Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma hoitovapaan jälkeen? Palkka?

Vierailija
09.03.2012 |

Tietääkö kukaan?

Eli jouduin jäämään pitkälle sairauslomalle heti alkuraskaudessa. Jouduin siis vakituisessa työpaikassani todella julman työpaikkakiusaamisen uhriksi. Kestin sen joten kuten, muta koko ajan suunnittelin samalla tulevaisuuttani etsin uuttaa työpaikkaa, jotta olisin voinut irtisanoa itseni, sillä työpaikallani kiusaamiselle ei saatu tehtyä mitään. Tulin kuitenkin raskaaksi ns. vanhan työsuhteeni aikana, jolloin irtisanoutuminen ei ollut järkevää. Kiusaaminen vain yltyi, ja lopulta sairastuin keskivaikeaan masennukseen, sekä stressi , mitä kiusaaminen aiheutti, laukasi supistelut jo alkuraskaudessa, jolloin lääkäri määräsi minut suoralta kädeltä koko loppu raskauden ajaksi sairauslomalle.

Olin siis ennen äitiysvapaan alkua 5kk sairasulomalla.

Kun sairauslomani alkoi, työnantajanihina maskoi ensimmäiseltä sairauslomakuukaudelta minulle sairausajan palkan, jonka jälkeen tipuin Kela-sairauspäivärahoille, joita sain sinne äitiysvapaan alkuun asti. Äitiysvapaan alettua työnantajani taas "joutui" maksamaan minulle sen ensimmäiset 3kk äitiysvapaanajalta täyttä palkkaa, jonka jälkeen maksu siirti taas Kelalle.

Nyt olen äitiys/vanhempianvapaalla, jonka jälkeen jatkan hoitpvapaalla oloa sinne asti, kunnes lapseni on sen 3 vuotta. Irtisanon itseni vasta hoitovapaan lopussa siten, ettei minun tarvtise enää mennä vanhalle työpaikalleni ollenkaan. Mutta säilytän siis vakituisen työsuhteeni koko hoitovapaan ajan.

Mutta miten onkaan, jos päätänkin irtisanoa itseni vasta hoitovapaan jälkeen, eli jatkaisin sairauslomaa vielä kuukauden hoitovapaan jälkeen, niin onko työnantajani velvollinen maksamaan minulle taas sairausajanpalkan ensimmäiseltä kuukaudelta hoitovapaani jälkeen, vai tipunko suoraan Kelan rahoille?

Minulla siis sellainen työhistoria, että jouduin niin vakavan työpaikkakiusaamisen uhriksi työnantajani taholta, että tuossa ennen hoitovapaan loppua lääkärit joutuvat arvioimaan, voinko vielä palata työelämään (edes uuteenkaan työpaikkaan), vai siirrynkö suoraan johonkin kuntoutukseen.

Joten olisi siis hyödyllistä tietää, missä kohtaa kannattaa itsensä irtisanoa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitte hieman kiinni siitä, mitä ajan takaa. Tässä samalla lastani imetän ja kirjoitan yhdellä kädellä. ;D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän