Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPUT ma - ke**

09.06.2008 |

Linkki viimeviikkoon

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla unenpöppörössä! Heräsin tosi aikasin (ei nukuta öitä täälläkään) kun satoi rakeita ja peltikatto piti ihan hirmuräminää. Vieläkin sataa, ja musta se on ihanaa! Rakastan kyllä helleilmoja, mutta piha alkoi olla jo ihan kuoleman kielissä ja muutenkin nyt voi hyvällä omallatunnolla tehdä sisähommia.

Miehen sisko on tulossa tänään katsomaan lapsia, että saan vähän levätä. Ihanaa, vaikka musta on kauhean vaikeaa olla tekemättä mitään jos toinen leikittää ja hoitaa vieressä. Pitäis varmaan lähteä pois kotoa. Tätä olen myös miettinyt, kun mies ehdotti au pairia sinne Prahaan. En osaa antaa toiselle kotitöitä tai muuta tehtävää, jos kerta olen itsekin siinä kotona.

Näin hassua unta. Olin käymässä lääkärissä, ja hoitaja sanoi, että katsotaan sitä vauvaa. No mä otin koko sikiöpussin ulos kohdusta ja annoin sen hoitajalle vauvoineen. Sitten, kun olin ryhtymässä asettamaan pussia takaisin, lääkäri sanoi, että on jo niin iso että ei laiteta enää takaisin. Niin sain tytön syliini. ;)

Ei oireen oiretta. Tänään ryhdyin miettimään, että mihin saamme lapset, jos vauva syntyykin vasta juhannuksena. Kaikki ovat mökeillään, eikä täällä kaupungissa ketään. Toisaalta hyvä jos ei vielä synny, jos Tays:ssa ruuhkaa.

Tyttelille voimahali! Ei sitä aina mujistakaan, kuinka rankkaa vauvan kanssa voi olla. Toivotaan, että vaavi siitä tasaantuu ja rauhottuu.

Selma

Vierailija
2/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihin kaikki oireet on hävinnyt... Toki yön nukuin taas huonosti, vähintään 2h välein piti vessaan nousta. Ja taas on jatkunut lurahtelu housuihin, tuntuu että pikkuhousunsuoja olis aina märkä : ( Lisäksi aina välillä supisteli, mutta onhan sekin vähän edistystä : ) Sanoin kyllä miehelle töihin lähtiessä, että on puhelimen läheisyydessä jos lähtö kuitenkin tulee... Huomenna olisi taas neuvola, voi että kun ei tarvis enää mennä.

Mulla on muuten tullut navan yläpuolelle n 5cm pitkä raskausarpi, joka on tosi kipeä. Ja vauva aina tunkee pyllyään just siihen kohtaan ja tuntuu, että iho repiää. Ja luulin jo ettei enää tulis yhtään lisää...

Nyt täällä alkoi satamaan vettä, pitää lähteä pelastamaan ulkokalusteiden pehmusteet!

Tuikku rv 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöstä kävin vessassa ja huomasin että veristä limatulppaa tuli ihan reilusti. Näköjään sen verran oli mies avulias jälleen illalla että edes _jotain_ muutosta tapahtui. ;) Sitten alkoi vihloa ja poltella tuonne kohdunsuulle, pari supistusta tuli polttoineen mutta siinäpä se. Nyt on aamusta ollut valuva tunne mutta lie vain sitä valkovuotoa ja tulppaa.

Siellä Kysissä oli kätilö vähän happaman oloinen kun käytiin la aamuna. Oli kuulemma 10 äitiä jo käynyt tutkittamassa että mitä lorahtelee. Tuli vähän semmoinen tunne että ei olisi saanut tulla ja että jahas, taas yksi näitä. Siinä sitten hiljakseen päätin että en mene takaisin ellei vedet mene isosti tai ala työnnättämään tai sitten käynnistellään. Eipä se Kys mikään Särkänniemi olekaan jotta siellä ihan iliman syytä jaksais notkua.

Heti aamusta vauvalla kova hikka. Heh. Kunnon juoppo tuo pieni alivuokralainen kun nikotteli niin että koko hostelli hytkyi. Saas nähdä onnistuuko häätö ilman viranomaisten päätöstä. Kun nyt on semmoisia oireita ollut loppua kohden mitä ei aikaisemmin ole ollut, kuten yleensä supistelut tai tuo tulpan valuminen.

Jännää :)

- Pirkko ja punkero rv 37+4

Vierailija
4/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pienen kateuden siemenen kera lukemaan Pirkon oireita. Mokomakin!

No jaa, ei mulle uutta. Eilen lenkkeilin urakalla, kun naapuri pyysi ja sitten vielä myöhemmin perheen kera, kun lapset pyysi. Niin ja päivällä mätin polttopuita pinoon alapihalla. Muuta tulosta ei noista kuin jumalaton vihlominen illalla alavatsassa, en kyennyt kyykistyäkään. Niin ja joku polttiainen puri just tohon navan yläpuolelle kireimpään mahdolliseen kohtaan, kun napa paljaana nakuilin silloin puun mätössä :( Kesä ja kärpäset..

Menin jo puoli yheksän illalla nukkumaan, kun mies näytti viihtyvän tietokoneen kimpussa, miun ois jopa tehnyt mieli petipainia. Lisäksi ehkäisen aikaseen nukkumaan menolla mielitekoja, kun yleensä se makeanhimo iskee illalla töllön ääressä. Yöllä tosin teki mieli jäädä valvomaan vessareissun jälkeen. Onneksi sain unta kaaliin.

Oih, varmasti saadaan tälläkin viikolla vauvantuoksuisia uutisia :)

Piia ja poika rv37+6

Vierailija
5/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on kolea ilma, +9 ja vettä ripsii eipä tee paljo mieli ulos.

Täällä on eilisestä asti supistellut kipeästi mutta epäsäännöllisesti, lisäksi tänä aamuna tuli jälleen veristä limatulppaa joten katotaan miten homma lähtee sujumaan. Vauveli on ollut jo kolme päivää erittäin rauhallinen masussa, vain sellaista pientä kääntyilyä ollut havaittavissa. Suolikin on jo viikon verran huilannut loistavasti joten kaippa kaikki oireet vain kertovat lähestyvästä synnytyksestä =)

Huomenna olisi vaihteeksi taas neuvola, sinnekkään ei kiinnostais mennä kun ei kuiteskaan mitään ihmeitä tapahdu kuin vain ne perusjutut...

Kauris ja pulla rv38+3

Vierailija
7/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin järkyttäään raekuuroon. Autojen varashälyttiet piipittivät pihalla ja rytke ja rytinä oli jotain sanoin kuvaamatonta. Kuopuskin totta maar sitten heräsi ja niin me vain puoli kuuden maissa luimme yhdessä kirjaa. Lopulta neiti alkoi haukotella ja totesin, että voisi olla vellin paikka. Vellin juotuaan hän sitten nukahti ja heräsimme vasta ihan äskeittäin uudelleen...

Auttoi muuten ihan hirvittävästi tuohon sängyllä liikkumiseen kun ostimme satiinilakanat. On paljon vähemmän kitkaa kun kääntää kylkeä ;)

Mansikkapirkollahan alkaa olla jo tiukat paikat...*KADE* Itselläni ei ole supistuksen supistusta, eikä alapäästä vuoda yhtään mitään. Todellinen kuiva kausi yllätti, ei tämä taida syntyä ikinä...

Tänään kuitenkin menen Taysiin uudelle käynnille (vasta iltapäivällä). Katsotaan mitä sanovat siellä. Viikkoja on kuitenkin jo 40+3...vauvakin elämöi masussa kuin heikkopäinen, ei puhettakaan kiinnittymisestä tai muustakaan. Alan olla jo ihan toivoton. Pyydän sieilä ronkkimaan oikein olan takaa, jotta tapahtuisi edes jotakin.

Jollen palaa langoille, olen jäänyt sille tielle...mutta uskokaa tai älkää, täällä minä taas pian ilmoittelen itsestäni - ja ihan taatusti olen kokonainen.

*hajoan, jollei tämä synny*

kanelisokeri 40+3

Vierailija
8/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat fiilikset kuin kanelisokerillakin. Mä olen niin KATEELLINEN kaikille joilla on spistuksia, limatulppaa tai edes jotain vaivoja, eikä välttämättä edes eräpäivä ohitettu. Katkeran puhetta, tiedän.

Sä kanelisokeri pääset sentään lääkärille ronkittavaksi. Mä siirryn äippäpolin asiakkaaksi vasta rv 41+5. Täällä käynnistellään kuulemma vasta 42+2.

Väsyttää, vituttaa enkä jaksa enää noita "onko mitään tuntemuksia" puheluita, kun ei mitään tuntemuksia ole!!! Ja sitten päivitellään, että voi voi. Perkele!! Molemmat ollaan miehen kanssa paljon hermostuneempia tästä toisesta synnytyksestä kuin ekasta. Eilen puhuttiin asiasta ja molemmat jopa vähän "pelkää" mitä tuleman pitää. Ehkä kun sen on kerran kokenut ja tietää mitä se on, niin pelkojakin on enemmän.

Mä lähden nyt neuvolaan, enhän mä käynytkään siellä viimeeksi kuin perjantaina. Siellä tuskin mitään uuttaa, on vielä sijainenkin....

Tsemppiä kaikille kypsyneille kanssasisarille.

Eliador 40+3

Vierailija
9/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa päivässä ollaan taas ja mitään sen kummempaa synnytykseen viittaavia oireita ei oo taaskaan ollu...Aina se kipeät supparit loppuu kuin seinään, viimeistään tunnin sisällä :( Juu mutta viimeistään 2 viikon päästä pääsee sitte jo äippäpolille tutkimuksiin, jossa katotaan että käynnistetäänkö vai seurataanko vielä muutama päivä. Eihän se pitkä aika oo :)

Mulla kans vähän samat fiilikset ku Kanelisokerilla ja Eliadorilla- pikkuisen kateellinen oon kaikille joilla synnytys näyttää lähestyvän...Eiköhän se kuitenkin jokaisen vuoro joskus koita- ei ne vauvat oo vissiin ikinä ruukannu sinne masuun jäädä :D

Mä en oikeastaan osaa ollenkaan pelätä sitä synnytystä vielä- kaipa se johtuu siitä, että tää on eka kerta enkä kunnolla tiedä mitä tuleman pitää...Oon vaan ihan malttamaton että pääsis jo kokemaan senkin :) Miestäkin on alkanu vissiin jo vähän jännittämään tuleva koitos, ku se illalla nukkumaan mennessä mietiskeli että päästäänköhän tulevalla viikolla jo synnyttämään ja että se onkin kovin koitos mitä ollaan yhdessä tähän asti tehty...:) Taas supistelee, mutta lähinnä vaan niitä harkka-suppareita taitaa taas olla, ku ei hirveesti tunnu kipiältä...Selässä ehkä vähän jomottaa.

Täälä on kans tosi kylmän ja kolean näköinen sää, sisälläkin tuntuu jotenki viileämmältä ku eilen...Pitää varmaan illalla lämmittää takka. Ruokakauppaan pitäis jaksaa lähtiä ennen ku kaveri tulee kylään- menee muuten niin pitkälle päivään sitte se kaupassa käynti.

No eipä tänne taas tämän kummempia...Kuulostellaan :)

Suvi ja pötkylä 39+4

Vierailija
10/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 viikolla irtos limatulppa, kohdunsuu ollut auki senttejä jo viikkoja, kaula lyhentymässä hissukseen...

siitä lähtien on supistellut kipeesttikkin monena päivänä, viimeks lauantai iltana 4h

valkovuoto on ollut 2 viikkoa TODELLA runsasta

suoli on tyhjentynyt jo viikon enemmän kuin koskaan

selkää jomottaa, alavatsaa jomottaa (tätäkin jatkunut 3 viikkoa) nyt viikon myös kipu säteillyt reisiin. Vauvan pää kiinnittynyt viikko sitten, silti- EI VAUVAA!

Siis näissä oireissahan voidaan mennä viikkoja, argh että mullakin menee hermot, ymmärrän oikein hyvin muiden fiilikset. Kaikki koti poppaskonstit on koetettu- turhaan! Vauva tulee kun tulee... niin kai se vaan on.

Laskettu aika on tänään diidaadii B-)

Tsemppiä kaikille, mahtavat 5 astetta täällä tänään, nauttikaamme Suomen suvesta :D

Vierailija
11/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun rintatulehdus yltyi pahaksi, kuume nousi 38 asteeseen ja kävelin seiniä pitkin. Pakko oli sitten hakea se antibioottikuuri ja tujua Buranaa. Yön aikana onneks helpotti ja nyt oon jo ihan elävien kirjoissa. Vauvakin tajus, että äitin pitää levät ja nukkui ihan ok viime yön. Tuossa kolmen maissa valvotti pari tuntia, mutta siihen asti nukkui hyvin + vielä aamulla nukuttiin kahdeksaan asti.

Kohta lähdetään jo ekaan neuvolaan. Vauvan napatynkä vähän tihuttaa verta, pitää vaan puhdistaa sitä monta kertaa päiväss. Irtoaispa sekin, niin pääsis siitä puhdistamisesta.

Ihanaa kyllä kun maha on jo samankokoinen kuin ennen raskautta. Enää 1kg ja sitten olenkin lähtöpainossa. Lantio on luonnollisesti vielä leveä, ei mahdu siis kaikki omat housut jalkaan, onneks osa sentään. Nopsaan sitä palautui. =)

Tytteli-83 ja typykkä 9pv

Vierailija
12/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkespä karata tuo otsikko :D

Ei vissiin nää sivustot anna mun valittaa mitään.. :D Tää viesti taitaa olla (taas kerran..) yhtä vali valia vaan..

Onneks en oo ainut ketä tuskastuttaa, se lohduttaa!!!!

En tajua.. eilen oli taas niiiiin kipuileva ja supisteleva päivä, silti, tässä ollaan. Näitä oireita on ollut nyt 6,5 viikkoa. Kyllä mun kroppaa vaan valmistellaan mutta ei sit tapahdu mitään kuitenkaan. Voi HUOH!!! :(

Mua eilenkin supisteli ihan koko päivän periaatteessa, ihan hyvinkin välillä 5min välein jne. Mut ne aina loppuu. sit saatto olla tuntia väliä ja taas jatkua kunnes illalla hiipuivat kokonaan.

Kamala vihlonta ollut myös eilisen ja tän aamun, TAAS...

Tunsin illalla oikein miten vihloi tuolla kohdunsuulla, auu. Todella tuskaa kävellä eteen ja sivulle.

Ja limaa ja vetistä valkkaria piisaa myös.. tätäkin ollut niiiiin kauan jo!

Ja vauvakin ollut kiinnittyneenä jo viikolta 34 lähtien!

Yöt kans tuskaa kun ei todellakaan voi kääntää kylkeä noin vaan. Se on aina aika iso operaatio, myös käsiä apuna käyttäen ja irvistellen.

N.tunnin kärsii olla yhdessä asennossa, sitten puutuu jo lonkat ja säteilee kipua jalkoihin ja nilkkkoihin oikein kunnolla.

Huoh.

Viime yönä heräilin taas vähän väliä, 2 aikaan valvoin pidemmän pätkän. 7 heräsin sit lopullisesti tänä aamuna kun mies lähti töihin.

Käytiin me eilen kylässä iltapäivästä kummipoikamme luona, sai taas hetkeks muutakin mietittävää.

Tänään ei oo mitään ihmeitä tiedossa. Kerkee taas miettii liikaa :o

Vettä sataa mut se ei haittaa mua nyt yhtään. Hyvää tekee luonnolle ja muutenkin itelle ei tuu niin tukalaa oloa.

Alan oleen ihan varma että tässä mennään 42+0 asti jolloin käynnistellään. 41+5 pääsen taas äitipolille mut tuskin silloin vielä mitään tekevät.

Tuskastuttavaa!!!!

Tyttelille kovasti tsemppiä sinne!!

Tintillä kuulosti supistukset lupaavilta. Oletkohan jo päässyt tositoimiin?

MansikkaPirkollakaan ei varmaan enää kauaa mene..

Ja yhtään en oo minäkään kade.. :o

Synnytystä sitä itekin miettii kovasti mutta avoimin mielin.. kun on myös ekakertalainen niin ei osaa pelätä mitään. Innolla mä sinne menen kuitenkin, kunhan joskus pääsis sinne asti.. :o

Jaksuja!

a_j + pötkis 40+4

Vierailija
13/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu lohdulliselta lukea samoja kohtaloita. Näyttäisi siis olevan yhdentekevää tuleeko merkkejä vai ei - ei ne synny kuitenkaan :)

Itselläni olisi eräpäivä tänään mutta mitään ei tapahdu. Puhelin käy kuumana kyselijöistä ja ei voisi vähempää kiinnostaa kertoa heille että Ei supistele, ei laskeudu, ei kiinnity, ei vuoda eikä valu. Yöt valvottaa ja päivät väsyttää.

Tänään oli aamulla neuvola ja ei antanut enään edes uutta aikaa vaan sanoi että soittele jos haluat vielä tulla :) Maha on kuulemma täynnä pelkkää vauvaa. Keskiviikkona pääsen onneksi äitiyspolille taas tsekkaukseen että kuinka iso pötkylä sieltä on tulossa. Viikko sitten oli jo yli 3.7 eli varmaan 4 kg alkaa olla täynnä. Mun mielestä olisi siis hyvinkin valmis tulemaan... Miten tässä kysytäänkään kärsivällisyyttä näin paljon?!

Jaksamista kaikille kohtalotovereille, ihan varmasti tämä viikko tuo paljon vauvoja tullessaan!

KesäEemeli 40+0

Vierailija
14/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin täällä ollaan ja viikot paukkuu taas : )

TaYSiin ei tullut kutsua, mutta eiköhän huomenna jo tule...

Neuvolassa seuraavaa:

paino +420vko

rr 114/66

sf 32cm

sydänäänet 130+

liikkeet +

rt kiinnittynyt

VIHDOIN saatiin vaatehuone raivattua työkaluista ja ullakkoa tyhjennettyä sinne. Luksusta kun on tavarat saatavilla. Samalla purin myös omia "normaaleja" vaatteita pesuun ja saataville. Ihanaa kun kohta pääsee niitäkin käyttämään : ) Äippävaatteita myös lajittelin pois myyntiin ja muutamia kaverille joka juuri ilmoitti odottovansa esikoistaan.

Viileää ja tuulista myös meillä. Jotenkin tuuli käy vielä tähän meille niin kovaa kun asutaan uudella asutusalueella jossa puusto vielä nuorta ja matalaa.

Nuorempi rääkyy (taas) jaloissa joten nyt en ehdi muuta.

art rv41+0

Ps. Päivän maha liitteenä - löytyy myös minun kuvagalleriasta ; )

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b7c7b748-35fd-11dd-8384-…!

Vierailija
15/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt moneen päivään kirjotella, kun perjantaina lähdettiin sinne miehen ukin hautajaisiin ja lauantaina tultiin sieltä myöhään. Eilenkin oli sen verran ohjelmaa, ettei sitten tullut enää kirjoteltua kun koneelle pääsin joskus puolen yön aikaan.

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille - teitä olikin taas monta lisää :)

Mulla tuli torstaina ekan kerran sitä limatulppaa ja on tullut sen jälkeen kans joka päivä. Eilen en sitä kyllä silleen selvästi bongannu, mutt kuiteski. Lauantaina sitä tuli tosi paljon. Olin aika tulisilla hiilillä siellä hautajaisissa, kun tuli tommonen uusi juttu. Kiva oli jännittää koko päivä, että alkaako tapahtua enemmänkin. Mutt ei niin ei. Yllättävän kivuttomasti selvisin niistä 4h automatkoistakin. Sopivasti kun sai tyynyä selän taakse, niin kummasti helpotti olemista.

Pari päivää oli tosi rauhallista noiden supistustenkin suhteen, mutt eilen taas supisteli ihan napakasti. Mutta täällä ei ole vielä tietoakaan mistään kipeistä supistuksista! Selän puolelle välillä ihan vähän jomottelee, mutt siinäpä se. Eilen kyllä suoli toimi jotenkin epätavallisen vilkkaasti, kun piti käydä varmaan viidesti isommalla hädällä. Kai nämä nyt on niitä synnytystä ennakoivia merkkejä, mutta en kyllä paljon elättele toiveita, että tämä pian syntyy. Teillä muilla kun on niin "rohkaisevia" kokemuksia näistä oireista...

Joku kyseli, että vieläkö närästää vauvan laskeutumisesta huolimatta. Kyllä mulla ainakin ja välillä paljonkin. Ekat päivät laskeutumisen jälkeen oli helppoja ja oli ihanaa, kun ei närästänyt oikeestaan ollenkaan, mutta nyt on taas alkanut närästää enemmän. Oon sitten syönyt niitä Multitabsin Raskaus-Närästys-lääkkeitä, niin ne tehoo sitten äkkiä.

Tämä pikkuinen on varsin vilkas tapaus edelleen. Ei varmaan ole vielä kiinnittynyt, kun olin tuntevinani pään liikkeitä tuossa eilen illalla ja aamulla kun tunsin ensimmäisiä liikkeitä, vaikutti siltä, että se on taas kääntänyt kylkeä. Ihme jumppaaja, kun vielä noin pyörii.

Tsempitykset niille, joilla on lupaavia oireita. Koitetaan me muut vielä kärvistellä.

makri, 38+5

Vierailija
16/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysin käynti oli suuri vitsi. Jouduin jollekin opiskelijalääkärille, joka mittaili ja mittaili...ja mittaili...makasin tunnin verran ultrattavana ja se lekuri ei löytänyt edes lapsen reisiluuta...ja kun sen vihdoin löysi, mittaustulos oli paljon vähemmän kuin viimeksi, johon hän sarkastisesti totesi, ettei tainnut olla sittenkään reisiluu...

Vauvan mitoiksi sai sitten paljon vähemmän kuin viimeksi ja totesi kyllä itsekin, ettei näin varmaankaan ole, vaan, että on tainnut nyt tulla mittausvirhe. Tasan 4kg tuli arvioksi nyt...viikko sitten samat mitat...Mitään istukan toimintamittauksiakaan ei edes tehty...jäi tosi ontto olo.

Kohdunsuulla kaikki ennallaan, pehmeä, kaulaa jäljellä 1,5cm, sormelle auki...jne. Tutkimuskin niin helläkätinen, että hyvä kun edes tunsin, että siellä mitään tehtiin, eli turha toivo siitä, että sen jälkeen ainakaan käynnistyisi.

Lopuksi sinne tuli toinen lääkäri opastamaan miten doppler saadaan mitattua ja minulle jäi sellainen olo, ettei nyt ihan mennyt putkeen, enkä todellakaan luota siihen opiskelija "lääkäriin".

Tuo toinen lääkäri otti sitten ohjakset käsiinsä ja totesi, että tämän viikon lopulla laitetaan tuulemaan, jollei ennen sitä synny itsestään. Kaikki tuntuvat epäilevän noita ultramittoja itsekin, ja kun oma fiilis on, että lapsi on iso, niin eivät sitten ala väittelemäänkään...varsinkin kun olen jo 3 isoa saanut. Lapsen koossa minua pelottaa hänen hartiansa. Minusta nimittäin tuntuu, että ne ovat melkoisen leveät. Nytkin painaa molemmissa nivusissa jotkin kovat päät...

Noh, sain sentään ajan loppuviikolle. Torstaina 12.6. käynnistellään klo 8 alkaen synnytysvastaanotolla. Viikkoja on koossa tuolloin 40+6 Pyydettiin ottamaan kassi mukaan, mutta samaan hengenvetoon sanottiin, että jollei mitään tapahdu lääkkeillä, pääsen varmaan kotiin vielä seuraavaksi yöksi...

Nytkin supistelee, mutta enpä usko, että sillä on mitään vaikutusta. Kuten sanoin, ei tämä lapsi synny lainkaan. Hänellä on aivan liian hyvät oltavat. Eihän tuo ole vielä edes laskeutunut saati kiinnittynytkään...

Kanelisokeri 40+3

Vierailija
17/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamusta niin väsy että 2 päikkärit otin. Poika onneks nukahti toisille suht helposti.

Naama on ihan kelmeä ja turvoksissa ja hiuspohja märkä. Taisin olla ihan tajuton. Mutta nyt on vähän tolkumpi olo, kunhan kukaan ei ala liian vaikeita kyselemään. :)

Voivat vielä luulla tyhmäksi.

Onpa kanelilla ollut pettymys sairaalakäynti. Tiedän tunteen, voisin minäkin hyppiä tasajalkaa ja kirkua sen tiedon päälle että koko yön kärvistelin viikonloppuna niitä supistuksia ja _mitään_ ei ollut tapahtunut kohdunsuulla. Saakeli että turhauttaa.

On muutes hauska käydä vessassa kun on paskapaperi loppu.. Sinänsä teille varmaan ihan turha tieto mutta ajattelin mainita.

- Pirkko

Vierailija
18/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi kolmas poika 3.6. Mitat: paino 2350 g, pituus 46 cm, pipo 33 cm.

Vauvan pienuus tuli yllätyksenä sekä itselle että kätilöille, sillä mitään erityisiä merkkejä tästä ei raskauden aikana ollut ilmennyt. Poika voi hienosti ja on aivan täydellinen, hieman pikkuinen vain, mutta jo tämä ensimmäinen viikko on osoittanut että maito maistuu ja paino on jo noussut syntymäpainon tasalle. Synnärillä seurattiin normaalia tarkemmin verensokereita ja bilirubiiniarvoja ja vauvan syömisiä, ja pääsimme kotiin vasta kolmantena päivänä synnytyksestä. Ilmeisesti napanuoran virtauksissa on jotain häikkää ollut ja siksi vauvan koko on jäänyt pieneksi.

Vauveli on aivan järjettömän ihana, olemme kaikki aivan onnesta soikeina. Olen toipunut synnytyksestä hyvin: Kadonneita vatsalihaksia etsiskelen yhä, mutta synnytyksessä ei tullut oikeastaan yhtään mitään vaurioita. Synnytys kesti seitsemän tuntia ja oli oikein mukava kokemus, laitan tarkempia kuvauksia kunhan ehdin etsiä jostain sen synnytyskertomuspinon...

Nyt nautin täysin siemauksin tästä ihanasta olennosta, joka on meidän hoivaamme annettu.

Maarmeladi

Vierailija
19/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleenkin flunssassa:( Toinen poski on arka toivottavasti ei tule poskiontelontulehdusta ja hampaisiin sattuu, luulen/toivon että johtuu räästä poskessa. Viime raskaudessa aloitettiin juurihoito laskettuna päivänä, se oli aivan järkyttävä kokemus. Puudutusaine meni jalkoihin ja tuli huono olo eikä hammas puutunut ollenkaan, olin kyljelteen pää melkein hammaslääkärin sylissä:(. Täytyy huomenna mennä lääkäriin jos olo ei helpotu.

Voimakkaat supistukset on oikeastaan loppunut kokonaan. Lauantaina tuli yksi voimakas ja kaksi aika voimakasta supistusta, sitten tyssäsivät. Välillä juilii alapäätä ja vatsa kovettuu siinä kaikki. mitään vuotojakaan ei oikeastaan ole. Joten jään tänne yksinäni kirjoittelemaan heinäkuulle.

No, pe 13.6 on äitipoli täytyypi kattoa mitä siellä sanovat. Viimeeksi lääkäri lupaili että tällä kertaa käynnistetään aikaisemmin. Mutta luultavasti on taas eri lääkäri, joka on eri mieltä. Viime raskaudessakin piti käynnistellä aikaisemmin kuin ekalla kerralla. Käynnistivät päivän aikaisemmin rv 42+1.

Tosi tylsää Kanelisokeri et sulle osui harjoittelijalääkäri. Itse nään painajaisia että juhannuksen jälkeen kaikki kokeneet lääkäri jää kesälomalle ja ei ole kuin harjoittelijota, jotka ei osaa kunnolla laittaa epiduraalia yms..:D

ilonella 38+4

Vierailija
20/122 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittaa kaikki kyselijät ku tuntuu et päivä päivältä on vaan helpompi olo eikä mitään tapahu..

tänään oli taas neuvola, kaikki niin hyvin ku voi tässä vaiheessa mulla olla, mitä nyt turvotusta minkä takia painoki heittelee. ja vauva oli kiinnittyny. jotain positiivista.

vähän kuulosti masentavalta ku se th sano et 17 pv jos ei oo mitää tapahtunu ni ruvetaa suunnittelee käynnistystä. sehä on melkee heinäkuu..

ja taas keskiviikkona neuvola. mulla on kahen päivän välein, aina niiiiin hartaasti toivoo et kahessa päivässä kerkeis jotain tapahtua ettei tartteis enää mennä..

jotkut tuolla oli sanonu et ku oottaa ekaa ni ei osaa pelätä synnytystä. mäki ootan kyl ekaa mut välillä ku oikee sitä miettii tai tulee supistus ni pelottaa niin mielettömästi!! vaikkei tarkaan tiiä mitä sitä pelkäis ku on eka kerta. no sitä kipua tietysti mut... yritän vaan hokee et sisulla sisulla sisulla, luonto hoitaa, kätilöt tietää ym.

että katellaan, kyl tällä viikolla joku jotain saa...!! :)

alf 40+2