Munasinko mä taas :( sammakoita loikkii oikein mun suusta..
Tuttavani sai kaksoset, tytön ja pojan. No, mä tietty onnittelemaan ja kysyin että ovatko he identtiset kaksoset?
Hieman pitkään katsoi tuttava ja sanoi että " ee-eei.."
Kotona vasta mietin, että voivatko edes olla tyttö ja poika vauva identtiset kaksoset?
Sanokaa te.. :(
Kommentit (50)
jos tytöllä on androgeeniresistenssi. Sitähän sä kysyit!
Tyttö-poika kaksosten äitinä voin kertoa, että tuota samaa on kysytty multa monta kertaa.
Ajattelin että olen ainoa ääliö maanpäällä, joka ei tollasta tiedä..
Tai aloin kyllä kotona epäillä, kun ihmettelin tuttavan ilmettä..
-1-
EI TOSIAAN VOI OLLA! Miten kaksi eri sukupuolta olevaa aivan erinäköistä ihmistä voi sun mielestä olla identtiset eli aivan samannäköiset ja kaikella tavalla geneettisesti kopiot?
Millaiset ihmiset voivat erehtyä tässä asiassa? Jotenkin vammaiset vai?
ja toisella pillu. Ovatko ne mielestäsi identtiset?
Herranjumala sentään, eikö yhtään hävetä? Munasit itsesi kyllä pahemman kerran. En keksi pahempaa mokaa.
jos tytöllä on androgeeniresistenssi. Sitähän sä kysyit!
joo.. sitähän mä kysyin. *vaipuu maan alle*
-1-
No ei jumalauta ap! EI TOSIAAN VOI OLLA! Miten kaksi eri sukupuolta olevaa aivan erinäköistä ihmistä voi sun mielestä olla identtiset eli aivan samannäköiset ja kaikella tavalla geneettisesti kopiot?
että tämä ei ole lainkaan harvinainen kysymys. Että jos olit ensimmäinen, joka näistä kaksosista sitä kysyy, niin et ole viimeinen.
Mietin eka, että no mitäs ihmeellistä tollasessa kysymyksessä muka oli! ;D Noloa olisi ollut, jos olisit vaikka kysynyt, että onko niillä sama isä ja sitten joku voisi kysellä täällä sun ÄO:ta.
Siis kaksi kertaa ihan sama yksilö, toinen on toisen kopio. Silloin täytyy myös olla samaa sukupuolta.
Kaksosilla voi kyllä olla eri isät. Tiedoksi edelliselle!
EI TOSIAAN VOI OLLA! Miten kaksi eri sukupuolta olevaa aivan erinäköistä ihmistä voi sun mielestä olla identtiset eli aivan samannäköiset ja kaikella tavalla geneettisesti kopiot?
Sunko pennuilla on haalarit, missä on genitaalien kohdalla aukko josta heti näkee sukupuolen. VAi partaako se urospuolinen kasvaa et näkee heti erot! Ei vauvoista näe sukupuolta. VAi oliko tää joku provo?
joo.. sitähän mä kysyin. *vaipuu maan alle*
-1-
Kyllä ne joskus voi olla identtisiä. Et ole tyhmä! Genotyyppi ja fenotyyppi eli ihmiset geenit ja ihmisen " ilmiasu" ei ole aina ihan itsestäänselvä juttu. Sukupuolen määräiytyminen ei mene aina geenien mukaan. Terv no 17.
identtinen=
sellainen, joka on ominaisuuksiltaan täysin sama, yhtäinen, yhtäpitävä, yhtäläinen.
Kerro mulle, miten mies ja nainen voivat olla siis identtiset? Tämä asia on täysin pääteltävissä ihan vaan arkijärjelläkin.
Mikä sun ÄO on?
...kun noin töykeästi kyselet? dorka.
Mä ymmärrän aloittajan kysymyksen hyvin. Ei ole tyhmä kysymys. Käsittääkseni identtiset kaksoset voi olla eri sukupuolta. TAi jos ei niin sit oli se toinen lajike eli samanmunaiset kaksoset tai joku. VAikka ulkonäköerot tulee sukupuolieron vuoksi myöhemmin eroon, niin kuka nyt vauvoista niitä näkee, ne voi olla kaksosina hyvinkin samannäköiset. Mä en ikimaailmassa katsoisi ketää oudosti tollasten takia. Ihmisillä on ihan vitunmoinen tarve päästä katselee toisiaan oudosti ja pahastumaan joka helvetin asiasta. Älä ap vällää, tyhmiä pahantahtoisia ihmisiä on maailma pullollaan!
niin ei voi tietenkään ymmärtää miksi joku pitää ap:ta ja SINUA idiootteina...
Hei oikeasti. Ja vielä käyt vastaamaan, vaikka olet ihan yhtä tyhmä kuin ap.
Ja ei, identtiset kaksoset EIVÄT VOI OLLA ERI SUKUPUOLTA, koska identtiset kaksoset ovat alkujaan yhden siittiön ja yhden munasolun aikaansaamat. TUo hedelmöittynyt munasolu vain jakaantuu kahdeksi, ja molemmat alkavat kehittyä vauvoiksi. Näillä vauvoilla on siis 100% sama perimä.
Identtisten kaksosten erot syntyvät siitä, että näillä lapsilla kuitenkin aktivoituu osittain eri geenit. Ja koska X-kromosomissa on reilusti enemmän geenejä kuin Y-kromosomissa, identtiset poikakaksoset ovat vielä enemmän identtiset kuin identtiset tyttökaksoset.
Mikä sun ÄO on?
...kun noin töykeästi kyselet? dorka.
Mä ymmärrän aloittajan kysymyksen hyvin. Ei ole tyhmä kysymys. Käsittääkseni identtiset kaksoset voi olla eri sukupuolta. TAi jos ei niin sit oli se toinen lajike eli samanmunaiset kaksoset tai joku. VAikka ulkonäköerot tulee sukupuolieron vuoksi myöhemmin eroon, niin kuka nyt vauvoista niitä näkee, ne voi olla kaksosina hyvinkin samannäköiset. Mä en ikimaailmassa katsoisi ketää oudosti tollasten takia. Ihmisillä on ihan vitunmoinen tarve päästä katselee toisiaan oudosti ja pahastumaan joka helvetin asiasta. Älä ap vällää, tyhmiä pahantahtoisia ihmisiä on maailma pullollaan!niin ei voi tietenkään ymmärtää miksi joku pitää ap:ta ja SINUA idiootteina...
Hei oikeasti. Ja vielä käyt vastaamaan, vaikka olet ihan yhtä tyhmä kuin ap.
Ja ei, identtiset kaksoset EIVÄT VOI OLLA ERI SUKUPUOLTA, koska identtiset kaksoset ovat alkujaan yhden siittiön ja yhden munasolun aikaansaamat. TUo hedelmöittynyt munasolu vain jakaantuu kahdeksi, ja molemmat alkavat kehittyä vauvoiksi. Näillä vauvoilla on siis 100% sama perimä.
Identtisten kaksosten erot syntyvät siitä, että näillä lapsilla kuitenkin aktivoituu osittain eri geenit. Ja koska X-kromosomissa on reilusti enemmän geenejä kuin Y-kromosomissa, identtiset poikakaksoset ovat vielä enemmän identtiset kuin identtiset tyttökaksoset.
Hei, kyseessä on sosiaalinen tilanne, josta tässä on kyse, ei mikään vitun semantiikka koskein sanen identtinen sanakirja- ja biologista merkitystä. Niillä ei ole mitään tekemistä ton tapahtumahetken kanssa. Oletko mies vai mikä on ongelmasi
identtinen=
sellainen, joka on ominaisuuksiltaan täysin sama, yhtäinen, yhtäpitävä, yhtäläinen.Kerro mulle, miten mies ja nainen voivat olla siis identtiset? Tämä asia on täysin pääteltävissä ihan vaan arkijärjelläkin.
Samanmunaiset eli identtiset voivat tosiaankin joskus olla eri sukupuolta, vaikka sitä ei voikaan arkijärjellä käsittää. Perehdy vähän sukupuolen erilaistumishäiriöihin, niin ymmärrät.
Meillä on samaa sukupuolta olevat ei identtiset kaksoset. Nuo tyttö/poika kaksoset eivät voi olla identtiset. Mutta mun mielestän tuo kysymys ei ole tyhmä, koska ei itsellänikään ollut mitään hajua noista jutuista ennen omia kaksosiani:) Eli et mokannut mitenkään!