Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia kokemuksia Kätilöopistosta?

Vierailija
09.03.2012 |

Olen muutaman kerran joutunut soittamaan kättärin äitiyspolin päivystykseen ja kerran myös kävin siellä. Todella tylyä palvelua, odotin monta tuntia päivystyksessä ilman että kukaan kävi kertaakaan kysymässä vointia tai ilmoittamassa miten tilanne etenee. Vastaanottaneen kätilön naama oli norsun sillä kun tulin paikalle ilman lähetettä. Samoin puhelimessa ollut todella tylyä kohtelua, tyyliin "ota panadol" kun ensisynnyttäjänä tuskailin ennenaikaisista supistuksista rv:lla 18. Pelottaa mennä synnyttämään kyseiseen paikkaan. Minkälaisia kokemuksia siellä synnyttäneillä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilen täällä . Hyvät lääkerit!

Vierailija
2/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tylyä palvelua, odotin monta tuntia päivystyksessä ilman että kukaan kävi kertaakaan kysymässä vointia tai ilmoittamassa miten tilanne etenee.

raskauden aikana 2 kertaa ä-polilla (eri sairaala), enkä kyllä suoraan sanottuna odottanut, että mulle olisi tultu kertomaan tilanteen etenemisestä tai kyselemään vointia. Olisin kyllä mennyt itse kertomaan, jos vointini olisi ollut huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Kättärillä ja Naistenklinikalla Ei minulla Kättäristä ole pahaa sanottavaa, mutta seuraava ei synny siellä.

Vierailija
4/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen sairaanhoitaja ja töissä erikoissairaanhoidon päivystyksessä. Ei tulisi mieleenkään jättää potilasta moneksi tunniksi odottamaan ilman, että välillä kävisi tsekkaamassa tilanteen. Tiedän erittäin hyvin, että aina tämä ei ole mahdollista esim. kiireestä johtuen, mutta kyseisenä päivänä meitä potilaita oli odottamassa huikeat 4 kpl. Niin ja kyllä, ihan osasin itse käydä kysymässä miten tilanne etenee (aattele!). Lähinnä olin vaan tyrmistynyt tylystä meiningistä ja asenteesta.

Vierailija
5/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollit meni ihan hyvin, mutta la meni ohi ja olisin halunnut käynnistyksen. eivät suostuneet, joten pyysin paperit mukaan ja menin nkl:lle, missä lupasivat käynnistää. kävin kotona hakemassa kassin ja ajoin takas naistenklinikalle. en siis pitänyt kätilöopiston "palvelusta".

Vierailija
6/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse alalla, niin tietänet, ettei kannata parin ihmisen käyttäytymisestä vetää mitään johtopäätöksiä koko sairaalan "meiningistä ja asenteesta". Kättärilläkin henkilökuntaa satamäärin.

Synnytät missä synnytät, kohdallesi voi osua aivan ihania ihmisiä ja sitten vähemmän ihania.

Vierailija
7/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin synnyttämään esikoisen siellä ja sen jälkeen olen paikan kiertäny kaukaa. Todella epäystävällisiä hoitajia! En ole missään muualla tavannu vastaavia. Kun kysyt jotain asiaa, jota on mahdotonta ensisynnyttäjänä tietää, saat vastaukseksi vihaisen mulkaisun ja vastaus tulee töksäytyksenä.

Keskenään kyllä juoruilevat ja nauravat kovaan ääneen keskellä yötä. Takaisin en ole suostunut menemään! Hoitajien pitäis kannustaa, eikä saada paskaa fiilistä aikaan.

Vierailija
8/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lihava krapulaisen näköinen miesgynegologi. Karmea tyyppi, tiuski koko ajan muulle henkilökunnalle ja ihan ilmiselvästi koki olevansa jumalasta seuraava kaikessa tärkeydessään. Onneksi en joutunut synnyttämään Kätilöopistolla, jäi niin huono kuva koko paikasta.

Vierailija
9/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä minuun on suhtauduttu hyvin, mm. kivunlievityksen suhteen. Tämä lähinnä liittyen siihen, että monet pitää Haikaranpesää hippimeiningillä toimivana luomusynnytspaikkana, mikä omalla kohdallani ainakaan ei ole pitänyt paikkaansa, vaan siellä on keskitytty ottamaan synnyttäjä huomioon (mikä minun kohdallani sisälsi mm. riittävästä epiduraalista huolehtimisen). Synnytyksen jälkeenkin perhehuoneessa varsin mukavat olot.

Vierailija
10/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin hyvin Kättärin tavallisella puolella. Kätilöt vaihtuivat moneen kertaan ja kaikki olivat todella ammattitaitoisia ja ystävällisiä. Sekä synnytyksen aikana että sen jälkeen.

Yllätyin ihan kun sanoin synnytyksen jälkeen yhdelle kätilölle, että vauva kyllä imee rintaa usein tosi pitkään kerralla (en mitenkään valittaakseni), niin hän heti sanoi, että jos väsyttää liikaa niin voit tuoda meille ja nukkua, ja lisämaitoakin voidaan antaa jos siltä tuntuu. Kun olin kuullut, että Kättärillä imetetään vaikka hampaat irvessä niin tuo tuntui kivalta, vaikka ei mua vielä siinä vaiheessa väsyttänyt :)

Eli minä voin suositella.

Vierailija
11/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkälaisia kokemuksia kyseissä sairaalassa asioineilla paikasta on...vetämättä oman kokemukseni perusteella johtopäätöksiä koko paikasta. Joku mainitsi haikaranpesästä...onkohan sinne liian myöhäistä ilmoittautua tässä vaiheessa kun olen jo rv:lla 27?

Vierailija
12/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minkälaisia kokemuksia kyseissä sairaalassa asioineilla paikasta on...vetämättä oman kokemukseni perusteella johtopäätöksiä koko paikasta. Joku mainitsi haikaranpesästä...onkohan sinne liian myöhäistä ilmoittautua tässä vaiheessa kun olen jo rv:lla 27?

vasta rakenneultran jälkeen, eli ei välttämättä ole sinulle liian myöhäistä. (Näin siis oli ainakin viime vuonna, tuskin ovat käytäntöä muuttaneet).

t. se Haikaranpesää kehunut

Vierailija
13/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varmaan sulle on sattunut kohdalle henkilöitä, joilla kiireen takia tyly asenne tms. (Olen ollut 2 kertaa ja todella hyvä mieli jäänyt molemmista kerroista).

Ainoa mitä kritisoisin Kättärissä on että henkilökunnalla oli tosi kiire (=johtuu siitä että heitä on liian vähän suhteessa äiteihin ja vauvoihin). Mutta tämä lienee todellisuutta muuallakin...

Vierailija
14/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokemuspintaa on, koska ravasin siellä kummassakin raskaudessani rv14 lähtien 1kk välein.

Sen sijaan Naikkarista kuullut vain negatiivista, kuulema todella kylmä ja kalseakiskoinen paikka..

Vierailija
15/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi mukava:) suositella voin kyseistä paikkaa.

Vierailija
16/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehuone ja sektio meni hyvin. Miinusta siitä, että vaikka olin synnärillä yli viikon niin kun maito ei tullut niin vastiketta en saanut pyydättäessä. Vauvan paino laski ja jouduin olemaan ylimääräisen päivän sairaalassa ja sitten vasta kun paino romahti niin sitten vasta noteerattiin vastikemaiton antaminen. Se jäi vähän kaivelemaan, mutta toisaalta olen todella tyytyväinen hoitajiin ja menen uudestaan kyllä sinne, jos semmoinen asia tulee vielä eteen.

Vierailija
17/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen siellä synnyttänyt.

Vierailija
18/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärin "tavalliselta" puolelta.

Tympii yleistykset. Se on ihan tyypistä ja henkilökemiasta kiinni, että onko tyytyväinen kohteluun ja toimintaan vai ei. Suomalaiset kätilöt ovat ammattitaitoisia ja työmoraali ja -etiikka heillä korkealla.

Kiitos kätilöt kaikkialla! Teette upeaa työtä!

Vierailija
19/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektioon eli molemmista kokemusta aikavälillä 2003-2011. Ja niin hyvät muistot kaikesta. Ehkä sitten olen itse ihmisenä sellainen, että en turpa rytyssä ole aina ensimmäisenä vaatimassa kaikkea. Olen siis jokaisella kerralla saanut tosi hyvää kohtelua, ei mitään huonoa sanottavaa mulla.

Vierailija
20/31 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä on hoitokulttuuri paljon potilaskeskeisempi ja lämpimämpi kuin naistenklinikalla, noin keskimäärin. Niin polin kuin osastojen kuin salienkin puolella. Sellainen yleinen kulttuuri siis. Tietysti molemmissa sairaaloissa on töissä ihmisiä, joiden ei ollenkaan pitäisi olla tällaisessa ihmistyössä, ja sitten aivan ihania tyyppejä, oikeita arjen enkeleitä.

Potilaana minulla on kokemusta molemmista poleista ja kättärin synnytysosastosta. Alalla olevana ihmisenä en ole ollut töissä kummassakaan mutta tunnen paljon kätilöitä molemmista ja kyllä nää on tullut juteltua ja samansuuntainen on käsitys monilla.

Päivystyspolien ongelma tuntuu tosiaan olevan se, ettei millään saada aikaan rutiinia jolla potilaille saataisiin olo että he ovat olemassa silloinkin kun mitään ei tapahdu. Äitiys- eli synnytysten alueen päivystykselle on tietysti missä tahansa kaupungissa tyypillistä, että aikataulut liukuvat, ne on sillä lailla rakennettu, että lääkärit tulevat kun synnytyksiltä ehtivät, ja ne taas ovat tunnetusti toimintaa jota ei voi millään aikatauluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi