Nyt hätäapua! Mies löi, mihin majoittua
Eli mies siis pimahti illalla ja huusi, kiroili ja hakkasi minua lasten nähden. En todellakaan halua olla täällä huomenna kun tulee töistä. Eli mihin voi majoittua edullisimmin lasten (3v ja 8 kk kanssa)? Älkää ehdottako turvakotia sillä haluan nyt lapsille naamioida tämän lomareissuksi. Mikä halvinta majoittua muutamaksi yöksi? Auto on käytössä
Kommentit (32)
Oliko se sun mies, joka läks ryyppäämään? ,,, näin NAISTENpäivän kunniaksi.
voi olla että en huomannu missä kohden sanoi.
turvakotiin, ilman muuta. Sinuna en edes miettisi asiaa sen enempää. Soita sinne että oot tulossa. Sinun tehtävä on varjella ja suojella lapsiasi siltä, että eivät enää altistu tuollaiselle. Seuraava lyönti voi tosiaan olla lastasi kohtaan, jolla voi olla sitten niin vakavat seuraukset että se ei hoidukaan niin helposti. Turvakoti auttaa sinua eteenpäin muuttoasioissa, turvallisesti.
Että mies ei saa tavata lapsia, vaikka kuinka hakkaisi eukkoaan. Väkivalta ei liene este edes lähihuoltajuudelle.
Älä jätä näitä jälkiä.
Soita joka tapauksessa turvakotiin, vaikka päätyisit menemään hotelliin.
Olet suuressa vaarassa, kun miehelle selviää, että haet apua. Ole ihan hissun kissun aamulla. Kun lähdet, niin lähdet lopullisesti. Sitä varten sun olisi hyvä mennä sinne turvakotiin, että voisit turvallisesti siirtyä eroon miehestä. Tilanteen purkamiseen menee aikaa.
Turvakodista saat neuvoja.
Turvakoti tuntuu lapsesta ihan tavalliselta. Siellä ollaan nimenomaan tavallisesti ja arkisesti.
Tarvitset paljon muutakin kuin yösijan. Tarvitset juristin, tarvitset lääkärin. Siksi mene turvakotiin, niin osaavat neuvoa sua näissä.
Mitä teetkin, niin älä tapaa miestä kahden kesken tai yksityisellä paikalla lähtösi jälkeen. Se on hyvin vaarallista. Aina ulkopuolinen tuki mukana, tavaroiden hakeminen poliisin tai muun turvallisen tahon läsnäollessa.
hän on nähnyt jotain kamalaa.
Itse pelastuin kun näin hädän lasteni silmissä. Se pelasti minut ja lapset. Sekä se, että menin oikeasti turvakotiin ja sain apua, sekä minulle kerrottiin julmia faktoja siitä, että miten sairaassa tilanteessa olen.
t. häntä pystyyn, vaikka hakaneulalla
P.s. Olet ajatuksissani ja lähetän sinulle voimavaroja. Lähteminen on vaikeaa, mutta kun olet lähtenyt, tiedät tehneesi oikein.
Minulla itselläni ollut muutama vuosi sitten tilanne missä mies töni minua humalassa. Löi nyrkillä tavaroita rikki. Nukkumaan kun ukko meni niin itkin koneen ääressä ja jahkailin turvakotiin soittamista. Tiesin että aamulla varmasti pyytäisi anteeksi. Olin raskaana ja nukkumassa oli 3 vuotias esikoisemme. Sinne lopulta soitettuani he tulivat hakemaan. Kaksi yötä siellä olimme vaikka mies itki meitä kotiin. Oli kova opetus mutta se kannatti. En ole nähnyt miestä koskaan niin rikki henkisesti. Miehen luo tuli muutama ihminen juttelemaan ja minä sain keskustella turvakodissa. Nyt ei voisi paremmin mennä. Mies kiitti minua jälkikäteen että puutuin tilanteeseen ajoissa. Kuten hoitajatkin siellä sanoivat...ei kenestäkään vaimon hakkaajaa päivässä tule. Nyt voimia ja ajattele tässä tilanteessa myös lapsiasi.
Mies taytyy pysayttaa ajattelemaan, ja turvakoti auttaa siina. En tapaisi hanta juuri nyt yksityisesti, niin kuin joku taalla neuvoikin.
mahdollisuuksia mennä jomman kumman vanhemmille tai jonkun ystävän luokse? Asia tuntuu varmasti nyt vaikealta, mutta näissä jutuissa avoimuus kuitenkin kannattaa, säästät omia voimavarojasi, kun et liikaa mieti kelle kerrot ja kelle et. Toivottavasti lähipiirisi on sellainen, joihin voit tukeutua.
Ottaisin itse myös vastaan ammattiavun.
Miksi aina ajatellaan että vaimon ja lasten on mentävä pois? eiväthän he ole mitään tehneet, lapset varsinkaan. Äijä ulos!
Nyt on tärkeintä ap:n pelastaa itsensä ja lapset, eikä alkaa tappelemaan miehen kanssa, jotta saisi tämän ulos, huonostihan siinä kävisi.
Miksi aina ajatellaan että vaimon ja lasten on mentävä pois? eiväthän he ole mitään tehneet, lapset varsinkaan. Äijä ulos!
lähdin turvakotiin kun mies löi ensimmäisen kerran. Sitä ennen oli sellaistan henkistä uhkailua, fyysistä uhittelua (seinään potkmista tms) ja kiristämistä. Olin turvakodissa 4 päivää, lasten kanssa siis. Kun mies tajusi sen, oli hankkinut itselleen neuvosta ammattiapua.
Kertoi myöhemmin, että tunsi tarvetta hallita minua, koska olin hänen mielestään jotenkin parempi ja hänellä oli huono itsetunto. Nyt meillä on asiat hyvin, mutta en silti koskaan unohda tapahtunutta. Luotan kyllä mieheen, mikä on tietysti paljon sanottu, mutta en unohda. Ei tarvitsekaan.
,,, näin NAISTENpäivän kunniaksi.