**KESÄNUPUT ma - ke**
Linkki viimeviikkoon
Kommentit (122)
Tämä kävi synnytystapa-arviossa tänään. Oli kaveri ainakin nyt oikeassa tarjonnassa (viimeeksi siis kun leikattiin perätilan takia), Isompi mötkö tulossa kun viimeeksi, tällä hetkellä oli kokoarvio 3500 g. Korkealla oli tyyppi vielä, mitään ei sanonutkaan sitten kohdunkaulan tilanteesta tai muusta, mutisi jotain ja oletin että kirjoitti neuvolakorttiin mut paskat oli mitään kirjoittanut. Että en nyt viisastunut muuten kun että toivottavasti vältän leikkauksen tällä kertaa, mutta toivottavasti ei ihan hirveästi vauva tuosta paaristu että mahtuu pihalle...
Liikkuminen alkaa olla täälläkin hieman vammaista toimintaa, tähän asti sujunut ihan hyvin..eipä tässä muuta, jos vaikka nakkisoossit väsäis sitten.
37+4
MansikkaPirkko: kiva kun kerroit teidän paskapaperitilanteen. Kyllä mua ainakin kiinnostaa kaikki mitä meidän seinien ulkopuolella tapahtuu, on tää sen verran pitkästyttävää odotella synnyttämään pääsemistä! Jännittävä tilanne teillä!
Ahosen Janne vaimoineen oli saanut toisen pojan tänään. Oottekos muuten tulleet ajatelleeksi että näiden meidän nimimerkkien takana saattaa olla vaikka kuinka monta julkkista! Eikös se Johanna Rusanenkin saanut viime viikolla vauvan eli olikohan siinäkin yksi Kesänuppu? Tää on kyllä mainio palsta siinä mielessä kun täällä voi olla niin anonyymi. Mistäs tiedetään vaikka tuo Pirkkokin on joku lehtien palstoilta tuttu julkkis ja täällä se vaan kertoilee kakkakokemuksiaan.
Kuten huomaatte, mulla ei ole yhtään mitään asiaa tällä(kään) kertaa. Nautin vaan sateisesta päivästä ja siitä kun ilma raikastui siitepölyistä. Nyt täytyy lähteä hakemaan tyttöjä hoidosta. Ovat vielä torstaihin asti päiväkodissa ja sitten jäävät kesälaitumille.
Palaillaan!
GeddyLee 38+6
Onnea maarmeladi! Millä viikoilla pikkuinen syntyi kun oli noinkin pieni?
Kääk Kanelisokeri : / Itsekkin olen joskus joutunut TaYSin kandien "tutkittavaksi" mutta mukana on onneksi ollut kokenut opettajalääkäri. Minua alkoi oikein ärsyttämään kohtalosi, voin vain kuvitella mitkä on fiilikset : /
(.) mulla on "valunut" jotain tuolta alapäästä tän iltapäivän. En osaa tulkita mitä. Sitä ei lorahtele vaan nimenomaan VALUU?!? Ei kastele kalsareita, mutta pikkuhousunsuojassa tosin jotain on. Supistelujakin näytti tulevan tuossa n. 10 min välein, mutta eivät olleet mitenkään kivuliaita, nyt tulevat paljon harvemmin. Jotenkin OUTO OLO. Pää on hattaraa ?!?! Onkohan tää SITÄ?!?! Mulla kun ei ole kokemusta "luomu" käynnistymisestä....
Vauva myllää oikein kunnolla, mikähän silläkin on?!?
Anteeksi tämä tajunnanvirta mutta teille on hyvä "avautua"
art rv41+0
Onneksi täällä on näin paljon meitä tuskailijoita vielä, mutta ihanaa on lukea vauvauutisiakin. Joku oli odottelemassa heinäkuulle saakka, täällä toinen heinäkuun lapsen saaja. La on viikon päästä, mutta jos käynnistykseen menee, sitten ollaan jo heinäkuussa. Jepjep.
Tytteli, ihanaa kuulla palautumisestasi, tosi nopea onkin ollut! Itse katselen haikeana mainoksia, joissa hoikat naiset juoksevat. Ensinnäkin, joku voi olla hoikka, voih. Ja toisekseen, joku voi juosta, tuplavoih. En malta odottaa, että mahdun taas omiin vaatteisiini ja ihaniin korkokenkiini.
Olotilassa ei mitään ihmeellistä. Eilen oli lupaavia suppareita, mutta hiipuivathan ne, tietty. Tänään on varsin kokonainen olo, ei supistele, ei kipuile, ei valu.
Olen ensikertalainen, mutta synnytys ei enää pelota. Sain pienet paniikit niistä kaikista synnytysvalmennuksista, mutta nyt vaan odotan sitä innolla. Saa kokea jotain ainutlaatuista ja samalla vihdoin ulkoistaa tuon pikkukaverin, jes. Mieskin on alkanut intoilla tulevasta syntymästä, haluaa kuulemma jo leikkiä lapsensa kanssa :)
Tsemiä meille kaikille, onneksi tällä hommalla on oikeasti takaraja. Kanelisokerilla on jo hyvinkin lähellä *kade*
Poltsi 39+1
Mullakin on ollut jo viikonlopun ja tän päivän ajan jotenkin outo olo. Nukuttais vaan ja pää on tosiaan ihan "tötteröllä". Kävin jo päivällä mittauttaan verenpaineet ja pissan tarkistamassa. Mutta kunnossa oli molemmat. Terkan mukaan ennen synnytystä vois tällaista ollakin. No en tiedä, yrittiköhän vaan saada mun mieltä paremmaks...
Oli puhetta samalla siitä yliaikaiskontrollista joka ois 19. päivä elikkä hyvällä tuurilla pääsisin juhannusta viettämään Oysiin. No huomenna ei kuitenkaan tarvi mennä neuvolaan kun tänään katsottiinkin kaikki rutiinit.
Tuikku
Heippa taas,
Onnea Maarmelaadille!!! :)
Mulla tää päivä yhtä kipua ja tuskaa vaan.
Sellasta vihlontaa ollut ettei vielä koskaan näin tuskaa. Auu. Vihloo suoraan kohdunsuulla.
Nyt on myös supistellut kipeesti 5min välein reilun puoltoista tuntia. Mies tuli töistä ja kysy että pitääkö lähteä. Sanoin että no ei.. kroppani taas varmasti vaan kiusaa mua. Nyt pitää taas kattella.. Mutta on nää kyllä kipeitä!!
Eipä oo tänään kyennyt tekeen tuskan takia juurikaan yhtään mitään.
Jopa 1h päikkärit nukuin aiemmin, suuri saavutus se ;)
Kurja kuulla KAnelisokeri sun käynnistä Taysilla :( Olipa ikävää että sellanen harjottelija piti olla siellä.
Mutta kyllä tuo 12.6 pian sieltä tulee!!!!!!! VAikka itse tiedän varsin hyvin että jokainen tuntikin on yhtä tuskaa. Tsemppiä!!!
Jaksamisia taas kaikille,
a_j taas, 40+4
Ylihuomenna olisi sitten eräpäivä, mutta mitään ei vielä kuulu. Ei supistele, ei limatulppaa, ei mitään. Yöllä tosin heräsin muutaman kerran kipeään supistukseen, mutta nekin oli vain yksittäisiä ja loppuivat kun kävin kusella.
Tuntuu siltä ettei vaavi tule ikinä ulos.
Olipas maarmelaadilla pieni vauva! Eikös viikkoja ollut kuitenkin jo aika paljon?
sroigh
Jumalauta, meinaa tää saakelin poskiontelontulehdus viedä hengen! Keskiviikosta asti vaivannut aivan järjettömän kova päänsärky, antibioottia oon popsinut perjantaista asti mutta ei tunnu auttavan. Tää flunssa vielä menis mutta hitto tätä päänsärkyä! Ilonella, suosittelen menemään ajoissa lääkäriin jos yhtään tuntuu siltä että olis poskionteloihin menossa tuo tauti...
Oon tässä vaan toivonut viimeiset päivät ettei tartteis nyt lähteä synnyttämään, olis meinaan aika tuskaista ponnistaa tässä tilassa kun pelkkä kumartuminen tai sohvalta nouseminen saa ähisemään tuskasta. Kummallista kun tää särky helpotti eilen, mutta alkoi viime yönä uudestaan. Tällä hetkellä on ihan inhimillinen olo, mutta on tässä särkylääkettäkin vedetty kiitettävästi. Täällä kotona vallitsee ihana hiljaisuus, miehen sisko vei tytön mökille ja mies on treeneissä.
Hirveesti en oo pystynyt lukemaan kuulumisia täältä, mutta äsken vilkaisin läpi edellisiä ketjuja ja ilmeisesti muutama jakautuminen on tapahtunut. Oikein paljon onnea kaikille!! Itse en oo bongaillut tulppia eikä täystyhjennyksiäkään ole tapahtunut, mutta viime yönä supisteli jonkun verran, edistystä kai sekin. Hassua muuten miten joka kerta kun yöllä nousee esim vessaan, niin puoliksi odottaa että lapsivedet hulahtaa samalla, minulla kun käynnistyi niin tuo esikoisen synnytys. No, ei oo hulahtaneet vielä :)
Tyttelille voimia vauvan ja rintatulehduksen kanssa, kohta ne vauva-ajan ihanuudet ja kamaluudet kai muistuu meistä itse kullekin paremmin mieleen...
Mukavata viikonalkua kaikille!
Deepest_Blue 38+6
Moikka!
Ja ONNITTELUT NYYTIN SAANEILLE!
Laitampa vähän synnäritarinaa, en muista kuinka tarkkaan siitä kirjoitin viimeksi..
Meidän toinen poika syntyi laskettuna päivänä "virka-aikaan" mitat olivat 4040g ja 52cm.
9 aikaan tiistaina aamulla alkoi tujummat supparit, oltiin koko perheellä puistossa ja meikä nojaili kiipeilytelineeseen aina supistusten tullessa. Mies katteli aikansa ja meinas että eiköhän lähetä laitokselle. Aamupuurot keittelin vielä, ettei Lukalle nälkä yllätä. Mies lähti tankkaan autoa pojan kaa ja minä menin sisään. En uskonut että tosi oli vielä kyseessä. Sanoin vaan käyväni käyrillä ja soitan miehelle jos nyt sattuukin että ottavat sisään.
Käyrille mentäessän klo 11:30 olinkin 4cm auki ja pääsin kiikkustuoliin salin puolelle. Soitin miehelle, että tulee sittenkin. Hän kävi viemään Lukan mummolaan hoitoon ja ajoi sitten sairaalaan. Kiikkuessa oli helpompi ottaa supistukset vastaan. Yritin käveleskelläkin, mutta ei sitä pystynyt!! Sain vähän voileipää ja teetä välipalaksi. Siinä mieskin sitten tuli paikalle ja lueskeltiin lehtiä ja otettiin supistuksia vastaan.
Kalvot puhkastiin klo 13 aikaan, kun supistukset vähän laantui. Asukilta otettiin samalla verinäyte monotonisten sydänäänien vuoksi. Sen näytteen tulos oli kuitenkin hyvä ja sitten alettiin miettiin epiduraalia. Sanoin että katsotaan muutaman supistuksen ajan, etten ollut vielä niin kipeä. Noh, kun seuraava supistus tuli niin olin ihan varma että haluan epiduraalin ja HETI!
Yhden jälkeen laitettiin epiduraali. Miehen patistin syömään, ettei pökrää. ajattelin, että tässä saattaa mennä kauan. Supistukset eivät tietenkään tuntuneet niin kovilta enää. Siinä jutusteltiin kätilön kanssa niitä näitä ja epiduraalipumppu tuotiin valmiiksi, kätilö laittoi alkuannoksen eka ruiskulla. Sitten tunsin ponnistamisen tarvetta ja aukeninkin puolessa tunnissa täysin auki. Ponnistutti niin mielettömästi että Kätilön kanssa jännitettiin ehtiikö mies tulla takas ennenkuin vauva tulee ulos.
En pystynyt enää pidättään ja sain alkaa ponnistaan. Muutamassa työnnössä poika oli ulkona (klo 13:51) ja juuri ensi rääkäisyn aikaan mies pöllähti saliin ihmeissään! Kerkesi sentään napanuoran leikkaan!
Epiduraalista ei keretty pumppua aloittaa, olikin ihan erilainen synnytys kuin Lukalta, tunsin lapsen tulon ja oli helppo ponnistaa. Yksi kolmen tikin repeämä vaan tuli, kun pikku-äijällä oli niin leveät hartiat.
Kätilö oli ihana ja asiansa osaava! Oli hieno synnytyskokemus, tässä on muisteleminen, kun mies ei meinannut keretä mukaan, hih.
:p
Koittakaahan siskot jaksaa, pian teillä on nyytit sylissä!
t:Rouva ja poika 6pv
Ensiksi onnittelut kaikille nyytin jo saaneille..kohta se on meillä muillakin edessä, voimia vaan kaikille..
Poskiontelotulehduksien kanssa painiville suosittelen lämpimästi höyryn hengittelyä. Mulla oli raskauden puolivälin paikkeilla poskiontelontulehdus ja helpotti aivan mielettömästi kun hengitti höyryä ja sitten niisti koko pään tyhjäksi..irtoaa meinaan kunnolla kaikki ne limat tuolla tavalla ja helpottaa oloa paljon!
Neuvolassa ei mitään uutta. Painoa oli tullut 2vkossa reilu 400g, pissat yms ok. Lapsivettä on PALJON. Vkon päästä maantaina uusi neuvola aika ja neuvolantäti aikoi passittaa minut sitten heti ti uuteen ultraan/lääkärille jos ei ole maha muuttunut. Nyt siis todella pinkeä.
Sain myös käskyn, että jos synnytys alkaa vesien menolla niin ei muuta kuin makuulle ja ambulanssilla sairaalaan (meillä reilu 6km sairaalaan joten tuntuu hullulta, mutta minkäs teet). Vettä on niin paljon, että on suuri riski että ainakin napanuora luiskahtaa veden mukana ja vauvalle voi tulla suurikin hätä. No toivotaan että ei vedet menis vaan että alkaisi ihan supistelulla. Alkoi vähän pelottamaan tuo tilanne, mutta no ei voi mitään...Kaverin mies on ampparissa töissä ja hänelle naureskelin raskauden alkuaikoina, että näinköhän sinä tulet minut hakemaan sairaalaan...eipä enää naurata...
Onko muilla erikoisen paljon lapsivettä? Jos on niin mitä teille on asiasta lääkärissä/neuvolassa kerrottu? Ilmeisesti voi olla niin, että vauva ei niele/pissaa vettä tarpeeksi ja tämän vuoksi vettä olisi paljon...Toivottavasti ei ole mitään ongelmaa pikkuisella vaan olisi ihan terve mukelo...inhottaa kun alkaa miettimään tällaisia asioita..
Supistuksia ei ole taaskaan ollut. Neuvolassa kyllä epäili, että en vain tunne kaikkia supistuksia tuon vesimäärän vuoksi, voi hyvinkin olla niin. Suoli toimii tosi hyvin ja eilen kun käytiin puoliskon kanssa kävelyllä niin meinasin kuolla kun lähellä kotia tuli valehtelematta joka askeleella pieru. Yhteensä varmaan noin 30... Onneksi ei ollut muita ihmisiä lähellä mutta aloimme nauramaan niin hulluna että tuntui että synnytän sinne tielle...=)
..ei tapahdu yhtään mitään. Ärsyttää tämä odottaminen, olis ees jotain oireita ettei ottais niin paljon hermoon. Vihlaisuja tulee näköjään vain joka toinen päivä. Sitä jotenkin vaipuu sellaiseen koomaan ettei sitten saa mitään tehtyäkään, kuin vaan syö ja käppäilee ees taas ja on hermostunut, vaikka oikeita hommiakin olis. Alaselkä on ollut välillä kipeänä mutta ei mitenkään mahdottomasti, ja eilen vihloi iskiasta.
Ärsyttää ja sää on kylmä ja märkä. Miehen pojat ärsyttää pelkällä olemassaolollaan, mutta olen kuitenkin saanut miehen päähän taottua ettei vika varsinaisesti ole niissä, vaan mun hermoissani...
Vielä ois vähän tehtävää (hevosten suhteen, kuivikkeitten ja rehujen hankkimista, ruokintaohjeet on laitettu ylös ja puhelinnumerot on ylhäällä jne), muuten ois kaikki valmiina jos lähtö tulee. Koirien aitaustakin korotettiin eilen, nyt ei tarvitse niin stressata että karkuuttaako mies tai pojat ne sillä aikaa kun en itse ole paikalla.
Hain tänään äidiltä loput 50-senttiset vauvanvaatteet, eiköhän noista nyt saa jonkun kotiutumissetin aikaiseksi. Eilen kun huomasin ettei mulla ole kuin parit isommat housut + lahkeettomia bodyja, mutta äidillä oli niitä ihania meidän vanhoja kevyitä haalareita yms. ihania vaatteita, sukkia yms :)
Meidän kissa aikoo tehdä pentuja lähiaikoina, se on yhtäkkiä paisunut kauheasti kanssa. Montakohan sieltä tulee...
Nyt se selkä alkoi taas juilimaan. Olen lukenut aivan hulluna romskuja, ja onkin melko varmaa ettei mulle sitten laitokselle jää yhtään luettavaa otettavaksi mukaan... Multa kun tosiaan menee kevyesti yksi 3-400 sivuinen päivässä - parissa tunnissa itseasiassa jos luen yhtä kyytiä...
Alcatraz 39+3
Ja Pirkko: Kiitos että kerroit teidän paskapaperi-tilanteesta...:D Hyvät naurut se aiheutti...Eikös se niin oo, että tällä palstalla saa avautua ihan kaikesta- miksei sitten vaikka paskapaperista :D
Tyttelille voimia rintatulehduksen ja huutavan vauvan kanssa :) Eiköhän se siitä taas iloksi muutu!
a_j:lla tuntui olevan lupaavia oireita kans- jokohan on lähteny synnärille? Kyllä se kaikkien meidän vuoro joskus tulee...
Tänne ei aamun jälkeen mitään kummempaa...Tuossa päivällä oli taas kipeitä suppareita jnk aikaa, mutta en viitiny alkaa kellottamaan ku kaveri oli kylässä. Nyt ei taas sitten tunnu mitään...
No kohta ollaan taas yks päivä lähempänä synnytystä...
Suvi ja pötkylä edelleenki se 39+4
Tää ois nyt tässä - vois luulla että poikaa odotetaan, mutta minä en vaan tykkää pinkistä ;) Miltäs näyttää? Ei kai noita sukkia välttämättä tarvitsisi, mutta pakataan mukaan silti.
Noista vaatteista on varmaan puolet mun ikäisiäni eli vuodelta -81... Hyvin on pidetty!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e8ecd7b5-3642-11dd-8384-…!
Onnea vauvautuneille! :)
Tänään neuvolassa:
painoa +1,9 kiloa viikossa
verenpaine 116/76
vauvan syke 140
Vähän hirvittää tuo painonnousu, kun parilla edellisellä viikolla oli tullut vain sata grammaa per viikko. Th ei vaikuttanut huolestuneelta, mutta minähän heti aloin epäillä raskausmyrkytystä ja muita kauheuksia. Todennäköisesti nousu johtuu vain helteistä, jotka onneksi on rauhoittuneet. Tänä aamuna oli niin paljon kevyempi olo, kun ulkona oli lämpöä vain 15 astetta.
Vauva ei vielä ollut kiinnittynyt, mutta jotkut vauvat saattaa kiinnittyä vasta h-hetkellä. Terkkari sanoi silti, ettei se varmaan tänä yönä synny... Blaah.
Jos mitään ei tapahdu ennen juhannusta, Taysiin tulee luultavasti kutsu vasta 23.6. tai myöhemmin sillä viikolla. Käynnistämisen kanssa ei pidetä kiirettä, jos raskaus on sujunut hyvin eikä vaivoja ole.
Alkaa täällä kotona olla jo vähän kireä tunnelma, kun kumpikin odottaa ja odottaa ja odottaa... Ja kun koskaan ei tiedä, milloin se sit tosissaan alkaa. Keskiviikkona eli laskettuna päivänä meillä tuleekin neljä vuotta täyteen, saa nähdä mitä me silloin juhlitaan: vauvaa vai meitä. Toivottavasti kumpaakin! :D
Haissa 39+5
Jo muutamakin kysymys ehti tulla tuosta meidän vaavelin pienestä koosta. Kyllä, viikkoja oli 39+2 eli ihan täysiaikainen hän oli, mutta jostain syystä oli sitten ollut jotain häikkää ravinnon kulkeutumisessa äidistä vauvaan. Todennäköisesti napanuoran virtauksissa on ollut jotain häikkää tai ne ovat heikentyneet jossain vaiheessa. Sf-käyrästä ei oikein asiaa kauheasti ole voinut päätellä vaikka käyrä matalampi olikin kuin aiemmissa raskauksissa. Se kuitenkin hieman notkahtaa viimeisillä viikoilla, tosin siellä oli useampia eri mittaajiakin että ota tuosta nyt selvää. Ultraa ei meidän kaupunki tarjoa muuta kuin alkuraskaudessa, siellähän tämmöinen ongelma olisi selvinnyt. Ja istukka oli silmämääräisesti normaali eli ei ollut kalkkeutunut tms.
2350 g siis, pieni on mies, mutta hyvin jo ryhtynyt kasvamaan ja syntymäpaino on saavutettu sekä 30 grammalla jo ylitetty. Ainoa haitta tästä olisi voinut tulla synnytyksessä se, että vauvan hapetus olisi voinut kärsiä pitkän synnytyksen aikana, mutta meillä ei siis ollut sitä ongelmaa kun synnytys kesti 7 tuntia ja eteni normaalisti. Tavallaan jopa hyvä että ei tiedetty tätä, sillä huoltahan siitä olisi vain tullut sydämelle. Ja kaikki kuitenkin meni paremmin kuin hyvin!
Koittakaahan siskot kestää, kohta ette enää edes muista kuinka kärsimätön sitä saattaa loppuraskaudessa ollakaan... Minäkään en enää muistaisi ellen olisi tänään lueskellut teidän marmatuksia täältä palstoilta =)
Maarmeladi
..että tää ois nyt sitä itteensä..!!
Mua on supistanut nyt klo 15 lähtien koko ajan 5-10 min välein, eli nyt 5,5h.
Suurin osa tulee 5-7min sisään, ihan muutamia ollut 10min välein. Kesto aina 1 min.
Soitin synnärille 19 jälkeen ja ne sanoi sen minkä arvasinkin, eli että oottaa nyt kotona niin kauan vaan kun pystyy.
Niin tässä tehdäänkin.. Luotan omaan vaistoon että sitä sit vaan tietää koska lähtö ois.
Jotenkin on vaan todella todella todella skeptinen olo että näinköhän tää onkaan tätä??!! Kun mun kroppa on niin usein ja niin kauan kiusannut mua. Tosin ei oo kyllä supistanut näin kauaa vielä kun nyt.
Kävin myös lämpimässä suihkussa ja kauratyynyä olen kans käyttänyt apuna. Supistukset tuntuu enimmäkseen alaselässä, mutta myös alavatsallakin.
Katsellaan. Eipä täsä muuta voi. Mut pitäkää peukkuja!!
Tsemppiä kaikille!
a_j taas, 40+4 edelleen..
A_J:lle lykkyä! Kyllä tuo siltä kuullostaa että tosi olisi kyseessä...jännään täällä puolestasi. Menemme viikoissa miltei samoissa ja niin kovasti toivoisin, että minulle kävisi noin jo huomenna kun viikkoja on koossa saman verran kuin sinulla.
Olen kyllä ihan hajalla henkisesti tuon tämänpäiväisen sairaalareissun jälkeen...supparitkin ovat kadonneet jonnekin hevon kuuseen sitten sen lauantaisen supistelun, jolloin siis viimeksi tuli säännöllisin väliajoin. Nyt on tullut pari silloin tällöin, ja nytkin jomottelee, mutta eipä tuo johda mihinkään.
Se torstain käynnistysaika alkaa pikkuhiljaa todentua mielen sopukoihin. Vihdoinkin jotakin realistista toivetta siitä, että jotain tapahtuu lähipäivinä. Totta kai sitä toivoo, että synnytys lähtisi käyntiin itsestään ennen sitä. Eihän tässä olossa muuten ole mitään valittamista, mutta kun en jaksa tuon meidän 1,5v perässä täällä juosta koko ajan, hyvä kun jaksan iltapesut, ruokailut yms. pakolliset. En voi kuvitellakaan meneväni lattialle istuskelemaan ja leikkimään hänen kanssaan kun en pääse sieltä ylös ilman, että repeän tai johonkin sattuu todella paljon. Lelujen keräily lattioilta on myös erityisen rasittavaa.
Mietin mielessäni, että ensi yönä varmaan lähden synnyttämään, kun jääkaapissa ei ole muuta kuin valo ja tarkoitus olisi käydä heti aamusta kaupassa ruokaostoksilla, jotta muu perhe saa sapuskaa syödäkseen... :)
Blaah, unohdin jo, kuka se oli joka oli laittanut ne kotiutumisvaatteet kuvana...hyvältä näytti joka tapauksessa :)
Jee, eipä tässä muuta, turhia turisen...kun ei muutakaan tapahdu...nyt menen syömään jätskiä...
Kanelisokeri 40+3
Ihanaa kun tulee lisää vauvoja! Ja a-j:lle tsemppiä, hyvältä kuulostaa. Voi että, kyllä ne vaan taitaa nämäkin vaavit joskus syntyä. KAnelisokerilla oli ollut tosi tympeä reissu, harmi. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvinpäin. Ihanat kotiutumisvaatteet, kenellä ne nyt oli (pää lyö tyhjää), mä en oikein osaa mitään laittaa valmiiks, en oikein tiedä mitä tarttis.
Tänään ostin vaippoja valmiiks, vaikka kestojakin on. Ajattelin, etten jaksa heti niihin perehtyä. Ja pari korvikepurkkia varmuuden vuoks ostin kanssa. Kaikki lapset saivat myös uudet patjat sänkyihinsä, itse asiassa mekin tarvittais uus petauspatja...
Nyt pitäs kaiken olla vauvaa varten suht valmiina, lakanoiden ja sitterin pehmusteiden pesua lukuunottamatta. Mutta ei mulla vielä mitään kiirettä. Tää ei tosiaan aio syntyä ikuisuuksiin. Huoh!
Kanelisokerille piti vielä sanoa, että kun meidän kuopusta odotin, olin aivan puhki kun juoksin 1,2v perässä. Ei siinä paljon lepäilty. Sympatiat sulle, nyt nuo ovat onneksi jo vähän isompia, vaikka lelujen keräilyä pitäis täälläkin harrastaa.... JA äiti on ihan tyhmä kun ei viitsi leikkiä hippaa yms ;)
Mutta huomiseen, kuinkahan moni lähtee ensi yönä?
Selma 37+6
*Syvä huokaus*..