Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö imetys tunnu epämiellyttävältä?

Vierailija
07.03.2012 |

Odotan esikoista ja olen mietiskellyt, miten imettäminen mahtaa aikanaan sujua. Eikö se vauva kuitenkin ime nänniä aika lujaa? Mielestäni jo se on inhottavan tuntuista, jos mies seksin ohella imee rintojani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse inhosin imetystä yli kaiken, sitä tunnetta ja hajua ja kaikkea...minua alkaa yököttää kun näen jonkun imettävän vauvaansa...

Vierailija
2/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on vaikeaa selittää miten se vaan on erilaista. Alussa rinnanpäät kipeytyy ja mulla jopa vuosi vähän verta mutta imetys on vaan jotenkin luonnollista kun siihen ryhtyy.

Kolme lasta olen täysimettänyt 6kk ja jatkanut n. 1 vuotiaaksi. Rinnoista häviää jotenkin tunto imettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole ikinä nauttinut siitä että mun nännejä hiplataan, en vaan saa siitä mitään irti, enemmän etoo...

Joten olin vähän hermostunut kans, et miten se imetys sitten...

Mutta se on sujunut yli odotusten=)

Tottakai ekat päivät nännit oli tajuttoman kipeet aina ekat imaisut, Bepanthen on muuten kova sana...

Nyt poika on 7kk ja imetän vielä, ei se tunnu juuri missään.

Vierailija
4/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä imetin vauvojani mutta en tykännyt siitä hommasta itse yhtään. Se ei siis tunnu yhtään kivalta kun vauva imee rintaa. Ja minusta oli äärimmäisen rasittavaa olla aloillaan ja antaa vauvan imeä. Onneksi maito ehtyi aika pian ja siirryin pulloruokintaan. Hyvin lapset kasvoivat tuttelillakin.

Vierailija
5/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menihän se silti.

Vierailija
6/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alussa nännit monilla kipeytyy. Ja jos vauvan imuote on huono, niin tuntuu epämukavalta tai jopa sattuu. Mutta hyvällä otteella alkutotuttelun jälkeen ei juurikaan tunnu. Esimerkiksi nyt tuo vauva torkkuu tissillä enkä kiinnitä yhtään huomiota milloin hän imee ja milloin ei...

Vauva imee toivottavasti täysin erilaisella otteella kuin mies. Jos tunnustelet kitalakeasi kielellä etuhampaiden takaa taakse päin, niin nänninpään pitäisi olla niin syvällä suussa missä kova kitalaki loppuu. Jos rinta ei ole riittävän syvällä ja vauvan ote on kapea, niin yleensä sattuu.

Vierailija
7/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat on ahdistavan täynnä ja vihdoin saa vauvan imemään. Aah taivaallista päästä siitä tuskasta!

Jotenkin ne nännit vaan turtuu, ei imetys kovin ihmeelliseltä niissä tunnu.

Vierailija
8/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme ekaa kuukautta, nännit haavoilla, heruminen sattui kuin olisi nokkosen lehdillä polteltu rintojen sisäpuolelta jne.

Sitten kun nuo jäi pois, niin imetys oli muuten vaan epämiellyttävää. En pidä siitä että mun rintoihin kosketaan. Ne ovat liian herkät. Inhottavaa ja epämiellyttävää.

Tyhmä kun olin, niin sinnittelin neljään kuukauteen asti imetyksen kanssa, sitten lapsi onneksi lopetti itse. Olin todella ärtynyt siitä imettämisestä.

Vierailija
9/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helpon tuntuista. Aluksi nännit kipeytyvät, mutta silloin kannattaa laittaa Lansinohia. Auttoi tosi hyvin ja rinnanpäät eivät rikkoutuneet. Myöhemmin ei enää ollenkaan kivuliasta.

Vierailija
10/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun se epämiellyttävää. sattuikin joka kerta kun vauva aloitti syömisen. ekan n 2kk jälkeen ihan ok, aika rentouttavaa oikeastaan. ja rintani olivat aika herkät ennen raskautta, nykyään eivät enää niin herkät (onneksi)

Vierailija
11/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi tuntui oudolta, sitten järkyttävän kipeältä (usein toistuvat syötöt alussa). Onneksi on rintakumit! Rinnanpäät saivat aikaa toipua ja samaan aikaan kuitenkin tottuivat imuun. Yhä (vauva 3 kk) tulee sellaisia päiviä että vauva imee tosi tiheään melkein tunnin välein, ja silloin rinnanpäät alkavat aristaa. Silloin en kyllä pystyisi mitenkään jatkamaan imetystä ilman rintakumeja. Muuten rinnat ovat tottuneet niin hyvin että kuten yllä joku totesi, vauvan imu on helpotus täydelle rinnalle, tai sitten sitä ei edes huomaa, voi kaikessa rauhassa katsella telkkaria samalla tai uppoutua kirjaan.

Vierailija
12/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kavereiden kanssa ihmetelleet, miten vähän imetyskivuista puhutaan ennakkoon esim. neuvolassa. Useilla meistä on imetys ollut (ainakin alussa) yhtä tuskaa, kyyneleet silmissä imettänyt. Mutta ei siinä itseään ajattele vaan vauvaansa. Itsekin nyt 2,5 kk täysimettänyt.

Vierailija
13/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki on mennyt hyvin. En siis tykkää seksin aikana yhtään, että mies imee tai hiplailis mun nännejä, mutta vauva vaan tuntuu erilaiselta. Tuntuu hyvältä imettää ja just se tunne kun rinta on täysi ja vauva tarraa kiinni, aaah! Ja muutenkin, se on ihana nähdä kuinka onnelliseksi mun rinnat saa toisen :)

Vierailija
14/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kavereiden kanssa ihmetelleet, miten vähän imetyskivuista puhutaan ennakkoon esim. neuvolassa. Useilla meistä on imetys ollut (ainakin alussa) yhtä tuskaa, kyyneleet silmissä imettänyt. Mutta ei siinä itseään ajattele vaan vauvaansa. Itsekin nyt 2,5 kk täysimettänyt.

Imetyksen alkukivuista ym. ei kerrota etukäteen missään.

Vierailija
15/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on aivan upea tunne olla lähellä omaa vauvaa, rauhassa imettäen sekä nauttia siitä, kun hän selvästi onnellisena syö siinä läheisyydessä ja välillä katselee sinua luottavaisena silmiin..se on vaan niin ihanaa!

Vierailija
16/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se todellakaan ole epämiellyttävää:-)

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita esim. hormonitoiminnan tasolla kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä.

Lue täältä lisätietoa: http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729

Vierailija
17/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noinhan se homma toimii.

Eli ei se todellakaan ole epämiellyttävää:-)

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita esim. hormonitoiminnan tasolla kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä.

Lue täältä lisätietoa: <a href="http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729" alt="http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729">http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729</a&gt;

Vierailija
18/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnat on ahdistavan täynnä ja vihdoin saa vauvan imemään. Aah taivaallista päästä siitä tuskasta!

Jotenkin ne nännit vaan turtuu, ei imetys kovin ihmeelliseltä niissä tunnu.

Se oli niin helpottavaa kun rinnat tyhjenivät. Se lapsen imu on ihan erilaista kuin seksissä. Lapsi ottaa nännin tosi syvälle kitaansa ja imee.

Aluksi totta kai nännit kipeytyivät, mutta aika nopsaan ne turtuivat ja lansinoh oli ihan ehdoton voide minunkin mielestäni.

Vierailija
19/19 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat balanssissa imettäminen on ihanaa, en kyllä mitään seksuaalista mielihyvää ole imetyksessä tuntenut, mutta se yhteenkuuluvuus vauvan kanssa on kertakaikkisen upea tunne. Kunnes kaveri keksii että hei mulla on hampaat tätähän voi puraista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän