Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä teen tässä tilanteessa?? Työhaastattelusta kyse.

Vierailija
07.03.2012 |

Olin tänään työhaastattelussa isossa firmassa. Haastattelu meni mielestäni hyvin ja minulle sanottiin lopuksi, että ottavat sitten yhteyttä ensi viikolla kun haastattelevat vielä muutamia hakijoita.

No jokin aika sitten toinen esimies toiselta osastolta (sama firma) soitti ja pyysi huomiseksi työhaastatteluun, mihin sovin meneväni.

Sanonko huomenna, että kävin tänään työhaastattelussa myös toisella osastolla? Se paikka mihin huomenna menen haastatteluun, niin sen paikan haluaisin, koska se olisi vakipaikka, kun taas tänään olin haastattelussa vuorotteluvapaasijaisuuteen.

Mitä jos huomennakin haastattelun jälkeen sanotaan, että ottaa ensi viikolla yhteyttä ja sit odottelen molempien yhteydenottoa. Jos pääsenkin siihen vuorotteluvapaasijaisuuten ensin ja sitten se toinenkin esimies soittaa ja sanoo että olisin päässyt myös sinne.

En todellakaan voi kieltäytyä ensimmäisestä tarjotusta työstä koska hyvin äkkiä en pääse enää mihinkään... hemmetti mikä tilanne. Onko täällä esimiehiä jotka osaisi neuvoa mitä teen ilman että kämmäisin tämän jutun.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen auki olevaan paikkaan vai laittanut yhden hakemuksen ja saanut kaksi haastattelukutsua?

Kyllä saman firman sisällä huomioidaan molemmat haut, vaikea kuvitella, että kävisi niin, että toisistaan tietämättä siellä rekrytoivat. Tai että ensin tarjottaisiin toista paikkaa ja sitten myöhemmin toista.

Vierailija
2/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et hae samaan paikkaan kuin minä. SILLÄ TULET HÄVIÄMÄÄN. ;-)

Vierailija
4/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töihin isohkoon firmaan, jossa kahdella eri osastolla oli yhteinen työpaikkailmoitus, jolla ne haki useita ihmisiä töihin. Osastolta A soitettiin ja sovittiin haastatteluaika. Pari päivää myöhemmin soitettiin osastolta B samassa tarkoituksessa. Kerroin heti puhelimessa, että A:lta oli soitettu, tulenko silti B:nkin haastatteluun? Häkeltyivät, miettivät, sanoivat ensin kyllä, sitten ei.

Kävin A:n haastattelussa, sain paikan. Jälkeen päin totesin, että osasto B olisi ollut itselleni parempi paikka. Vaihdoin firman sisällä myöhemmin osastoa.

Sinuna kertoisin huomisessa haastattelussa toisestakin haastattelusta, mutta toisin ilmi, että ensisijaisesti olet toki kiinnostunut vakipaikasta. Vielä parempi olisi, jos perusteenasi olisi muutakin kuin työsuhteen vakinaisuus, onko esim. toimenkuva sellainen, että voit valehtelematta väittää huomisen haastattelupaikan toimen olevan sisällöltään kiintoisampi?

Jos ne siellä firman sisällä juttelevat asiasta, sun tupla-agenttiutesi tulee todennäköisesti ilmi joka tapauksessa. Ja voihan olla, että sulta huomenna kysytäänkin, oletko muita paikkoja hakenut, jolloin toki vastaat rehellisesti.

Onnea työnhakuun!

Vierailija
5/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut. Avoimet paikat löysin firman nettisivuilta. Laitoin nettisivuilla olleen virallisen hakemuksen kautta molempiin hakemukset ja vielä esimiehille erikseen vapaamuotoiset hakemukset.

Vierailija
6/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelussa sanoa, että olisit ensisijaisesti kiinnostunut vakipaiaksta, mutta olet kiinnostunut määräaikaisestakin tehtävästä, jos et tule valituksi siihen vakinaiseen tehtävään.

Vierailija
7/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhämn sitä toivoisi, että firman sisällä tiedettäisiin muiden osastojen tekemisistä, mutta isommissa firmoissa näin ei aina ole. Mun tapauksessani kävi niin, että ne kyllä tiesi toistensa rekryamisista (yhteinen ilmoituskin), mutta se, miten hakijat jaettaisiin jäi määrittelemättä. Joten voi siellä olla tilaa inhimillisille erehdyksillekin, jotka voi näyttäytyä työnhakijalle vähän outoina tilanteina.

-5-

Vierailija
8/8 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaat tietysti totuudenmukaisesti, mutta eipä sitä mun mielestä muuten tarvitse mainostaa. En ole esimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä