Ystäväni matki hääni!
Tosiaan vietin kuukausi sitten todella upeat häät, ja nyt hyvä ystäväni on menossa naimisiin. Olen hänen toinen kaasonsa.
Olimme eilen sovittamassa hänen hääpukua, ja järkytyin ku tajusin että se on melkein just samanlainen ku mulla. Jos ei tarkkaan kato nii se on just samanlainen ku mulla. Huomautin hänelle ystävällisesti, että hänellä taitaa olla samanlainen mekko kun mulla oli. Siihen hän vaan totes että "no niimpäs näyttää".
Myös kaasojen mekot on samanväriset, ja morsiamen hiukset tulee nutturalle, niinku mulla -.-
Eilen olimme valitsemassa hääpaikalle pikkujuttuja, kuten ilmapalloja ja servettejä, nekin samaa väriteemaa ku mulla.
Hänenkin on pakko saada häihinsä suklaasuihkulähde, valkoinen hääauto ja hopeat ilmapallot....
Häistä on siis tulossa todella samanlaiset ku mulla, kaiken lisäksi paikalla yli puolet on yhteisiä ystäviä, jotka oli minunkin häissä ja pääsee nyt ihan samanlaisiin!
Ärsyttää todella paljon, koska halusin omista häistäni spesiaalit, enkä viitsi ystävälleni sen kummemmin huomautella, ku valmistelut on jo niin pitkällä.
Kommentit (53)
Mutta sinun häät oli kuitenkin aikaisemmin, ja jos samankaltaisuus huomataan, niin se menee sinun eduksesi ts. kaikki ajattelevat just noin että ystäväsi on matkinut sinua. Vaikka ei edes olisi. Vaikka hänkin olisi löytänyt nuo kaikki samat elementit itsekseen ja päättänyt sinun häistäsi HUOLIMATTA käyttää niitä myös omissaan.
Niin että kyllä ystäväsi tässä on heikommassa asemassa, ja minusta voit ihan hyvin tukea ja kehua häntä. "Kyllä noi teidän koristeet on kauniit, mekin niin tykättiin niistä meidän häissä. Kyllä tuo suklaalähde on ihana, mekin todettiin se niin ihanaksi. Kyllä tällainen puku joka mullakin oli, se on niin ihana ettei muuta varmaan tarvinnut miettiäkään. Ei ihme että valitsit tuollaisen hiusjutun, sehän on paras kaikista." :DDD
No ei vaiskaan. Jos olet aikuinen, annat asian olla. Olit ensin, joten ystäväsi on vaarassa saada sen matkijan leiman ja sinä olet teistä kahdesta se alkuperäinen keksijä. Vaikka et olekaan mitään itse keksinyt.
kaikki häät ovat toistensa kopioita, samaa bullshittiä! Värit valkoinen, valkoinen ja valkoinen. Löysää vähän nutturaasi!
Toivo, että teillä oli parempi tunnelma.
kun kuvittelit suunittelevasi spesiaalit häät häälehtien avulla. Sillä minkä maalaisia ne olivat ei ole merkitystä, koska samat ideat kaikissa, jos spesiaalia haluat häälehtiä olisi tarvinut lähinnä siihen, että mitä kannattaa välttää.
Jos tuo hiusjuttkin on nyt in niin tulet näkemään niitä myös jatkossa.
Hääpuvuthan nyt menee muodin mukaan, eli kaikki on lähes samanlaisia, jonka lisäkai on ne ei muodikkaat mallit. Pitäiskö ystäväs valita mauton kermakakku, vain siksi, että sulla oli muodinmukainen puku? Ehkä olette siinä samanlaisia,että pitää saada just sitä mikä on in= sama, kuin kaikilla muillakin
Avioliitto on jotain aivan muuta kuin avoautoja ja suklaasuihkulähteitä.
Tai kateutta ja vertailua.
Kaikkea hyvää sinulle jatkoon.
vaikka luuli olevansa poikkeava. ;-D
tollasia matkijoita on aina.
Mun yksi kaveri on matkinut meidän sisustuksen.
Ennenmmin tää on nyt noloa sun kaverille, jos joku huomaa matkimisen.
Mun kaveri teki melkein saman jutun mulle ja mää olin ihan älyttömän otettu. Siis että he oli pitäny meidän häitä niin ihanina ja hyvin järjestettyinä että ottivat siitä mallia. Hääpaikka ja vieraat ja kaikki oli joka tapauksessa niin erilaiset, että ei siinä silti tullu edes kovasti mieleen et olis samanlaiset.
Aloittajan kuvaus häistä ei kuulosta kovinkaan omaperäiseltä, joten ei tuota matkimiseksi voi sanoa. Yhdeksästä hääjuhlasta kymmenestä löytyy nuo täysin samat elementit.
Meidän häistä kaveri kopioi kukka-asetelmat. Kyseessä oli kerätyistä luonnonkukista tehdyt asetelmat, ja ne oli kaverin häissä prikulleen samanlaiset vaasia myöten. Kaverilla oli häät tasan vuosi meidän jälkeen, niin oli samat kukat siihen aikaan saatavilla. En loukkaantunut asiasta, vaan tuntui hienolta, että asetelmistani oli otettu mallia. Niiden täytyi siis olla hienoja jonkun muunkin mielestä kuin itseni. Eikä samanlaisia löydy mistään häälehdistä...
Voit olla pää pystyssä, koska vieraat kyllä tajuavat että kuka matki ketä ;).
ALUN ALKAENKIN MOKASIT, kun kuvittelit suunittelevasi spesiaalit häät häälehtien avulla. Sillä minkä maalaisia ne olivat ei ole merkitystä, koska samat ideat kaikissa, jos spesiaalia haluat häälehtiä olisi tarvinut lähinnä siihen, että mitä kannattaa välttää.
Ja voi, kun ap on vielä niin kauhean paljon aikaakin laittanut häidensä suunnitteluun! Siitähän sen spesiaaliuden asteen voi kätevästi mitata.. not.
Se aika on ap ollut sulle mielihyvää tuottava harrastus, ei mikään luovan taiteilijan työrupeama, jonka lopputuloksena on jotakin oikeasti uutta ja ennennäkemätöntä. Olet siis tosiaankin KOPIOINUT hääsi erilaisista lähteistä. Tuo ystäväsi olisi voinut sinun häistäsi täysin tietämättäkin päätyä samoihin ratkaisuihin, koska ne kaikki ovat lehdissä näkyvillä ja kaikkien kopioitavissa tasapuolisesti, joten sinulla ei ole yhtään varaa olla loukkaantunut ja ajatella näiden ideoiden olevan jonkinlaista henkilökohtaista omaisuuttasi.
Jos hääsi olisivat olleet sellaiset, että mitään niiden avainelementtejä ei olisi koskaan ollut esillä yhdessäkään häälehdessä, vaan olisit oikeasti suunnitellut persoonalliset ja uudenlaiset häät, niin ymmärtäisin mielipahasi oikein hyvin. Esimerkki: vihkiminen jossakin sammaleisessa kallioluolassa, kampaus tehty kyllästämällä hiukset mustalla öljyllä ja muotoilemalla sitten kiiltäväksi kypäräksi, juhlapaikkana teollisuushalli somistettuna kuusenhavuilla, puku tehty vaikka kokonaan ihmisen hiuksista jne. Tällaisten häiden kopioiminen olisi oikeasti paheksuttavaa. tavalliset häät taas ovat aina toistensa kopioita joka tapauksessa. Ilmapallojen väriä jne. ei voi kukaan hääpari varata vain itselleen, ja hyvä niin, koska muuten loppuisivat maailmasta aika pian värit kesken.
ja sotki itsensä ja mekkonsa tunnissa pelkästään kiipeämällä puuhun ja kaatumalla pihalla, niin että tuli hurjasti verta polvesta. Lapset ja suklaasuihkulähde, mä nauran.
Mieti kun joku tahmatassu käy lähteen kautta ja tulee halaamaan sua!