Varokaa LIDL huijaa!
Hei kaikki jotka ostatte Lidl:stä vihanneksia ja hedelmiä!
Kannattaa punnita itse ostokset heviosastolla olevalla vaa'alla ennen kassalle menoa. Minulle on käynyt nyt jo useamman kerran niin, että kassalla onkin punnittu tuote painavammaksi ja kalliimmaksi, mitä se todellisuudessa on!
Tänäänkin viimeksi kassan vaaka näytti useampaa kymmentä grammaa ylimääräistä.
Tarkkana Lidl:ssä!
Kommentit (48)
ollut kassan moka että käsi tms. osunut kalibrointikohtaan.
kun se vaaka siellä heviosastolla näyttää nollaa, ennen kuin laskee tuotteen siihen. Kassalla vaaka näytti 32 grammaa tyhjänä (eli liikaa), ennen kuin tuotetta oli edes laskettu siihen.
Vasta kun minä huomautin asiasta, kassa suljettiin. Mitään pahoittelejuja tai anteeksi pyyntöä en asiasta saanut, hinnanerotus tietysti hyvitettiin. Että näin.
-ap, joka aikoo jatkossakin tarkastaa etukäteen, paljonko heviosaston ostokset todellisuudessa painavat
Mistä voit tietää, että se heviosaston vaaka näyttää oikein? Yhtä hyvin siinä voi olla virhe.
Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu, joten ei paljoa kiinnosta jos veloittaa ylimääräistä. Stressitön elämä --> elän pidempään ja mukavammin. Hah!
Ei kai Lidlissä nyt siihen heviosastolla olevaan vaakaankaan voi luottaa?
Tästä sitten sopivasti siirrytäänkin kysymykseen, että miten S- ja K-marketeissa tarkistetaan vaa'an oikeellisuus ja kalibrointi?
Tero
Ainakin meilläpäin niissä vaaoissa on jokin kalibrointitarra, jossa on kalibroinnin tehneen firman nimi ja päivämäärä.
Ei kai Lidlissä nyt siihen heviosastolla olevaan vaakaankaan voi luottaa?
Tästä sitten sopivasti siirrytäänkin kysymykseen, että miten S- ja K-marketeissa tarkistetaan vaa'an oikeellisuus ja kalibrointi?
Tero
Ainakin meilläpäin niissä vaaoissa on jokin kalibrointitarra, jossa on kalibroinnin tehneen firman nimi ja päivämäärä.
kalibrointipunnus ja aina ojentaa se kassalle ennen punnitusta ja pyytää näyttämään vaakalukemat.
Silloin kassa heti huomaa, että tämän asiakkaan kohdalla toimitaankin tiptop ja silloin herättää ansaittua kassajono-uskottavuutta.
200 g:n tai 500 g:n punnukset lienee sopivimpia:
http://www.vaakatalo.com/sivut/index.php?main_page=index&cPath=16&zenid…
Tero
Lidl on ainoa kauppa, joka narahtaa säännöllisesti ja aina just niin päin, että on laskutettu liikaa.
jos hinta on väärin. niillä on hintatakuu
Tai ollut ainakin joskus.
Mulla taas ain akäy noin K-ketjun kaupoissa
Lidl on ainoa kauppa, joka narahtaa säännöllisesti ja aina just niin päin, että on laskutettu liikaa.
Mies osti eilen karhupakin ja olivat veloittaneet vain yhdestä oluesta.
Lidl on ainoa kauppa, joka narahtaa säännöllisesti ja aina just niin päin, että on laskutettu liikaa. Esim. joku kukkanen 2,95 tarjouksessa, sitten on otettukin vaikka 3,95 tai 4,95. Kun valitat, niin ihmetellään, miksi hinta on koneella toisin kuin lapussa siinä lavan edessä. Mielenkiintoisinta on, että vain Lidl tekee tätä säännöllisesti ja ei vahingossakaan koskaan toiseen suuntaan.
viikolla pyysin miestä poikkeamaan kotimatkalla Lidliin erään tarjouksen takia. Tarjous oli siinä vihkossa, ja kas, kassalla otettiin normaalihinta tuotteesta (mies ei tähän tietenkään reagoinut...). Siis ettei siellä ollut syötetty kassajärjestelmään esitteessään olevaa tarjoustuotetta, uskomatonta!
No se reilu euro jäi taas kerran meidän tappioksemme, tai siis alennus saamatta, mutta muistammepa taas pysyä pois kyseisestä huijarikaupasta.
Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu, joten ei paljoa kiinnosta jos veloittaa ylimääräistä. Stressitön elämä --> elän pidempään ja mukavammin. Hah!
tässä kukaan rahattomuuttaan valittaa, en minä ainakaan. Jos tuotteelle ilmoitetaan hinta x euroa, ja kassalla veloitetaan y euroa, väärinhän se on.
Oletko ehkä Lidlissä töissä? Siellä on tiettävästi duunareilla stressitön elämä; kaupparatsu tienaa yli 8000 e kuussa, eikä mitään tartte tehdä. Heh.
Mies osti eilen karhupakin ja olivat veloittaneet vain yhdestä oluesta.
riennettiin porukalla kiskalle ostamaan halpaa ykköstä myyjäkin alkoi ihmettelemään kun kori korin perään ykköstä meni kaupaks joten korkkasipa itekin ja huomasi että perkules pullossahan olikin kolmosta.
että kassamyyjä ei ole tiennyt tai ei ole "tiennyt", mikä vihannes on ollut kyseessä ja veloittanut kalliimman vihanneksen mukaan. Toisella kertaa kassa oli aivan punainen ja toisella myyjä (toinen) ei meinannut uskoa minua mutta antoi lopulta periksi ja alensi hinnan oikeaksi. Aika huono menetelmä minusta tuo että kasvikset hinnoitellaan vasta kassalla, mutta Lidliä en silti ikinä muuhun vaihtaisi :)
Oli uskomaton plussa tarjous x2 pakettia kahvia hintaan 6,90€ vain rajoitetun ajan!
Kyseinen kahvi tosin maksoi 3,49 € ilman korttia ...
Mistä sinä tiedät sen ylimääräisen määrän noin tarkkaan? Onko sinun kotona oleva vaaka varmasti tarkka ja kalibroitu?
Minä näin S-ryhmän kaupassa vaa'an, joka näytti 10 grammaa vaikka siinä ei ollut mitään. No, kerroin myyjälle, joka korjasi asian, kai resetoi sen vaa'an tms.
siksi, kun ei tarvitse itse hedelmiä ja vihanneksia punnita. Siinä säästyy paljon aikaa. Ikinä en ole hoksannu tarkistaa kuinka paljon ovat veloittaneet mistäkin, kun lasku joka tapauksessa on aina ollut naurettavan pieni muihin kauppoihin verrattuna.
Eli kassan vaaka näytti tyhjänä 32 grammaa. Tämän tosin huomasin vasta siinä vaiheessa kun tarkistin kassakuittia ja huomasin, että paprika painoi kassakuitin mukaan 32 grammaa enemmän kuin mitä itse heviosastolla olin sen aiemmin punninnut.
Kun huomautin kassalle, että paprikasta oli veloitettu liikaa rupesimme tutkimaan kassalla olevaa vaakaa, joka tosiaan näytti tyhjänä lukemaa 32 grammaa.
-ap
p.s. En ymmärrä tähän ketjuun tulleita v'ttuilukommentteja kalibrointilaitteista yms röökiaskin hinnoista jne.
Olen ihan tavallinen perheen äiti, joka haluaa, että kaupassa on reilu peli ja kassalla veloiteteen oikeat summat.
Oli sitten kyseessä pieni tai iso summa, kauppa toimii väärin, jos se punnitsee kassalla tuotteisiin ylimääräistä, oli syy sitten mikä tahansa.
Siksi halusin kertoa teille tämän kokemuksen. Ihan sama mulle, jos teitä pottuilijat ei kiinnosta onko oma kauppalaskunne oikein tai väärin, mutta uskon että on olemassa niitäkin ihmisiä, joita tälläinen asia kiinnostaa.
Mistä sinä tiedät sen ylimääräisen määrän noin tarkkaan? Onko sinun kotona oleva vaaka varmasti tarkka ja kalibroitu?
Minä näin S-ryhmän kaupassa vaa'an, joka näytti 10 grammaa vaikka siinä ei ollut mitään. No, kerroin myyjälle, joka korjasi asian, kai resetoi sen vaa'an tms.
en sano etteikö kauppa tekisi väärin mutta ei se Lidl saa 2700000€ kyllä se niistä tavaroista on maksanut + lidl on vaan niin saatanan halpa että huhhuh! lidlin hinta + "huijattu korko" = normaali hinta
Lidlissä huijataan ja kusetetaan muutenkin :))
se on työpaikkakiusaamisen pääkallopaikka !!!
pikkusieluisten kyttääjien ja perseennuolijoiden
paratiisi...
Puoli vuotta siellä kärsin ja nyt ei tartte enää!!! :)
Mutta ap, miksi kassa suljettiin? Ei kuullosta uskottavalta.. Koska sen vaa'an saa resetoitua ihan parissa sekunnissa. (kassan pitäisi muuten ennen vuoronsa alkua tarkistaa että vaaka on ok!)
kun laittoivat puntarille sokeripaketin reunan ja punnittavat hedelmät. Kyseessä oli ulkolaiset kassat
ei huijaa, vaaat kalibroidaan ihan ulkopuolisen toimesta, lakiin perustuen. kyllä sitten kassalla on tullut jostain lisäpainoa,joku muu juttu osunut vaakaan, myyjän hiha painanut siihen tms.
Lidlissä vähiten hintavirheitä. sen sijaa lapsut on sijoitettu USEIN väärin eli lullee ostavansa jonkun halvan jutun mutta lappu kuuluukin metrin päässä olevaan tuotteeseen.