Tiedättekö miehen kanssa kaikki toistenne talousasiat?
Tajusin just, etten ole ikinä puhunut miehelle, että mulla on sijoitusasunto.
Pitäisikö siitä mainita? Vai olla hiljaa vaan?
Toisaalta, enpä minäkään tiedä, mitä osakkeita miehellä on.
Tiedättekö te miehen kanssa täysin toistenne talousasiat ja sijoitukset.
Kommentit (64)
siirrän tarvittaessa rahaa miehen tilille. Mitään sijoituksia etc meillä ei ole mistä toinen ei olisi tietoinen, kaikki on yhteistä. Hoidan kaikki laskut, kirjanpidon jne.
kai tiedätte ettei tuo oikein kannata? Jos puoliso kuolee, tilit suljetaan (yhteisetkin) kunnes perunkirjoitus on selvä. Ihan loogista, ettei leski pääse käsiksi miehen varoihin.
Aina täällä jaellaan väärää tietoa. Meillä on yhteinen tili, jota ei suljeta vaikka mitä tapahtuisi. On olemassa ja-tilejä ja tai-tilejä. Tai-tiliä ei suljeta, vaikka toinen kuolisi.
saa leski nostaa selkeästi omat rahansa, esimerkiksi palkkansa.
asioista ollaan perillä. Jos mies yhtäkkiä kertoisi, että hänellä on jossain vielä jokin asunto, eikä ole "muistanut" siitä minulle kertoa, niin mulla tipahtaisi kyllä luottamus liki täysin. Miettisin heti, että mitä kaikkea muuta on muka-unohtanut kertoa.
Kyllä meillä keskustellaan esim. sellaisista asioista, että mistä kaikkialta saamme tuloja. Siinä yhteydessä tuo asuntoasia tulisi esille. Meillä myös keskustellaan siitä, että mitä kaikkea omistamme. Siinäkin yhteydessä tuo asuntoasia tulisi ilmi.
Sitten meillä on keskusteltu meidän elämänhistoriat ennen tapaamistamme. Siinäkin tuo asuntojuttu voisi tulla luontevasti esiin. Meillä myös vuokralaiset soittavat, jos asunnossa on jotain ongelmia. Sen huomaisi ehkä puolisokin. Meillä tiliotteetkin jäävät pöydälle moneksikin päiväksi, ennen kuin ne menevät mappiin. Niitä lukiessa puolisolla voisi pistää silmään vuokratulot, että mistäs nuo ovat peräisin.
Teillä elämä on selvästi toisenlaista, kun tuollaiset asiat eivät tule tietoon.