**KESÄNUPUT ma - ke**
Linkki viimeviikkoon
Kommentit (122)
Täällä taas ollaan. Selkää särkee ja väsyttää. Kuka ihana ihminen on keksinyt nuo aamun lastenohjelmat! Saa hetken rauhassa istahtaa ja juoda kahvia. Kaiholla muistelen ekaa raskautta, kun sai oikeasti levätä ja tehdä niitä juttuja mitä halusi. Nyt on levon kanssa vähän niin ja näin.
Art, todella myöhään munkin mielestä sulla on aika. Kannattaa tosiaan soittaa. Oletko menossa Taysiin vai minne? En muista.
Jotakin tekemistä tosiaan pitäisi keksiä. Nyt vain miettii koko aika oireita, tai paremminkin niiden puutetta. Saas nähdä meneekö oikeesti heinäkuun puolelle. Tosi kiva sitten, kun vauva raukka ei ole ristiäisissä kuin pari viikkoa vanha... JA hirmu kiireellä toiselle passia hankkimaan. Kaikkea sitä pitää miettiä.
Meillä myös vanhemmat lapset on ihan tympääntyneitä kun en voi mitään tehdä. Itseäkin harmittaa, kun koko ajan pitää sanoa, että äiti ei nyt pysty sitä tekemään. Ihan huono omatunto. JA mitä ehtii sitten vauvan syntymän jälkeen. Uimaan haluaisivat kovasti, mutta en uskalla enää lähteä. Pyöräilemään haluaisivat, mutta en pysty juoksemaan nuoremman perässä ja meno niin holtitonta, että pakko olis jne....
Tää on eka kerta kun 'tiedetään' vauvan sukupuoli. Olin viikolla 30 ultrassa ja siellä lääkäri sanoi tytön olevan tulossa. Toisaalta yllätys olisi ollut kiva säilyttää tälläkin kertaa syntymään saakka, mutta toisaalta on voinut laittaa kaikkea valmiiksi. Pojan vaatteita en kyllä ole vielä uskaltanut laittaa pois. Pari viikkoa sitten tuli ihan sellainen olo, että se on sittenkin poika! Eli en osaa kuitenkaan oikein luottaa tuohon arvioon. Parilla tutulla kun on mennyt arvelut väärin;)
Mutta onkohan joku jo lähtenyt synnärille. Mulle ei tullut yhden yhtä supistusta viime yönä. Vedet multa ei ole koskaan mennyt, joten en osaa odottaa sitä tälläkään kertaa. Voimia kaikille ja supistuksia lähetellen
Selma 38+1
Kiitos Art, Sroigh123 ja Poltsi.
Itsekseni ensin järkeilin, että johtuu turvotuksen laskusta (vaikka en edes huomannut turvotusta), mutta sitten rupesin kuitenkin epäilemään kun pudotusta oli noin paljon. Eikös tässä vaiheessa painon pitäisi nousta joka viikko jonkun verran kun vauveli kasvaa eniten. Toisin sanoen pudotusta olis ollut enemmän kuin toi kilo.
Nyt on alkanut tosiaan masu painaa. Enää ei pysty nukkumaan oikein missään asennossa, edes vasemmalla kyljellä. Tää näyttää olevan tosi tehokasta harjotusta tulevaa varten. Mulla toi vaavi tuntuu nousevan ihan tohon masun yläosaan kun meen vaakaan. Hieman ahistaa.
Meidän iso kollikissa ei meinaa millään uskoa, ettei se mahdu mun syliin enää kun istun tässä koneen ääressä. Se yrittää ja yrittää asetella itteensä rapsuteltavaksi mun sylkkyyn, mutta eihän siitä mitään tule.
Terhetär 39+0
Itse myös tuumailin tuota perjantai 13. päivää että noinkohan kaikki menisi päin mäntyä ja vauvan loppuelämä olisi epäonnen siivittämää jos silloin syntyy mutta ei kai sentään. Toisaalta nyt toivon jo ettu tulisi ihan mikä päivä vaan!!
Eilen shoppailin 3 tuntia, harrastin seksiä ja sen päälle saunoin = tulos 0 supistusta. Edelleen ei mitään merkkiä mistään. Miten tämä on mahdollista? Enkö vaan tunnista supistusta vai eikö niitä oikeasti tule yhtään?
Kohta pääsen onneksi ÄP:lle taas kontrolliin. 40+2 täynnä. Toivon todella kovakouraista käsittelyä :) Pelottaa vaan se että vauva on saanut jo sen 4 kg täyteen ja halkean vielä ennen kuin mitään tapahtuu. Neuvolan TH epäili että jään tälle reissulle mutta en tod. usko siihen. Miten ne minut näin aikaisin armahtaisi kun ei ketään muutakaan?
Painosta, mulla pysynyt paino samana rv 36:sta tähän saakka ja herkutellut kyllä olen minkä ehtii. Kaikki taitaa mennä vauvalle sillä hän kyllä kasvaa, istukan virtaus on hyvä jne. joten ei huolta sen suhteen.
Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä!
Mä lähden suunnistamaan kohti sairaalaa, jännittää vaikka tiedän ettei siellä mitään tapahdu...
KesäEemeli 40+2
Kuopus nukkui niin huonosti kuin vain vesirokkopotilas voi nukkua. Ja tietty meidän välissä ja tietty mie sitä kyttäsin koko yön, niin ja kelloa. Vähintään tunnin välein katsoin, että jaahas, ei vieläkään unta. Mies nukkui sikeänlaisesti koko yön ja mulla pomppi sydän kurkussa, kun tyttö meinasi aina heittäytyä yli laidan.
Artille miun käynnistyksistä: esikoinen rv41+3 alkoi vähän supistella kovakouraisen sisätutkimuksen jälkeen, mutta synnytys kesti 21h ja siinä tarvittiin tippaa ym. avuksi. Toinen sitten rv41+3 käynnistys tipalla lapsiveden vähyyden takia. Kolmas rv41+4, jäin silloin käynnistykseen, mutta kohdunsuun tilanne oli täysin epäkypsä ja sain suun kautta tabuja. Syntyi sitten 41+6, luoja tietää, kuinka pitkälle olisi mennyt, jos ois vaan ooteltu. Tytöllä oli painoa paljon, se ei kuitenkaan ollut syy käynnistykseen. Täällä on siis yliaikakontrolli automaattisesti rv41+3 ja sitähän mie oottelen nytkin. Paitsi kuopuksesta kävin 41+2 ja sit sain ajan kahen päivän päähän. Tulipas tässä nyt viikkolukemia kerrakseen..
Piti vielä jotakin, mutta pää ihan pöllyssä.. Oikeesti, en ees muista, milloin viimeksi oon ollut näin väsy :(
Piia rv38+1
En jäänyt sille tielle niinkuin en olisi halunnutkaan. Ei siis vielä käynnistetty vaikka painoarvio oli nyt rv 39+1 jo 4100-4300 g! Mutta lääkäri kehui että mun lantion luusto on tilava ja kun ei ole läskiä joka veisi tilaa lantiossa, ei pitäisi olla ongelmia punnertaa isoakaan vauvaa pihalle. Tulihan edellinenkin yli nelikiloinen pikavauhtia maailmaan!
Vauva ei ollut vielä kiinnittynyt lantioon minkä vuoksi kohdunkaulaa oli vielä hyvin jäljellä ja tilanne muutenkin epäkypsä sillä saralla. Lapsivettä oli runsaasti ja kaikki muutenkin ok joten päätettiin katsoa vielä viikko ja päättää ensi keskiviikkona mahdollisesta käynnistyksestä. Meni siis niinkuin olin toivonutkin eli annetaan viikko lisäaikaa mahdolliselle spontaanille synnytyksen käynnistymiselle kun itsekään en kolmatta kertaa käynnistystä haluaisi. Toisaalta mukava tietää että tuskin kuitenkaan yliaikaiseksi päästetään sillä ensi keskiviikkona kun kontrolli on, mulla on rv 40+1 eli käynnistys tapahtuisi suunnilleen laskettuna aikana.
Vastaanotolla oli mukana opiskelija joka teki myös sisätutkimuksen lääkärin jälkeen (luvallani tietenkin). Toivottavasti tuo ylimääräinen ronkkiminen saa jotain aikaiseksi kohdunsuulla.
Sukupuolesta: me kysyttiin rakenneultrassa sukupuoli (muissa raskauksissa ei olla kysytty). Silloin ultran mukaan näytti enemmän tytöltä kuin pojalta ja se ollaan myös kaikille kerrottu. Meillä kun on kaksi tyttöä ennestään niin väsymiseen asti oltais jouduttu kuuntelemaan kommenttia että "nytkö on sitten pojan vuoro". Rakenneultran jälkeen en ole asiaa kysynyt vaikka ultrassa olen pari kertaa käynytkin. Nyt tänään kysyin että vieläkö näyttää tytöltä. Lääkäri yritti tiirata mutta sanoi että ei millään saa näkyviin kun vatsa on niin täynnä vauvaa ja jalat vispasivat koko ajan eteen! Eli ei tullut varmuutta siihen asiaan mutta tyttöä odotellaan kunnes toisin todistetaan.
Nyt vaan toivon että synnytys alkaisi ennen ensi keskiviikkoa ettei tarvitsisi käynnistää vaikkakin musta kyllä vahvasti tuntuu että mitään ei tule tapahtumaan ennen sitä.
Yritetään jaksaa!
GeddyLee 39+1
Ensiksi pahoittelut Pirkolle ja DeepestBluelle omaisen menettämisen johdosta... Voin vaan kuvitella minkälaisen itkutulvan aiheuttaisi itelle jos tuollanen uutinen tulisi (vaikka sitä periaatteessa oliskin osannu odottaa), varsinkin nyt raskaana ollessa on kyllä itku ollu niin herkässä pienistäkin asioista.
Toivottavasti Art pääset vähän aiemmin sinne äitiyspolille, ettei tarvis odotella ja mietiskellä maanantaihin asti...:(
a_j:llä tuntuu olevan pitkän kaavan mukainen synnytys...On siinä varmaan kestämistä (vaikka itellä ei vielä kokemusta oikein ookaan, niin voin vaan arvailla sitä tuskaista olotilaa). Jokohan ois kuitenkin nyt tapahtumat käynnis ku ei tänä aamuna oo näköjään mitään enää kuulunu sieltä päin.
Sukupuolesta on kyselty...Me kysyttiin rakenne-ultrassa että näkyykö sukupuoli ku lääkäri ultrauksen loppuvaiheessa kyseli että olisko meillä jotain kysyttävää...Selvä poika kuulemma ois tulossa, niin varma että autoratakin voitais jo hankkia:D Myöhemmissä ultirssa mitä ollaan vielä käyty (4d ja sitte 2vkoa sitten äitiyspolilla) on samat näkymät ollu- ei voi kuulemma erehtyä :D
Mukavaahan se on ollu ku on saanu laittaa vähän tietyn tyylistä vaatetta ja varustetta vauvalle. Kaupoissa ei munkaan mielestä noita unisex-vaatteita kovin hyvin oo tarjolla...
Eilen oli muuten jopa muutama oikein napakka ja kipeä supistus mullakin..."Wau"!!!! Mutta eipä ne muutamat supparit mihinkään kummempaan johda...Mä eilen jo mietin että no eihän tässä enää oo ku 2vkoa nii pääsee äitiyspolille ja mahdollisesti jo käynnistykseen. Mies siihen sitten toppuutteli, että äläpä nyt sellasia vielä mieti- hänestä tuntuu että viikonloppuna jo jotakin tapahtuu ja poitsu on jo maailmassa...Oliskin!!!
Painosta on myös juteltu. Mulla itellä ainakaan ei nyt loppuraskaudesta oo kovin paljoa tullu lisää, siis siihen tahtiin ku joskus 20-30 viikoilla. Eihän se paino nousekaan tasaisesti koko raskauden ajan. Mulla tuli suurin painon nousu siinä keskiraskaudessa ja nyt sitten vähän maltillisemmin. Kotipuntarilla käyn joka päivä ja se saattaa heitellä ihan miten sattuu. Yhden päivän aikana saattaa tulla pudotusta jopa -600g ja sitten seuraavana päivänä taas päin vastoin. Että eipä siitä mun mielestä kannata huolestua, jos vaan yhteismäärältään painoa on tullu riittävästi ja Sf-mittakin menee käyrillä.
Mua on kans alkanu potuttaa kympillä noi kyselyt että ootko jo synnyttäny...Ihan niin kuin ei kerrottais sitte ku se on tapahtunu!!!!!Mä kans aattelin että mitään ei kyllä ilmoiteta ennen ku vauva on pihalla...Siis ku siinä synnytykses saattaa mennä se parikin päivää, niin turhaa vaan sukulaiset sitte hermoilevat ja soittelevat väliaika-tietoja... Ja jos tosiaan onki väärä hälytys, että joutuu tulla vielä takasin kotiin...
Huomenna ois mullakin eräpäivä ja neuvola-käynti on sovittu aamuksi. Toivottavasti huomisen jälkeen ei enää tarvis mennä!
Jaksamisia kaikille kesänupuille ja suppareita kaikille niille jotka niitä toivovat :)
Suvi ja pötkylä 39+6
Nyt on äippäpolilla taas vierailtu ja vaikka en odottanutkaan että sinne jäisin niin itku pääsi kun kuulin ettei mitään kehitystä kohdun suulla ole tapahtunut. Vauva painaa jo 4.2 kg mutta kohdunsuu tiukasti kiinni ja kaulaakin jäljellä. Yliaikakontrolli Naistenklinikalla vasta 41+5 eli juhannusaattona. Mahtavaa!! Miten minä ensikertalaisena pienenä naisena saan punnerrettua tollasen jättiläisen ulos joka kasvaa vaan kovaa vauhtia? Alkaa ihan pelottamaan.
Enkä jaksa enää yhtään. Haluisin vaan sulkeutua makkariin enkä nähdä enää yhtään ihmistä enkä kuunnella yhtään voivottelijaa. Onpas ankeeta taas tänään :(
KesäEemeli 40+2
Nukuin yön niin hyvin. Laitoin nukkumaan 23 jälkeen ja heräsin 9 jälkeen aamulla. Toki yöllä kävin muutaman kerran vessassa. Lisäksi tyttö pissas sänkyyn ja vaihdoin yöllä lakanat. Mutta kaiken kaikkiaan nukuin hyvin. Onko teitä muita väsyttänyt nyt enemmän?
Mua on ilmeisesti synnytys alkanut jännittämään niin kovasti, etten osaa tehdä enää mitään ja mihinkään ei oikein tee mieli lähteä. Eilen kävin pikaisesti Anttilan kiertämässä, mutta eipä ajatukset olleet oikein mukana. Hulluksihan tässä toki vielä tulee jos kaksikin viikkoa mennään tätä rataa.
Tänään näytti olevan lehdessä ilmoitus, että Ouluun aukaistaan Vauvatalo Johanna. Toisaalta tekis mieli lähteä katsomaan mitä siellä ois tarjouksessa, mutta enpä tiedä jaksaisko sitä ja kun ei nyt välttämättä tarvi mitään. Ja kun nuo lapsetkin pitäisi ottaa mukaan. Vaikka eilen kun kävin Anttilassa niin sen kierroksen aikana ja jälkeen kyllä supisteli.
KesäEemeli, mulla näyttäis olevan sama viikkotilanne kuin sulla. Kävin reilu viikko sitten äippäpolilla ja alapäässä oli kyllä muutosta tapahtunut, kaula oli pehmeä ja 1,5cm jäljellä, lisäksi auki 2cm, mutta sen jälkeen ei ole oikeastaan supistellut tai mitään muutakaan. Joten muutosta ei ole ilmeisesti tapahtunut. Odotan kyllä kolmatta lasta, joten sekin toki vaikuttaa alapään tilanteeseen, mutta on tämäkin aika turhauttavaa vaan odotella. Mulle vauvan kooksi arvioitiin silloin viikko sitten 3,8kg.
No, eipä mulla mitään asiaa ole oikeastaan, kunhan aikaani vaan kulutan tässä kirjoittelulla : )
Jaksamista kaikille!
Tuikku rv 40+2
Mulla oli viikko sitten se painoarvio tasan 3kg. Oma paino oli pudonnut 100g. Huomisaamuna olis taas neuvola. Ei oireen oiretta alaselkäsärkyä lukuunottamatta, vihlaisujakaan ei ole tullut moneen päivään. Tuskastuttavaa tämä odottaminen tässä vaiheessa!
Mulla tuli +30 viikoilla noita lapaluiden väliin vihlovia kiputiloja iltaisin usein, ne oli aivan kamalan tuntuisia eikä niitä oikein saanut millään loppumaankaan. Se vähän auttoi kun komensin miehen runnomaan selkää siltä kivun kohdalta, painamaan lujasti. Ja sitten yritin venyttää selkää joka suuntaan.
Eilen "harrasteltiin" vaan eipä siitäkään ollut mitään apua...
Mulla ei onneksi ole sellaisia tuttuja/ sukulaisia jotka kyselisivät tai soittelisivat, tai sitten ne jo kaikki tietää etten halua minkäänlaista hössötystä. Tai en vastaa ollenkaan puhelimeen :) Kaverihan tuo jo kyselee mutta en jaksanut vastata sille mitään. Tavallaan älytöntä - se on tivannut multa jo monta kertaa että ilmoitetaanhan me sille ja on vastattu että tottakai ilmoitetaan. Niin mitä sitä sitten erikseen kyselemään, kun ei mitään kerran ole ilmoitettu ja netissä liikun monta kertaa päivässä, niin kai se nyt tajuaa itsekin ettei mitään tapahdu..
Ne on nuo mun vaatteet tosi retroja, koska esim. yks tollainen haalari on tehty 70-luvulta peräisin olevasta miesten paidasta :D Ja ne on kaikki hienossa kunnossa, noista varmaan sais nyt ihan kivan hinnan jos veisi kirppikselle myyntiin. Vaan eipäs viedä :)
Sukupuolesta, noista kotiutumiskamojen väreistä vois varmaan odotella poikaa mutta tyttöä meille on lupailtu joka kerta kun olen kysynyt, sininen on vain mun lempiväri enkä tykkää enkä aio enkä missään nimessä halua pukea pelkkää vaaleanpunaista lapselle. Sain yhdeltä työkaverilta tosiaan vinon pinon tytön vaatteita ja ne oli KAIKKI erisävyisen pinkkejä. Meinasi tulla itselle jo sokerihumala niitä lajitellessa!!! No okei, siellä oli kaksi valkoista bodya pitsireunuksilla.
Alcatraz 39+5
Ihanaa, kun täällä on kohtalotovereita, joilla on aikalailla samanlaiset fiilikset kuin itselläkin. Tänään on ollut tosi surkea olo, vaikka eräpäivä tulikin täyteen :D Toisaalta on tosi yksinäinen olo mutta toisaalta ei huvittaisi nähä ketään eikä vastata tuhannetta kertaa, että joo tilanne on edelleen sama eikä supistuksia ole juuri yhtään. Tänään on sentään tuntunut hieman painetta tuolla alapäässä ja vauva myllertää ihan kiitettävästi koko ajan.
Hormonit jyllää yhtä kovasti kuin vauvakin eli mies saa kaiken paskan niskaan. Se on muuttunut ihan ihmeelliseksi viimeisen parin viikon aikana. Se antaa mun nykyään raivota ihan mielin määrin eikä hermostu siitä yhtään :) Mikähän sillekin on tullut....
Mua edelleen vaivaa maanantain neuvolakäynti, kun paino oli noussut viikossa kaksi kiloa. Aiemmin oli noussut vain muutaman sata grammaa per viikko. Sanokaa nyt joku, että onko syytä huoleen vai ei? Verenpaine oli siis noussut myös mutta ei kovin paljon, ja pissa oli puhdas, joten sen suhteen pitäisi kaikki olla ok. Tässä vaiheessa sitä vaan pelkää, että jokin menee vielä pieleen, vaikka pitäisi olla iloinen, että kohta se vauveli syntyy :D
Minulta myös osanottoni kaikille laheisensa menettäneille.
Haissa 40+0
ja vastaus oli aika "tyly" eli osaston ylilääkäri on tehnyt tämän päätöksen lukien lähetteen ja edelliset synnytyskertomukseni (ainakin oletettavasti on näin tehnyt). Eli rv42 on se käynti ja todennäköisesti käynnistetään samantien.
Edellisissä raskauksissa minulla on ollut PÄI käynnit rv40+5&41+5 jolloin käynnistys ja 40+3&41+2 jolloin käynnistyspäätös. Eli nykyään tosiaankin on niin että 1. äitiyspoliklinikkakäynti ON VASTA rv42!
Paljon on myös kiinni TH:sta miten asioihin suhtaudutaan. Niin kun esim. näihin lapsivesi- ja painoasioihin. Itse muistan kun ekasta raskaudesta oli kerran tullut rv24+5 1kg/vko painoa niin paikalla sattui olemaan nuorith sijaisena, niin hän oli heti että OLETKO ALKANUT AHMIMAAN?!?! Mun oma th kyllä olisi ollut onnellinen silloisesta painonnousustani, kun en TODELLAKAAN ole mikään ylipainoinen edes viimeisilläni raskaana...
No jos jotain "positiivista" tästä nyt sitten raavin, niin juhannukseksi päästään kotiin jos kaikki menee ok. Tosin nyt kyllä mielikuvitus laukkaa vähän liikaakin vaikka normaalisti siihen minulla ei ole taipumusta yhtään...
KIITOS KAIKILLE MYÖTÄELÄMISESTÄ : )
art rv41+2
Ja tuo paino ja turvotus toimivat siis toiseenkin suuntaan. Lisää oli tullut + 1300g/vko!!! Olokin on aivan järkyttävä, tuntuu että posket valuu harteille ja olen semmoinen pötkylä että en meinaa taipua enää. :(
Lisänä tämä hirmuinen väsy. minulla ei edes lapset ole valvottaneet vaan olen nukkunut ihan tajuttomana jo 3-4 yötä ja silti voisin nukkua koko ajan. Minä en ymmärrä tätä!
Muut arvot olivat ihan jees neuvolassa, hemppakin 119 vaikka hylkäsin Obsidanin kun veti vatsan niin kovalle. Ennemmin menkööt arvot alas kun menee järki siinä kun ei paska kule. Ja juu, vakitäti oli lähteny Kyprokselle lomailemaan ja tämä sijainen sai kohdunpohjan korkeudeksi 38cm!!!?? Viikko sitten oli 35cm.. Arveli itsekin että oli mittaajassa vika ja minusta se mittauksen alkupää oli jossain muualla kuin mitä vakitädillä.
A-j: mulla tais alkaa myötätuntosupistelut kun sinä kärsit niin omiesi kanssa. Sitä tulppaa on tänään valunu taas ihan sillä tavalla että piti siteeseen vaihtaa pikkuhousunsuojasta. Neuvolareissu käytiin kävellen ja poika pyöräili, eli toisinsanoen kun Nepalissa asumme niin mennessä alamäkeen pyöräili ja tullessa tyyönsin milloin pyörää ja milloin poikakin istui siinä painona.
Nuo supistukset vaikka eivät koko ajan edes kipeitä ole olleet, tuntuvat lisänneen painetta alakertaan. Mulla on taas pukamatkin pullahtaneet ennätysulos ja niihin jomottaa. Kiva. Schrediproctia kuluu mukavalla menekillä.
Mies menee työporukan kanssa melomaan illaksi. Kiva jos sitä odotellessa kärvistelen sitten täällä kun tytärkin meinasi kaverille mennä. no, onneksi on videoleffoja joiden kanssa poika viihtyy suht hyvin. Vähän hermostuttaa kieltämättä.
Taisin olla pinna kireällä ennen päikkäreitä kun äiti soitti että ovat mummille arkkua ostamassa. Että tulemmeko mukaan samaan kukkavihkoon. Ihan asiaa tietty soitti ja hyvä että soitti mutta kun koko ajan soittelee ja naukuu milloin mistäkin hytinästä ja hytkäyksestä ihanku ei omissa olisi tällä hetkellä.
Ai saakeli, a_j, miten nopsaan sulla tulee supparit? mulla on semmoinen 5-7min.. Pitänee luikkia vessaan.. Sattuu..
- Pirkko ja punkero rv 37+6
Täälläkin on ollut väsymystä ilmassa ja myös sitä kyllästymistä ja kärsimättömyyttä. Varsinkin, jos ei lähde kotoa, seinät alkavat kaatua päälle ja sitä synnytystä alkaa odottaa ihan liikaa.
Kävin tänään kaupungilla ja taisi jäädä nyt tämäkin harrastus pois loppuajaksi. Ei oikeasti jaksa kävellä paljon yhtään, on jatkuva vessahätä, eikä mitään oikeastaan kiinnosta yhtään. Lisäksi nyt on alkanut tuntua kovasti painetta alapäässä, mistä lie sekin johtuu, ja se vaikeuttaa sitä liikkumista entisestään.
Lorahtelee jotain kirkasta nestettä aina välillä, mutta epäilen, että ei ole lapsivettä, kun lorahtelussa on useiden tuntien taukoja. Mitä mieltä olette, olisiko vaan sitä kuuluisaa loppuraskauden valkovuotoa? Suppareita on tullut tänäänkin aamupäivällä puolen tunnin välein, kuten nykyään joka aamu. Ei enää jaksa edes kiinnittää niihin huomiota, kun tietää, että loppuvathan ne.
Sukupuolesta sen verran, että rakenneultrassa kätilö sanoi, että ihan selvä poika. Poikaa siis odotellaan, mutta tiedetään kyllä ihan lähipiiristä tapauksia, joissa arvio on mennyt pieleen, joten ollaan varauduttu saamaan tyttökin. Ei ole väliä, kunhan se syntyy joskus.
Poltsi 39+3
sivut ovat taas takkuilleet, perskules.
Onnittelut vauvansa saaneille, ihania kuviakin oli. *huokaa kaihoisasti*
Pahoittelut läheisensä menettäneille, kuten monet ovat kirjoittaneetkin kyllä se aina tuntuu pahalta, vaikka siihen kuinka olisi valmistautunut.
ON: oireeton, ehkä hiukan enemmän tänään paineen tunnetta ja niitä olemattoman pieniä supistuksia. Eli ei mitään...Välillä tuntuu siltä, että voisi hyppiä seinille. Varsinkin tuo mies ottaa aivoon, kun kyselee kokoajan "onko mitään tuntemuksia?" Ei se esikoisesta tällainen ollut. Poltsi kirjoittikin siitä, ettei oikein mikään nappaa. Mulla ihan samat fiilikset, nytkin olisi mahdollisuus lähteä vaikka pyörähtää kaupungilla, niin ei nappaa sitten yhtään.
Supistelutuulia meille kaikille...
Eliador 40+5
Neuvolakuulumisia tältä päivältä rv 39+3 ; kaikki arvot hyvät, samoin vauvan sydänäänet. Äänet kuuluivat tosi alhaalta ja vauvan pää jo hyvin kiinnittynyt lähtöasemiin. Vähän kyllä tuota epäilen sillä eilen illallakin tuntui että pyöritteli päätään tuolla alhaalla kun sattui ihan vietävästi. Supistuskin tuli tuossa hoitajan tutkimuksen aikana mutta en mä sitä edes tuntenut. Kai ne sitten on jo voimakkaampia mitkä itse tunnen.
Painoa oli mulle tullut taas 900 grammaa viikossa; viimeisten neljän viikon aikana tullut varmaan se neljä kiloa! Onneksi suurin osa varmaan turvotuksesta johtuvaa-toivon ainakin niin!!
Mitään ihmeellistä edistystä ei tunnu tapahtuvan. Vatsa toiminut normaalia vilkkaammin viimeisen viikon ja välillä etenkin iltaisin kun vauva pirteimmillään niin tulee kovia vihlaisuja ja kuukautiskipumaista särkyä ja muutamia kovempia supistuksia päivittäin, pieniä supistuksia enemmänkin.
Täällä (PHKS) käytäntö on semmoinen että eka äitipolikäynti on 41+5 ja siitä kahden päivän välein. Jos kaikki ok niin käynnistellään vasta 42+2 "jos ei hirmuista ruuhkaa". Eli pahimmassa tapauksessa menee heinäkuun puolelle tämä synnytys. Ei viitsi edes ajatella..oon niin kypsä tähän odottamiseen. Olisi aikaa ja olisi kiva mennä isompien tyttöjen kanssa vaikka mihin, mutta kun ei sitä yksin uskalla lähteä enää ajelemaan lähikuntia pidemmälle, jos vaikka jotain alkaisikin tapahtumaan. Pitäisi olla joku varakuski mukana ja sellaista ei nyt tähän hätään ole, kun mieskään ei ole vielä lomilla.
Vauvalla on hikka ja tuntuu kyllä tosi alhaalla suurimmat nytkähtelyt; luulisi jo pään kurkistavan ulkopuolella tuon tuntemuksen mukaan :)
Ärsyttää neuvolassa nuo neljän ässän kotikäynnistys höpinät. Uskoisi jo että ei ne kaikilla toimi. Ei ainakaan minun kohdallani tässä eikä aiemmissakaan raskauksissa.
Nyt ruoka uuniin ja kävelylenkille, jospa se saisi vauvan valahtamaan pihalle.
Minttu ja pallero 39+3
Kauheesti täällä viestejä, onnea kaikille vauvansa saaneille. En ehdi nyt niitä kaikkia lukea.
Eipä mun tarvinnut sitten kauan kärvistelläkään, sunnuntaityttö syntyi rv 40+1 8.6. illansuussa. Painoa oli 3590 g ja pituutta 50cm. Eilen jo päästiin pois ja vaikka tytär oli vain 1,5vrk vanha niin eipä tarvinnut tänään mennä enää tarkistuksiin ( kun kuulemma se 2 päivän ikä on tosi tarkka lähtötarkastuksille).
Tyttö voi hyvin, oli vierihoidossa koko ajan ja sokerit todella hyviä jatkuvasti ( mullahan oli siis raskausdiabetes).
Nyt ollaan kotona ja isotveljet ovat aivan lääpällään pikkusiskon söpöydestä ja ihanuudesta. Ja äiti ja isi samoin.
On se vaan suloinen.
Lohjan sairaalassa synnytin ja sinne oli hyvä päättää tämä synnytysura.
Soilioili kera poikasten ja yhden tyttösen!!
Vai eivät pitäneet sinua pitempään vaikka sinullakin tuo diabetes oli todettu? Tämähän herättää toivoa kun minäkään en haluaisi siellä sairaalassa kärvistellä montaa päivää. En ikinä saa nukuttua siellä ollenkaan joten haluaisin kotiin mahd pian. Tietty riippuu vauvan sokeriarvoista tuo kotiutuminen.
Täällä jatkuvat supistelut. Ovat vielä siedettäviä (heh) ja enempi tuossa alavatsassa ja vähän selänkin puolella.
Miten paljon sitä tulppaa voi valua ?? Taas semmoisen räkäklimpin huomasin pyyhkiessä..
- Pirkko
Eli ei tarvinnut sitten kärvistellä yhtään enempää. Sunnuntaityttö syntyi rv 40+1 , painoa 3590g ja pituutta 50cm. Sokerit oli kunnossa koko ajan ( mullahan oli raskausdiabetes). Tyttö voi hyvin ja äiti samoin.
Saatiin lähteä sairaalastakin jo eilen. Ihanaa olla kotona vaikka ei ole kyllä mitään moittimista Lohjan sairaalassakaan. Koti vaan on aina koti.
Isot veljet on ihan lääpällään suloiseen ja söpöön pikkusiskoonsa ja äiti ja isi samoin. Tähän oli hyvä päättää tämän mamman synnytysura.
En ehdi lukea kaikkia viestejä mutta muitakin jakautuneita taisi olla.
Onnea kaikille!
Soilioili kerä poikasten ja yhden tyttösen!!!
pää taitaa olla niin pehmennyt että en huomannut että eka viesti olisi tullut. Onpa sitten kahteen kertaan vähän eri sanoin :) Ihan yhtä onnellinen edelleen.
Soilioili
Nousin jo varttia vaille kuusi kun alkoi supistelemaan säännöllisin väliajoin. Vieläkin supistelee, mutta ei niin usein, että tästä jotain tulisi :( No, huomenna sentään tapahtuu jotain...Tajusin juuri, että meidän vauva voi syntyä perjantaina 13. pv. Sehän onkin oikein hieno päivä kaikin puolin syntyä... :)
Illalla tuli ihan sarjoittain niitä sukkapuikkovihlaisuja. Oli kyllä kestämistä, mutta onneksi ne loppuivat kun muksukin lakkasi vääntelemästä päätään. Hirveän levoton hän oli illalla muutenkin, välillä luulin, että hän tulee vatsanahasta läpi. Nyt on vatsa ja kyljet kauttaaltaan aivan arkana.
Painosta sen verran, että ei minullakaan ole noussut juuri lainkaan näinä parina viimeisenä viikkoina. Olen ollut siinä käsityksessä, ettei sen tarvitsekaan, sillä ruokahalussa tapahtuu muutoksia, samoin kun lapsen viedessä yhä enemmän tilaa kohdussa, ei vatsaankaan mahdu mitään suuria määriä tavaraa ilman, että tulee ähky. Toki paino nousee jos syö makeita, mutta ei kyllä normaalista kotiruoasta.
Minulla ei ole tässä raskaudessa ollut oikeastaan yhtään turvotuksia. Joskus on jäänyt pieni rantu sukanvarresta, mutta pääosin turvotusta on ilmennyt vain lievästi ja sekin sormissa. Olen ollut joskus menneissä odotuksissani turvoksissa ihan kasvoistanikin, mutta silloin oli munuaisissa häikkää, pissassa proteiinia ja sokeria.
Art: joko soitit sinne ä-polille?
Voi kun tämä nyt syntyisi pian!
Kanelisokeri 40+5