Ystäväni matki hääni!
Tosiaan vietin kuukausi sitten todella upeat häät, ja nyt hyvä ystäväni on menossa naimisiin. Olen hänen toinen kaasonsa.
Olimme eilen sovittamassa hänen hääpukua, ja järkytyin ku tajusin että se on melkein just samanlainen ku mulla. Jos ei tarkkaan kato nii se on just samanlainen ku mulla. Huomautin hänelle ystävällisesti, että hänellä taitaa olla samanlainen mekko kun mulla oli. Siihen hän vaan totes että "no niimpäs näyttää".
Myös kaasojen mekot on samanväriset, ja morsiamen hiukset tulee nutturalle, niinku mulla -.-
Eilen olimme valitsemassa hääpaikalle pikkujuttuja, kuten ilmapalloja ja servettejä, nekin samaa väriteemaa ku mulla.
Hänenkin on pakko saada häihinsä suklaasuihkulähde, valkoinen hääauto ja hopeat ilmapallot....
Häistä on siis tulossa todella samanlaiset ku mulla, kaiken lisäksi paikalla yli puolet on yhteisiä ystäviä, jotka oli minunkin häissä ja pääsee nyt ihan samanlaisiin!
Ärsyttää todella paljon, koska halusin omista häistäni spesiaalit, enkä viitsi ystävälleni sen kummemmin huomautella, ku valmistelut on jo niin pitkällä.
Kommentit (53)
omat hääsi olivat ja menivät, ei niitä enää muistella, paitsi (mahdollista) hyvää fiilistä. Itse olen todella huono "keksimään ja askartelemaan" mitään, joten helposti menen sieltä missä aita matalin-jos jokin minua miellyttää, niin käytän sitä. Olisin tyytyväinen että joku kehtaa vielä "toistaa ideasi".
ja sun ystävän häät on nyt. Mun kaveri valitsi just saman häävalssin heidän häihinsä kuin meillä oli edelliskesänä, ja se oli vielä tositosi harvinainen valinta. Ei se mua haitannut, tää kaveri vielä kysyi että haittaako jos valitaan sama kun se oli niin kaunis. Mitäpä se olisi mua haitannut, kun omat häät oli jo menny :)
kaikki häät ovat toistensa kopioita!
T Se joka avioitui maistraatissa, ja käytti hääjuhlarahat sormukseensa ja typerryttävän upeaan häämatkaan.
Olit valinnut hienot jutut joista ystäväsikin tykkää.
Häät ovat kyllä keskenään samanlaisia mutta silti itse sanoisin, että kaikissa häissä joissa olen ollut on ollut jotain erilaista. Hääparit ja häiden miljööt ovat niin erilaisia että jo se vaikuttaa ja myös ruoka on kyllä ollut tosi erilaista eri häissä joissa olen ollut.
ovat aika samanlaisia, varsinkin jos seuraa "häämuotia." Toisekseen, miksi sua haittaa samankaltaisuus, kun ne sun omat, omanlaisesi häät olivat *ennen* näitä toisia häitä? Ymmärtäisin tavallaan paremmin, jos kaverisi ottaisi sulta ideoita ja käyttäisi ne ennen sua omissa häissään.
tosi spesiaalia
Mullakin oli nutturakampaus 13 vuotta ennen sun häitäs ja hääauto oli valkoinen.
Suklaasuihkulähdettä ei ollu kun en tiedä mikä se on.
vielä muistaa, millaiset koristelut jne häissänne oli (yleensä ei muisteta), niin kyllähän ne senkin tajuaa, että ne oli sinulla ekana. Häistä muistetaan yleensä lähinnä se, oliko kivaa vai tylsää, ja se taas riippuu ihan paikalla olleista ihmisistä (nekin on kaverisi muuten kopioinut ;) Häämekon suhteen sama juttu, ne on yleensä kaikki aika samanlaisia eikä niitä muisteta, jos mekko ei ole vaikka läpinäkyvä tai kirkkaanpunainen. Ja ruoatkin saatetaan muistaa, jos ne oli erityisen hyviä. Kaikki tuo muu sälä on yhdentekevää vieraiden kannalta.
miksi niitä häitä pitää suunnitella ja valmistella niin jumalattomasti. Vuosikausia kytätään julkkisten häitä ja luetaan läpi kymmenittäin häälehtiä oikein jenkeistä asti. Ihmekös se on jos omat häät nousevat maailman ihmeellisimmäksi tapahtumaksi.
Sinä menit naimisiin, sait itsellesi rakastamasi miehen. Miksi ne koristelut ym ovat sinulle niin tärkeitä? Etkö voi muistella ilmeisen onnistuneita juhlia lämmöllä - siellä juhlittiin teidän kahden rakkautta ja sitoutumista. Se että ystäväsi "matkii" sinua kuten sinä Martina Aitolehteä ei tee sinun häistäsi sen huonompia. Samoin ystäväsi häät ovat aivan yhtä spesiaalit hänelle, sillä siellä juhlitaan hänen ja miehensä rakkautta.
Mietin vain, miksi suostuit kaasoksi ihmiselle, jolle et selvästikään toivo hyvää. Miksi et halua ystävällesi yhtä ihania häitä kuin itsellesi? Miksi hän ansaitsisi huonompaa?
suklaalähteen sisältö "vahingossa" sen hääauton päälle. Kätevää.
Eri biisit ehkä, ihan samat leikit, jutut, puheet, perinteet, puvut. Mulle ei ole erikoista onko ukolla saketti vai smokki vai puku. Meidän häät pidettiin ensin maistraatissa ja vihkiminen rannalla kahdestaan Hawaiilla, eikä niistäkään voi sanoa, että ne todella erilaiset. Tuhannet ihmiset on pitäneet ulkomailla rantahäät.
Suomessa peruskirkkohäät menee aina samalla kaavalla, oli sitten morsiusneidoilla punainen tai keltainen puku. TYLSÄÄ! Harvat häät on oikeasti hauskat tai kivat tai niissä viihtyy. Enemmän se on sitä tylsyyden ja tavanomaisuuden sietämistä ja ajantappamista sekä kellon vilkuilua koska kehtaa lähteä. Ehkä morsiammet saa kicksejä hääpuvuistaan, mutta nekin on toistensa kaltaisia enemmän tai vähemmän kermakakkumaisia luomuksia, joista osa on tosi valkoisia ja osa murrettuja valkoisia.
että jos joku menis naimisiin, että matkis meidän häitä. Oli niin pirun hauskaa!
No eihän tuossa ole mitään pahaa, koska tuollaisiahan on nyt suurin osa häistä. Sit menee jo mauttomaksi, jos sulhanenkin on sama ;-)
Oikeasti ennen kuin avasin tämän ketjun niin ajattelin, että sulla on ollut jotain tosi erikoista teemaa, jota on sit tämä toinen matkinut. Mut eiköhän nuo sun häät ole sen verran tavalliset, että ihan tahtomattaankin tulee hyvin samanlaiset, jos tavalliset häät järjestää.
http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?t=13137
kannattaa siis miettiä jos tulee paljon lapsivieraita, voi tulla aika lailla sotkua siitä suklaasta.
Varmaan sille vielä sanotaan että on kaunein morsian ikinä, ihan niin ku sullekin.
- että oikein tukkakin nutturalla.. hitto mullakin oli. Matkitko sä mun hääni?
Että en mä toivo mun ystävälle mitää pahaa yms. Tottakai haluan ett se saa unelmiensa häät ja täydellisen päivän, niinku omakin oli. Mutta ei se silti tarvi tehdä just samalla tavalla ku mä tein... Ette varmaa oikei ymmärtäny esim. tota kampausta, koska kyllähän monilla on nutturoita, mutta mulla siinä nutturan sivussa oli semmone valkonen koriste, ja ystävälle on tulossa samanlainen, siihen vielä lähes sama häämekko ku mulla. Jos totta puhutaa niin iha hyvä että se on 25 kg isompi ku mä, nii vieraat voi ajatella että kyllä Pirkolle* sopi se mekko paljon paremmin ;)
Nii ja ei mun nimi oikeasti ole Pirkko ;)
tiedät, onko ystäväsi suunnitellut noita asioita ENNEN sinun häitäsi. Juhliahan valmistellaan jo kuukausia ennen. Mistä tiedät ettei ystäväsi ajatellut häissäsi, että onpas täällä samantyyliset koristelut mitä itse ajattelin. Jos teillä yksinkertaisesti on vain samanlainen maku.
Älä nyt ainakaan loukkaannu tai loukkaa ystävääsi, oli asia miten oli. Loppujen lopuksi kyse on melko pienestä asiasta.
Tuosta suklaasuihkulähteestä, nii nuorin vieras on 5.v nii uskon että säästytää suuremmilta sotkuilta... :)
Eli aloitti suunnittelun vasta alle kk sitten.
Mä olin universumin eka, joka keksi mennä naimisiin, laittaa valkoisen puvun, jonka helma levenee ja laittaa nutturan ja käydä meikissä. Mulla oli buffet tarjoilu häissä ja ruokajuomana viiniä. Pappi vihki meidät kirkossa. Kutsuttiin sukulaisia ja kavereita. Ja mä keksin, että ostetaan mulle ja miehelle sormukset! Ja mun idea oli ottaa bändi häihin.
Nyt sitten KAIKKI matkii mun häitä! Kaikki lähettelee hääkutsuja ja tekee kaiken ihan just niin kuin mä tein! Miksi ne matkii mua! Heti kun keksii jotain omaperäistä, niin kaikkien pitää matkia!?!?!?!?!!!!!!!!!