Lomaileeko joku OIKEASTI noin kuin tuossa Matkaoppaat-sarjassa?
Lähdetään ulkomaille ja kulutetaan päivä ajamalla jollain rupusella karting-radalla. Mitä järkeä, sitähän voi tehdä Suomessakin? Miksi matkustaa ulkomaille ajamaan jollain surkeammalla karting-radalla kuin mitä täällä on?
Opetetaan ulkomaan eläville suomalaisia kirosanoja.
Siis mitä. Onhan tuo ohjelma lavastettu, onhan?
Me ainakin lähdetään maaimalle kokemaan sellaisia asioita, joita Suomessa ei voi tehdä. Käydään katsomassa museoiden taideaarteita, piipahdetaan jossain isossa huvipuistosa ehkä, tutkitaan paikallisia rakennuksia, ravintoloita, luontoakin.
Ei voi ymmärtää, että joku käyttää lomansa ulkomailla johonkin karting-ajoon.
Kommentit (53)
Oltiin Hampurissa mun siskon kanssa. Tavaratalon vessassa joku lapsi kilkatti suomea - kuulin sen kyllä, mutta en noteerannut asiaan sen kummemin. Lavuaareilla sisko kysyi multa jotain suomeksi. Vieressä seissyt nainen ja hänen tyttärensä kääntyivät meitä katsomaan hätkähtäen kuin olisivat saaneet sähköiskun. Nainen kysyi ihan ällistyneenä, että puhutteko te suomea. Katsottiin siskon kanssa vähän toisiamme ja todettiin, joooo... Siis täällä on muitakin suomalaisia, nainen jatkoi ihan epäuskoisena. Me kohautettiin olkapäitämme ja lähdettiin, kun oli kiire yhteen tapaamiseen. Naisen ällistelyt kuului käytävään asti: Kuuliksä, ne puhui suomea, täällä on muitakin suomalaisia. Siis omg! Suomalaisia! Hampuri nyt on niin lähellä Suomea, että siellä on suomalaisia pilvin pimein. Mitä sitä nyt ällistelemään?
mä en keksiny mitään
Lähdetään ulkomaille ja kulutetaan päivä ajamalla jollain rupusella karting-radalla. Mitä järkeä, sitähän voi tehdä Suomessakin? Miksi matkustaa ulkomaille ajamaan jollain surkeammalla karting-radalla kuin mitä täällä on?
Me ainakin lähdetään maaimalle kokemaan sellaisia asioita, joita Suomessa ei voi tehdä. Käydään katsomassa museoiden taideaarteita, piipahdetaan jossain isossa huvipuistosa ehkä, tutkitaan paikallisia rakennuksia, ravintoloita, luontoakin.
etsitään suomibaari missä dokataan muiden suomalaisten kanssa ja lauletaan suomipoppia karaokessa:D Ihan huikean junttia:D Mutta oikeasti sellaisia matkailijoita löytyy! Ja me vältellään niitä viimeiseen saakka:D
Minun 70-vuotiaat vanhempani käyvät nimenomaan näissä suomikerhoissa jne. He eivät puhu mitään muuta kieltä kuin suomea, joten tottakai he haluavat myös sosiaalista kanssakäymistä reissulla muuta kuin toisistaan. Siksi nauttivat karaokeilloista, saunailloista jne myös "etelässä" toisten suomalaisten kanssa. Etkö tosiaan ole tätä ymmärtänyt =D
Mun isä puhuu muutaman sanan englantia, äiti ei edes sitä. Ovat kiertäneet ihan keskenään vaikka missä ja pärjänneet hyvin. Isä löytää aina juttuseuraa, vaikka ei olisi yhteistä kieltä. Niitä muutamaa hassua sanaa + elekieltä käytetään ja jo syntyy keskusteluja urheilusta, arkkitehtuurista, jne.
Olen nähnyt niin englantilaisten, saksalaisten, italialaisten kuin ranskalaistenkin miesten ystävystyvän isäni kanssa niin, että loman aikana nämä miehet vaimoineen ihan hakeutuvat vanhempieni seuraan.
Kielimuuri ei ole este.
Oltiin Hampurissa mun siskon kanssa. Tavaratalon vessassa joku lapsi kilkatti suomea - kuulin sen kyllä, mutta en noteerannut asiaan sen kummemin. Lavuaareilla sisko kysyi multa jotain suomeksi. Vieressä seissyt nainen ja hänen tyttärensä kääntyivät meitä katsomaan hätkähtäen kuin olisivat saaneet sähköiskun. Nainen kysyi ihan ällistyneenä, että puhutteko te suomea. Katsottiin siskon kanssa vähän toisiamme ja todettiin, joooo... Siis täällä on muitakin suomalaisia, nainen jatkoi ihan epäuskoisena. Me kohautettiin olkapäitämme ja lähdettiin, kun oli kiire yhteen tapaamiseen. Naisen ällistelyt kuului käytävään asti: Kuuliksä, ne puhui suomea, täällä on muitakin suomalaisia. Siis omg! Suomalaisia! Hampuri nyt on niin lähellä Suomea, että siellä on suomalaisia pilvin pimein. Mitä sitä nyt ällistelemään?
mä en keksiny mitään
Mentiin tapaamaan yhteistä lapsuudenkaveriamme, joka asuu nykyisin Hampurissa. Jos nyt täytyy tietää. Tajuttiin siinä vessassa, että meillehän tulee kiire, jos aiotaan olla ajoissa.
Vaikka jotain yhteistä tuttua tapaamaan?
tapaaminen kuulostaa jotenkin 'pakko mennä'-tyyliseltä, mutta kai joku sillain sanoo sit.
me käytiin miehen kanssa ulkomailla KEILAAMASSA! Ja keilaradat jos mitkä on samanlaisia.
ja ajelen kartinkia koko viikon. Ihan siksi, että ap ja kaltaisensa saavat lisää jutun juurta.
tapaaminen kuulostaa jotenkin 'pakko mennä'-tyyliseltä, mutta kai joku sillain sanoo sit.
Kyllä mä vaan sanon, että meillä on tyttöporukalla tapaaminen kahvilassa. Tapaan serkkuni Tampereella ensi viikolla. Pidetään sukutapaaminen ravintolassa ennen teatteri-iltaa.
Mitä pitäisi sanoa?
ja ajelen kartinkia koko viikon. Ihan siksi, että ap ja kaltaisensa saavat lisää jutun juurta.
että luultavasti saat koko Bulgarian matkan ja vielä ajot päälle halvemmalla :=)
Kyllä mä vaan sanon, että meillä on tyttöporukalla tapaaminen kahvilassa. Tapaan serkkuni Tampereella ensi viikolla. Pidetään sukutapaaminen ravintolassa ennen teatteri-iltaa. Mitä pitäisi sanoa?
nähdään porukalla kahvilassa. Näen serkkuni Tampereella, kokoonnutaan suvun kanssa ennen teatteri-iltaa.
Tosin nyt kun mietin niin ihan typerältä se näkeminenkin kuulostaa, että sillain..
Tapaamisia tosin on vain töissäni.
Onko se edes suomea?
Mun mielestä tapaamisia voi olla ihan yhtähyvin töissä kuin vapaa-ajalla. Tosin mä kutsun työtapaamisia palavereiksi tai neuvotteluiksi, en koskaan tapaamisiksi.
Ei ainakaan uusperheen vanhemmat. He ainakin sanoivat menevänsä naimisiin tulevana kesänä eli viime kesänä. Nuo on kuvattu viime keväänä.0
etsitään suomibaari missä dokataan muiden suomalaisten kanssa ja lauletaan suomipoppia karaokessa:D Ihan huikean junttia:D Mutta oikeasti sellaisia matkailijoita löytyy! Ja me vältellään niitä viimeiseen saakka:D
Minun 70-vuotiaat vanhempani käyvät nimenomaan näissä suomikerhoissa jne. He eivät puhu mitään muuta kieltä kuin suomea, joten tottakai he haluavat myös sosiaalista kanssakäymistä reissulla muuta kuin toisistaan. Siksi nauttivat karaokeilloista, saunailloista jne myös "etelässä" toisten suomalaisten kanssa. Etkö tosiaan ole tätä ymmärtänyt =D
ja muutenkin arka matkailija. Mutta kun noissa ohjelmissa näkee ihan 30+ perheitä ja pariskuntia - luulisi että heillä on edes auttava kielitaito?? Mun 72v anoppi reissaa ympäri maailmaa ja selviää hienosti, oma faija reissasi viimeisen kerran (kielitaidottomana) omatoimimatkalla joskus 76v:nä.
Omat lapset on reissanneet 3kk ikäisestä saakka eivätkä jää mykäksi missään, haluavat mielummin oppia muutaman sanan paikallista kieltä jos ei englantia puhuta, tutustua paikalliseen kulttuuriin jne:D 16v lähtien reissanneet itsekseen ympäri maailmaa.
Se nainen oli todella kuin puulla päähän lyöty, kun kuuli jonkun puhuvan suomea. Tuijotti meitä suorastaa kauhistuneena. :)