Että mua ärsyttää sellaset jotka vastaa tekstariin vasta 1-2vrk kuluttua!
Onko se todellakin niin vaikeeta laittaa takas viesti samantien kun huomaa saaneensa tekstarin? Mulla ei ainakaan mene elämästäni kuin max 30 sekuntia sen viestin naputtamiseen ja that´s it. Todella ärsyttävää odotella et milloinkahan tulee vastaus yksinkertaiseen kysymykseen ja kotiäideistä on kysymys. Kyllä siinä paskavaipanvaihdonvälissä pitäis hetki olla aikaa..ei aina viitsisi pikkuasiasta soitellakaan.
Kommentit (75)
Av:lla kyllä akoilla on aikaa naputella tuhat viestiä päivässä, mutta yhteen tekstariin ei vastata kun "minähän vastaan sit kun haluun olla sosiaalinen"! Voi LOL. Mulla on kans noita tuttuja, joille on niin ylivoimaista tekstata nopeasti, mut sitten itse odottavat kyllä hyvinkin pikaista vastausta omiin tekstareihinsa..
Ei se nyt selitykseksi käy, että hoitaa kakaroita kotona! Kyllä mulla ainakin on känny hyllyllä ja kuulen jos siihen viesti tai puhelu tulee. Töissä taas en voi pitää puhelinta käsillä. Enkä todellakana ole mikään kännyintoilija muuten, en ota sitä useinkaan mukaani ulos mennessä, mutta vilkaisen tietty välillä et onko tullu viestejä.
Mutta vastauksista päätellen tämän(kin) kaltainen itsekkyys ja laiskuus on aivan normaalia. Mitäs niille ystäville suotta vastailee, antaa niiden kärsiä nahoissaan kun perhanat häiritsee tekstareilla:/
"huonoon" aikaan, eli on tekemässä jotain ja sitten se tekstari yksinkertaisesti unohtuu. Saatan muistaa viikon päästä, että "ainiin, se ja se tekstasi". Eli jos kauppareissulla tulee tekstari niin en todellakaan vastaile silloin. Vastaan jos muistan, kiireelliset asiat soitetaan.
Av:lla kyllä akoilla on aikaa naputella tuhat viestiä päivässä, mutta yhteen tekstariin ei vastata kun "minähän vastaan sit kun haluun olla sosiaalinen"! Voi LOL. Mulla on kans noita tuttuja, joille on niin ylivoimaista tekstata nopeasti, mut sitten itse odottavat kyllä hyvinkin pikaista vastausta omiin tekstareihinsa..
nenäkkäin tai puhelimella. Tekstari on äärimäisen typerä yhteydenpitomuoto.Jos joku oikeasti haluaa mun kanssa keskustella tai puhua asiasta niin sitten soittaa kuten mäkin teen. Vihaan näpytellä jotain tekstareita. Tekstiviesteily on lähes ihmisen aliarvioimista. Voi LOL jonka elämässä texxtarit on noin tärkeä juttu. Ja tosiaan, työpäivän aikana ei ole aikaa eikä keskittymiskykyä näpytellä mitään tekstareita, illallakin riittää puuhaa. Kun puhelin soi vastaan kyllä, jos ehdin.
Mun mielestä tuo kertoo kaiken. Ap on todnäk tylsä jaarittelija ja viestin saanut kaveri on et "taas tää pirkko laittaa jotain ihme viestiä" ja unohtaa koko viestin saman tien.
Lopeta Ap naapureidesi ja muiden ihmisten joita kuulija ei edes tunne, asioiden kertominen/selittely ja hanki elämä! Jos olet cool sulle kyllä heti vastataan...
inhoan tekstareita. viestiääni on äänetön
Jos itse lähteän tekstarin, lähetän sen juuri sen takia, että vastaaja voi vastata kunhan ehtii. Jos vastaus halutaan heti, niin sitten soitan.
Taitaa olla sulla aika seesteinen elämä, jos et ihan heti tajua, että viestin tullessa aikaa ei välttämättä ole ja sitten se saattaa unohtua. Jos esim. ehdottaa tapaamista, niin se saatta edellyttää kalentrin tseakkausta myös puolison kanssa, joka tulee vasta ehkä illalla.
Työelämässä huomaa, että yksinkertaisiinkin sähköposteihin vastaamiseen menee helposti juuri tuo vuorokausi eikä se vaadi muuta kuin sen, että jokin asia pitää tarkistaa jostakin.
Teen hektistä työtä, jossa todella ottaa pannuun ihmiset joilla menee 1 pv meiliin vastaamisessa. Tuollainen toiminta ei todellakaan sovi kaikille aloille tai sinus kyllä kirotaan monessa toimistossa, että "niillä kestää aina vastata".
Toiseksi on hiukan typerää sanoa, että voin laittaa luurin kiinni, jos MINUA ei kiinnosta olla sosiaalinen. Jos olette todella noin itsekeskeisiä ihmisiä, niin ryhtykää erakoiksi. Kavereille ja ystäville pitäisi olla aikaa olla tekstarin verran läsnä kun HE haluavat tai sitten karsia kaveripiiriä. Tiedättekö mitä tarkoittaa lojaalisuus, välittäminen, ystävyys, hyvät käytöstavat? :)
..kinuaa tapaamista tai mitä tahansa niin jätän uhalla vastaamatta.. Tai sitten menee aikaa niin typerän tekovalheen keksimiseen josta luulisi jopa ap:n osata päättelevän ettei hänen yhteydenpitonsa kiinnosta!
että tekstiviesti laitetaan juuri siksi että vastaanottaja voi vastata siihen sitten kun ehtii, vaikka sitten 1-2 päivän päästä. Jos haluaa vastauksen heti kannattaa soittaa.
Toisekseen jos en koko päivänä tarvitse itse kännykkää, en edes huoma amitään tekstiviestejä ennen kuin vasta sitten kun itse haluan soittaa jollekin.
Jos itse lähteän tekstarin, lähetän sen juuri sen takia, että vastaaja voi vastata kunhan ehtii. Jos vastaus halutaan heti, niin sitten soitan. Taitaa olla sulla aika seesteinen elämä, jos et ihan heti tajua, että viestin tullessa aikaa ei välttämättä ole ja sitten se saattaa unohtua. Jos esim. ehdottaa tapaamista, niin se saatta edellyttää kalentrin tseakkausta myös puolison kanssa, joka tulee vasta ehkä illalla. Työelämässä huomaa, että yksinkertaisiinkin sähköposteihin vastaamiseen menee helposti juuri tuo vuorokausi eikä se vaadi muuta kuin sen, että jokin asia pitää tarkistaa jostakin.
Teen hektistä työtä, jossa todella ottaa pannuun ihmiset joilla menee 1 pv meiliin vastaamisessa. Tuollainen toiminta ei todellakaan sovi kaikille aloille tai sinus kyllä kirotaan monessa toimistossa, että "niillä kestää aina vastata". Toiseksi on hiukan typerää sanoa, että voin laittaa luurin kiinni, jos MINUA ei kiinnosta olla sosiaalinen. Jos olette todella noin itsekeskeisiä ihmisiä, niin ryhtykää erakoiksi. Kavereille ja ystäville pitäisi olla aikaa olla tekstarin verran läsnä kun HE haluavat tai sitten karsia kaveripiiriä. Tiedättekö mitä tarkoittaa lojaalisuus, välittäminen, ystävyys, hyvät käytöstavat? :)
kaikelta hektiseltä. ja olen valinnut alan jossa voi olla ihmisten kanssa ihan oikeasti tekemisissä ja ystävyyskin hoituu ilman hektisiä viestejä. Sä voit rauhassa hötkyillä hektisessä maailmassasi, mun mielestä mulle ja monelle muullekin on paljon parempi elellä vähemmän hektisesti.
että kyllä, jos on kiireistä asiaa, sitten pitää soittaa. Mutta kyllä niihin tekstareihin mun mielestä saman päivän aikana pitää vastata, se ei ole mitenkään ylitsepääsemätöntä.
Minä en ainakaan jaksa tesktailla kovinkaan ahkerasti. Usein olen aloittanut viestin kirjoittamisen, mutta kesken kaiken päättänytkin soittaa saman asian.
Jos itse lähteän tekstarin, lähetän sen juuri sen takia, että vastaaja voi vastata kunhan ehtii. Jos vastaus halutaan heti, niin sitten soitan. Taitaa olla sulla aika seesteinen elämä, jos et ihan heti tajua, että viestin tullessa aikaa ei välttämättä ole ja sitten se saattaa unohtua. Jos esim. ehdottaa tapaamista, niin se saatta edellyttää kalentrin tseakkausta myös puolison kanssa, joka tulee vasta ehkä illalla. Työelämässä huomaa, että yksinkertaisiinkin sähköposteihin vastaamiseen menee helposti juuri tuo vuorokausi eikä se vaadi muuta kuin sen, että jokin asia pitää tarkistaa jostakin.
Teen hektistä työtä, jossa todella ottaa pannuun ihmiset joilla menee 1 pv meiliin vastaamisessa. Tuollainen toiminta ei todellakaan sovi kaikille aloille tai sinus kyllä kirotaan monessa toimistossa, että "niillä kestää aina vastata". Toiseksi on hiukan typerää sanoa, että voin laittaa luurin kiinni, jos MINUA ei kiinnosta olla sosiaalinen. Jos olette todella noin itsekeskeisiä ihmisiä, niin ryhtykää erakoiksi. Kavereille ja ystäville pitäisi olla aikaa olla tekstarin verran läsnä kun HE haluavat tai sitten karsia kaveripiiriä. Tiedättekö mitä tarkoittaa lojaalisuus, välittäminen, ystävyys, hyvät käytöstavat? :)
kaikelta hektiseltä. ja olen valinnut alan jossa voi olla ihmisten kanssa ihan oikeasti tekemisissä ja ystävyyskin hoituu ilman hektisiä viestejä. Sä voit rauhassa hötkyillä hektisessä maailmassasi, mun mielestä mulle ja monelle muullekin on paljon parempi elellä vähemmän hektisesti.
Niin, puhun kyllä nyt työelämästä. Teen monien eri alojen osaajien kanssa työtä, joten lähes alalla kuin alalla (jossa meiliä lähetellään) on etua, jos jaksaa viestin ajallaan kirjoittaa.
Ystäviin hektisyys ei millään tavalla liity. Vastaan heille, koska välitän heistä muulloinkin kun vain silloin, kun itselleni sopii olla ystävä. Oikeasti kuulostaa aika erikoiselta jos sinun pitää suojella itseäsi sähköpostiin vastaamiselta, taitaa olla jotain vakavampaa taustalla kuten burn out tms..:(
No mitäs mammat, jos joku yrittää soittaa teille ja ette juuri silloin pysty vastaamaan. Siihen perään soittaja laittaa sit tekstarin ja tiivistää asiansa. Esim on ma ja kysyy, että pystyisitkö auttamaan jossain tähdellisessä asiassa ke. Vastaatteko "sit joskus" eli kyn on jo myöhäistä? Mun mielestä se vaan on tökeröä, että ei voi naputella vastausta vaikka viimeistään seur päivänä. Osalle mammoista tämäkin on liikaa vaadittu...
No mitäs mammat, jos joku yrittää soittaa teille ja ette juuri silloin pysty vastaamaan. Siihen perään soittaja laittaa sit tekstarin ja tiivistää asiansa. Esim on ma ja kysyy, että pystyisitkö auttamaan jossain tähdellisessä asiassa ke. Vastaatteko "sit joskus" eli kyn on jo myöhäistä? Mun mielestä se vaan on tökeröä, että ei voi naputella vastausta vaikka viimeistään seur päivänä. Osalle mammoista tämäkin on liikaa vaadittu...
Kotimamma pitää vaan hatustaan kiinni kun meikämamma vastailee tunnin sisään kaikkiin saamiinsa viesteihin. Tekstarin lukeminen on kotimammalle vielä ok, mutta että siihen vastaaminen heti? Wouuu! Liian hektistä!
en todellakaan aina ole puhelimen päässä, saatan pitää sitä äänettömällä tai pois päältä tai jätän kotiin, jos menen johonkin. En myöskään koskaan oleta, että minulle pitäisi toisten vastata aina sillä siunaaman sekunnilla, kun heille tekstailen.
Minua taas rasittaa tyypit, jotka vaikka kesken päivällisen, kahvittelun, illanistujaisten, hääjuhlien jne. vastailevat tyhjänpäiväisiin puheluihin ja tekstailevat ja räpläävät kosketusnäyttöpuhelimiaan. Kyllä kännykät ovat vähentäneet sivistyksen ja todellisen sosiaalisuuden määrää...
En myöskään ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että joku vastaa viestiin heti? On outoa olettaa jonkun toisen olevan itsensä käytettävissä ja saatavilla aina.
Ap on narsisti.
Kaverinsa on ellei jaksa vastata..
en todellakaan aina ole puhelimen päässä, saatan pitää sitä äänettömällä tai pois päältä tai jätän kotiin, jos menen johonkin. En myöskään koskaan oleta, että minulle pitäisi toisten vastata aina sillä siunaaman sekunnilla, kun heille tekstailen.
Minua taas rasittaa tyypit, jotka vaikka kesken päivällisen, kahvittelun, illanistujaisten, hääjuhlien jne. vastailevat tyhjänpäiväisiin puheluihin ja tekstailevat ja räpläävät kosketusnäyttöpuhelimiaan. Kyllä kännykät ovat vähentäneet sivistyksen ja todellisen sosiaalisuuden määrää...
En myöskään ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että joku vastaa viestiin heti? On outoa olettaa jonkun toisen olevan itsensä käytettävissä ja saatavilla aina.
Mutta ap esitti, että 24-48 h on liian pitkä aika. Tuo hautajaisissa rupattelu on ärsyttävää, mutta tästähän ei ollut kyse.
Heihin ei sitten tarvitsekaan pitää mitään yhteyttä.
hoidetaankin puhelulla. Odottaako joku oikeasti tekstariin vastausta 5 min sisällä? Mulla menee välillä koko päivä, etten edes katso puhelinta ja huomaan viestit sitten vasta illalla.
Aika monella kotiäidillä on myös varmaan siinä joku huutava vauva, joten tekstari ei välttämättä kuule tai siihen ei ehdi vastata heti, kun on kädet täynnä jotain aivan muuta. Töissä moni istuu koneella ja siinä onkin koko ajan puhelin ja sähköposti hollilla.
t. ei-kotiäiti