Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kantoliinoista vinkkejä kaipailisin;

16.11.2005 |

mikä on kohtuuhinta liinoista, olen miettinyt, että hommaisin vastasyntyneelle kantoliinan ja mitä liinaa suosittelet.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni 5m+ Girasol josta taisin pulittaa n. 90¿ Olen kyllä ollut siihen tosi tyytyväinen ja esikoisen kanssa käytin sitä 1½ vuotta ja nyt seuraavan kanssa toivottavasti taas. Kohtuuhintaisen taitaa saada vain itse ompelemalla, mutta en osaisi sanoa mistä löytyisi tarkoitukseen sopivaa kangasta. Tietysti jos korvaisi vaunut kokonaan olisi tosi edullinen. Ja esim tuo mun liinani ei kyllä ole mennyt miksikään joten voisihan tuollaisen käytettynä ostaa.

Liinailiontoa silti toivottelen!

Vierailija
2/4 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- halvin ei ehkä ole kantomukavuudeltaan paras, eli kannattaa ostaa hyvä vaikka käytettynä, sillä jos innostut liinasta niin mukavuus on kuitenkin se ykkösasia!

Kantoliinakanava-nettisivuilta löytyy tietoa, ja ehkä pääsisit käymään jonkun tukihenkilön luona kokeilemassa eri vaihtoehtoja? (on monesti myös vähän makuasia, mistä tykkää - meillä on ollut mm. trikoinen Hug-a-Bub ja kudottu Didymos, ja molemmat ovat omalla tavallaan loistavia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä tsekkaamassa esim. www.kantoliinakanava.fi; sieltä löytyy liinaesittelyiden lisäksi tukihenkilöiden yhteystietoja. Ensin kannattaa miettiä, millaisissa tilanteissa liinaa käyttäisi.

Meillä eka liina oli pitkä, sidottava trikooliina (itse tehty). Päät oli viistottu, jolloin solmuista tuli pienet. Monet pelkäävät, että sitominen on vaikeaa, mutta jo yhdellä sidonnalla pärjää pitkälle ja sitä voi sitten varioida. Liina oli pehmeä, hyvin istuva ja vauvan paino jakaantui tasaisesti. Todellinen hands-free -laite itkuisen vauvan äidille, ja isälle myös!

Myöhemmin ostin rengasliinan MiM Sarongin, käytettynä. Se oli pitkällä ulkomaanmatkalla todella kätevä. Lapsen otti helposti ja nopeasti liinaan. Nukahtaneen lapsen sai myös helposti siirrettyä kehtoasentoon. Toisaalta paino ei jakautunut niin tasaisesti.

Vierailija
4/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kudotun. Maksoi n. 80 ¿ 1,5 v sitten. Myyn omani pois, kun aika koittaa, mutta se on käytössä vielä. Ei kudottu liina mene miksikään. Varmaan paranee vanhetessaan. Meillä käyttö ei tosin ole ollut kovin suurta. Nyt tyttö 1 v 8 kk ja 12 kg ja yhä käytän.