Haluatko olla hyvä äiti?
-Imetä. Ja syö itse terveellisesti ja monipuolisesti, nuku aina kun mahdollista, älä väsytä itseäsi.
-ennen 1% naisista ei voinut imettää, nykyään 50%.. se on ihan itsestä kiinni, jos haluaa imettää, siihen kyllä pystyy. Juo paljon nesteitä ja YRITTÄÄ imettää, imu sen maidon tissiin tuo.
-tee itse ruoat, älä syötä valmisruokaa, ne ovat kuollutta ruokaa, sama kuin pahvia syöttäisit.
-älä lämmitä mitään mikrossa, sama asia kuin säteilyttäiset ruoat ydinvoimalassa tai otsonikerroksessa, kuollutta ruokaa sekin.
- älä opeta tuttia tai tuttipulloa... ne on yksi syy korvatulehduksiin.
- varo aina kylvettäessä, että korviin ei mene vettä... taas yksi keino välttää korvatulehduksia.
-ajattele aina ensin lastasi, älä itseäsi.
SYÖTÄ LAPSELLE JOKA PÄIVÄ TUORETTA RUOKAA, NIIN SE SAA MIKROBEJA JA BAKTEEREJA ELIMISTÖÖN ETTÄ SE KEHITTYY...! EI TULE ALLERGIOITA! MAALAISJÄRKI KÄYTTÖÖN!
Kommentit (56)
voi voi mitä sontaa! :D
Kerro, perustele?
Onko sinun lapsesi ollut terve ja allergia vapaa?
Vai oletko juossut omat menosi ja sitten ajatellut lastasi?
Ap luuhaa netissä, hyvä äiti käyttäisi tämänkin ajan lapsensa kanssa...
Siis kun ruoka- ja kylvetyspuoli on kunnossa, niin on hyvä äiti. Vaikka pieksisi lapsen säännöllisesti ja haukkuisi mennen tullen.
Kaikkea sitä oppii...
On se niin nykyaikaa... kolahtaa... kolahtaa..Inhottaako se noin paljon kun ei viitsi itse tehdä mitään, ei etes imettää.. ja tehdä ruokaa. Pitääkö päästä itse viettään OMAA AIKAA? Pitääkö päästä urheileen ja harrastaan?
Siis kun ruoka- ja kylvetyspuoli on kunnossa, niin on hyvä äiti. Vaikka pieksisi lapsen säännöllisesti ja haukkuisi mennen tullen.
Kaikkea sitä oppii...
Sinäkö piekset? Ei kukaan sellaisesta ole puhunut..
Kaikki on netissä mahdollista. Ap kyllä harrastaa ja on omaa aikaa, mutta kaikki kohtuudessa. lapset kyllä tulee etusijalla.. minun mielestä äidit nykyään keskittyvät ihan liikaa itseensä lapsen ensimmäisen elin vuoden aikana. Vuosi on kumminkin todella vähän elämästä..
Kolahtaapaa näköjään aika moneen On se niin nykyaikaa... kolahtaa... kolahtaa..Inhottaako se noin paljon kun ei viitsi itse tehdä mitään, ei etes imettää.. ja tehdä ruokaa. Pitääkö päästä itse viettään OMAA AIKAA? Pitääkö päästä urheileen ja harrastaan?
näin ääliömäinen juttu. Hyvä äitiys on jotain aivan muuta. Jos haluaa puhua lasten ravitsemuksesta, avaa sitten ketjun sillä otsikolla, eikä sekoita niitä äitiyteen.
Kaikki on netissä mahdollista. Ap kyllä harrastaa ja on omaa aikaa, mutta kaikki kohtuudessa. lapset kyllä tulee etusijalla.. minun mielestä äidit nykyään keskittyvät ihan liikaa itseensä lapsen ensimmäisen elin vuoden aikana. Vuosi on kumminkin todella vähän elämästä..
-lapseni söivät vauvana ainoastaan purkkiruokaa mikrossa lämmitettynä tietysti.
-En imettänyt heitä,silti korvatulehduksia ollut 1yhteensä.
-Emme juurikaan ulkoile,ehkä kesällä sitten paremmin.
-Syön itsekin mitä sattuu milloin sattuu.
-Harrastan paljon ja monta kertaa viikossa,en tosin liikuntaa.
joo-o,enpä taida olla mitenkään hyvä missään.
Kyllä sen vaan tekstistä näkee, kenellä on lapsia ja kenellä ei, ap:llä ei todellakaan niitä ole.Mä veikkaan aloituksen tekijäksi jotain vähän iäkkäämpää miestä. Heistä mikään ei ole hauskempaa kuin yrittää härnätä itseään nuorempia naisia.
Tulin äidiksi nuorena. En imettänyt, koska halusin mennä, bilettää, harrastaa. En todellakaan tehnyt ruokaa, halusin laiskotella kun siihen oli mahdollisuus. Jos näin vanhempana tulisin äidiksi tekisin kyllä kaiken toisin. Kyllä huomaa teksteistä että todellakin kolahtaa, minuun kolahti. Ap, oikeassa oltet.
mutta en vain usko mitenkään vaikuttaneeni lapseni terveenä pysymiseen. Lähipiirissä on esimerkkejä ihan yhtä terveistä lapsista jotka ovat sitä korviketta ja purkkiruokaa syöneet.
(ja joo, taidan olla vähän väsynyt kun vastailen tähän)
-Imetä. Ja syö itse terveellisesti ja monipuolisesti, nuku aina kun mahdollista, älä väsytä itseäsi.
-ennen 1% naisista ei voinut imettää, nykyään 50%.. se on ihan itsestä kiinni, jos haluaa imettää, siihen kyllä pystyy. Juo paljon nesteitä ja YRITTÄÄ imettää, imu sen maidon tissiin tuo.
-tee itse ruoat, älä syötä valmisruokaa, ne ovat kuollutta ruokaa, sama kuin pahvia syöttäisit.
-älä lämmitä mitään mikrossa, sama asia kuin säteilyttäiset ruoat ydinvoimalassa tai otsonikerroksessa, kuollutta ruokaa sekin.
- älä opeta tuttia tai tuttipulloa... ne on yksi syy korvatulehduksiin.
- varo aina kylvettäessä, että korviin ei mene vettä... taas yksi keino välttää korvatulehduksia.
-ajattele aina ensin lastasi, älä itseäsi.
SYÖTÄ LAPSELLE JOKA PÄIVÄ TUORETTA RUOKAA, NIIN SE SAA MIKROBEJA JA BAKTEEREJA ELIMISTÖÖN ETTÄ SE KEHITTYY...! EI TULE ALLERGIOITA! MAALAISJÄRKI KÄYTTÖÖN!tärkeimmät asiat sitten unohtuivat kokonaan (ja ei kolahtanut, sillä imetin yli vuoden, tein kaikki ruoat itse, lapsi ei syönyt tuttia eikä pullosta, mikroa käytin mutta onneksi tiedän että siinä ei ole mitään vaarallista. Lapsella ei muuten ole koskaan ollut korvatulehdusta (nyt 3.5v) ja oli vasta 3v ekan kerran kuumetta (tai edes lämpöä)).
Mitä ne tärkeimmät asiat sitten ovat (oletan, että fyysinen perushuolto on automaatio):
-vastaa vauvan ja pikkulapsen tarpeisiin nopeasti ja oikein
-antaa PALJON aikaa lapselle joka ikinen päivä
-jakaa lapsen henkistä todellisuutta, eli esim. leikkii vastavuoroisia leikkejä, kiinnostuu lapsen jutuista, ilahtuu samoista asioista kuin lapsi
-auttaa lasta selviytymään vaikeista tunteista esim. sanoittamalla niitä ja olemalla lähellä
-hellii paljon
No mutta tässsähän se tuli todistettua, olet hyvä äiti, kaikki nuo huomiot ja hellyyden osoitukset ovat itsestään selvyyksiä.
-lapseni söivät vauvana ainoastaan purkkiruokaa mikrossa lämmitettynä tietysti.
-En imettänyt heitä,silti korvatulehduksia ollut 1yhteensä.
-Emme juurikaan ulkoile,ehkä kesällä sitten paremmin.
-Syön itsekin mitä sattuu milloin sattuu.
-Harrastan paljon ja monta kertaa viikossa,en tosin liikuntaa.joo-o,enpä taida olla mitenkään hyvä missään.
Miksi sitä ei voi myöntää mitään, laiska ainakin olet. Hyvästä äidistä en voi sanoa mitään..
Kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse..
Imettäminen on tärkeää: lapselle parasta ravintoa, samalla läheisyyttä ja hellyyttä! Kyllä minä ainakin allekirjoitan nää sun kirjoittamat asiat, niihin tietysti jotain pientä lisääkin, esim. jos mainitut hellyys jne.
Liian moni äiti ajattelee nykyään vain itseään.
Sain ensimmäisen kun olin 18 vuotias.. eihän sitä tiennyt mistään mitään. Nyt panostaa uuteen vauvaan ihan erilailla. AP, oikeassa olet, kolahtaa näköjään aika moneen. Minuunkin, mutta osaanpa nyt tehdä asiat oikealla tavalla. Kiitos että valistat nykyajan äitejä, hurraa!
Onko täällä ihan oikeasti jokin viisaskin ihminen joukossa!? Ihanaa, en ole ainoa :D Kiusataan noita laiskoja ihmisiä vähän. Asioilla aina monta puolta.. sitä ei pidä unohtaa :) lähetän sinulle positiivisia viboja :)
Imettäminen on tärkeää: lapselle parasta ravintoa, samalla läheisyyttä ja hellyyttä! Kyllä minä ainakin allekirjoitan nää sun kirjoittamat asiat, niihin tietysti jotain pientä lisääkin, esim. jos mainitut hellyys jne.
Liian moni äiti ajattelee nykyään vain itseään.
positiiviset vibat siis sinulle :)
Jos aikoo provoilla, pitää vähän miettiä, miten se ihminen, jona esiintyy, puhuisi. Eihän tästä maasta löydy yhtään alle viisikymppistä, joka käyttäisi tuollaista kieltä!
Onko täällä ihan oikeasti jokin viisaskin ihminen joukossa!? Ihanaa, en ole ainoa :D Kiusataan noita laiskoja ihmisiä vähän. Asioilla aina monta puolta.. sitä ei pidä unohtaa :) lähetän sinulle positiivisia viboja :)
että joku pitää ruokaan liityviä asioita tärkeimpinä asioina äitiydessä?
Kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse..
Siinä vastailee laiska äiti, mitä voisit tehdä toisin? Jotain edes? Anna miehellesi illalla.. ai niin.. olet eronnut.. no kukapa tollaista katselis..
Jatka samaan malliin