Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPUT ma - ke**

09.06.2008 |

Linkki viimeviikkoon

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon onnea Soilioili!!!!

t:Rouva kera poikasen 8vrk

Vierailija
102/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut pienestä tytöstä, kiva että kaikki meni hyvin ja pääsitte jo aloittamaan vauva-arjen kotona!

nappula ja Miss Urpo 5vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Haissa:En usko että sulla on syytä huoleen tuon painon nousun vuoksi- luultavasti vain viime viikon helteiden tuottamaan turvotusta tuo...:)

Tännepä ei sen kummempia...Aloin kyllä jo miettimään ja ressaamaan tulevia ristiäisiä vaikka vauva ei ees oo syntyny vielä...Mites te muut meinaatte järjestää vai ootteko vielä ehtiny miettiä? Mua ressaa ku en oo mikään kokki kolmonen ton leipomisen suhteen ja lämmintä ruokaakin pitäs vissiin laittaa tarjolle ku kaikki vieraat tulee 200-300km päästä...Pitopalveluakin aattelin, mutta melko kalliita on nekin täälä Oulussa ainakin...Joo no onhan tota vielä aikaa miettiä, mutta toisaalta ois hyvä alottaa aikasin miettimään ku ei tiedä miten siltä vauvalta sitten saa mitään tehtyä...

Pirkko: Aiotko sä tosissaan jo lähteä synnyttämään? Epäreilua...Ei vaan tsemiä jos niihin puuhiin oot pääsemässä :)

Suvi ja pötkylä edelleenki 39+6

Vierailija
104/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!

Mulla on vaan jatkuvasti tuo alaselkä kipeänä...

Ristiäisistä: sen verran tiedän etten aio itse järjestää enkä leipoa (pidetään joko vanhemmillani tai mummolassa - kumpi voittaa tappelun :) joten en aio myöskään stressata, hössöttäkööt sukulaiset sitten senkin edestä :)

Notkun vaan täällä koneella ja kärvistelen selkää ja mökötän miehelle - kun se ei ostanut mulle yhtään karkkia :D

Huomisaamuna ois se neuvola.

Alcatraz 39+5

Vierailija
105/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soilioilille onnittelut tyttösestä! Teilläpä oli tosiaan nopea kotiutus :)

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, eikä mitään jakautumiseen viittaavaa tänäänkään. Eilen illalla kyllä supisteli ihan mukavasti ja jomotteli alaselkään, mutta ei mitään muuta. Ja yöllä kun heräsin parin tunnin välein vessaan, supisteli kanssa...mutt missä ne kipeet supistukset viipyy? Tänään ei oo taas limatulppaakaan tainnu tulla.

Mansikkapirkkoko se oli joka valitteli tajutonta väsymystä. Liityn kerhoon. Oon ollu ihan vetämättömissä nyt pari päivää. Ei jaksa liikkua paljoa mitään ja voisin vaan nukkua...Joka päivä on kyllä tullu otettua päikkärit - muuten ei tuu elämästä mitään...

Myös vauvan sukupuolesta on ollu juttua. Meille selvis viikolla 36+1, kun käytiin Taysissa synnytystapa-arviossa, että tyttö pitäs olla tulossa. Eihän se lekuri sitä 100% uskaltanut sanoa, mutta kyllä se nyt ainakin sen 90% varmaa on. Kyllä noilla viikoilla jo näkyis, jos se poika olis, kun vauva ei mitenkään itseään peitellyt :)

Olipas hyvä, kun joku pohti nimijuhlien / ristiäisten syömisiä... Meilläkin tosiaan pitäisi varmaan jotain lämmintä ruokaa pistää kehiin, kun pitkämatkalaisia on suurin osa vieraista. Voi tuska. Mä en kanssa ole mikään ihmeellinen näissä ruoanlaittopuuhissa. Voi olla, että pitää hiukan turvautua lähisuvun apuun...

Jotain muutakin kai piti kommentoida, mutt unohdin jo...

Mutt niit supistuksia edelleen toivottelen kaikille niitä kaipaaville!

makri, 39+0 (ja taas vaihtu viikko)

Vierailija
106/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa vartin kuuman suihkun alla ja gutaa teki. voi vinetto ei tän tämmöistä taas pitäny olla. Kuka tyhjensi mun muistin kun aloin vongata vauvaa??? pojan synnytys oli ihan unohtunut jo tytön nyt puhumattakaan..

missäs a_j on? joko on lähtenny hospitaaliin?

voi saatanansaatanansaatana..

ja katotaan vaan niin kysissä nauravat taas pihalle että eihän tämä täältä synny vielä, on kuronut edellisetkin aukeamiset takaisin umpeen..

- Pirkko

Vierailija
107/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomottelee, väsyttää, liikkuminen on vaivalloista...kuopus on ollut tosi itkuinen koko päivän. Liekö väsymystä kun heräsi jo ennen seitsemää vai onko tulossa kipeäksi.

Huominen käynnistys pelottaa, mutta toisaalta tilanne on paljon kypsempi kohdunsuulla nyt kuin mitä se oli edellisessä synnytyksessä kun käynnistystä aloiteltiin. Jännitys on todella huipussaan ja toivon, että pienokainen näkisi jo huomenna päivänvalon, vaikka tokihan tiedostan, että sieltä voidaan tulla vielä kotiin yöksi. Riippuu taas niin paljon siitä, mihin kellonaikaan saan sen ekan lääkkeen vai joudunko tippaan vai mitä tehdään. Toki toivon vielä, että lähtö tulisikin yöllä ihan luonnollisesti, mutta eipä taida tulla.

Art: myötätuntohalaus täältä. Voin vain kuvitella huolesi määrän. Omituisia päätöksiä ovat siellä Taysissa kohdallasi tehneet. Tuntuu, että kaikki on muuttunut ihan päälaelleen, eikä synnyttäjiä enää kuunnella niin kuin ennen.

Nimiäisistä: Meillä siis pidetään nimiäiset. Ajattelimme pitää ne heti kun nimi on selvinnyt. Olen perinteisesti tilannut pari isoa voileipäkakkua ja kakun + tarjonnut pasteijoita ym. suolaista. Nyt ajattelin tehdä samoin, paitsi kakun kohdalla taidan käyttää hyväksi kesän ihania makuja ja tehdä sen pitkästä aikaa ihan itse. Olikos se muuten uusin Vauvalehti vai sitä edellinen, jossa oli ohjeita tarjottavia varten nimiäisiin/ristiäisiin...? Muistelisin vilkaisseeni niitä ohjeita toisella silmällä ja todenneeni, että hyvältä näyttää. Täytyykin vielä oikein perehtyä niihin uudelleen.

Näin tänään tosi levottomia unia nukkuessani päikkäreitä. Sain unessani lapsen, mutten muistanut laitoksella kysyä kumpi tuli ja tarkistin asian kotiin päästyäni, poikahan se oli :p Noh, nähtäväksi jää...

Päässä ei kyllä pyöri mitään muuta kuin vauva ja synnytys tällä hetkellä...pitäkäähän peukkuja minulle huomiselle. Mikäli kaikki menee hyvin, ja vauva ylipäätään päättää syntyä, yritän päästä sairaalasta kotiin mahdollisimman pian, jo viikonlopun aikana. Yleensä olen päässyt kotiutumaan kahden päivän sisään.

Soilioilille paljon onnea tyttärestä!

Kanelisokeri 40+5

Vierailija
108/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla tositoimet päällä :p Siitä se lähtee. Vitsit, et usko miten kade minä olen...

Tsemppiä koitokseen jos lähtö tulee. Hyvin se menee *virtuaalihalaus*

* Kanelisokru

Vierailija
109/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotain unohtuu: ei mullakaan ole tullut tippaakaan mitään limaa missään vaiheessa.

Tää mun selkäkipu on sellaista, että epäilen ettei vaan kävisi kuitenkin näin:

http://us.geocities.com/odotus/synnkert/synnkert_003.html

(löysin Googlettamalla).

Onneksi aamulla on se neuvola.

Nyt kuumaan suihkuun, jos se auttaisi...

Vierailija
110/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo teillä niin jänniä paikkoja, että ihan mahassa tuntuu mullakin. Miulta saatte kaikki vähänkin asiaa auttavat supparit ja vihlaisut, en mie vielä niitä tartte :)

Alcatraz81: mulla esikoisesta ei tuntunut supistelut mahassa ollenkaan, vain ja ainoastaan selässä!!!

Piia ja poika 38+1

Vierailija
111/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pelotella :)

Nyt minä tulin vaan laittamaan tämän tännekin kun kerran sain aikaiseksi otettua tämän (edellinen kuva on otettu maaliskuussa, ja kylläpä siinä olikin pieni maha :)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c81fc844-37e4-11dd-8384-…!

Vierailija
112/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea soilioili! Ihanaa että pääsitte noin pian kotiin. Se on mullakin toiveissa.

Mansikkapirkolle voimia koitokseen, kyllä se taitaa olla menoa! Muakin vähän hirvittää, että olen totaalisesti unohtanut sen kivun määrän. Sä kyllä kaahasit nyt kaikkien ohi;)

Art, voimia sulle. Huoli on varmasti hirmuinen. Jotenkin tuntuu, että synnäreillä mennään vaan samoilla kaavoilla, oli synnyttäjän tilanne mikä tahansa. Se on niille niin arkipäivää, etteivät ota äöitejä huomioon. Mun kaveri synnytti Jenkeissä, ja sanoi, että siellä vauvan hyvinvoinnin lisäksi myös äidin hyvinvoinnista huolehditaan ekstrahyvin, ja kaikkia toiveita kuunnellaan.

Ristiäsiistä oli puhetta. Meidän piti päättää ristiäispäivä jo ajat sitten, kun meillä on se muutto tulossa ja vielä yhdet häät siinä samassa sumpussa. Vauvalle pitää ehtiä ennen lähtöä hommata passi jne. Ärsyttää mokoma kiire. Pidetään mökillä, ja luulen, et otetaan tällä kertaa pitopalvelusta tarjoilut, kun on tota muuttohässäkkää ja muuta.

Mulla ei ole tullut yhtään mitään limaa. En kyllä huomannut sellaista kuopuksenkaan kohdalla. Ootteko tosiaan aina bonganneet sitä? Mua harmittaa, kun olin suunnitellut illaksi saunaa ja hieman sitä toistakin ässää, kun mies tulee työreissultaan tänäiltana kotiin. Tai siis piti tulla jo tunti sitten, mutta yllättäen lento oli peruttu ja on kotona vasta puolilta öin. Just niin. Ärsyttää, vaikkei se tietysti olekaan miehen vika. Mökötän minäkin;)

Onnea Kanelisokerille käynnistykseen! Menetkö heti aamusta? Mua niin aina jännittää teidän puolesta kun itsellä ei mitään tapahdu. Meillä on vähän niin, että jos haluan miehen (ja mähän haluan) mukaan synnytykseen, niin joko tää syntyy huomenna tai sitten aikasintaan ens tiistaina;) Muuten ei ole lastenhoitoa minkäänlaista, kun koko turvaverkosto kaikkoontuu mökeille, kiva kiva. Sama on edessä juhannuksena. Sepä olisi kiva juhannus, yksin synnyttämässä. Jihaa!

Selma 38+1

Vierailija
113/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille tsemppiä huomiseen!

MansikkaPirkolle myös onnea koitokseeen! Jospa tämä nyt ois menoa : ) Täällä kans yks tosi kade!

Mulla ei mitään uutta. Päivällä kävin siellä uudessa lastentarvikeliikkeessä, mutta mitään ei tarttunut mukaan. Oishan siellä kaikkea ollut, mutta rahatilannekkin on vähän huono nyt. Illasta kävimme vielä koko perheen voimin muutamassa kaupassa kiertelemässä ja silloin kyllä supisteli kipeästi. Mutta kotiin kun tultiin niin siihen ne loppui. Ainut vaan on selkäkipu, jonka jalkeilla olosta sain taas riesaksi. Ja vauva hikottelee ja liikkuu mahassa ihan hirveesti.

Me olemme suunnitelleet viettävämme ristiäisiä heinäkuun loppupuolella. Ja meillä on kans niitä pitkänmatkalaisia vieraina, joten ruokaakin täytyy tehdä. Lohikeittoa ajattelin perinteisesti tehdä ruuaksi ja muutenkin olen ajatellut tehdä leipomukset itse. Onhan siinä aina värkkäämistä, mutta tykkään niitä tehdä ja mieskin on silloin lomalla, joten pystyy lapsia katsomaan. Jospa ois vielä mansikkakausi meneillään niin vois niistä kakun tehdä. Netistä muuten löytyy tosi paljon vinkkejä erilaisiin tarjottaviin... itse ainakin käytän sitä paljon : )

Tuikku ja edelleen rv 40 +2

Vierailija
114/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko lähteä tyrkylle, olo on niin kipeä.

4 min välein 40 sek supistuksia. tytär auttaa sukkia jalkaan..

Argh.

Vierailija
115/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkolle tsemppaukset ja toivotaan että on tosi kyseessä!!! Peukkuja,peukkuja!

Kanelisokerille myös onnea huomiselle! En ole vielä omaa synnytystarinaani kirjoittanut mutta ainakin omalla kohdallani meni tooooosi hyvin ja nopsaan verrattuna aiempiin. (eka synnytys käynnistettiin ja kesti 9h, nyt meni kalvojen puhkomisesta vain 1h30min...)

Jee, kohta saadaan lisää vauvauutisia!

Vierailija
116/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikun lykkyä tykö... :)

Vierailija
117/122 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen jänskättää ihan simona, eikä nukuta yhtään. Anopin pärjääminen täällä lasten kanssa mietityttää myös...

Mies on ihan intopiukkana lukenut netistä Taysin sivuja...ihan onnessaan taas ajatteli ruokaa...tukihenkilö saa käydä kuulemma syömässä hlökunnan ravintolassa...itselläni nuo ruokailuasiat eivät ole ihan päällimmäisenä mielessä.

Voi kun olisi sama tilanne kuin Nappulalla, jotta saisi synnytyksen käyntiin puhkaisemalla kalvot. Noh, huomenna on tarkoitus sitten miettiä miten käynnistellään. Tuskin se mikään tuntikausien maraton on, kunhan lähtee vain käyntiin. Edellinen kesti käynnistettynä ne ruhtinaalliset 3h 20min, eikä nuo luomusti alulle lähteneetkään ole kestäneet kuin esikoinen 5h sekä toinen 8h 30 min...

Selma, menen sinne jo aamutuimaan klo 8. Arvatkaapa vain tuleeko uni tänä yönä simmuun...? Olen ihan adrenaliineissa täällä...

Voi Pirkko, se on menoa nyt sinullakin...! Huh huh...

Ihanaa, kamalaa, hirveää, pelottaa, voiko tätä enää perua?...tässä päälimmäiset tunteet...

* Kanelisokeri

Vierailija
118/122 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä MansikkaPirkolle ja Kanelisokerille!!! Voi että, kylläpä oon kateellinen teille kun pääsette jo tositoimiin! Toisaalta iski paniikki kun luin noita teidän juttuja, muistan kyllä selvästi sen adrenaliinisyöksyn ja tärinän mikä iski, kun esikoisen synnytys käynnistyi.

Ja kiitoksia kaikille kauniista sanoista! Miulle annettiin tänään tehtäväksi etsiä värssy ukin kuolinilmoitukseen, voitte kuvitella tyrskimisen määrän kun tunnin verran netistä etsin niitä... olis varmaan itkettänyt ilman tätä hormonien määrääkin, nyt se tuli varmaan kymmenkertaisena. Vaikkei oma ukki ollutkaan niin kyllähän se vaan pahalta tuntuu, oli vielä oikein mukava ja kilteistä kiltein mies, oikein sellanen "vanhan ajan" ukki jolle lapsenlapset ja lapsenlapsenlapsi oli sydäntä lähellä. Mummo onkin pistänyt vauhtia asioihin, ja hautajaiset onkin jo ensi tiistaina. Se on sitten myös laskettu aika meillä samana päivänä, eli saapi nähdä näänkö niitä hautajaisia lainkaan. Enpä oo muuten koskaan ollut hautajaisissa viikolla, aina on ollut lauantaina. Nää on myös tosi pienet hautajaiset, meitä tulee kai vaan 12 henkilöä, oli ukin toive näin.

Kävin tänään jalkahoidossa, kyllä teki muuten eetvarttia! Siihen kuului myös hieronta, olin aivan taivaissa... samalla sokeroitiin sääret eli sileätä on. Eipähän tarvii enää ennen synnytystä höyläillä, eipä paljon taipuisikaan.

Ristiäisistä: me pidetään varmaan samassa paikassa kun esikoisen ristiäiset, vuokrattiin seurakunnalta tosi hyvä tila, ihan uusi rakennus ja vehkeet oli vimpan päälle. Löytyi iso kahvinkeitin, iso astianpesukone, kahviastiasto, maljakoita jne. Vuokrakin taisi olla jotain parinkympin tienoilla. Meillä oli puolituttu tyttö auttamassa kahvinkeitossa tunnin tai parin ja hänelle maksettiin sitten parikymppiä vaivanpalkkaa. Täytekakun tilasin pitopalvelusta, muut leipomukset tuli sukulaisten taholta, lähinnä meidän molempien vanhempien. Itse taisin tehdä jopa yhden kuivakakun :) No olihan sitä hommaa tietysti muutenkin ihan tarpeeksi. Samalla kaavalla ajattelin hoitaa tälläkin kertaa, toivottavasti mummot jaksaa vielä leipoa :)

Kärsimättömyyttä alkaa olla ilmassa täällä palstalla, kaikkien ajatukset tuntuu tosiaan olevan vaan tulevassa synnytyksessä. Tosi kärsimätön olo on minullakin, oon tosin sopinut esim. sunnuntaille meneväni kattomaan Sinkkuelämää-leffan. Saa sitten nähdä että pääsenkö vaiko enkö. Sehän oliskin hassua jos jäis Sinkkuelämää näkemättä kun olis synnyttämässä :)

Jaahas, tälläkin hetkellä taitaa ainakin yksi kesänuppu raivata tietään tähän maailmaan... Tsemppiä vielä!

Deepest_Blue rv 39+1

Vierailija
119/122 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soilioilille onnea!! :D

Vierailija
120/122 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta asti olen ollut hereillä ja kärvistellyt selkäkivun kanssa. Se on tuommoista jatkuvaa jomottavaa alaselkäsärkyä, välillä vihlaisee mahankin puolelle. Ei ole auttanut kuuma suihku eikä kauratyynykään, en pysty nukkumaan. Sama kai se sitten on nousta ylös ja ruveta syömään.

Ärsyttävä olo kun ei tiedä onko tämä lähdön enteitä vai venyykö tää vielä monellakin päivällä. Supistuksiksi en näitä miellä mutta löysin kyllä tossa aiemmin surffaillessani paljonkin synnytyskertomuksia jotka alkaneet vain tämmöisellä selkäsäryllä, supparit tulleet vasta vesien mentyä jos sittenkään.

Ei se uni tule vaikka kipuja ei oliskaan, kun jännittää jo niin :)

Miestä koitin vähän töniä hereille kun en itsekään kärsi nukkua vaan se vain önisi. Nukkukoot nyt vielä...

Alcatraz 39+6