin hyvin jääräpäinen mies, jota ei sotkut haittaa eikä siivous kiinnosta pyynnöistäni, keskusteluistani, vaatimuksistani, suuttumuksistani, jopa karjumisistani huolimatta, niin mitä mä vielä voin tehdä?

Eroaminen siivousriitojen takia on mun mielestä liioiteltua, vaikka on sekin suurimmissa vitutuksissa käyny mielessä...

Eli kerrohan, mitä ehdotat sellaista, jota en vielä ole kokeillut? Otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan!

ap

ps. mies ei ole vieläkään imuroinut...!!

Vierailija
5/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain ne työt, jotka jaksat ja haluat.

Hommaa siivooja.

Vierailija
6/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain ne työt, jotka jaksat ja haluat.

Hommaa siivooja.

asiasta kanssani.. ihan turhaan. Häntä ei kiinnosta. On äitinsä pilallepassaama, eikä näytä aikuistuvan siinä asiassa vaikka ikää alkaa jo olla.

Ja tietysti teen ne työt, jotka jaksan. Jos en jaksa, niin en tee, mutta rasittaa silti että kaikki on mun kontolla. Ja onhan sitä pyykkiäkin toisinaan pestävä, sama se jaksaisiko vai ei, mutta ainakin muksuille ja itselle pitää löytyä puhdasta vaatetta.

Siivoojaan ei ole varaa, harmi!

ap

Vierailija
7/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa siivooja, joka käy vaikka kerran viikossa. Tämä ei tule kauhean kalliiksi, ja kotiinjäämiseesi verrattuna ainakin halvemmaksi.

Eli siivooja vaikka kerran viikossa, joka pesee kylppärin, imuroi, pyyhkii pölyt yms.

Teille jää toki tavaroiden järjestely, ja pyykinpesu, mutta säästytpähän tuollaiselta puunaamiselta.

Ehdota miehellesi ja selvittele hintoja. Ei toki ratkaise kaikkia ongelmia siivoamisen suhteen, mutta ainakin helpottaa sinun hommaasi.

Vierailija
8/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ongelma taitaa olla siellä kaupungissa asuvilla aika yleinen?

Me asumme maalla, ei tosin ole maatilaa, mutta

emme ole ikinä riidelleet kotitöistä, ei vaan ole mitään riideltävää.

Pyykinpesukone pesee pyykit, astianpesukone pesee astiat, se siivoaa jota sotku häiritsee, ja jokainen pyrkii korjaamaan omat jälkensä.

Mies tekee pihatöitä, talojuttuja, autojuttuja jne. Hoitaa tietty lastenkin juttuja, mutta itse hoidan kaikki lekuri ja koulujutut.

Vierailija
9/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ottaa puolison paapottavaksi. Kyllä se seurusteluaikana jo käy selväksi, että onko puolisokandidaatti aktiivinen ja omatoiminen kodinhoitaja, vaiko passattava vätys. Jos kuitenkin valkkaa vätyksen niin turha nurista.

En minäkään saavutetusta edusta suostuisi luopumaan!

Siksi otinkin miehekseni aikuisen, joka oli vuosia asuttanu omaa taloutta jo ennen tapaamistamme, hoiti kotihommat rutiinilla, myös ruoanlaiton. Tekee paljon kotihommia yhä, ihan vapaaehtoisesti ja mitenkään pyytämättä.

Samoin meillä on aina osallistuneet lapset ikätason mukaan. Ensin leikkimäisesti kerätty lelut koriin ja noin 3v alkaen edellyttänyt osallistumista pikkuisen kerrallaan, mutta säännöllisesti. Koti ei ole hotelli meillä kenellekään.

Vanhempien malli osallistumisesta on kasvattamista.

Vierailija
10/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa siivooja, joka käy vaikka kerran viikossa. Tämä ei tule kauhean kalliiksi, ja kotiinjäämiseesi verrattuna ainakin halvemmaksi.

Eli siivooja vaikka kerran viikossa, joka pesee kylppärin, imuroi, pyyhkii pölyt yms.

Teille jää toki tavaroiden järjestely, ja pyykinpesu, mutta säästytpähän tuollaiselta puunaamiselta.

Ehdota miehellesi ja selvittele hintoja. Ei toki ratkaise kaikkia ongelmia siivoamisen suhteen, mutta ainakin helpottaa sinun hommaasi.

osaatteko arvioida, paljonko maksaisi, jotain osviittaa siis, puhutaanko kympeistä, satasista (ja monestako satasesta?)

ap

Vierailija
11/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ottaa puolison paapottavaksi. Kyllä se seurusteluaikana jo käy selväksi, että onko puolisokandidaatti aktiivinen ja omatoiminen kodinhoitaja, vaiko passattava vätys. Jos kuitenkin valkkaa vätyksen niin turha nurista.

En minäkään saavutetusta edusta suostuisi luopumaan!

Siksi otinkin miehekseni aikuisen, joka oli vuosia asuttanu omaa taloutta jo ennen tapaamistamme, hoiti kotihommat rutiinilla, myös ruoanlaiton. Tekee paljon kotihommia yhä, ihan vapaaehtoisesti ja mitenkään pyytämättä.

Samoin meillä on aina osallistuneet lapset ikätason mukaan. Ensin leikkimäisesti kerätty lelut koriin ja noin 3v alkaen edellyttänyt osallistumista pikkuisen kerrallaan, mutta säännöllisesti. Koti ei ole hotelli meillä kenellekään.

Vanhempien malli osallistumisesta on kasvattamista.

Me aloimme mieheni kanssa seurustelemaan, kun oltiin 16-vuotiaita. Ei siinä vaiheessa taida kovinkaan moni tyttö pohtia, siivoaako mies vai ei. Ja vaikea se olisi ollut tietääkään, kun asuttiin molemmat vielä kotona silloin, eikä muakaan siinä vaiheessa siivous kiinnostanut, harvaa 16-vuotiasta taitaa kiinnostaakaan...

Siinä kun sitten on oltu vuosia yhdessä ja muutetaan yhteen ja mennään naimisiin, ja itse pikkuhiljaa aikuistuu ja tajuaa että onhan sitä herranjestas siivottavakin, mutta mies ei kehity samaan tahtiin/samalla lailla, niin mitäs siinä sitten voi?

Kieriskellä itsesyytöksissä, että mitäs ihastui ja rakastui teininä "vätykseen"?

ap

Vierailija
12/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kumpikaanteistä ei tykkkää siivota, niin ihan vvvviksu ajatus.

Vierailija
13/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tyydyt kohtaloosi, raadat ja katkeroidut

-teet vain ja ainoastaan sen minkä haluat ja jaksat

-alennat siisteysvaatimuksiasi

-jätät ainakin miehen jäljet siivoamatta.

Vierailija
14/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 3-v työtä ja välillä pitkiä työpaiviäkin, silti oman kodin hoitaminen ei ole raskasta.

Pyykinpesukone on sitä varten, ei ole kovin raskasta niitä pyykkejä laittaa kuivaan..... astiatkin pesee kone.

Ja kun tavaroilla on oma paikka, pysyy koti siistinä.

Mikä siinä nyt ihan aidosti on niin kamalan raskasta?? Sorry jos suutut, mutta en mä ymmärrä, en tosiaan.

Sua ehkä nyt vaan haittaa se, että miehesi ei tee mitään, ei niinkään se ,että olisi jotenkin raskaita nykyajan kotityöt.

Vierailija
15/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 3-v työtä ja välillä pitkiä työpaiviäkin, silti oman kodin hoitaminen ei ole raskasta.

Pyykinpesukone on sitä varten, ei ole kovin raskasta niitä pyykkejä laittaa kuivaan..... astiatkin pesee kone.

Ja kun tavaroilla on oma paikka, pysyy koti siistinä.

Mikä siinä nyt ihan aidosti on niin kamalan raskasta?? Sorry jos suutut, mutta en mä ymmärrä, en tosiaan.

Sua ehkä nyt vaan haittaa se, että miehesi ei tee mitään, ei niinkään se ,että olisi jotenkin raskaita nykyajan kotityöt.

mutta mua ärsyttää että mulla meni tästäkin vapaapäivästäni 7 tuntia siivoamiseen ja pyykkäämiseen (koko viikon sotkut ja pyykit) ja ruoanlaittoon, välipalojen laittoon, ja kaupassakäymiseen ja nyt olen sitten loppupäivän ollut ihan väsynyt. Siinä samalla mies on lojunut sohvalla ja taisi torkkuakin. TODELLAKIN ärsyttää se, että mieheni ei tee mitään, kyllä!

ap

Vierailija
16/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kerrot miehellesi, että tällainen kustannus on tulossa, jos netti kiinnostaa enemmän kuin siivous.

Vierailija
17/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kerrot miehellesi, että tällainen kustannus on tulossa, jos netti kiinnostaa enemmän kuin siivous.

ap

Vierailija
18/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitin aamupuurot, tein ruokaa, tiskasin, siivosin terassin, pesin vessan, tein pizzaa, järjestelin lapsen kaverisynttärit (nämä kaikki ennen klo 13).

Siihen mennessä mies otti yläkaapista wc-paperirullan, pyynnöstä. Sekä lämmitti takkaa, minkä homman unohti kun pelasi netissä.

Viimeisiä tiskejä tiskatessani äsähdin, että voisit mennä vaikka muualle pyörimään jaloista, kun ei sinusta kovin paljon hyötyä ole.

Nyt pitäis mennä pyytämään anteeksi rumia sanojani.

Vierailija
19/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samantyyppinen tilanne. Päätin palkata siivoojan, koska en minäkään halua käyttää kaikkea vapaa-aikaani kotitöihin. Lisäksi tuo epätasa-arvoinen töiden jakautuminen ärsytti valtavasti, vaikkei työt periaatteessa ylivoimaisia olekaan. Nyt meillä käy joka toinen viikko siivooja 3h kerrallaan ja maksaa 32€/h. Aina kun mies alkaa valittaa siivousmenoista, sanon että hän voi hoitaa oman osuutensa ja tarttua luutun varteen niin ei tarvisi palkata ulkopuolista apua. Meillä siivoushommat menee ainakin toistaiseksi nyt näin.

Vierailija
20/37 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. täältä

http://www.sivina.fi/index.php/kotisiivouksen-laskuri

voi katsoa jotain hintahaarukkaa siivouksen hinnasta.